Kesäkuiset mammat 2011

Tämähän on ihanaa kun tämä ketju liikkuu ja elää näinkin tiuhaan :) Voi että Calumet olipa ihanasti sanottu, miten reagoit kuullessasi uutiseni :)

Mä en tienny esikoisiani odottaessa, muutakun että maksa oli pannassa. Muuten söin kyllä ihan kaikkea. Ja ihan terveet lapsukaiset on tänäkin päivänä. Yritän olla stressaamatta nytkin. Sanoin juuri miehelleni, että kun se 'km' tuli niin sen jälkeiset viikot meni hienosti, kun luulin etten ole raskaana enää, niin en hössöttänyt koko ajan ja panikoinut jotain. Toivottavasti pystyn jatkamaan samaan tahtiin tästäkin eteenpäin. Neuvolaan pitäs kai soittaa huomenna, mut mä en uskalla, kun pelkään et joudun ajan perumaan taas :D Kyllä sitä on pönttö!

Onko teillä mitään himoja? Mulla on suolakurkut!

Hienoa Griffski73 =) mäkin niiiin odotan, että kuulisi pienen sydämen lyönnit omasta masusta!!

Piti taas tulla näistä ihme "himoista" kertomaan.. alkoi tekemään hirveänä mieli glögiä, kylmänä :D no sitä tässä sitten vetänyt kohta puoli litraa! ja just kun ajattelin, että haenpa jäätelöä niin alkoi kuvottamaan :x hitto kun just sellasia suklaakuorrútteisia vanilja jäätelöitä ostin "varalle" joista normaalisti tykkään...

On ollu niin älytön väsy, ettei ole jaksanut edes urheilla. Mies lähtee sopivasti vknlopuksi bilettää, enkä saa lapsen vahtiakaan niin ei pääse kunnolla urheileen, voihan sitä kävelemässä toki käydä tytön ja koirien kanssa ja jokapäivä käydäänkin, mutta sellanen kunnon hikilenkki tekis terää!! näiden pikkupaikkakuntien ongelmana on myös se, ettei täällä ole mitään jumppaa odottaville äideille.. se tulis kyllä nyt tarpeeseen! voishan sitä toki kotona jumpata, mutta mä oon niitä jotka ei oikein saa aikaseksi kotona, kun pitäs oikeasti päästä ohjattuun jumppaan!

Meillä on lainassa sykemittari joka laskee myös kalorit ja arvatkaas, testasin viime viikolla kolmena päivänä kun tein eri juttuja niin kuinkas kävikään!!??!!

1 1/2 h kävely 250 kaloria
1 h hölkkä 430 kaloria
1h ratsastus 540 kaloria!!!

Eli pitäs kävellä ainakin 3h että sais poltettua saman kalorimäärän kuin tunnin ratsastuksessa!!

Mites te muut pidätte ittenne kunnossa?? Mä ajattelin ottaa sunnuntaina menetetyt liikunnat takaisin ja käydä ratsastamassa 2h :LOL: ihanan kallista, mutta pakko vielä käydä ennenku loppuu, se harrastus tämän raskauden osalta!

Mulle ei sinänsä ole tullut mitään himoja, mutta makeiset ei laske samalla lailla alas (viitais poikaan :rolleyes: ).

Itsensä kunnossa pitämisestä: Minä käyn melkein joka päivä salilla ja sitten lenkitän tuota koiraani. Väsyttää välillä ihan hirveesti, mutta sitten kun saa itsensä sohvalta liikkeelle niin on paljon parempi olo.
Toivon että ensi kesäkuussa olis lihakset edelleen hyvässä kunnossa ja jos se sitten vaikka auttais kehon palautumiseen. Tässä iässä se palautuminen ei kuitenkaan ole ihan sama kuin alle 30vuotiaana, vaikka sitä kuinka toivois. Jos tuo liikunnan harrastaminen raskauden loppuun asti siihen auttais niin olis kyllä ihanaa =) .

Huomenta
täähän sekos, en tiedä mihin se kirjottama viesti oikein meni.
No uusi yritys.
Mä himoitsin myös suolakurkkuja yksi päivä:) ja sitten oli ne joulutotut ja niitä oli saatava, ei auttanut muukaan :LOL:

Mun liikkumiset on lähinnä lenkillä käymistä. Täällä metsän keskellä on se vaan harmi että ei ole niitä katuvaloja ja mun mielikuvituksella ei ihan pimeellä mennä:LOL:
mutta heti jos töiden jälkeen pääsee menemään niin ehtii just ennen pimeen tuloa takas :)
Ennen raskautta kävin zumbaamassa. spinningissä, bodystepissä ym 2-3x vko mutta nyt en ole uskaltanut vaan mennä. ja mä olen sellainen että tartten sen ohjatun jumpan ;) en kotona saa aikaseksi. Uimaan pitäs lähtee kun kortti on viellä kevääseen asti voimassa. jos nyt uikkareihinsa mahtuukaan :)
ja täälläkään ei ole odottaville mitään jumppaa

Äsken tossa koiran päästin pihaan niin siellähän sataa LUNTA. ja nyt ihan kunnolla.aijempi suli melkein heti pois.
Mutta nyt saatava jotain aamupalaa.
Mukavaa torstaita kaikille

Ninatus rv11

Huomenta kaikille =)!!

Täytyis alkaa valmistautumaan neuvolalääkäriin.

Mä nukuin koko yön tosi huonosti, ihan yhtenään hereillä. Nyt onkin sitten ihan väsynyt olo.

Mä tuota lunta jo kaipasinkin ja nyt sitä on tullut ja edelleen sataa hiljokseen alas, ai kun ihanaa :).
Tulis nyt sen verran että saisin tuon koiruuden sillä hinkattua läpi :D.

Nyt täytyy lähteä valmistautumaan etten myöhästy.

Ihanaa päivää kaikille!

Calumet + :heart:

Ihanaa Griffiski,lämpimät onnittelut!! Mä arvasin että sä olet edelleen raskaana kun tuo hcg oli niin korkealla. Varmaan aika ylläri kun itse on ollut varma km:sta ja sitten siellä onkin edelleen elävä pikkuinen :heart:

Tänne on iskenyt niin mieletön väsymys ettei tosikaan. 14 aikaan mä olen silmät ristissä,silmät kirvellen ja lasken minuutteja että arvon herra suvaitsee saapua ylitöistään jossa viihtyy joka ikinen päivä : /

Mä kyllä harrastan edelleen samoja lajeja mitä ennenkin.Combatia,balancea,hotjoogaa ja mitä milloinkin,mulla ei kestä valitettevasti pää jos en pääse liikkumaan. Pysyy tuo mielialalääkkeen annostuskin hippusen pienempänä kun pääsee kotoa pois rehkimään. Tosin combatia ei enää kauan voi harrastaa kun tulee sykerajat vastaan mutta en mä usko että sitä enää edes pystyy sitten ison mahan kanssa. Lääkettä otan enää 2-3x viikossa ja olo pysyy kuosissa.
Rv12+5

Viimeksi muokattu:
Nannaliina78 hyvä et muut usko mun raskauteen kun mä en itse :LOL:
Soitin nlaan, ja kyllä se täti nauro siellä. Ja epäili sekin et jospa noita asukkeja tosiaan oli kaks alunperin.

Mä yritän liikkua noiden meidän koirien kans, mutta se jää usein miehen harteille loppujen lopuks. Mä olen aikalailla tiukkaan töissä, yrittäjän tunnit kun ei ole niitä säännöllisimpiä, niin tuntuu ettei vaan jaksa muuta, vaikka pitäs.

Mä ihmettelen tätä mun syömistä, tai en siis ihmette, mutta se on niin erilaista nyt. Mä en esim IKINÄ syö jugurttia, mut nyt himoon sitä. Syön hedelmiä, ananasta (onks sekin hedelmä?) ja ruisleipää suolakurkulla ihan tolkuttomasti. Mä en kamalasti ole hedelmiä syöny, ja muutenkin aika epäterveelliset ruokatottumukset on ollu muutamat viime vuodet, mut nyt en vois ajatellakaan koskevani (ainakaan nyt) mihinkään pizzaan, hamppareihin tai ranuihin...yök!

Hei oletteko jo 'osallistuneet' siihen down- seulontaan, kun multa sitä kyseltiin nyt. Multa muistaakseni esikoisten kans otettiin se verikoe.

Lääkärineuvolassa käyty. Kaikki hyvin.

Pikkusien sydänäänet kuultu, erinäisten haku hetkien jälkeen. Onneks oli niin ihan lääkäri että haki niin kaunan että kuului kunnolla. Kone kun näytti kokoa jan että taustalla on pikkuisen syke mutta millään ei ensin kuulunut.

Griffski73 Olisko niin että kehosi kertoo sulle mitä se nyt tarvitsee =). Tuolla aikaisemmin laitoin ettei mulla ole ollut mitään himoa.. kaikea kanssa pikku tomaatteja olen vetänyt ihan hullun lailla raskauden alku vaiheessa (mitenk en tuollaista muistanu :O ), nyt on jokin verran helpottanut. Tomaatissa onkin aineita jotka vaikuttavat kohtuun.
Niin ja kai ananas hedelmiin lasketaan.. tai niin mä oon aina ajatellu :confused: .

down- seulonnasta multakin on kysytty, mutta luultavasti en siihen mene. Vaikee asia, kun sitten miettii että teenkö oikein vai en.. huoh...

Heippa
Tyhmä kysymys mutta eikö se down seulonta sama kun np-ultra? mä niin yllätyin kun nyt tarjoavat kahta ultraa siis tuota np-ultraa ja jos sihen ei halua niin sitten ihan tavallinen ultra.
me päädyttiin sihen np-ultraan ja se on tosiaan ensi tiistaina.

onkos kellään vinkkejä pissan hajun poistoon? siis kun tuo koiran penikka ei ole täysin sisäsiisti viellä ja vahinkoja sattuu edelleen.(lähinnä tuonne kodinhoitohuoneeseen) ja olen pessyt ties millä aineilla sitä lattiaa mm.tolu, kloriitti ym. ja aina vaan haisee ja haisee. niin että sen takia tulee välillä oksukin. kaivoon samaten olen vettä kaatanut. ei auta. haju on ihan kamala.
oisi ihan kiva saada se kauhea haju pois.

Juu, hyvähän se on että kroppa haluaa terveellisempää ruokaa Calumet, on vaan niin erilaista kun esikoisten kanssa :)

Mä en ole varma onko se seulonta sama ku np-ultra, mut minun mielestä ei. Koska multa ainakin otettaisi verikoe. Mun mies on sitä mieltä et ehdottomasti, mut mä en ole varma.

Hyvin on muuten uodessa käytännöt muuttunu täällä. Viimevuonna kun odotin sitä joka sitten meni kesken, niin varhaisultra tehtiin vkolla 9, missä sain siis tietää että sikiö oli ollu kuolleena jonkin aikaa. Nyt ei tehdä. Sitten vkolla 12 vasta, ja sitä ei enää tehdä nlassa, vaan äitipolilla keskussairaalassa.

Kokeiles Ninatus etikkaa pissiin :)

Viimeksi muokattu:
joo mun täytyy myös sen ultran jälkeen mennä labraan ja ottavat verikokeet. Lähetteen sain jo ekassa neuvolassa.(se lähete juttukin ihan uusi asia)
Täälä ei tehdä mitään ultria neuvolassa, täytyy aina sairaalaan mennä.

Täytyykin sitä etikkaa kokeilla, kiitos vinkistä:)

Mun käsittääkseni ne ultar on eri juttuja, mulle kyllä sanottiin että kun menen np-ultraan niin voin sanoa että haluan sen niskapoimu jutun mutta verikokeeseen en halua. Tuon verikokeen ajattelin jättää väliin.
Mun mielestä on jotenkin ihan hassua että se on muutettu joko tavalliseksi tai sitten juuri tuo np ja verikoe... ennen se oli täällä ainakin suoraa np eikä muuta. Miks se ei voi nyttenkin olla niin että np tai sitten np ja verikoe???

Griffski73, jos sulle on nyt tulossa sitten toista sukupuolta... ;) :D, kun mieliteot on eriä.

Ninatsu, sooda on myös hyvä hajun poistaja. Ei oo tullu vastaan vielä mitään mitä se ei olis poistanu.

Huomenta :) Mulla on ihan jouluinen olo! Kai se on tuo lumi tuolla ulkona sitten.

Mä olen nyt kaksi yötä nukkunut hemmetin huonosti, onko muilla tällästä? Yleensä olen huono nukkuja kun murehdin jotain, mutta nyt en kyllä murehdi mitään tietääkseni.

Calumet juuh pieni rinsessa olisi hyvinkin tervetullut ;)

Millä ne kuuntelee nykyään ne sydänäänet muuten? Nyt huomaa kyllä että siitä tosiaan on 11 vuotta kun olin raskaana viimeksi, tää kaikki tuntuu ihan siltä kuin olisin ekaa kertaa :D tajusin tuossa myös muuten sen, että ero viimeisien menkkojen välillä nyt ja silloin on vain 5 päivää :)

Viimeksi muokattu:
Griffinski73:hug: voi oon niin iloinen sun puolesta =) huh... täälähän ei meinaa pysyä mukana kun niin kovaa vauhtia tänne kirjottelette :D mikä on ihanaa lukea teidän raskauden edistymistä kyllä =) mulla itellä ei kummosempaa sama kuvotus ja VÄSYMYS |O sekä tissikivut, ja ekaa neuvolaa ootellessa : /... mut odottavan aika on pitkä! =) rv 6+3

Viimeksi muokattu:
Griffski73 Mua alkoi ihan naurattamaan... mäkään en nimittäin tiedä mikä se laite on millä niitä sydänääniä kuunnellaan :O.. Onko sille olemassa joku nimi??? Tai siis on tietty mutta mutta...
Saman näkönen se "keppi" on mitä ultrassakin käytetään ja mahan päälle lyödään sitä mömmöä jonka tarkoitus on kai liukastaa... Oi kun tunnen itteni ihan tyhmäks... :LOL: :LOL:.

Vielä äidiksi 34v... Toivottavasti sinullakin pian tuo kuvotus jää pois sekä väsymys niin pääset kunnolla nauttimaan odotus ajasta!!

Tänään mennään käymään miehen äidin luona. Oli mies eilen äidilleen soitellu ja kertonut vauva uutisista. Sielä oltiin oltu iloisia :D.

Calumet + :heart: 11+0

Moikka
Kysyin googlelta ja sieltä sai vastaukseksi tuon dopplerin:)

mulla on nyt huomattavasti vähentynyt pahoinvointi,voisiko siitä muka selvitä näin helpolla:LOL:
Ihanaa kun vihdoin ja viimein on taas viikonloppu ja vähän vapaata :)

Täytyykin tota soodaakin kokeille, kiitos vinkistä:)

Hyvää perjantainta
Ninatus rv 11+1

pakko tulla kommentoimaan omaa kirjotusta kunniin huvitti, siis joo tänään on ollut pahoinvoinnin kannalta aikasta köykänen päivä. saas nähdä mitä ilta/huominen tuo tullessaan

Viimeksi muokattu:
Moi!

Haluaisin vielä liittyä tähän aktiiviseen porukkaan mukaan. Olen näitä juttujanne jo seuraillutkin. En ole jotenkin uskaltanut kirjoittaa jonkun kumman syyn takia kirjoittaa, kun edellisellä kerralla meni kesken ja nyt elän jännityksessä koko ajan. Sinänsä tilanne näyttää hyvältä, kun varhaisultra vastasi viikkoja ja viime viikolla neuvolassa kuulin sykkeen. Np-ultra on maanantaina ja sitä pelkään, kun viimeksi km todettiin siellä.

Niin että kiitokset onnitteluista ajat sitten vielä äidiksi ja ikiäiti
siellä kuumeilupuolella.

Nyt ollaan 11+2 ja kotona melkein 1,5v.

Np-ulltra tosiaan on se niskapoimu-ultra jossa tutkitaan se mahdollinen turvotuksen määrä. Verikokeeseen ei ole pakko mennä,itse olen aina käynyt. Luin jostain esitteestä että vaikka odottaja kieltäytyisi jostain seulonnasta ei tutkimuksen tekijä välttämättä ole kertomatta jos ultrassa löytyy jotain poikkeavaa...
Meidän reilu 1v on RSV:ssä,ihan kamala tauti ja toinen vaan huutaa lääkkeistä huolimatta :( 3,5v parkuu kipujaan koko ajan ja varmaan valvotaan miehen kanssa koko yö kun ei nuo näytä rauhoittuvan millään.
Vauva kolmosen kanssa oltiin aikoinaan 9 p joulu ja uusivuosi sairaalassa tuon samaisen taudin takia mutta tyttönen oli silloin vasta 2,5kk.

Onnittelut 06/09! Toivotaan että kaikki on kunnossa ultrassa! Tiedän tunteesi,itse sain 08 tietää samaisessa ultrassa pienen pojan kuolleen ja sen jälkeinen raskaus ultrineen oli aina hermoilun paikka. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja terve poika syntyi ja nyt sitä jännitystä käydään taas läpi.

Hb oli tipahtanut 115 ja rautakuurille jouduin,en halua että enää tippuisi kun veto on koko ajan nytkin ihan poissa.

Nannaliina rv13 Kello onkin jo niin paljon että saa kirjoittaa uuden luvun raskausviikkoihinsa :)

Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Ja tervetuloa joukkoon 06/09 ja peukkuja pidän että kaikki on ultrassa ok :heart:
Pelko se on täälläkin edelleen, mutta yritän olla antamatta sille valtaa. Viime vuonnahan minäkin sain 9vkolla ultrassa tietää sikiön kuolleen n. viikko aikaisemmin. Nyt en tiedä edes milloin seuraava ultra on. Sairaalassa sanottiin, että se on kohta mutta nla sanoi ettei ole. Täytyykin muuten asia tarkistaa heti ensi viikolla.

Nannaliina76, mun ystävä sanoi viime vkolla että hänen lapsellaan oli kyseinen tauti, ja että ei kamalampaa ole! Ja toisen kamun 5v poika joutui myös sairaalaan tiputukseen hetkeksi.

Juuri kun ehdin riemuita ettei paha olo vaivaa, ja tänä aamuna sitten se iski ihan kunnolla...ja on edelleenkin. Yök. Huusin miehelle sängystä, että tuo keksi ja äkkiä :D Mulle nlatäti neuvoi viime raskaudessa että pidä joku keksi yöpöydällä, ja nappaa se aamulla niin helpottaa. Tuoremehu on toinen mikä mulla auttaa, mutta nyt ei ollu sitä tarjolla.

Tänään päästään mun äidin lihapatojen ääreen, ja mä rukoilen ettei mulla ole oloja sillon! Äidin ruoka on niin hyvää vaan edelleen :)

Ihanaa vkonloppua kaikille! :heart:

Jaksuja Griffiski tuohon pahaan oloon! Oletko kuullut SeaBandeista? Mä ostin ne itselleni mutta eipä sitten ollutkaan koko pahaa oloa mutta kuulema toimivat mukavasti. Mä pistin omani myyntiin kun en niillä mitään enää tee.

Aivan kammottava yö takana,1v huusi koko yön.samaten 3,5v,eipä olla nukuttu miehen kanssa yhtään. Rsv on tosi kurja tauti. Meidän silloinen vauva joutui nenämahaletkuun kun ei enää suostunut syömään ja juomaan ja ei enää tehnyt muuta kuin nukkui ja paino laski. Onneksi tuo meidän 1v syö normaalisti,muuten oltaisiinkin jo lääkäriin lähdetty.

Ajattelin suunnata tänään bodysteppiin,en jaksa kotonakaan kököttää koko ajan,sitä on jo viikko takana.

Juu ei tää Nannaliina nyt ihan kamalan kamalaa pahaa oloa ole kuitenkaan, ja kun sen tietää mistä johtuu niin sen jaksaa. Paras kuvaus olosta on että se on krapulamainen :LOL: Mutta kiitos vinkistä, jos pahenee entisestään niin pistän tuon korvan taakse!

Mua naurattaa välillä oikein oma toimitani, sen verran kuitenkin pelottaa miten tässä käy, että vähän väliä huomaan puristelevani tissejäni, varmistaakseni että ne ovat vielä kipeät :whistle: Heti kun selkää vähänkin vihloo, mietin onko ne menkkamaista kipua vai lihaskipua.

Mun on ens vkolla lähdettävä jo housuostoksille. Mun maha on paisunut niin hirveästi jo (sanottiin jo siellä ultrassa sitä, että ilmeisesti siksi, jos/kun siellä ne kaksi alunperin oli, niin kasvaa kohtu nopeammin), että mun housut kiristää ja pahasti. Vielä en viittis ostaa mitään äitiyshousuja, mut jos ei muuta löydy niin kai se on pakko. Mä haluisin jo hiplailla vauvavaatteitakin, mutten uskalla! Kaipa tää rauhottuu viikkojen myötä, alussa kaikki on aina niin uutta ja ihmeellistä :D

Niin tuli tuossa mieleen, että miten teidän iho on reagoinut tähän raskauteen, vai onko mitenkään? Mulla nimittäin on alkanu finnit loistaa :kieh: On muuten viimeisen päälle ärsyttävää! Kipeitä kun mitkä!

Viimeksi muokattu:
06/09 Tervetuloa joukkoon mukaan =)!

Griffski73 Täältäkin toivotaan että kokonaan loppuu huono olo.

Mulla on tosi vähän enään ollut, lähinnä silloin jos maha on liihan tyhjä ja siihen auttaa ruokailu :D.

Mun iho ei on reagoinut jonkin verran tähän raskauteen. Kasvot rasvottuvat tavallista helpommin ja hiukset tulee ihan selvästi nopeemmin likaseks. Toivottavasti menee pian ohi!!

Eilen tuli oltua koko päivä reisussa.
Shoppailin kavereiden kanssa Tuurissa. Paljoa ei silti tullut ostettua, ei oikein löytynyt sitä mitä hain. Oli kuitenkin kiva pitkästä aikaa olla kavereiden kanssa liikkeellä :).

Calumet + :heart: 11+2

Onpa tänne tullut ihan älyttömästi kirjoituksia ;) Pikaiset kuulumiset myös täältä. Ekaan neuvolaan nyt puoltoista viikkoa, täl hetkel mennään omine laskujen mukaan 8+3, närästys vaivaa lujasti, muuten suht ok olo, jos ei alituisesti vaivaanaa väsymystä oteta lukuun xD Np-ultraa odotanm, et näkis et onko kaikki ok vai ei. Tääl siirrytty eri sairaanhoitopiiriin et kaikki systeemit varmaan menny uusiks, nähtäväks jää mitä tuleman pitää....
JAksamisia kaikille ja vieläkin toivotan tarrasukkia! :wave:

Yhteistyössä