En mahda mitään, mutta loukkaannuin...

• Viestiketjun aloittaja määäh
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22572654:
KOSKA MÄKIN OSTAN AINA SEN MOLEMMILLE LAPSILLE LAHJAT. Pitäis nyt idiootinkin oivaltaa, kun tätä on jo viis vuotta jatkunut!
MIksi sitte ostat? Eikö sulle merkkaa muu kun se että lahjat on mahdollisimman samantasoiset ja kummi tekee kuten sä tahdot? Se on lapsesi kummi ja pääasia on että muistaa kummilastaan siten kun pystyy.

ninnni
Alkuperäinen kirjoittaja määäääh;22572736:
Hienoa kun olet niin hyvä ihminen, mutta mun mielestä ihmisten pitäis tehdä vastapalveluksia. Alunperin mä vein aina heille lahjan, kun mentiin kylään, mutta sen lopetin kun ei ne koskaan tuoneet meille. Ei kuitenkaan nähdä kun parin viikon välein. Mutta jotkut ihmiset on vaan niin itsekekskeisiä, huonostikasvatettuja ja sivistymättömiä.
Totta hitossa heidän pitäs sut lahjoa, vaikka sitten pikavipeillä ostetuilla tavaroilla. HALOO, Se että sun isäs on kustantanut sulle kaiken ja että olet muksuna saannut kaiken haluamasi ja lahjoja läjäpäin ei tarkoita sitä että koko maailma toimii niin. Voi olla sun vaikea tajuta että kaikilla ei esim. ole rahaa ostella jonnin joutavia lahjoja. Vain lahjat niille tärkeimmille.

Mutta jos tosiaan olet todellinen etkä porvoosta niin kerrot toki muitakin elämän arvojasi...Saadaan piristystä päivään.

Hienoa kun olet niin hyvä ihminen, mutta mun mielestä ihmisten pitäis tehdä vastapalveluksia. Alunperin mä vein aina heille lahjan, kun mentiin kylään, mutta sen lopetin kun ei ne koskaan tuoneet meille. Ei kuitenkaan nähdä kun parin viikon välein. Mutta jotkut ihmiset on vaan niin itsekekskeisiä, huonostikasvatettuja ja sivistymättömiä.
pata se taitaa nyt kattilaa soimata...

Luojan kiitos yhdelläkään mun monista kummilapsistani ei ole noin typerää, materialistista ja itsekästä vanhempaa. Heille on muillakin asioilla kuin lahjoilla merkitystä.

Koskaan en oo kattonut omien lapsien lahjoista, että onko paperi tai lahja käytetty. Ihan sama. Kunhan se lahja on tehty ja annettu ajatellen lasta.

"xyz"
Joo niin ne vaan jotkut on itsekeskeisiä, huonosti kasvatettuja ja sivistymättömiä... toivottavasti oot provo. Nimittäin sinä täytät nuo tunnusmerkit... Hyvin kasvatettu ihminen kiittää aina saamistaan lahjoista nyrpistelemättä nokkaansa. Auttaa toista ihmistä ilman taka-ajatuksia ja laskelmointia. En taatusti ole hyvä ihminen, mutta en tosiaankaan ymmärrä kirjanpitoa ja vertaamista onko lahjan saannit ja annot saldoiltaan tasan.

"huh huh"

Ja toiset ovat ahneita.... todella ahneita ja vaateliaita. Olisitte kertoneet kummille ennenkuin hän suostui kummin virkaan mitä vaaditte häneltä. Lahjoja joka kerta kun näette, kaikkien teidän lasten muistamista. yms.

Oikeasti, lahjojen ostaminen on täysin vaapehtoista. Niitä ei ole pakko ostaa ollenkaan.

Ystävi on yhden lapsistamme kummi ja mie olen hänen lapsensa kummi. Siitä huolimatta että mie olen ostanut hänen lapselleen kolmejoululahjaa. Olen vakuuttanut hänelle että hänen ei tarvitse osaa kaikille meidän lapsille lahjoja, ei edes kummitettavalle ( tiedän hänen rahatilanteensa heikoksi)

ap kulta, koeta nyt ymmärtää että se kierrätetty lahjapaperi ei vähennä sitä lahjan arvoa mitenkään. Kenenkään,ei edes kummin ja mummin tarvitse kantaa teidän lapsille lahjoja. Vaan se on vapaaehtoista heiltä.
Kuin myös se on täysin sinun omavalintasi vietkö sinä lahjoja kenellekkään, ja jos viet niin minkä arvoisia.
Ne lahjat voivat olla vaikka itsetehtyjä.

Pelottaa oikeasti miten materialistisessa maailmassa ap perheineen elää ja miten lapset kasvattaa.

Mutta tuntuu kieltämättä vahvasti siltä että tämä on provo. Mutta vaikka onkin, niin tälläisiä ihmisiä on silti oikeasti olemassa.

määääh
Tää on ihan toivotonta, koska kukaan ei näy ymmärtävän. Tää on siis oikeesti monen vuoden summa. Ensin meillä oli molemmilla yhdet lapset. silloin musta oli kiva ostella hälle lahjoja, kun nähtiin. Mutta hän ei koskaan ostanut mulle. Joten lopetin sen. Sit synty toiset lapset. Alussa hän kyseli, mitä esikoinen haluis, koska hän on tarkka poika ja haluu aina tietynlaista. Pariin vuoteen ei oo edes kysynyt. viime vuonna kun oli keskimmäisen, joka on tyttö, synttärit, sanoin et haluu barbien. niin tää tuo sen Steffi-halpisbarbin! Ja tosiaan meidän kolmannen, joka on hänen kummipoika, lahjat on ollu koko ajan aika kaameita ja nyt sit tää + kaikki se, jonka ootte jo kuulleet...Tavallaan siis tää oli viimeinen pisara :(.

"xyz"
Totta hitossa heidän pitäs sut lahjoa, vaikka sitten pikavipeillä ostetuilla tavaroilla. HALOO, Se että sun isäs on kustantanut sulle kaiken ja että olet muksuna saannut kaiken haluamasi ja lahjoja läjäpäin ei tarkoita sitä että koko maailma toimii niin. Voi olla sun vaikea tajuta että kaikilla ei esim. ole rahaa ostella jonnin joutavia lahjoja. Vain lahjat niille tärkeimmille.

Mutta jos tosiaan olet todellinen etkä porvoosta niin kerrot toki muitakin elämän arvojasi...Saadaan piristystä päivään.
Oi kerro. Voidaan hakea popparipussit kehiin.

kuudelle äiti
Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22572140:
No kyllä se vaan pahalta tuntuu pojastakin, kun sanoi heti kun näki lahjan, et "Tää on käytetty tää paperi." Ja mun mielestä isommille voi ostaa jotain pientä, niin ei tuu kenellekään paha mieli. Heillä itsellään on kaksi lasta, ja mä ostan aina molemmille. Muutenkin ärsyttää, kun meidän lahjat on niin epäsuhtaiset. Esim. viime vuonna mä ostin hänen kuopukselle muumilaivan ja hän kummipojalleen (!) kirjan, joka ei varmaan maksanu kahtakymppiä.

Siis opettaako joku oikeesti lapsilleen että kun on yhden synttäri niin kaikki saa jotain,edes pientä?!?!?kyllähän siinä menee jo sankarilta maku koko touhuun:/...meillä oli just 2v synttärit niin kyllähän tuota isoveljeä3v kiukutti kun hälle ei mitään ollu,mutta elämäon....
PAKKO olla provo...

"xyz"
Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22572848:
Tää on ihan toivotonta, koska kukaan ei näy ymmärtävän. Tää on siis oikeesti monen vuoden summa. Ensin meillä oli molemmilla yhdet lapset. silloin musta oli kiva ostella hälle lahjoja, kun nähtiin. Mutta hän ei koskaan ostanut mulle. Joten lopetin sen. Sit synty toiset lapset. Alussa hän kyseli, mitä esikoinen haluis, koska hän on tarkka poika ja haluu aina tietynlaista. Pariin vuoteen ei oo edes kysynyt. viime vuonna kun oli keskimmäisen, joka on tyttö, synttärit, sanoin et haluu barbien. niin tää tuo sen Steffi-halpisbarbin! Ja tosiaan meidän kolmannen, joka on hänen kummipoika, lahjat on ollu koko ajan aika kaameita ja nyt sit tää + kaikki se, jonka ootte jo kuulleet...Tavallaan siis tää oli viimeinen pisara :(.
Oi, kerro lisää. Ymmärrystä et varmaan täältä hirveesti saa...mut meillä muilla voi olla mukavaa. Sorry, oon ilkeä.

herätys ap
Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22572848:

Joo, ei oikeasti kukaan ymmärrä. Koska kaikki taitavat olla lapsesi kummin puolella tässä asiassa. Ja olisi aika karseaa jos oman kummilapsen äiti olisi osoittanut tuollaiseksi ahneeksi pask****

Vinkki vastaisuuden varalle. Ostakaa itse ne lahjat lapsillenne niin tulee varmasti oikeanlaista.

Ei ole ihmekkään ettei kysele lahjatoiveita jos toiveet ovat kalliimmasta päästä, pitää olla tietynlaista ja tietyn merkkistä.

"nih"
Ap sulla on nyt vellit ja puurot pahasti sekaisin tän lajomisjutun kanssa.

Ole kiltti ja pysähdy miettimään. Olet luultavasti oppinut käyttäymistapasi jostain - mitä luultavasti vanhemmiltasi. Se mitä he opettavat ei kuitenkaan suikaan välttämättä ole ollut kovin viisasta. Sinulla ainakin on arvomaailma hieman nyt kieroutunut.

Onko sulla edes käynnyt mielessä että ystävälläsi ei välttämättä ole edes varaa "kunnon" barbiin? Ihan aikuisten oikeasti. Tuskin hän rahahuoliaan sinulle viitsii edes kertoa, luulen että hän tietää materialistisuutesi ja sen miten arvotat asioita.

Menepä nyt vessaan vaikka ja laita valo päälle että näet kunnolla. Katso sinne peiliin ja mieti mikä on tärkeintä elämässä. Joskus toivon että nämä pinnalliset ihmiset - jonka kaltaisen kuvan itsestäsi annat - kokisivat elämässään jokun kovan menetyksen, sellaisen joka arvottaisi maailman uudestaan. Sinä ap et ehkä ole syypää siihen mitä olet, vaan vanhempasi tai läheisesi jotka ovat opettaneet sinut moiseksi...jostaihan tuon mallisi olet saannu. Ja kuten huomaat palautteesta - mallisi ei ole ehkä ollut se fiksuin. Jokainen voi kuitenkin kasvaa, joskus todellakin on syytä kuunnella muita ja sysätä omat ajatukset romukoppaan

"mä"
Minusta on hyvä että vain se lapsi jolla on synttärit saa lahjan. Eikä niin että lapset opetetaan siihen että kaikki saa aina.
Meillä on kaksoset ja sitä pidän kyllä kummana kun joskus toisen kummi tuo vaan omalle kummilapselleen lahjan, vaikka siis kummallakin on synttärit. Mutta enpä nyt siitäkään ala herneitä nenään vetämään. Ja usein saavat yhteisiä lahjoja ja sekin on ihan ok :)

10lapsen kummitäti
kyllä lasten pitää oppia siihen ettei jokainen saa lahjaa,vain synttärisankari saa lahjat! ja kun mainitsit tosta cittarista,niin MINÄ OSTAN SIELTÄ MELKEI KAIKKI :D jopa vaatteita omille lapsilleni+ vien tuliaisiksi vauvoille,mitä siihen sanot? käsittääkseni myös citymarketti myy ihan laadukkaita Tutan ym tuotteita,samoin leluvalikoima on sama kuin jossai leluliikkeessä,mutta VAIN HALVEMMALLA hinnalla! En käsitä sun arvomaailmaa yhtään..Eikö muistaminen ole tärkeintä,ei se että onko lahja yhtä arvokas minkä itse olet ostanut toiselle?? ja mitä yks lahjapaperi,voithan itsekkin avata lahjat siististi ja pistää paperit kiertoon :D ja on ihan hyvä opettaa jo pienestä pitäen,että aina ei saa kaikkea mitä tahtoo! elämässä kun yleensä asiat ei mee aina niinkuin itse haluaa/suunnittelee.

Häh????

Ensiksi, häneltä on voinut paperi loppua, ollut kiire ja on löytänyt käytetyn paperin. Haittaako se kun se paperi kuitenkin revitään :).

Toiseksi en tosiaan ymmärrä, että jos on yhden teidän lapsen kummi, pitää tuoda muillekin. Miten olisi semmoinen juttu, että selität isommille että x on y:n kummi, sinun kummi on z??? Tai jos on synttärit, niin sanot että nyt on y:n synttärit, sinun synttärit ovat xkuussa.

määääh
No joo, jos se ihminen on kaikkien mielestä niin hieno ihminen, niin mitä mun tulis nyt tehdä? a. Soittaa sille, että kiitos vaan kun ihan kirpparilta ostit lahjan, vai b. soittaa sille, että kiitos vaan, olipa hieno lahja ja varmaan merkkiliikkeestä (siis teeskentelen etten olis huomannut, mistä se on)? Ja sit heidän lapsen synttäreillä? a. vien vaan synttärisankarille kalliin lahjan? b. vien molemmille jostain cittarista muovipussissa lahjan, c. meen ihan pokkana ilman lahjaa ja poika ottaa x-boxin mukaan, koska HEILLÄ ON NIIN TAJUTTOMAN TYLSÄÄ.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22573047:
No joo, jos se ihminen on kaikkien mielestä niin hieno ihminen, niin mitä mun tulis nyt tehdä? a. Soittaa sille, että kiitos vaan kun ihan kirpparilta ostit lahjan, vai b. soittaa sille, että kiitos vaan, olipa hieno lahja ja varmaan merkkiliikkeestä (siis teeskentelen etten olis huomannut, mistä se on)? Ja sit heidän lapsen synttäreillä? a. vien vaan synttärisankarille kalliin lahjan? b. vien molemmille jostain cittarista muovipussissa lahjan, c. meen ihan pokkana ilman lahjaa ja poika ottaa x-boxin mukaan, koska HEILLÄ ON NIIN TAJUTTOMAN TYLSÄÄ.
No kerrohan hyvä määäh, että miksi ylipäätään olet edes tekemisissä noin nolon tyypin kanssa.

"vanha"
Jos on aina saannut kaiken mitä haluaa ja on ollut rahaa millä mässätä niin tässä on lopputulos. Muuta ei osata arvostaa kuin lahjan saamista ja ennen kaikkea sen arvoa. Ajatusmaailman mädännäosyyden huomaa jo siitä että ap on tarkkaan arvioinnut lahjojen määrän&hinnan epäsopusuhdan. Sillä mikä lahjan oikea arvo on ei ole mitään merkitystä.

AP vedit kehiin esimerkin x-boxista ja kirjasta. Kummalla on pitempi kantoinen arvo lahjana? x-boksisi vanhenee ajallaan, hajoa, muuttuu käyttökelvottomaksi. Kirja on ja pysyy ja sen tarina on luettavissa vielä kymmenen tahi kahdenkymmenen vuoden päästä. Itsestäni ainakin on ollut ihana lukea omille lapsille niitä tarinoita jotaka olivat minulle rakkaita lapsena - niistä samoista kirjoista.

Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22572248:
Minä tykkään ostella lahjoja ja jotenkin luulin, että toi kummi olis samanlainen. Kaikki muut kummit on sellasia, että ymmärtää lahjojen päälle. Meillä on kaksi vanhinta samanikäset ja siks oltiin aikasemmin enemmän tekemisissä, mutta nyt huomaan, että meillä on eri arvostukset. Esim. meillä vanhin poika sai x-boxin viime vuonna. Heidän tytöt ei vielä tänä päivänäkään ole pelanneet yhtään tietsikkapeliä (5- ja 6-vuotiaat).

kun vein lapset hoitoon heille, niin poika kertoi, että eivät olleet saaneet mennä kellariin ja oli pitänyt pihassa pysyä ja sit olivat joutuneet kuuntelemaan jotain satua. Tietsikkapelejä ei ollu, vaikka poikani pyysi. Kun poika oli oikein vängännyt, oli saanut katsoa videota, mutta hänen omat tyttönsä oli menneet ulos leikkimään ja meidän keskimmäinen perässä, joten esikoinen oli jäänyt yksin. Tää kummi oli yrittänyt meidän nuorimmallekin lukee lähes koko ajan (oltiin pois seitsemän tuntia)! Lapsensa heiluvat heidän pikkumetsässään tai sitten sisällä leikkivät jollain itse rakennelluilla jutuilla. Leluja on, mutta ei mitään sellasia kuin meillä.
Tän on ihan pakko olla provo :LOL: Miksi pitää saada päästä kellariin? Ja taitaa ap:kin olla itse sitä mieltä että tuollaiset leikit on parempia kuin tietsikkapelit ja koettaa herätellä :D

tiukkaako
soittaa ja kiittää, ilman mitään lisäyksiä.

Opettaa sille pojallesi että vaikka kylässä ei olisi totuttua tekemistä, niin jos siellä ollaan alle 4 h niin sen ajan pitää keksiä jotain muuta tekemistä, sellaista mikä on sallittua/suotavaa siellä paikassa. Tai ottaa kirja tms mukaan.

Jos meille tulisi joku oma x-box mukana, sillä ei olisi käyttöä koska MEILLÄ EI PELATA vaan seurustellaan vieraiden kanssa :kieh:

"vanha"
Tässäkö kaikki mihin sun aivot kykenee? Oletko kuullut että sanaa KIITOS voi käyttää ihan irrallisena ilman muuta tarkentavaa mainintaa?

Entä jos veisit lapselle sellaisen lahjan jonka itse hänelle haluat antaa, oli se nyt sitten roskiksesta dyykattu tai merkkiliikeestä ostettu? sellainen lahja joka sopii saajalleen EIKÄ suinkaan sinun egon pönkitykseen

Ja itseppä olet poikasi opettanut siihen että elämä on tylsää ilman xboxia - siitä voit ihan itseäsi syyttää kun et ole opettanut muuta. Mikä susta lapsena oli hauskaa?

määääh
[QUOTE="vieras";22573069]No kerrohan hyvä määäh, että miksi ylipäätään olet edes tekemisissä noin nolon tyypin kanssa.[/QUOTE]

Enpä tiedä itsekään enää. Meillä ei oo mitään yhteistä. Sitten ihan säälittää, kun on muita kummeja koolla lasten synttäreillä ja vertaillaan lahjoja ja aina tän lahjat on niin omituisia.

ei oo todellista
Siis sun 5-vuotias kuolee tylsyyteen, jos ei saa pelata pelikonsolilla kylässä? Olisiko pikkasen miettimisen paikka tässäkin kohtaa?

mulletoi
Jos ap provona ajattelit herätellä ihmisiä tajuamaan asioita niin ehkä siinä jotenkin onnistuit. Mulle ainakin on ollut ilo lukea että moni taistelee kynsin ja hampain "vanhojen kunnon arvojen" puolesta, materialismin ylivaltaa vastaan. Lohdullista kun joskus tuntuu että me hukutaan tähän krääsäkakkaan.

Yhteistyössä