Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
Mä tykkään ihmisvartaloista ja mun mielestä laiha, normaalipainoinen, vartalo on aina kaunis. Kasvojen kauneus taas usein on katsojan silmissä, joihin kyseisen ihmisen oma käytös heijastaa.
musta ei.Mä itse taas tykkään kehonrakentaja naisista eli hyvin treenatuista.Sellaset kiinteät ei mua niin hetkauta:snotty:Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia koska jokainen on sellainen kun on.

Laiha ja normaalipainoonen on kaksi eri asiaa. Laiha on alipainoonen eikä se ole kaunista. Eikä automaattisesti normaalipainonen vartalo ole aina kaunis koska siihen vaikuttaa kiinteys ja ryhti.

Jaaha eli sanahirviö laiha, mitä se tarkoittaa?? Mä oon aina luullut, että laiha tarkoittaa normaalia laihaa ihmistä eli normaalipainoista. Mun mielestä anorektisen laiha ei ole lainkaan sama asia kuin laiha.

musta ei.Mä itse taas tykkään kehonrakentaja naisista eli hyvin treenatuista.Sellaset kiinteät ei mua niin hetkauta:snotty:Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia koska jokainen on sellainen kun on.

Totta. Onkin sellaisia lahoja läskejä vartaloita, jotka eivät erityisen kauniita ole, unohdin ihan:ashamed: Mutta itse siis tykkään myös vähän treenatummista vartaloista, niin miehillä kuin naisillakin. Mutta naisen vartalo pienemmilläkin lihaksilla on ihan ok, jos läskiä ei ole liikaa sitä peittämässä. Mutta toisaalta naisellinen pyöreäkin vartalo on usein kaunis, joten ei mun mielestä aina vain laihuus (ja todellakaan en nyt puhu anorektikko laihoista) ole pelkkä ihanne vartalon perusta.

Jaaha eli sanahirviö laiha, mitä se tarkoittaa?? Mä oon aina luullut, että laiha tarkoittaa normaalia laihaa ihmistä eli normaalipainoista. Mun mielestä anorektisen laiha ei ole lainkaan sama asia kuin laiha.
Laiha on mun mielestä alipainoonen, mutta ei se mitään anorektikkoa automaattisesti tarkoota. Hoikka ja normaalipainoonen on normaaleja.

Piti tulla kommentoimaan kun joku halunnut vähän ruveta provoamaan vissiin kun on niin tylsää :) Kauneus on katsojan silmässä joten ei paljoa yhden ihmisen mielipide hetkauta mihinkään suuntaan. Ja oikeastaan hoikka ihminen voi olla täysin mitäänsanomaton nolla jos kantaa ulkomuotonsa kuin hiiri, ilman hyvää itsetuntoa. Ja päinvastoin suurempi ihminen hyvällä itsetunnolla voi olla aivan upea ilmestys. Ei se ulkokuori pitkälle vie jos sisus on ihan kakkaa tai tyhjää täynnä. Ja vaikka tää on klisee niin se on myös totta, hyvä itsetunto näkyy ulospäin eikä hyvä itsetunto ole sama asia kuin kaunis ja hoikka ulkokuori.
Katsokaapa vaikka Satu Silvoa, ei todellakaan ole mikään XS-anorektikko vaan upea, ylväs nainen joka pesee monet luuviululuuserit mennen tullen :D

"kiira"
En kyllä huomaa mitään eroa ammatin tai muun merkityksessä painon tai ulkonäön suhtten. Siivoojat ovat usein hoikkia, koska tekevät fyysistä työtä. Lääkärit taasen vain istuvat huoneissaan. Tunnen paljon hyvin kauniita ja hoikkia siivoajia, lääkärit ylkeensä aina taas ylipainoisia ja rumia.

"ulpu"
mun mielestä se yleensä jo näyttää vähän liian pyöreelle jos on ylipainon puolella.. ne painoindeksi arvot on kuitenkin aika hyvät ja normaalipaino näyttää vielä kivalle ja vähän laihempi myös :) tärkeintä on että syö monipuolisesti ja myös herkuttelee ja liikku tarpeeks ettei hirveetä läskiä kerry.. kaikki muut saa mun puolesta olla niin lihavia ku ite tuntuu enkä sitä mitenkään arvostele mut en ite pystyis olee ylipainonen ja paljon kevyempi olokin on sopivan painosena luulisin.. ite oon tosi alipainonen (173cm ja 48kg) mut syön niin paljon ku jaksan ja oon rakenteelta hoikka :) tykkäisin jos oisin vähän pyöreempi... mun yks paras kaveri on saman mittanen ku mää mut 10kg painavempi ja se näytttää musta just sopivalle! ja onkin normaalipainonen ja toi 59kg/171cm on ihan täysin normaalipaino! ja näyttää varmasti nyt paremmalle ku 80kg...

"vieras"
[QUOTE="kiira";22525293]En kyllä huomaa mitään eroa ammatin tai muun merkityksessä painon tai ulkonäön suhtten. [/QUOTE]

Se että huomiokykysi on subjektiivinen, ei muuta tosiasioita. Tähänkin ketjuun on linkattu jo useampi tutkimus, jotka kiistatta osoittavat, että varsinkin naisilla ylipainoisuus on selvästi yleisempää heikommin koulutetuilla ja pienituloisilla.

Esimerkiksi tämän tutkimuksen mukaan ylipainoiset huonokuntoiset naiset ovat ensimmäisenä ovella, kun yrityksissä valitaan irtisanottavia:
Lenkille naiset, tai lopputili uhkaa -

Kysin jo aiemmin että voisiko joku ylipainoinen kommentoida miksei tahdo laihduttaa normaalipainoiseksi?

Kauniita on kaiken mallisissa naisissa mutta mun mielestä normaalipainoinen nainen näyttää reippaamalta ja terveemmältä.

Varakas lihava
Kyllä se kuule liittyy. Kuten nimimerkistäni voit päätellä, kuulun tuohon korkeastikoulutettujen joukkoon. Tästä on tehty tuhat ja sata tutkimusta ympäri maailmaa. Ylipaino on nimenomaan alempien sosiaaliluokkien ongelma. Niinkuin ongelmat yleensäkkin. Ja sitä nimenomaan "huonompiosaisuuden kasautumaksi" myös sosiologiassa kutsutaan.
Ennenaiaan ylipainoa pidettiin nimenomaan varakkaiden merkkinä hyvävointisuudesta, köyhät oli laihoja.Kaikki mennyt päälaelleen.

MammeliPammeli
Mutta näkeehän sen. Suurimmassa osassa arvauksia menee oikein ja tämä ihan tutkitusti todettu eikä mikään mun oma päätelmä.
Rinnaetaan lääkärit ja siivoojat jotenkin vastakkaisina ihmis/ammattiryhminä?

Yleensä seon provosaatiota ihmiseltä,joka haluaa päteä edes täällä nettisivulla, kun ei muualla voi.Ehkä "sss" halusi lääkäriksi?

On se sitten jännä juttu, mun muksun tarhan siivooja, on hoikka/laiha, näen varmaan harhoja, toisessakin tarhassa oli hoikka siivooja...hmmm...saisikohan he paljon työssään liikuntaa?

"miuku"
Piti tulla kommentoimaan kun joku halunnut vähän ruveta provoamaan vissiin kun on niin tylsää :) Kauneus on katsojan silmässä joten ei paljoa yhden ihmisen mielipide hetkauta mihinkään suuntaan. Ja oikeastaan hoikka ihminen voi olla täysin mitäänsanomaton nolla jos kantaa ulkomuotonsa kuin hiiri, ilman hyvää itsetuntoa. Ja päinvastoin suurempi ihminen hyvällä itsetunnolla voi olla aivan upea ilmestys. Ei se ulkokuori pitkälle vie jos sisus on ihan kakkaa tai tyhjää täynnä. Ja vaikka tää on klisee niin se on myös totta, hyvä itsetunto näkyy ulospäin eikä hyvä itsetunto ole sama asia kuin kaunis ja hoikka ulkokuori.
Katsokaapa vaikka Satu Silvoa, ei todellakaan ole mikään XS-anorektikko vaan upea, ylväs nainen joka pesee monet luuviululuuserit mennen tullen :D
Voi olipa kauniisti sanottu "xs-anorektikko" ja "luuviululuuseri". Se, että vaatekokoni on xs-s ei tee minusta anorektikkoa.Hieman kateus haiskahtaa tekstistäsi..
Hoikka nainenkin voi olla upea ja ylväs,vielä enemmän kuin ylipainoinen nainen.

Missmamma 2012??
Kysin jo aiemmin että voisiko joku ylipainoinen kommentoida miksei tahdo laihduttaa normaalipainoiseksi?

Kauniita on kaiken mallisissa naisissa mutta mun mielestä normaalipainoinen nainen näyttää reippaamalta ja terveemmältä.
Minun kohdalta pitää sanoa, että minä haluan laihtua ja teenkin sen eteen nyt töitä.
Paljon on myös matkaa edessä, 46 kiloa vielä,sitten on normaalipainoinen, jos siitä haluaisi mallivartaloksi, niin pitäisi pudottaa jo alle 50 kilon reippaasti ja en usko, että on minulle aiheellista.
Terveyden takia minun on laihdutettava ja toisaalta se ulkonäkö puoli kannustaa, minua on kehuttu jopa tällaisena (silloin ajatellut, imarteleeko vai onko sokea ) itse kyllä tyytyväinen itseeni muuten,ihmisenä ja ulkonäöstä muuten.Paino saa vapaasti tippua.Muuten ei sekään häiritse,mutta terveys on tärkeä ja löytyyhän niitä kauniimpia vaatteitakin hoikemmille! Voin sanoa, että varmasti askel nousee helpommin sitten kun tavoite on saavutettu.Vaikka nousee se jo nyt,joka päivä liikun ja minulla on lapsia joiden perässä on pakko jaksaa
Ainoa, mikä harmittaa joissain kapeakatseisissa ihmisissä, onse,että lihavia kohdellaan tyhminä.
Tyhmiä voimme olla vaan siinä, että usein ajattelemme liikaa muita ihmisiä ,emmekä itseämme...esim. äidit,unohtavat usein oman kuntonsa, vaikka hyvä kuntoinen äiti on hyväksi koko perheelle. Minulla kaksi kroonista sairautta ja kolmas kolkuttaa.Siinä hyvä kannustin laihtua.Ylipaino eiu ole minulle tullut pelkästään ylimääräisn energian takia, vaan myös sen että kaksi noistasairauksista myötävaikuttaneet ja raskauksien mukana, sekä ehkä "hitusen ;) herkutellen.(hih)
Että minulla kyllä halu laihtua normaalipainoiseksi, pitäkää peukkuja!

Minun kohdalta pitää sanoa, että minä haluan laihtua ja teenkin sen eteen nyt töitä.
Paljon on myös matkaa edessä, 46 kiloa vielä,sitten on normaalipainoinen, jos siitä haluaisi mallivartaloksi, niin pitäisi pudottaa jo alle 50 kilon reippaasti ja en usko, että on minulle aiheellista.
Terveyden takia minun on laihdutettava ja toisaalta se ulkonäkö puoli kannustaa, minua on kehuttu jopa tällaisena (silloin ajatellut, imarteleeko vai onko sokea ) itse kyllä tyytyväinen itseeni muuten,ihmisenä ja ulkonäöstä muuten.Paino saa vapaasti tippua.Muuten ei sekään häiritse,mutta terveys on tärkeä ja löytyyhän niitä kauniimpia vaatteitakin hoikemmille! Voin sanoa, että varmasti askel nousee helpommin sitten kun tavoite on saavutettu.Vaikka nousee se jo nyt,joka päivä liikun ja minulla on lapsia joiden perässä on pakko jaksaa
Ainoa, mikä harmittaa joissain kapeakatseisissa ihmisissä, onse,että lihavia kohdellaan tyhminä.
Tyhmiä voimme olla vaan siinä, että usein ajattelemme liikaa muita ihmisiä ,emmekä itseämme...esim. äidit,unohtavat usein oman kuntonsa, vaikka hyvä kuntoinen äiti on hyväksi koko perheelle. Minulla kaksi kroonista sairautta ja kolmas kolkuttaa.Siinä hyvä kannustin laihtua.Ylipaino eiu ole minulle tullut pelkästään ylimääräisn energian takia, vaan myös sen että kaksi noistasairauksista myötävaikuttaneet ja raskauksien mukana, sekä ehkä "hitusen ;) herkutellen.(hih)
Että minulla kyllä halu laihtua normaalipainoiseksi, pitäkää peukkuja!

Tsemppiä sulle! Hienoa :flower:

"vieras"
Enpä jaksa lukea koko ketjua. Mutta olen sitä mieltä, että vaikka olen normaalipainoinen/hoikka, niin todennäköisesti monikin lihava on minua paremman näköinen. Minä en meikkaa, en laita hiuksiani ja pukeudun erittäin epätrendikkäästi :D

Turkilmas
[QUOTE="Fani";22527498]Ottaisin Turkilmaksen koska tahansa sänkyäni lämmittämään. Kuuma ja pehmeä kaunotar grrrr...[/QUOTE]

Jee, kiitos :). Mä just palsta- meetingissä epäilin että mussa on joku pahemman laatuinen vika kun ei mua miehet huomioi palstalla :D. En mä silti tiedä oletko sä mies vai nainen, mutta samapa tuo. Kiitos kuitenkin :D.

[QUOTE="miuku";22525886]Voi olipa kauniisti sanottu "xs-anorektikko" ja "luuviululuuseri". Se, että vaatekokoni on xs-s ei tee minusta anorektikkoa.Hieman kateus haiskahtaa tekstistäsi..
Hoikka nainenkin voi olla upea ja ylväs,vielä enemmän kuin ylipainoinen nainen.[/QUOTE]

No tarkoitinkin noissa heitoissani niitä naisia jotka ovat todella laihoja mutta heikolla itsetunnolla. Ei ole syytä kateuteen, olen nykyiselläni ihan tyytyväinen itseeni.

tahtroo hoikaksi

Näin ylipainoisena voisin kommentoida, että kyllähän kaikki ylipainoiset haluavatkin olla normaalipianoisia. Toiset enemmän ja toiset vähemmän, mutta kyllä sanoisin, että kaikki tahtovat. Se on sitten kiinni omasta tahdonvoimasta ja mielen lujuudesta, että pystyykö.

Mut jos ylipainoisille/vähän pullukoille tarjottaisiin mahdollisuutta olla hoikka sormia napsauttamalla, niin juu, aivan varmasti kaikki käyttäisivät tuon tarjouksen, siitä ei ole epäilystäkään. Ja tosiaan, tämä johtuu siitä yksinkertaisesta seikasta, että ihminen näyttää normaalipainoisena/hoikkana luonnollisestikin terveemmältä, reippaammalta ja kokonaisvaltaisesti paremmalta!

vierailija
Voitte kaikki olla omien ihanteidenne kanssa oikeassa ja ihailla sitä mistä pidätte. Sama koskee myös ylipainoisia. Tunkekaa kehopositiivisuus omaan... Se mistä pidät, mitä olet, mitä moraalinen vähemmistö tai enemmistö edustaa, ei voi tuomita sinua, mutta et sinäkään muita.

Itse pidän kaikenlaisista: Pienistä tiukoista ja jätti pepuista. Pienistä kiinteistä rinnoista ja mahtikokoisista riippuvista. Ymmärrän oman kehon häpeämistä, mutta vihaan muiden halveksimista.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Voitte kaikki olla omien ihanteidenne kanssa oikeassa ja ihailla sitä mistä pidätte. Sama koskee myös ylipainoisia. Tunkekaa kehopositiivisuus omaan... Se mistä pidät, mitä olet, mitä moraalinen vähemmistö tai enemmistö edustaa, ei voi tuomita sinua, mutta et sinäkään muita.

Itse pidän kaikenlaisista: Pienistä tiukoista ja jätti pepuista. Pienistä kiinteistä rinnoista ja mahtikokoisista riippuvista. Ymmärrän oman kehon häpeämistä, mutta vihaan muiden halveksimista.

Justiinsa näin. Ja jokaisella on se oma makunsa.

*nimimerkillä rakastunut pitkään hongankolistajaan, itsensä pituiseen pitkätukkahippiin ja rotevaan, ylipainoiseen voimannostajakaljupäähän*

Yhteistyössä