Se nyt vaan on täysi valhe, että lihava nainen voisi olla hyvännäköinen.

• Viestiketjun aloittaja älkää pettäkö itseänne
  • Ensimmäinen viesti
hoikka on nättiä
niin, eihän se läski ikinä oikeasti kaunista ole. Toki lihava voi olla kaunis, mut usein huomaa, että ois nätimpi vähän vähemmällä ylikuormalla.

Hoikka ja kiinteä (huom! terve hoikka, ei anorektinen, täällä kun nämä tuntuvat tarkoittavan usein samaa) vartalo taas on kaunis sellaisenaankin, oikeasti kaunis. Läski kroppa ei sitä itsenään ole. Usein ylikilot myös mammauttavat ja vanhentavat.

Mitä näitä faktoja kieltämään, käsitin, että aloituksessa oli kyse vain estetiikasta ja heti te vedätte herneen nenään, että joku arvostelee teitä ihmisinä

"vieras"
Mielipide kysymys joo, mutta yleensä hyvännäköisistä ihmisistä ollaan samaa mieltä et ne on hyvännäköisiä. Ainoa ero on sitten siinä määritelläänkö ne näteiksi, kauniiksi, tyrmääviksi, upeiksi, ihan kivaksi jne. Yleensä kuitenkin ollaan samaa mieltä et enemmän hyvännäköisen puolella kun ruman.

Ruma taas on usein ruma. Kaikkien mielestä. Siinäkin on vaan tuo pieni vivahde ja luokitteluero. On joko ruma, karsee, tavis, kaikki ne tarkoittaa kuitenkin et kallistutaan enemmän sinne ruman puolelle.

Lihavien kohdalla tämäkin pitää paikkansa. Ne hyvännäköiset lihavat on yleensä kaikkien mielestä vähintään "ihan nättejä".

esimerkki
Katsokaapa vaikka kolmosen uutisankkuria(?) Sanna Kiiskeä ennen ja jälkeen. Ennen oli todella nätti ja hoikka, nyt on kyllä pullistunut aika paljon, huh. Eipä ole enää nättiä..ei millään pahalla, mut ennen oli kaunis.

"nuttu"
Kauneudn käsittminen on kyllä kovin henkilökohtainen asia. Nykymaailma suosii kuikeloita, mutta edelleenkin miehet useasti mieltyvät muodokaisiin...Olen töissä miehisellä alalla ja keskustelua kuullut tästä monasti (itse ole muodoton riisitikku). Miehet kommentoivat hyvin kova äänisesti nyky suuntausta jossa naiset näyttävät enemmän miehiltä kuin naisilta (poikakropan ihannointi). Meillä miehet edelleen kuolaa tälläisten nimien kuin Satu Silvo, Maria Sid, Christina Hendricks...perään. Mutta mä puhun tässä kohtaa miehistä, en pintakiitäjä pojuista. Näillä miehillä on jo vähän enemmän perstuntumaan oikeisiin naisiin. Eikä hyö enää kattele pimpsakkeita. Saatikka että jaksaisivat rinnallaan katsella niin epävarmaa naista joka ei osaa omaa kroppaansa arvostaa.

"huh"
Katsokaapa vaikka kolmosen uutisankkuria(?) Sanna Kiiskeä ennen ja jälkeen. Ennen oli todella nätti ja hoikka, nyt on kyllä pullistunut aika paljon, huh. Eipä ole enää nättiä..ei millään pahalla, mut ennen oli kaunis.
Ja minusta hän taas näyttää nyt hyvinkin terveeltä ja hyvävointiselta. Bulimia tausta on taakse jäännyttä elämää ja OIKEA elämä on ottanut sijan. Onnellinen olen hänen ja tulevan perheenlisän puolesta.

"mimmu"
On kyllä paljon kiinni ihmisen rakenteestakin ja luuston mallista mikä painoluokka on "kauneinta". Kyllähän vaikka nämä miljonääriäidit hoikkia ovat, vaan ovatko nyt kuiteskaan niin kauniita? Voimakaspiirteiset kasvot (terävä nenä, leuka jne) pehmittyvät kauniisti pienestä pyöreydestä; muutoin tulee lähinnä noita-akka mieleen. Luonnostaan kovin pyöreä/laaja kasvoiselle taas kilot ei aina ole niin eduksi. Tosiasia on kuitenkin se että ihmisen kasvot ja silmät on ne jotka ensin huomioidaan...kolkkoja kasvoja ei minkäänlainen kroppa pelasta; mutta kauniit ja sopusuhtaiset kasvot peittävät monia kropan "epätäydellisyyksiä".

mutta
Alkuperäinen kirjoittaja hoikka on nättiä;22519379:
niin, eihän se läski ikinä oikeasti kaunista ole. Toki lihava voi olla kaunis, mut usein huomaa, että ois nätimpi vähän vähemmällä ylikuormalla.

Hoikka ja kiinteä (huom! terve hoikka, ei anorektinen, täällä kun nämä tuntuvat tarkoittavan usein samaa) vartalo taas on kaunis sellaisenaankin, oikeasti kaunis. Läski kroppa ei sitä itsenään ole. Usein ylikilot myös mammauttavat ja vanhentavat.

Mitä näitä faktoja kieltämään, käsitin, että aloituksessa oli kyse vain estetiikasta ja heti te vedätte herneen nenään, että joku arvostelee teitä ihmisinä
Entä kun jotkut tykkäävätkin enemmän vähän täyteläisemmistä naisista? Väitätkö siis heitä valehtelijoiksi, ja tiedät heidän ajatuksensa...? varmaan jännittävää, kun osaa lukea toisten ajatuksia =)

Foortti harmaana
HOHHOIJAA NÄITÄ ON MISTÄ OTTAA-JUTTUJA!

Itse asiassa voipi olla totta toisaalta. On tutkittu, että mitä korkeampi koulutus, sitä hoikempia ihmiset keskimäärin ovat. Esimerkki omasta työpaikasta sairaalasta. Ensinnäkin siivoojat sairaalassa ovat lähes kaikki ylipainoisia. Lähihoitajista ehkä puolet. Sairaanhoitajista 1/4 osa. Lääkäreistä ei juuri kukaan ole ylipainoinen. Erikoislääkäreistä ei ainutkaan.

Ja toinen juttu. Mitä korkeampi koulutus miehellä on, sitä enemmän se pitää hoikista naisista. Nuo pyöreät pullukat on enemän duunarien mieleen.

Näin on vain faktat. Sorry.
Meillä osastolla työskentelevistä (ei oteta vierailevia tähtiä lukuun) on 3 ylipainoista lääkäriä (siis runsaasti ylip, jotka kaikki on jopa osastonsa yl) ja sairaalahuoltajista yksikään ei oo ylipainoinen, välinehuoltajista on yks, sihteereistä toinen on, oh on, apulais oh:t ei oo ja sairaanhoitajista on hmm ehkä 5. Ja tietty loput vähän tai ei ollenkaan.

Et ehkä et voi vetää MITÄÄN hurjaa väitöskikirjaa yhden otannan perusteella? =D

"juu"
ai mä oon taas nauranut täällä tyhmille ihmisille...ketä oikeesti kiinnostaa miltä joku toinen,ventovieras näyttää???Kyllä on tylsä ja kammottava elämä jos jaksaa jonkun toisen läskejä vielä jollain palstalla miettiä.Ihan oikeesti??Nyt vaan kireet tapit pois pepusta.

"vieras"
Minä olen oikeasti paljon kauniimpi hoikkana.. Nyt olen ihan normaalipainoinen, painan 63kg ja olen 165cm pitkä, jos painaisin vaikka 8kg vähemmän, olisin kauniimpi.. Jostain syystä kasvoni näyttävät todella pulleilta :( Ja kasvoistani huomaa ensimmäisenä jos lihon. Mutta minulla on monta ylipainoista ystävää, ja mielestäni he kaikki ovat kauniimpia kuin minä..

"vieras"
Meillä osastolla työskentelevistä (ei oteta vierailevia tähtiä lukuun) on 3 ylipainoista lääkäriä (siis runsaasti ylip, jotka kaikki on jopa osastonsa yl) ja sairaalahuoltajista yksikään ei oo ylipainoinen, välinehuoltajista on yks, sihteereistä toinen on, oh on, apulais oh:t ei oo ja sairaanhoitajista on hmm ehkä 5. Ja tietty loput vähän tai ei ollenkaan.

Et ehkä et voi vetää MITÄÄN hurjaa väitöskikirjaa yhden otannan perusteella? =D
No eipä tässä kenenkään subjektiiviset kokemukset paljon merkkaa, kun aiheesta on tehty ihan tutkimuksia. On yleisesti tiedossa, että ylipainoa esiintyy eniten vähemmän koulutetuilla ja ns. alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvilla.

"miuku"
Omat mittani ovat 167/52.Ennenkuin kukaan tulee huutelemaan että liian laiha yms niin olen kyllä erittäin tyytyväinen hoikkaan vartalooni; Vaikka olen kevyt, minulla on selkeä vyötärö, sopivan leveä lantio, mukavat rinnat, reisissä lihasta.Vatsakin mukavan littana, vaikka synnytys takana. Kyllä hoikka/laihakin voi olla muodokas.

Ja jos puhutaan siitä, kuinka moni pullea nainen olisi kauniimpi hoikempana, niin mielestäni tämä tulee erityisesti suomalaisista mieleen Rakel Lignellistä.Todella kaunis nainen kasvoiltaan, jos olisi hiukkasen hoikempi, olisi kuin missi konsanaan :)

niinpäs
[QUOTE="miuku";22521388]Omat mittani ovat 167/52.Ennenkuin kukaan tulee huutelemaan että liian laiha yms niin olen kyllä erittäin tyytyväinen hoikkaan vartalooni; Vaikka olen kevyt, minulla on selkeä vyötärö, sopivan leveä lantio, mukavat rinnat, reisissä lihasta.Vatsakin mukavan littana, vaikka synnytys takana. Kyllä hoikka/laihakin voi olla muodokas.

Ja jos puhutaan siitä, kuinka moni pullea nainen olisi kauniimpi hoikempana, niin mielestäni tämä tulee erityisesti suomalaisista mieleen Rakel Lignellistä.Todella kaunis nainen kasvoiltaan, jos olisi hiukkasen hoikempi, olisi kuin missi konsanaan :)[/QUOTE]

Et ole liian laiha, bmi:sikin on normaali. Jännä, että jos bmi on enemmän alarajalla kuin ylärajalla, niin se on kauhisteluna aihe. Ylärajoilla se on taas ihan ok ja hyvä ja muodokas.

Ne kropan kauniit muodot tulevat lihaksesta, tietty rinnoissa rasvaa, mut ne nyt ovat aika pieni osa niitä muotoja. Treenistä ne pakarat, reidet, kädet ja vatsanalue tulevat, ei siihen läskiä tarvita.

Itse olen 171cm pitkä ja painan 56 kg ja juu, olen oikein hoikka, mutta mulla on niitä kuuluisia muotoja, koska tanssin ja käyn salilla. Lihasta löytyy ja kroppani on kaunis ja ryhti hyvä.

Vielä vähän yli vuosi sitten painoin 71 kg ja vähemmän mulla silloin oli muotoja. Ylimääräistä rasvaa oli kyllä vyötäröllä ja raajoissa. Paremmin ne muodot nyt erottuu. Ja mä kyllä uskon vakaasti, että tää on terveellisempi paino mulle muutenkin. Olen myös paremman ja nuoremman näköinen.

Nyt syön monipuolisesti ja terveellisesti, en todellakaan kituuttele, harrastan liikuntaa useamman kerran viikossa ja paino vain putosi tämän uuden elämäntyylin aloittamisen jälkeen. Ennen söin paljon makeaa, liikuin vähän. Sekö sitten on terveellistä ja hyvä juttu? Eiköhän se bmi:n ylärajoilla oleminen kerro vain siitä, että energiaa tulee pikkuisen liikaa ja/tai aktiivisuus on liian vähäistä.

XXL
Rumasta naamasta ei kuitenkaan saa nättiä, vaikka kuinka hoikistuisi - itsestäni puhun :) Miksi muuten pitäisi olla kaunis? Kivahan se tietysti on katsoa kaunista ihmistä ja jos hän on vielä mukavakin, niin sepä hienoa. Mutta kauneus yhdistyneenä epämiellyttäviin luonteenpiirteisiin ei ole suurikaan lisäarvo.

Sairaalloinen laihuus taikka lihavuus ei minusta kyllä ole kaunista kumpikaan, mutta muuten en allekirjoittaisi tota väitettä edelleen ollenkaan. Omalla kohdallani olen huomannut, että kroppani näyttää paremmalta nyt, kun olen saanut hieman painoa lisää. Ehdottoman normaalipainoinen olen kyllä edelleen, mutta paljon kivemmalta näytän nyt kuin tosi hoikkana.

Leukistinen aksolotli
Sairaalloinen laihuus taikka lihavuus ei minusta kyllä ole kaunista kumpikaan, mutta muuten en allekirjoittaisi tota väitettä edelleen ollenkaan. Omalla kohdallani olen huomannut, että kroppani näyttää paremmalta nyt, kun olen saanut hieman painoa lisää. Ehdottoman normaalipainoinen olen kyllä edelleen, mutta paljon kivemmalta näytän nyt kuin tosi hoikkana.
mutta sää oot tosi hoikka nyt.:D

Yhteistyössä