Kesäkuiset mammat 2011

Huomenia kaikille! Täällä nyt 5+1, toivottavasti matkalainen pysyy tuolla masussa loppuun asti, pelko ehkä päivä päivältä vähenee, ainakin toivottavasti... Ke jo maailma melkein pysähtyi kun oli tihuttanut aivan pikkuisen verta, se tosin jäi siihen, uneton yö tosin tuli vietettyä, mutta nyt taas näyttääisi kaikkki olevan ok....
 
Toivottavasti kaikki ok ikiäiti =) Me mennään aikas peräkanaa, kun mulla nyt 5+4.

Joku sanoi että on koko ajan nälkä, no niin on täälläkin!!! Voisin syödä koko ajan, mutten kyllä syö. On niin hirveä turvotus masussa, että huh. Ja kun syö, niin se turvotus vaan pahenee tietty. Täytyy pitää löysiä paitoja päällä ettei tää salaisuus jo paljastu :eek:

Mielialat vaihtelee kans ihan järkysti, tänään jo kiljuin miehelle jostain ihan mitättömästä asiasta kurkku suorana :whistle: En muista että ekan raskauden aikana olis ollu tällästä ollenkaan.

Mutta jos sitä sitten söis jotai....mitään ei tee kyllä mieli, mutta toisaalta tekee mieli ihan kaikkea :LOL:
 
En löytänyt tuolta keskustelua potta-asiasta, mutta voisikos joku viisaampi neuvoa miten saisin 2 vuotiaan potalle? Ollaan jo tässä vuosi tahkottu potalle ja pytylle mutta eih.. tyttö nousee potalta ja käy pissimässä lattialle. vaipat kyllä tietty on käytössä mutta oispa heleppo ennen seuraavan pikkuisen vaippasankarin tuloa saada ensimmäinen niistä pois!
 
Pahin pelko toteutui taas :( Meille ei näköjään ole tarkoitettu tätä lasta tulevaksi. Onneksi kuitenkin meni kesken jo tässä vaiheessa, mutta sattuu siltikin niin prkleesti. En tiedä edes haluaako jatkaa yrittämistä, kun ei enää mikään nuori ole kuitenkaan, ja vuosi yrittämistä meni tähänkin, viime km:n jälkeen, huoh.

Onnea kaikille muille matkaan!
 
Griffski73 todella paljon täältä lämpöisiä halauksia :hug:.


Täällä odotellaan huomista ja ensimäistä neuvola käyntiä.
Edelleen on olo vaiheteleva laidasta laitaan, välillä tosi huono olo ja sitten kun alkaa touhuumaan niin tulee parempi olo. Ruokaa saa syödä tavallista enemmän kun maha on edelleen yhtenään tyhjä.
Nukkua voisin vaikka kuink paljon.
Perjantai meni koko päivä liikkeellä ilta myöhään ja vei kyllä sitten veronsa eilisestä. En siis jaksanu eilen mitään nukuin melkein koko päivän.
Mies sanoikin eilen että taitaa tää iltatähti ottaa voimille :) ja näin kyllä taitaa olla.

Kaikille jaksamista!!
 
Griffski73 Olen niin kovasti pahoillani :'( Ekan oman km jälkeen silloinen neuvolatäti totes et luonto ylees järjestää asiat näin, jos lapsi ei muutenkaan olis ollu terve, ehkä nytkin oli kysees tälläinen tilanne, mut älä luovuta, jos nyt seuraavaks tärppäis nopeammin ja kaikki menis hyvin... Kovasti jaksamista sinulle!
Itse pelkään koko ajan et käy samoin, nyt kuitenkin kaikki tuntuu olevan ok ja toivottavasti tarrasukat on lujaa kiinni :)
 
Kaipa minäkin hyppään tänne teidän kesäkuisten mammojen joukkoon =), tänään tosiaan plussasin ja laskujen mukaan LA olisi sielä heinäkuun alussa :heart:.. ja niin alussa ollaan että ei pitäisi intoilla, ja yritänkin ottaa mahdollisimman rauhallisesti viikkoja siis 3+6 :). :( Griffski73 halaus sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon haleja ja voimaa suruun Griffski73 :hug:

Täällä menossa vko 6+3 ja kuvotus yhä jatkuu ja tuntuu jopa pahenevan. Ensimmäisinä viikkoina pystyin sentään syömään mitä tahansa vaikka kuvotusta oli, mutta nyt jotkut ruuat saavat mahan käännähtämään ympäri :x Rinnat on myös edelleen kipeet.

Päätimme sitten miehen kanssa mennä sinne varhaisultraan ja se on nyt sitten tasan viikon päästä. Toivottavasti kaikki on hyvin ja vauveli pysyy matkassa. Jotenkin kyllä pelottaa, mutta toisaalta oon ihan luottavaisilla mielin.

Tänään jouduin sitten tekemään päätöksen ja jättämään rakkaan ratsastusharrastuksen. Juttelin opettajan kanssa ja päädyimme, että lopetan ratsastamisen heti. Yksi kavereistani ratsasti vielä 4. kk, mutta itse pelkään putoamista ja myös opettaja ei suosittele ratsastamista. Joten täytyy siis keksiä joku muu hauska harrastus. Ideoita?

Mukavia odotuspäiviä kaikille tasapuolisesti =)

Lumityttö78
 
Halauksia Griffski73lle :kiss: Pahin pelko täälläkin on että tulee km. Esikoista odottaessani tipuin hevosen selästä (hevonen kaatui) ja pelotti ja kadutti. Itse olen vasta rv 6, enkä ajatellut vielä lopettaa ratsastusta.. Lumitytön kanssa samoilla linjoilla kuitenkin, että jotain täytyisi keksiä tilalle. Pitäisi varmaan etsiä issikka jolla voisi käydä ratsastelemassa, ne kun on niin superkilttejä. mulla on luottosuokki jolla käyn kerran viikossa ratsastelee, Toki miksei sitä voisi käydä vaikka hoitelemassa ja taluttelemassa. Saahan siinäkin mukavasti liikuntaa :)

Meilläpäin nvolaan mennään vasta rv 10, että tässähän voi sitä ennen sattua vaikka mitä...
 
Huomenta kaikille :) mulla ei tällä hetkellä ole kun väsymystä... en muistanutkaan kuinka väsyny sitä alkuraskaudessa voi ollakkaan..|O, ja tietty tissit on kipeet..: / ilta kuvotusta enemmänkin... mut kaikki noi kesän kunhan vaan pikkunen matkassa pysyy :) itse ajattelin vasta ensiviikon alussa tilata neuvola-ajan kun ei tässä mikään kiire ole. hyviä odotus hetkiä kaikille :)
 
Voimahali Griffski73:lle:hug:.

Rosalinda78:Mie sain tuon meijän pojan innostumaan potta-touhuista,kun käytiin "kimppapisulla" eli menin itse pöntölle,kun poika oli potulla.Nykyään vaan ihan tahalleen pissii housuunsa jos ei saa huomiota juuri silloin ja muutenkin taitaa olla nyt uhmaikä huipussaan:eek:

Omaa napaa:Olo on tosi väsynyt vaikka nukunkin joka yö 10 tuntia ainakin ja tää kuvotus on järkyttävää...Ekaa kertaa viikkoon istuin tänään auton kyydissä niin voi elämä jotta meinas tulla oksennus,ei miulla ennen ole ollut matkapahoinvointia koskaan...
Rinnat on myös ihan tajuttoman kipeät,aiks.
Kuopusta odottaessa oireet oli kyllä jokseenkin helpommat tai sit ikä teköö miulle ja kropalle jo tepposet...
Torstaina olisi ensimmäinen neuvola ja sama täti on kuin kuopuksellakin pari vuotta sitten eli oikein mukava ihminen:)

Tsirpukka ja pirpana 7+3
 
Kiitti Tsirpukka vinkistä :D ollaan kokeiltu tuotakin,mutta neiti tykkää vissiin mieluummin pissiä matolle :O no jatketaan harjoituksia!

Mulla ihmeen vähän ollu mitään kuvotusta pariin päivään ja pelottaa, että onko jokin vialla kun ei kuvota. esikoista odottaessa oli kyllä pahempi olo ja väsy ihan kokajan (olin silloin vuorotöissä) nyt oon vähä kevyemmässä työharjoittelussa päivisin niin siksei varmaan tunnu niin hankalalta. Minkälaisia vitamiineja syötte? Oisko suositella jotain odottavalle sopivaa kun päivät alkaa pimenemään?
Mä oon sellaista rautajuomaa ottanu nyt aina kun oon muistanu.
 
Voi ihanaa Vielä äidiksi,oikein paljon ONNEA!!! :flower:
Mua vaivaa ajoittainen väsymys,ei joka päivä mutta joskus,yleensä liikunnan jälkeen olen todella puhki. Mutta mahaa jo on,sitä ei kamalan kauan voi peitellä ja eilenkin paras ystäväni totesi että kyllä sen jo huomaa. Sunnuntaina vietetään tyttösen 5v juhlia ja ainostaan yksi ihminen porukasta tietää. Se on sitä mahan vetämistä sisään taas,en halua kertoa vielä ennen ensi viikon np-ultraa.
Mä syön MultiTabsin Raskausmonivitamiinia ja ihan alussa otin vielä foolihappolisää vaikka tuossa vitskussa se onkin mukana.
Rv10+4
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta :wave:
itse ajattelin ja mennä ostamaan noita MultiTabsin Raskausmonivitamiinia , ei niistä ainakaan haittaa ole.. näihin syksyn pimeisiin päiviin. :D naurattaa kun mies sanoi eilen että kyllä sulla jo toi maha kasvanut on... :LOL:, tää lapsi on hänelle ensimmäinen kun mulla edellisestä liitosta nuo muut, totesin vaan että samanlainen tää mun maha jo pitkään on ollut.. mutta ihanaa nähdä miten mies on innoissaan.. aamulla töihin kun lähdettiin sano vielä että pidä huoli meidän "hedelmästä" :heart:. Juu muakin ihmetyttää kun mullakaan ei vielä ole aamupahoinvointia kun edellisistä muksuista oli koko sen raskaus-ajan.. et siks tuntuu oudolta.. väsymys ja noi tissikivut on itse asiassa ainoat.. ja ei tisseihinkään koko ajan koske.. jotenkin tää 4 raskaus pelottaa ettei vaan tule KM.. ja että onko sielä nyt todella se pieni ihmisen alku... viimeistään sitten se helpottaa kun ensimmäisiä sydänääniä päästään kuuntelemaan.. muistaako kukaan millä viikolla niitä aletaan kuuntelemaan?:confused: kaikille teille ihanille hyvää odotusta :hug: Niin ja kiitosta vielä onnitteluista =)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja mänihän tuolla puoltoistatuntia hyvinkin siinä turistessa.
Ens viikolla ois sit ultra jotta saatas nuo raskausviikot kohilleen,kun miun kierto on ollut tosi epäsäännollinen...

Eilisen päivän elin pipareilla ja kylmillä nakeilla:O,ei vaan saanut alas muuta ja nekin meinas tulla ylös samantien...

vielä äidiksi 34v... :Mie arvelin käydä ostamassa just kans noita Multitabsin raskausmonivitamiineja ei varmaan tekis huonoa näillä syömisillä.
Meiltä löytyy kyllä Sana soliakin,mutta siinä on sitä a-vitamiinia joten se ei käy.

Nyt on lähettävä päikkäreille,taapero on unilla jo:wave:

Tsirpukka+pirpana 7+6?
 
Mätänään ostin kans tuota Multi Tabsin raskaus monivitamiinia, väsymys niin tajutonta luokkaa.... Ekaa neuvolaa kovasti odottelen eikä siitä mee sit ku vajaa pari vko ni pitäis ollakin jo np ultra....
Pahoinvointi täällä säännöllisen epäsäännöllistä ja aika laimeaa mallia, onneks! Jotkut hajut on kyl taas alkaneet vomistua et suun kautta on pakko välil hengitellä et pystyy olemaan :x
Mut nyt ruuanlaittoon :wave:
rv 6+0 (?)
 
Heippa
Täällä ilmoittautuisi yksi mukaan. LA oisi 9.6 ja toinen tulossa. Esikoinen on 2v9kk ikäinen tyttö. itse olen 26v. Takana keskenmeno rv8 (toukokuussa)
Eka neuvola oli viime viikolla ja tänään kävin ultrassa (lähinnä oman mielenrauhan palauttamiseksi heh) ja siellä pikkuinen oli.

Itse syön myös noita multitabsin raskausvitamiineja.

Täällä myös pahoinvointi on vaihtelevaa, välillä yököttää ja kuvottaa kaikki ja välillä ei taas mikään. Jos vertaa esikoisen odotukseen niin täysin erilaista. Silloin olin tosi pahoinvoiva rv8 aina rv19 asti (oksentelua monesti päivässä) tästä ei ole ainakaan viellä sellaista, mutta nyt olen taas turvonnut kuin potkupallo mitä ei ekassa ollut ollenkaan.

Mutta taidan nyt suunnata kotitöiden kimppuun kun kummasti sitä energiaa on:)
rv9
 
Huomenta :) mie varasin eilen neuvolan... vasta 1.12... : /, pitkä aika odottaa =) mutta kyllä se tästä. mulla muuten ihan ok.. tissit kipeet ja masua nipistelee silloin tällöin ja se ilta kuvotus...: / väymyksestä ei näy loppua, toivottavasti vitamiinit rupee auttaan. kaikille hyviä odotuksia ja viikonloppuja :wave: 4+2 :heart:
 
Hei!
Ihan ensimmäisenä pahoittelut Griffski73:lle keskenmenosta.Voimia!

Täällä 32v. äiti.Lapset 9v. ja 5v.Raskausviikkoa 10 eletään ja jo pari viikkoa sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi.Kaikissa raskauksissa on pahoinvointia ollut mutta ei näin rajuna.
Raskaudesta ei uskalla vielä kovin paljon iloita,sillä tähän vuoteen on mahtunut surua ja suuria pettymyksiä,nimittäin keskenmenot h 21 ja h 7.Päivä kerrallaan mennään.

Hyvää vointia ja onnellista odotusta kaikille!
 
Paljon onnea Ninatus ja Joko nyt?

Tuli sitten tänään soitettua siskolleni ja kerrottua odotuksesta ja sain kamalat haukut ja huudot päälleni :( Ja vielä luurin korvaani. Että eipä ollut iloinen uutinen hänelle tämä meidän vauvamme. Mieli on järkyttävän paha ja olen itkenyt koko päivän. Siskoni sanoi aavistaneensa asian mutta olisi sitten voinut hippusen hienosäätää niitä haukkumistekstejään kun on kerran asian arvannut. Vielä olisi sama kamala sirkus koettava äitini kanssa,en kyllä jaksa,kuulkoot joltain muulta niin ehtii ehkä ne pahimmat asiat suodattaa vähän siedettävämpään muotoon. Mieskin sanoi mulle vielä niin pahasti että itku siinä tuli. Onpa mukava päivä :(

Nannaliina rv10+6
 

Yhteistyössä