Alkuperäinen kirjoittaja määäääh;22572736:
Hienoa kun olet niin hyvä ihminen, mutta mun mielestä ihmisten pitäis tehdä vastapalveluksia. Alunperin mä vein aina heille lahjan, kun mentiin kylään, mutta sen lopetin kun ei ne koskaan tuoneet meille. Ei kuitenkaan nähdä kun parin viikon välein. Mutta jotkut ihmiset on vaan niin itsekekskeisiä, huonostikasvatettuja ja sivistymättömiä.
Ja toiset ovat ahneita.... todella ahneita ja vaateliaita. Olisitte kertoneet kummille ennenkuin hän suostui kummin virkaan mitä vaaditte häneltä. Lahjoja joka kerta kun näette, kaikkien teidän lasten muistamista. yms.
Oikeasti, lahjojen ostaminen on täysin vaapehtoista. Niitä ei ole pakko ostaa ollenkaan.
Ystävi on yhden lapsistamme kummi ja mie olen hänen lapsensa kummi. Siitä huolimatta että mie olen ostanut hänen lapselleen kolmejoululahjaa. Olen vakuuttanut hänelle että hänen ei tarvitse osaa kaikille meidän lapsille lahjoja, ei edes kummitettavalle ( tiedän hänen rahatilanteensa heikoksi)
ap kulta, koeta nyt ymmärtää että se kierrätetty lahjapaperi ei vähennä sitä lahjan arvoa mitenkään. Kenenkään,ei edes kummin ja mummin tarvitse kantaa teidän lapsille lahjoja. Vaan se on vapaaehtoista heiltä.
Kuin myös se on täysin sinun omavalintasi vietkö sinä lahjoja kenellekkään, ja jos viet niin minkä arvoisia.
Ne lahjat voivat olla vaikka itsetehtyjä.
Pelottaa oikeasti miten materialistisessa maailmassa ap perheineen elää ja miten lapset kasvattaa.
Mutta tuntuu kieltämättä vahvasti siltä että tämä on provo. Mutta vaikka onkin, niin tälläisiä ihmisiä on silti oikeasti olemassa.