Kesäkuiset mammat 2011

Siis mitä ihmettä Nannaliina76???? Miksi sait haukut? Todella Törkeää käytöstä : /

*Voimahali*

Minulla taitaa raskaus olla siirtynyt "aivoihin" kun unohtelen asioita ja olen omissa maailmoissa. Hieman etova olo, mutta se menee ohi kun syö. Väsy on kyllä kova, että saa nähä jaksaako edes katsoa illan elokuvaa, nukahan varmaan sohvalle |O

Ihmeen kiva fiilis ollut, ekassa raskaudessa vaan itkin kokoajan ja kaikki meni päin peetä.. Toki nyt syön Seronilia (siis syönyt jo vuoden) että se varmasti vaikuttaa.
Enstiistaina aika lekurille että pitää neuvotella voinko jatkaa lääkkeen syömistä.

Mites muilla? käytättekö mitään masennuslääkkeitä raskauden aikana?
 
:) Huomenta!! toi on ikävää nannaliina 76, voin puhua kokemuksesta itse.. mun vanhemmille esikoinen oli tervetullut silloin 11v sitten ja sen jälkee toinen ja kolmas lapsi ei enää ollutkaan hyvä asia.. tiedä niiden ajatusmaailmaa.. mutta inhottavaa tuo on :|.. en itsekkään kerro vanhemmilleni mitään tästä 4 lapsesta huomaavat sen aikanaan , enkä aio niiden pilata tunnelmiani :heart:, joten voimia sinne. muuten tässä mennään hyvillä mielin ja samoilla oloilla, tissit, väsymys..|O. Hyvää vointia kaikille :wave:
 
Huomenta.

Itsekkin olen huomennut, että omalle äidilleni kaikkein tärkein on siskoni esikoinen.. äitini puhuu hänestä 24/7 eikä edes koskaan soita meille kysyäkseen miten me jakselemme tai mitä lapsellemme, hänen lapsenlapselleen kuuluu. Olen pyytänyt sillointällöin äitiäni auttamaan lapsenhoidossa niin oiskohan käynyt 4 kertaa 2 vuoden aikana meillä...hänellä itsellään niin pieni asunto, ettei oikein mahduta koko perheen kanssa yökylään. Mikä nuita nykyajan mummoja riivaa kun eivät ole kiinnostuneita lapsenlapsistaan??
 
Alkuperäinen kirjoittaja vielä äidiksi 34v...;22371077 begin_of_the_skype_highlighting**************22371077******end_of_the_skype_highlighting:
muistaako kukaan millä viikolla niitä aletaan kuuntelemaan?:confused:
Esikoisesta kuunneltiin sydänääniä rv10+3 ja hyvin kuului. elättelen toiveita että ensi neuvolassakin kuunneltaisiin, silloin rv10+5


Tosi kurjaa Nannaliina76 millaisen vastauksen sait vauva uutisista. Itse olen kertonut sisaruksille ja nyt äidillekkin. Muut saavat viellä odottaa.

Mukavaa lauantaita kaikille :)

Ninatus rv9+2
 
Eihän minun sukuni ole meidän vauvauutisistamme ilahtuneet enää kakkosen jälkeen. Nyt siis menossa kuudennen odotus ja takana kaksi km:a. Siskoni ei vaan hyäksy suurperheitä eikä ainakaan meidän ja sanoi vielä niin pahasti ettei kukaan muukaan tästä takuulla ilostu. Siihen oli pakko kyllä sanoa että kyllä lähimmät ystäväni ovat olleet ihan iloisia ja onnitelleet johon siskoni totesi että kun eivät uskalla muutakaan sanoa...Joopa joo,kiva että siskoni tietää muiden mielipiteet odotuksestani.
Illalla häneltä kyllä tuli anteeksipyyntö viesti ja kyllähän minä annoin mutta en saa tätä ikävää oloa millään pois. Tuntuu että koko odotus on ihan "pilalla" ja en voi käsittää että toinen saa tuollaiset hepulit siitä että olen raskaana,ihan kuin olisin jonkin kaamean rikoksen tehnyt.
Kaiken lisäksi mulle tuli eilen todella vahva aavistus että mahassa ei ole kaikki kunnossa. Samanlaisen aavistuksen koin v.08 kun pikkuinen kuoli rv14 ja samanlainen alakulo ja apaattisuus on nytkin päällä. Vajaa 4 päivää ultraan ja tuntuu että sekoan. Kun ei tämäkään pieni ole joidenkin ihmisten mielestä tervetullut maailmaan niin tuntuu sitten ihan "oikealta" että emme sitä saa. Äh,en osaa selittää,tuntuu vaan todella pahalta :( Edes 1h20min rivakka ulkoilulenkki ei tuonut parempaa oloa.

Nannaliina 11+0 vielä nyt ainakin
 
Nannaliina76Älä anna pahojen puheiden masentaa... Itse odotan seitsemättä, en kä ole kyl itsekään siitä puhunut kuin omalle perheelle, sisaruksia mulla tai miehellä ei ole, mut muutaman ystävän ajatukset tiedän kyllä jo etukäteen ja pitkitän kertomista mahdollisimman pitkälle! Toivotaan et ultrassa näät että kaikki on hyvin, tulthen tännekin kertomaan sitten kuulumiset? Itsellä ultra vasta n. kk:n päästä ilmeisesti, sais kyllä aika mennä nopeammin, että sais itsekin varmuuden että kaikki on ok....
Mukavaa lauantaita kaikille kuitenkin :wave:
 
Nannaliina76 Toivottavasti sulla on tänään parempi mieli?
Mulla on tänään ollut ihan kummallinen olo, taikka vaan kuvittelen. siksi sinne ultraankin viime viikolla halusin kun ehdin jo kuvitella vaikka ja mitä.
Tiedän että raskaudet on erilaisia, mutta kun esikoisesta olin tosi huonovointinen ja oksensin koko ajan ja nyt ei mitään sellaista. välillä joo tosi paha olo, mutta voi mennä aikoja ettei ole mitään. enään ei edes maha ole ollu turvoksissa..

neuvolaan on reilu viikko aikaa ja ultraan reilu 2 vkoa, hulluks tässä varmaan tulee ennen.
jos neuvolaan soitan niin mahtavatko ajatella etä tuo on ihan pöhkö. silloin kun oli se km niin soittelin varmaan joka päivä neuvolaan ja vasta loppujen lopuksi sain lähetteen ultraan. (silloin oli kyllä ihan selvää vuotoa)

Äh, pitäisi ehkä lopettaa näiden asioiden pohtiminen, mutta en mahda sille mitään. josko menisin pyykkien kimppuun josko tulisi muuta ajateltavaa
 
Huomenta kaikille =) viikonloppu meni kivasti...pihatöitä tehden. Juu on se kiva kun muilla tuntuu olevan sama "vika" noiden sukulaisten kanssa.. en tiiä mikä tosiaan nykyajan mummoja vaivaa :stick:.. meillä kuitenkin mielialaa nostaa se että tämä tulokas on miehen puolella ensimmäinen lapsenlapsi... joten viikonloppuna kun sielä asiasta kerrottiin niin olivat niin iloisia, kyllä se tuntui hyvältä :heart:.. mulla vointi ok.. kuvotusta, tissikipua ja aikaajoin mahnippailua.. =)
rv 4+6 näillä mennään ja tarrasukkien kera =)
 
Joo ninatus.. mulla ihan samalla tavalla esikoiseta oksen koko raskausajan heti kun plussasin.. toisesta ja kolmannesta en niinkään.. mut nyt tuntuu et täähän on todella mahtavaa kun ei ole kun hiukan etomista vasta + noi perus tiisikivut ja mahanippailut, mulla ainakin luulen niin et johtuu tää kaikki siitä et on tota ikää jo sen verran.. sitä ottaa raskaudenkin aivan eritavalla ja pelkääkin et onks kaikki hyvin vai ei :confused: mut ei kuitenkaan liikaa kannata pelätä.. tulee turhaa stressiä vaan, ja mulla on viel PIIIITKÄÄÄ aika ekaan neuvolaankin. Iloista mieltä ja odotusta vaan kaikille ja kyllä meillä hyvin menee :hug:
 
Kiitos ninatus,kyllä täällä on jo ihan normaali ja iloinen mieli :)
Huominen ultra jännittää mutta nyt sitten olo onkin että kyllä se pieni siellä elossa on. On tämä yhtä ylä-ja alamäkeä fiiliksineen.
Mä olen jotenkin jo ihan joulutunnelmissa ja mietin kaikkea jouluun liittyvää,olen niin jouluihminen kuin olla voi.

Nannaliina rv11+2
 
Huomenta.
Samoin täällä menee kyllä tunteen ihan vuoristorataa. Eilen olin koko päivän taas niin huonovointinen ettei tosikaan :)

Tulethan Nannaliina76 kertomaa ultrakuulumiset. Itse olen myös aivan joulutunnelmissa ja varsinkin kun lunta satoi (siis mä en ole koskaan oikein ollut jouluihminen) nyt odotan vaan että saisi joulukinkkua ja joulutorttuja :)

Vielä äidiksi: koska sulla onkaan se eka neuvola? mulla oisi toinen neuvola ensi viikolla ja varmaan menee heidän vaa´an mittari ympäri, niin paljon tullut herkuteltua..

Mutta nyt täytyy tehdä eväät, sulattaa auto ja lähteä töihin. alkaa olemaan kello jo sen verran paljon.
Mukavaa Tiistaita kaikille
Ninatus rv9+5
 
Hyvää tätä aamua Ninatus mulla se eka neuvola on vasta 1.12... : /.. tuntuu et siihen on ikuisuus vielä :(. Mut onhan se vaan ootettava. Mulla oli tänä aamuna ekaa kertaa paha olo :x, mut se meni kyl aamupalan jälkeen ohi. nyt ihan ok, väsyttää vaan uskomattomasti koko ajan |O. töihin mentävä... moikkis kaikki ihanat kanssa odottajat :wave: rv 5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
:heart:
Siellä se pieni vilkutteli minulle ultrassa ja ihan vastasi ekan ultran kokoa ja laskettua aikaa. LA on siis 28.5 mutta satavarmana menee kesäkuulle kun muksuni on yhtä lukottamatta menneet 9-13 päivää ylitse. Mies on varma että se on poika ;) Sittenhän meillä olisi 3+3 mutta nähtäväksi jää.

Rosalinda:Itse olen syönyt kauan mutta välillä ollut ilman noita masennuslääkkeitä. Eka raskaus kun en voinut lopettaa plussaan koska oma olo ei kestä ihan vielä ilman olla. Olen vähentänyt raskauden aikana 20mg:sta 10mg:aan per päivä ja nyt otan enää joka toinen tai kolmas päivä puolikkaan eli 10mg. Tarkoitus olisi lopettaa kokonaan rv32 mennessä mutta nähtäväksi jää kuinka käy. Nyt on olo ihan jees kuitenkin vielä.

Pienemme:

Aijaa.com - 7017105.jpg

Nannaliina,onnellinen rv11+3
 
Viimeksi muokattu:
Nannaliina76 hienoa et kaikki hyvin :hug: voi kun miekin pääsisin jo.. mut vielä on ooteltava, koska silloinhan se vasta on kuitenkin realistisempaa.. kun näkee pienen tai edes sydän äänet kuulis.. =) odottavan aika tunnetusti pitkä.. oli kyse mistä tahansa :kieh:. Toisaalta maltti on valttia tässäkin asiassa :p.. vointeja kaikille =)
 
Hienoa Nannaliina76 että kaikki kunnossa:heart:
Voi kun nämä 2 viikkoa menisi nopeesti ja pääsisi ultraan. se siis tasan kahden viikon päästä. Ensi viikon tiistaina oisi neuvola josko siellä kuulisi sydänäänet jo :)

Meinaatteko ottaa sen kausi/sikainfluenssa rokotteen itsellenne? mä tänään jo neuvolaan soittelin kysymyksieni kanssa. ja nyt mietinnässä että ottaako vaiko ei. mies sitä mieltä että pitäisi ottaa..hmm..mitä sitä sitten tekisi, ensi viikkoon aikaa miettiä sitä..

mutta nyt mentävä tiskivuoren kimppuun, mukavaa illan jatkoa kaikille
 
Moi vaan Kaikille tasapuolisesti :wave: aika samoja fiiliksiä tuntuu olevan teillä kuin minullakin!

ja kiitos Nannaliina76 kun vastasit. tunteiden vuoristorataa tääälläkin. Tänään on ärsyttänyt ihan kaikki ja meidän 2 vuotias sai vielä kaiken päälle itkupotkuraivarit keskellä katua kun ei halunnut iostua pulkassa, enkä olis jaksanut kantaa sylissäkään 3km kotimatkaa ... onneksi appiukko luojan kiitos oli tulossa kylään ja haki kiukkupussin kyytiin, että pääsin tekemään kävelylenkin loppuun (miksi kotiäidit on lihavia? mä ainakin just siksi kun niin harvoin pääsen rauhassa lenkille..ts en ,mä mikään yli lihava ole, mutta kohta olen jos tämä jatkuu tämmöisenä..)
aamulla tuli vähän vertakin niin sekin mietityttänyt koko päivän..soitin tk:n niin koittavat aikaistaa neuvolakäyntiä, mulla kun on myös yksi kohdun ulkoinen raskauskin takana.

Ei suurperheissä ole mitään vikaa kunhan vain on aikaa niille kaikille lapsille! Minäkin haluaisin paljon lapsia, mutta tiedä, ettei aika riitä mitenkään olla heidän kanssaan täysipainoisesti joten pari-kolme varmaan riittää :D
 
Huomenta kaikille :)
Odottelen tässä töihin menoa, heh
Aivan uskomattoman paha olo kertakaikkiaan.mutta jokseenkin se tuntuu hyvältä ;) eilen illalla olin varma että saan kohta juosta kiireenvilkkaa vessaan, mutta ei.

Tänään meinasin niitä joulutorttuja tehdä, kun niin kovin tekee mieli. ei auta kun vaan tehdä niitä :)
Onko teillä muilla lemmikkejä? meillä on 3 kissaa, kani ja koira. ja tämä viimeinen (koira siis) on aivan täystuho. Söi lapsen lapasen (vei pöydältä kodinhoitohuoneesta), söi mun laukun ja sieltä otti lompakon ja jyrsi sitä (samaselta pöydältä vei) ja nytten viimeisenä söi pilalle lapsen uuden talvihaalarin. ehdittiin 3 kertaa pitää päällä..ja meni viellä korjauskelvottomaksi..illalla ei ihan huumori meinannut riittää. ei auta kun uusi puku vaan ostaa. pitäisi varmaan katon rajaan laittaa kaikki roikkumaan niin ei koira niitä saisi.

Rosalinda78 Toivottavasti kaikki on ok.

nyt täytyy taas alkaa lähtemään työpaikalle. Mukavaa keskiviikkoa kaikille
Ninatus rv 9+6
 
Moikka!!

Mulla alkaneet yöpahoinvoinnit :/ ja vessassa tulee ravattua pissalla ainaki 3 kertaa. Tänään ei ole tullut verta ja ajattelin uskaltautua ratsastamaan (ei siis ole omaa hevosta vaan vuokra sellainen) tää väsymyskin on jotain aivan uskomatonta.. ahuomenna ois tentti johon pitäis vielä jaksaa lukea.. eilenkin lahjakkaasti nukahdin kirja kädessä.

Meillä on 2 kissaa ja 2 koiraa joista toinen vielä pentu ja ihan täystuho : / tämä on erikoistunut puutöihin eli pureskelee kaikkea mikä on puusta,eli lipaston jalat ja hyllyt ymsyms. ollaan pidetty koirat nyt aina silloin täällä tietokonehuoneessa kun ei olla kotona. Sit kun tää täystuho ei ole aivan sisäsiisti niin ei voi pitää mattojakaan lattialla.. Ninatuksen täystuho on ilmeisesti erikoistunut tekstiilitöihin :|

Ois taas monet pippalot tiedossa ja pakko kieltäytyä, en vaan jaksa kännisiä ihmisiä tällä hetkellä. Sama homma oli edellisessä raskaudessa.. Tällä kertaa varmaan pakko kertoa kaikille, että olen raskaana, etteivät loukkaannu jos en lähde juhlimaan..
 
Huomenta.
Mulla tuo kellon aika näyttää pitävän paikkaansa. Rosalindan78 eilinen viesti tullut 15.59 ja omalla kohdalla hiukan ennen puolta 6 aamulla.

Tuo meidänkin täystuho on vasta 5kk vanha. Ja pakko pitää kh-huoneessa kun ei itse olla kotona, muuten täällä oisi koko talo syötynä.

Oonkohan nyt tehnyt kauhean mokan kun menin pizzan päällä syömään feta ja aurajuustoa, olihan se nyt herranjumala uunissa. mutta tuli vaan mieleen ku sitä ihmeteltiin miksi menin syömään.

Noista koirista viellä, meillä oli aijemminkin sellainen täystuho joka repi tapetit seinältä ja söi pesukoneen pesuainelokeron. tytön vauva aikana meillä oli 2 koiraa (joista kumpaakaan ei enään ole) ja se toinen oli pentuna ihan mahdoton tuhoaja ja toinen "vaan" puri sähköjohtoja ja tietokoneen hiirenjohtoja

mutta josko sitä viellä söis jotain ;)
Mukavaa torstaita

Ninatus rv10
 
Heips =) :$ miekii söin ykspv. fetajuustoa salaatissa ja sitä ei siis tietenkään oltu kuumennettu :O, mut en usko et siitä haittaa on jos sitä ei syö noin niinkun joka päivä ja isoja määriä... Meillä on kaksi ihanaa tyttö kissaa :heart:, ne ei onneks hirveesti tuhoa saa aikaseksi mitä nyt välillä hyllyiltä tavaroita tiputtelee =) Mulla on nyt kuvottava olo lisääntynyt.. mut ei onneks okseta sentään :x. Hauskaa loppuviikkoa kaikille! rv 5+2
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!!! Kovin on tuntunu kiirettä olevan, en koneelle ees oo ehtiny! Täällä kaikki ok, tänään täynnä 7+0, etova olo on tullut tooodella tutuks......
Mutta nyt täytyy rientää viemää poikaa kaverisynttäreille =)
 
Heippa
Tänään se sitten tapahtui, hetki sen aamuisen viestin jälkeen sai rynnätä vessaan ja sinne meni aamupalat. ja sen jälkeen ollut aivan kauhea olo koko päivän. ei hellitä ollenkaan tämä kuvotus. Olisin saanut iltapäivällä nukkuakkin, mutta ei tässä olossa kyennyt. Muuten mulla on tää väsymys lisääntynyt hirmusesti, vaikka yöt kummiskin nukun aika hyvin (no viime yönä tyttö näki painajaisia ja huuteli)mutta silti töissä tauolla otsa kopsahtaa väkisin pöytään kun hetken on istunut.

mutta voisin oikeastaan lähteä nyt yöunille, herätys taas vähän jälkeen 4.
niin joo ihan jo kokonaan unohdin tuon feta/homejuusto asian, en mäkään jaksa enään siitä stressata :)
 
Hei kaikki!

Oon käyny aktiivisemmin kirjottelemassa tonne Odotuspalstan kesäkuun toivotut 2011- sivulla, mut nyt aattelin kertoa tännekin kuulumisia :D.

Tänää oli siis eka ultra ja kaikki hyvin :D. Pieni ihmisentaimi siellä köllötteli ja sydän sykki :heart:. Nyt voi jo alkaa nauttimaan tästäkin raskaudesta ja la olis 21.6., ei siirtyny vielä vaik koko ei vastannu viikkoja vaan oli viikkoa pienempi eli 7+3 nyt vaik kuukautisista pitäis olla 8+3. Miul on sen verran epäsäännöllinen kierto, joten tää oli odotettavissakin. Np-ultrassa sit varmistuu.

Joo, ja kolmas lapsi olisi tulossa :heart:.

Nannaliina76 ollaan muuten saman ikäisiä :D. Minkäikäset siun muut lapset on, ku tosiaan jo kuudetta odotat :D? Tyhmää tuo siun siskon käytös :(. Voimia :hug:!
 

Yhteistyössä