En mahda mitään, mutta loukkaannuin...

• Viestiketjun aloittaja määäh
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja määäääh;22572736:
Hienoa kun olet niin hyvä ihminen, mutta mun mielestä ihmisten pitäis tehdä vastapalveluksia. Alunperin mä vein aina heille lahjan, kun mentiin kylään, mutta sen lopetin kun ei ne koskaan tuoneet meille. Ei kuitenkaan nähdä kun parin viikon välein. Mutta jotkut ihmiset on vaan niin itsekekskeisiä, huonostikasvatettuja ja sivistymättömiä.
Ja jotkut on loputtoman ahneita.

"Nina"
Alkuperäinen kirjoittaja määäääh;22572352:
Ihan sama, jos et usko. Voisin kertoo kymmeniä samanlaisia juttuja hänestä. Esimerkiksi sen, että hänellä on aina likaista. Mua ihan inhottaa laittaa lapsia sinne kylmille lattioille (vanha talo). Koira ja kissa pitää olla, mutta niitä ei eristetä, kun tulee lapsivieraita. Kuitenkaan esim. meidän lapset eivät ole eläimiin tottuneita. Sitten vielä tosta lahja-asiasta: viime vuonna ei taaskaan ollut tuonut meidän muille lapsille mitään. Mun mies huomas, että hänen kuopus oli tuonu mukanaan jonkun pehmopupun. Hän keksi sanoo: "Ai saiko meidän x noin kivan lahjan? On se mukava, kun muut lapset ei jää ilman..." Niin tän kummin oli pakko jättää se pupu meidän keskimmäiselle :).
Tosi lapsellista käytöstä sun mieheltä! Opeta niille lapsilles että vuorollaan juhlitaan jokaisen synttäreitä ja silloin saa lahjoja ei muuten. Lapsetkin oppii jakamista ja muiden huomioonottamista. Typeriä tuollaiset sisaruslahjat. Ootte tosi materialistisia ja itsekkäitä!

älä
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22574823:
Ja jotkut on loputtoman ahneita.
Niinpä. Ap on aika ahdistava, ihmettelen, että sillä ylipäätään on kavereita.
Jos mä annan jotain niin en odota mitään vastapalveluksia....
Mä varmaan aapeen kaverina palauttaisin kaiken kaman mitä on ikinä antanu tai vastaavasti en ottais yhtään mitään vastaan.
Mulle on ihan se ja sama maksaako joku euron tai sata euroa.
Eikö sen ilon pitäisi olla siinä antamisessa.
Mä ainakin väkerrän usein itse lahjoja...jotka aapeen mittapuun mukaan on varmaan täyttä shaissea kun eivät ole ollenkaan ostettujakaan....

"Julia"
Alkuperäinen kirjoittaja määh;22574030:
Vieläkö tää oikeesti jatkuu?? Miten kauan jaksatte mua haukkua?? Uskonpa, että ei kovin moni teistäkään viittis vuosikausia ilman vastapalvelusta kantaa kalliita lahjoja yhdelle itsekkäälle perheelle. Ja korostan: en ole rikas, vaan olen sitä mieltä että lapsiin pitää satsata! Ja cittari on ruokakauppa! Ja kirppareilta saa esim. täitä! Ja kaikkien ei oo pakko pitää elukoista. Ja vielä: lapsilla on mun mielestä vapaus päättää edes ruuastaan, ja mun lapset vihaa jauhelihakeittoa! Tän vaan halusin sanoa. Ehkä joku nyt ymmärtää...:(
Kuka helv.. niitä sun kalliita lahjojas kaipaa! Et voi edellyttää muilta samanlaista lahjojen ostelua kuin itse harrastat. Miksi muiden pitäisi tehdä niinkuin sinä haluat? Todella itsekästä, materialistista ja pinnallista!

Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22573120:
Enpä tiedä itsekään enää. Meillä ei oo mitään yhteistä. Sitten ihan säälittää, kun on muita kummeja koolla lasten synttäreillä ja vertaillaan lahjoja ja aina tän lahjat on niin omituisia.
No montakos niitä kummeja teidän lapsilla on. Ja monenko kummi olet itse. Mitä muut ostavat, sitä mitä toivot vai? Mitä itse ostat sitä mitä oletat lahjan saajan haluavan, sitä mikä näyttää hyvältä, mitä ei saa kirpparilta tai alesta?

"xyz"
Eiks tää tarina jatkunut tän pidempään. Jos ei aapee oo provo niin veikkaanpa, että lasten kasvaessa teineiksi tulee ongelmia....... sääliks käy pinnallinen materialisti. Mut säästetään me muut lahjakasseja ja otetaan iloisena vastaan niitä lahjoja joita saadaan, eikä itketä jos ei lahjoja tulekkaan. Ja toivotaan, ettei omista lapsista tuu kiittämättömiä materialisteja.

"Rainbow"
"Sitten vielä tosta lahja-asiasta: viime vuonna ei taaskaan ollut tuonut meidän muille lapsille mitään. Mun mies huomas, että hänen kuopus oli tuonu mukanaan jonkun pehmopupun. Hän keksi sanoo: "Ai saiko meidän x noin kivan lahjan? On se mukava, kun muut lapset ei jää ilman..." Niin tän kummin oli pakko jättää se pupu meidän keskimmäiselle."

Siis miksi oli pakko? Olipas helvetin nössö ja pöljä kummi. Otti omalta lapseltaan pehmolelun pois ja antoi sen noin vain toiselle lapselle (mikäli ymmärsin jutun oikein)! Kyllä minun vanhempani olisivat ainakin saaneet miehellesi sanottua, että "pupu ei ole lahja. ”Maija” otti sen vaan tänne mukaansa, kun se tykkää siitä niin kovasti”, tms. Lisäksi olin itse pienenä sen verran temperamenttisempi tapaus, että olisin hoidellut tilanteen yksinkin, mikäli vanhempani eivät jostain syystä olisi siihen kyenneet. Siis jos vanhempani olisivat ihan tuosta vain suostuneet ottamaan rakkaan leluni minulta pois ja antamaan sen toiselle lapselle, niin olisin nostanut kyllä aivan käsittämättömän metelin. :D

Jos ap:n jutut olivat tosia, niin ei voi kuin todeta, että aivan kamalia ihmisiä olette. Sinä ja sinun hullu miehesi ja hullut lapsesi. Menkää koko perhe hoitoon.

"huoh"
höh. tärkeintä että käy ja muistaa. ihana kummi.

Ne lahjapaperit ovat todella kurjaa jätettä, eivät maadu lähes ikinä.aivan kuten muovi.
kääytän aina itsekin moneen kertaan, jos lapset eivät revi paperia.

ja esim kun lapset toivovat kalliita muotileluja, monen kympin, niin silti nyt vuosien päästä näkee, että kummilta saatu muutaman euron puinen älykkyyslelu oli ihan paras. ei niillä vanhoilla bratseilla jota silloin toivottiin, enää leikitä, mutta ne kummilta saadut puutangramit ja lelut ovat ihan pop ja kivoja vieläkin.

nyt taas toivottaan uutta härpäkettä kuvastosta. toivottavasti kummi muistaa taas omalla tavallaan. toiveitakin saa toteuttaa -saahan sillä lapset iloiseksi- mutta muistaminen on tärkeintä.

"vieras"
Onneksi en kuulu kirkkoon , niin ei tarvitse olla kenenkään kummi...

Voi vitsi, jos meidän lapsilla olisi kummit ja kummi toisi lapselle lahjan, niin minä murjottaisin, kun ei ostanut viidellle muullekin, just joo.

Kannattaa ilmoittaa sitten jo seuraavan kerran ristiäisissä, että kummilla on velvoillisuus muistaa muitakin, niin tietää kummi varautua..

Yhteistyössä