Kesäkuiset mammat 2011

06/09 Tervetuloa mukaan ja onnea:)
Nannaliina76 Todella kurjaa kun lapset kipeänä, toivotan pikaista paranemista.

Mun iho sen kanssa reagoinut tähän niin että tulee finnejä, samoin esikoisestakin tuli.
Ton huojeen haju episeodi, mua varmaan pidetään ihan kahjona mutta mies kivenkovaam väittää ettei haista mitään ja itsellä meinaan sisuskalut kääntyä ympäri. Pitäisi kuulema pestä oma nenä:LOL:

Huomenna se ultra sitten koittaa ja mua jännittää ja pelottaa ihan valtavasti. Välillä jo tulee sellaninen ajatus että en edes tahdo sinne mennä.

Housuista sen verran että vetäsin eilen farkut jalkaan ja voi mikä kiristys, on ne nytkin jalassa mutta ei niitä voi kiinni pitää :) Pitäisi kanssa käydä ostaa housut, työvaatteetkin on jo jonkuj aikaa mahan kohtaa puristanu.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille

Ninatus rv 11+4
 
Huomenta vaan kaikille :wave: ihanan raikas talvi ilma, tykkään kovasti =) viikonloppuna laittelin jouluvaloja lasten huoneisiin ja olohuoneeseen... tuli niin jouluinen fiilis :xmas: joulu on ihanaa aikaa. mulla olisi vielä 2viikkoa ekaan neuvolaan, tuntuu et aika ei todellakaan kulu =( ja mulla on ihan KAMALAN paha olo koko ajan tuntuu et mikään ei auta.. meinaa oksennus tulla pienimmästäkin hajusta :x ei oo kivaa. oisko kellään mitään neuvoa...??? ainakaan ei auta se että ekana ottais jotaa suuhun ennen kun nousee..tuntuu ettei mitää voi syödä.. huoah..:confused: rv 6+6
 
Onnea Ninatus ultraan!
Hankit vielä äidiksi ne SeaBandit,tiedän monen saaneen niistä avun ihan oikeasti. Mulla oli ne muutaman kerran päällä alkuraskaudessa kun söin antibioottia ja meinasi tulla ylös koko ajan. Auttoivat kyllä siihenkin vaivaan. Paketissa sanotaan niiden auttavan matkapahoinvointiin ja raskauden ajan pahoinvointiin.
Toivun täällä aivan kauheasta flunssasta. Eilen oli päässä niin kovat kivut etten enää kestänyt vaan oli pakko vetää Buranaa ja Panacodia. Luulin että joku suoni katkeaa päästä tai saan jonkin kasvohalvauksen mutta kipu meni sitten onneksi ohitse ja nyt on hivenen parempi olo. Mieskin on onneksi 3 päivän sairaslomalla että ei tarvitse itse kaikke jaksaa.
Mulla ei ole vielä rakenneultran päivämäärää tiedossa mutta saan sen sitten ensi neuvolakerralla joka on n.2vkon päästä. Eilen kuului kotidoplerilla taas hienosti sydänäänet,oli helpottavaa kun liikkeitä ei koko ajan vielä tunnu. Taitaa olla tyttönen tämä meidän kuudes :)

Nannaliina 13+3
 
Toivottavasti saat hyviä uutisia ultrasta Ninatus!

Mitä Nannaliina, tunnetko sä jo liikkeitä?? :O Ja mistä arvelet et on typykkä kyydissä?

Mites muuten nuo lääkkeet, burana? Saako sitä sitten nykyään ottaa? Mulle on sanottu että parasetamooli on turvallista, ibuprofeiini läpäisee istukan, onko asia muuttunut?

Tää väsy on kyllä ihan järkkyä, vielä kun töissä on kiireisin ajanjakso menossa niin huuuuuh. En kyllä tosin valita, en ollenkaan - kaikki oireet on tervetulleita =) Tänään menen nlaan, enkä odota käyntiä yhtään. Mua on viime aikoina pistelty neuloilla ihan tarpeeksi, että riittäis jo. Tulis jo joulukuu!
 
Griffski73 Mulle ainakin sanottiin neuvolassa että muita särkylääkkeitä tulisi välttää paitsi parasetamooli. Tuo on kyllä varmaan silti sellanen tilanne että jos ei muut lääkkeet auta niin pakko ottaa jotain että pystyy olemaan.
Saa nähdä mitenkä mun tulee käymään kun tää raskaus etenee (viimeseen asti pidän kiinni lääkkeettömästä olosta, mutta se ei välttämättä tule onnistumaan). Mulla on yksi lannenikama osaksi revennyt ja siittä ollaan oltu kahta mieltä voinko vielä tehdä lapsen. On jonkin asteinen riski että halkee koko nikama kun tulee loppuraskaudessa kuitenkin painoa tuonne lanteen alueelle.
On ollut koko ajan särkyihin lääkitys, mutta lakkasin syömästä kun alettiin toivomaan lasta. Nyt olen sitten sinnitellyt ilman, välillä kyllä juimii, mutta toivon että sali treenit auttaa pitämään selänlihaksia paremmassa kunnossa ja näin ollen auttais tukemaan selkää.

Mulla tuntuu välillä hentoisia liikkeitä kun pikkuinen liikkuu, viime viikolla alkoi tuntumaan. Mulla on aina tuntunut aikasessa vaiheessa. En tiedä olisko kohdun asento niin että tuntuvat sen vuoksi aikasessa vaiheessa. Tietty sitä nytten osaa myös jo kuulostella ja erotella mikä on mitäkin.
Mä joudun nyt muuttamaan ensi ajatuksesta että kumpi olisi tulossa. Alunperin ajattelin että tyttö mutta nyt kyllä kallistun poikaan.
Ihan syömisen takia kun kahdesta edellisestä on mennyt juuri niin kuin sanotaan. Pojasta suolasta ja tytöstä makeeta. Nyt tekee mieli koko ajan suolasta :D.

Ihanaa päivää kaikille!!

Calumet + :heart: 11+4
 
Viimeksi muokattu:
=) miten voi teillä jo noin alussa tuntua liikkeet? varsinkin calumet.. ihanaa varmaan kun ne tuntee jo =) ihan mielen kiinnosta muuten tossa vähän aikaa sitten testasin ovistestillä että tuleeko siihen 2 viivaa nyt kun on jo raskaana niin kyllä tuli.. silloin vaan lueskelin kovasti noita juttuja kun vielä kuumeilijoiden puolella olin, ajattelin että testaanpa onko näin :D! mitä ne sellaiset SeaBandit on Nannaliina76? Ajattelinkin neuvolasta kysäistä josko siihen jotaa olisi kun pahoinvointi on tosiaan ympärivuorokautista :x, ei muuten mitään mutta kun kotona on kolme lasta jo ennestään ja varsinkin nuorimmainen haluaisi kovasti touhuta eskarin jälkeen jotain ja äipällä olo on kuin ois kokoajan krapula päällä :headwall: : /.. pitäis jaksaa joulukorttien askartelua..pipareiden leipomista ym. ym. mutta aion kyllä kerätä itteni ja jaksaa sen kaiken olosta huolimatta :heart: hyvää odotusta kaikille ja tarrasukkia mukaan :hug: rv 7 p.s Ninatus miten meni ultrassa :) ?
 
Viimeksi muokattu:
:wave: Kiitos nannaliina76 vinkistä.. mie nyt tilasin ne seaband rannekkeet löysin netistä, toivon että ne todella auttaa kun tulevat postissa =), postia odotellessa, ei ollu ees hirveen kalliit 15,40e ja vaikka ois ollu enemmänkin ni ei haittaa jos niistä vaan apu löytyy ! Hyvää päivän jatkoa kaikille :wave:
 
Minulla on 9.raskaus (kuudetta elävää siis odotellaan) ja kahdesta edellisestä olen myös tuntenut liikkeet rv11+ (toki pieninä) ja aina ne siitä ovat vahvistuneet. Poikani joka kuoli rv14 oli iso kokoinen (ihan omin silmin näin) ja en yhtään ihmettele että sellaisen mötikän liikkeet tuntuukin. Olen aina tuntenut liikkeet suht varhain paitsi esikoisesta,yksilöllistä toki tämäkin. Kun pidän kättä iltaisin masun päällä niin siellä ne liikkeet tuntuu jänninä kohoumina. Tiedän että kaikki eivät usko että liikkeet muka tuntuu mutta kyllä minä oman kroppani tunnen enkä siitä lähde väittelemään. Mulla on raskausherkistynyt kroppa varmaan kun 8 v sisällä 8 raskaus. Nyt on jostain syystä vaan tyttöolo kun kaksi viimeistä poikaa ovat tässä vaiheessa melskanneet niin paljon enemmän mahassa ja nyt on vähän hentoisempaa menoa,itseasiassa paljonkin :) Ja finnejä on joita ei ollut pojista koskaan.Saattaahan se olla että oma olo vielä vaihtuu mutta nyt ainakin mennään tyttöololla. Nämä nyt on tällaisiä omia fiilareita mukamas ja tuntemuksia,viidestä elävästä neljä on mennyt omien tuntemusten mukaan vahvana oikein. Kolmonen jekutti lääkäreitä ultrassakin vielä päivää ennen syntymäänsä kun niin varma poika muka oli ;)

SeaBandit ovat pahoinvointia lievittäviä rannekkeita jotka painavat ranteesta jotain akupistettä. Mulla on musta pari myytävänä hintaan 10e sisältäen postit jos joku haluaa.
Tässä linkki mistä voi lukea enemmän:

Sea-Band rannekkeet 1 pari - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki

Buranaa saa käyttää toisella kolmanneksella satunnaisesti ja Panacodia myös jos oma pää kestää. Mulla ei onneksi mene nuppi siitä sekaisin,joskus on mennyt. Imetyksen aikana ei sitä saa käyttää.Panadol ei auta tähän kipuun lainkaan. Olen koko raskauden aikana nyt siis ottanut 1 Buranan (pistin puoliksi) ja 2 Panacodia ja kun siihen lupa on niin en voi millään kestää tuota kipua. Pakkotilanne tämäkin,muuten vitkutan jopa migreenissä lääkkeen ottoa,onneksi sekin on suht lievänä ja nyt ei ole vähään aikaan ollutkaan.Huomenna pakko mennä hakemaan joku lääkekuuri,takuulla on poskiontelotulehdus,niin paljon sattuu päähän ja poskiin ettei ikinä. Viimeksi lääkäri määräsi ihan kamalaa antibioiottia ja oksentelin ja voin pahoin koko sen ajan.Eipä se sitten kamalasti auttanutkaan...
 
Viimeksi muokattu:
Heippä hei:)
Ultra kuulumiset oli hyvät, siellä se pikkuinen sätkytteli. Kädet heilui vinhaa vauhtia :) viikotkin täsmäsi.
ja TAAS uusi asia josta yllätyin, se ei maksanut mitään. ultra siis. ei edes poliklinikkamaksua jonka joutui esikoisen ultrista aina maksamaan. koko ajan tuntuu kaikki muuttuvan.

Ja tosiaan mulla on pahoinvointi niin minimissään kun olla ja voi. jos maha ei näyttäisi siltä kun jalkapallon oisi niellyt niin olo ihan "normaali".jollei ajoittaista selkäsärkyä laske ja naama tosin kukkii kuin perunapelto. jännä kun esikoisesta olin tosi huonovointinen tosiaan rv19 asti oksentelin ja nyt "vaan" kolme kertaa joutunut oksentamaan ja sitte väheni(välillä ei ollenkaan ole) pahoinvointi.

mulla on seuraava neuvola n. 3 viikon päästä, sitä sitten odotellessa :)

mulla on jotenkin niin energinen olo nyt että täytyy se energia purkaa tähän taloon ja sen siivoamiseen :)

Ninatus rv11+5

ps. tulipas minäminäminä kirjoitus:ashamed:
 
Hei!

Täällä meni ultra myös hienosti - helpotus oli suuren suuri. Viikot vastasivat ja ipanan näin liikkuvankin reippaasti. Mutta kyllä jännitinkin siihen saakka, että kuulin sykkeen näkyvän. Onneksi lääkäri aloitti sillä nimittäin viime keväänä samaisessa paikassa todettiin sykkeen sammuneen aikoja sitten. Koko isohkon kaupunkimme kaikki naiset käyvät tällä samalla lääkärillä np-ultrassa. Kahdella aiemmalla kerralla lekuri on ollut tiukan asiallinen. Nyt koin jotenkin saavani ystävällistä ja erittäin kannustavaa tukea tähän raskauteen. Km vaikutti. Tosi myönteinen käynti kaikin puolin.

Nyt odottelen, että tämä jatkuva väsymys vähän helpottaisi. Pahoinvointia ei ole ollut eka kerralla eikä nytkään. Päänsärky tosin luimii tuossa taustalla vähän väliä, jos ei huomaa syödä tai juoda tarpeeksi. Pahaksi yltyessään se laukeaa vain sillä, kun lopuksi särkee niin paljon, että oksentaa. Niiltä olen onneksi toistaiseksi säästynyt. Eka raskaudessa en niin osannut huolehtia asiasta ja sitä paitsi nyt olen kotona esikoisen kanssa. Tai oliskohan se ollut niin, että ne pahemmat säryt alkoivatkin vasta myöhemmin? En muista. Elämäkin on rauhallisempaa kuin töissä ollessa. Pitää ottaakin rauhallisesti näillä lukemilla - 37v., kun on täynnä. Eli tilanne hyvä. Tsemppiä teille, joilla vaivoja on yliriesaksi saakka!

Seuraava neuvola on helmikuun puolivälissä, rakenneultra kolme viikkoa ennen sitä. Harvoin noita neuvolakäyntejä. Onko muualla sama juttu? Ninatuksella on ainakin aika pian. Terkkari sanoi, että saa käydä kyllä kuuntelemassa sydänääniä aiemminkin, jos haluaa. Arvasi, että stressaan km:n takia ja sanoikin sen.

Ja, kiitos tervetulotoivotuksista!

06/09 11+6 (melkein sama Ninatuksen kanssa)
 
06/09 mulla tosiaan ollu 4 viikon välein neuvola. eka oli 27.10 ja toinen oli 16.11 ja tosiaan seuraavaksi taas 16.12. mä tossa laskeskelin että rakenne ultra on joko viikolla 2 taikka 3.(uskon että viikolla 3)

Nannaliina76 mistä tuollaisen kotidopplerin olet ostanut?
 
Mahtavaa että oli hyviä ultrakuulumisia Ninatus ja 06/09!

Pöh olipas tyhmä neuvolakäynti : / Kaksi tuntia meni, ja enimmäkseen paperitöitä se terkka teki sen ajan. Hb ja verikokeet otettiin. Ja seuraava nla tammikuussa vasta! :confused: Sitä ennen ultra joskus, en tiedä millon, keskussairaalasta kuulema tulee kirje/kutsu. Nlalääkäristä ei tietoakaan. Eli harvoin on siis täälläkin nlakäyntejä näköjään 06/09.

Mä olen kans 37, ja senkin takia jotenkin soisin että kontakteja nlaan olis useammin.
On ajat ainakin muuttuneet, kun vertaan esikoisten odotusaikaan 11v sitten. Silloin eka nlalääkärikäynti oli vkolla 10. Ja siitä 2-3vkon välein nla. Loppuaikana toki vielä tiheämpään tuplaraskauden takia.
 
Viimeksi muokattu:
06/09 tervetuloa joukkoon mukaan!.. on tainut jäädä multa toivottamatta...:ashamed:...

Kiva kuulla että ultra mennyt hyvin =).

Mä näin yht äkkiä muistaisin että kun mulla oli nyt viime viikon to neuvolla ja tämän viikon to on ultra niin seuraava neuvola olisi ensi kuussa vähän ennen joulua.
Niin ja mulla on ikää 36.
Mä tiedän että tää on tyhmää mutta jostain syystä mä stressaan ihan hirveesti että saanko kiloja enään pois lapsen syntymän jälkeen :|.
Kahdesta edellisestä on jääneet kaikki melkein laitokselle ja loput 2kk sisään lähteneet. Nyt jostain syystä painaa mieltä ihan hirveesti että entä jos en saakkaan pois kun on ikää jo tän verran.. tiedän tosi typerää, mutta en vaan saa pois mielstä..
miettiikö kukaan muu tällaisia?

Kaikille hyvää oloa :D!

Calumet + :heart: 11+4
 
Nannaliina76 kiitoksia linkistä:)
Mietin tossa yöllä (paremminkin aamulla) kun en oikein unta saanut että kun kerroit että teillä kuoli poika rv14, niin tiedätkö syytä sille miksi kuoli? anteeksi että utelen.

Calumet mä en ole viellä ehtinyt miettiä jääviä kiloja, ihmettelyn aiheena on miksi mulla paino nousee niin huonosti (eihän sen nyt viellä tarvii noustakkaan, mutta yllättävän vähän kummiskin syömiseen nähden) en tosin ole nyt uskaltautunut vaa´alle hetkeen.

Täällä on ihan hirveä myräkkä, kurkkasin ikkunasta ja eräs tuolikin on lentänyt keskelle pihaa ja tuulee niin että nurkissa soi.
Toivottavasti ei sähköt mene.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille
Ninatus 11+6
 
:O täälä tulee lunta niin että pyryttää oikein, mahoton myräkkä :rolleyes:!!! voi jotenkin oon kade kun työ ootte lähes kaikki jo käyneet ultrassa ja kuulleet sydän äänet.. halusin niin kovasti jo kuulla omanikin pikkuisen sydämmen lyönnit =) ihana kuulla että teillä on kaikki ok sielä :hug:. mulla se neuvola on vasta siis 1.12 ja silloin on reilut 8vk täynnä, enkä tiedä kuunteleeko ne silloin vielä edes sydän ääniä? sitten saa ootella vielä kauemmin : /.. mie oottelen nyt vaan postia jospa se toisi mulle ne rannekkeet ja tää pahaolo loppuisi :x, ajattelin et kohta pitää hakee saikkua töistäkin jollei ala helpottamaan :ashamed:.. eilen kuitenkin luin netistä että se on vaan hyvä asia jos voi pahoin on tutkimuksien mukaan merkki terveestä raskaudesta... joten jotain plussaa siinäkin =) nii ja mie olen 34v kuten nimimerkistä jo näkeekin =) kerkeän 35 v täyttämään ennen vauvan syntymistä . ohoh.. taas tuli omaa napaa vaan kirjoiteltua :whistle:! Hyviä odotuksia kaikille rv 7+1
 
Vielä äidiksi:En usko että rv8 vielä kuunnellaan,itselläni ei kuunneltu edes 10+ kun tuskin ne sieltä kuuluvat vielä noin varhaisilla viikoilla. Th sanoi että ensi kerralla sitten.

Ninatus:Toki saa kysyä! Vauvalle tehtiin miniruumiinavaus ja oli ihan terve. Noilla viikoilla on kuulema vielä hankalaa löytää jos jotain on mutta istukassa oli hyytymä ja se on saattanut vaikuttaa. Mitään suoraa syytä lääkäri ei osannut antaa km:n syyksi mutta epäili tuota hyytymää ja sille ei mitään voi. Siinä samassa sitten selvisi sukupuolikin. Olihan se "kiva" saada tietää kumpi oli.
Mä olen itkenyt tuota asiaa nyt lähes joka ilta,en tiedä miksi,olisiko se sitten tämän raskauden syytä että samalla viikolla ollessaan tulee mietittyä asiaa.

Kyllä mäkin noita kiloja mietin. Laihdutin ennen raskautta -9kg ja vielä oli tarkoitus puristaa muutama mutta sitten tulin raskaaksi :whistle: Nyt on tullut jo +2kg,kiitos jatkuvan nälän ja normaalin olon. Viidessä raskaudessani kiloja on joka ikisessä tullut 11-12kg ja kyllä ne aina vuodessa on saatu lähes pois. En ole ottanut stressiä. Huomattavasti vaikeampaa se painonpudotus on tässä iässä kuin nuorempana mutta olen löytänyt tuon liikunnan riemun ja se on tärkeämpää kuin kilot. Kunhan ei ole kamalasti ylikiloja,syö suht terveellisesti ja itsellä on hyvä olo niin se on tärkeintä-itselleni. =)

Nannaliina rv13+4
 
Se olis sitten käyty ultrassa ja kaikki hyvin :D

Niskapoimu oli normaali. Pituus pyllystä päälakeen oli 48mm pitkä. Kova oli liikkumaan ja kun 4D katsoi niin peitti silmät käsillään :D, otti siittä kuvankin meille.
Päivät heitti vain parilla eli laskettu aika pidettiin samana.

On kyllä helpottunut olo =)

Kaikkille onnen tuulia!!

Calumet + :heart: 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta
Onnea Calumet hyvistä ultra kuulumisista :)

mä oon edelleen kahden vaiheella sen doblerin kanssa, mies sitä mieltä ettei tarvita. hmm..

Joku mahatauti varmaan koittaa iskeä kun maha (ylävatsa) vaivasi eilen niin paljon että kaksinkerroin joutui kävellä. Yön aikana mennyt ohi. Moni on tosin sairaana että en yhtään ihmettele jos itsekkin mahataudin saisi.

Mutta mukavaa perjantaita kaikille

Ninatus 12+1
 
calumet hienoja ultra kuulumisia :heart: itelle hyviä kuulumisia siltä saralta että eilen posti toi seabandit ja kuulkaa kyllä ne vaan auttaa.. ei tietenkään kaikkea kuvotusta vie pois, mutta niin että illalla jo saatoin jopa hyvillä mielin syödä iltapalaa ja tänä aamuna ei tarvinu yökkiä aamupalaa syödessä, joten kiitos vinkistä vielä kerran =)! odotan vaan nyt keskiviikkoa ja ekaa neuvolaa vaikka ei sielä nyt kummosia tapahu jos sydän ääniäkään ei vielä kuunnella :ashamed:, mutta kuitenkin =) hyvää alkavaa viikonloppua kaikille teille :hug: rv 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta, ja mahtavaa Calumet että ultrassa kaikki ok :heart:

Omaa napaa....Täällä ei mitään ihmeitä, ei todellakaan yhtään mitään. Sellanen tasainen aika näyttää olevan, masu ei ole kasvanut, ja etova olokin on hellittänyt - ainoana 'olona' on enää noi rinnat, jotka varsinkin yöllä on julmetun kipeet, mutta taas päivällä ei pahemmin ja väsy on suurempi kun normaalisti. Edelleen siis pelko persiissä, miten tässä käy. Mies on sitä mieltä että hyvin.... Voi huoh, kun on niin pitkä aika sinne ultraan, millon lie se sitten onkin :| Tää on niiiiin inhottava tunne tää pelko.

Täällä suunnalla on ainakin mahatautia muuten liikkeellä - itselläkin on tuntunut olevan välillä aikas kiirus vessaan muutaman päivän aikana, ja mun pojat oli just vkon mahataudissa.

Täällä pyryttää lunta!
 
Viimeksi muokattu:
06/09 Tervetuloa joukkoon mukaan !

ja tasapuolisesti Moi kaikille muille. En ole joutanut koneella istumaan ja aivan järkyttävä räkärauti tuli maanantaina :snotty: pahoinvointikin jäi kakkoseksi tälle ololle. Eräs raskaana oleva kaverini sanoi kuulleensa, ettei paracetamoliakaan saisi syödä raskauden aikana. Mä oon kyllä ottanut sitä tähän oloon ja sellaista frantsilan nuhanenätippoja oon ripotellut tyynylle, että pysyis röörit auki yön. Flunssa on ihan perseestä ja raskaana ollessa vielä enemmän kun ei voi edes auringonhattu uutetta ottaa, duactista puhumattakaan. Seronilit multa ajetaan nyt alas eli otan enää tän ja ensviikon 10mg ja sit loppuu kokonaan. saa nähä miten pää kestää jos ei pääse edes urheilemaan tämän flunssan takia! Haen sentään tytön päivähoidosta kävellen(yht 40min kävely), mutta tutntuu, ettei se riitä. täällä pakkasta -13 ja kauhean kylmä viima siihen päälle niin pakkasen purevuus on -25. En ole pitkään aikaan nauttinut joulusta, mutta oman lapsen myötä olen alkanut uudelleen hössöttää joulua :xmas:

Tääälläkin käydään nvolasssa vain kuukauden välein joka tuntuu tosi oudolta nuin pitkä aika. Oulussa asuessa kävin 2 viikon välein.. ja joka kerta kuunnelltiin sydän äänet. Nyt just ei ole varaa mennä yksityiselle kun vajaan parintonnin mätkyt pamahti meidän talouteen ja minä olen työttömyyspäivärahalla kaiken lisäksi.(olen tällä hetkellä työelämävalmennuksessa josta ei saa muuta palkkaa kuin ylläpitokorvausta 8-9€ työpv) Viime vuonna olin töissä 3 kk ja sen seurauksena mätkyt kun palkanlaskija ei ollut tajunnut ottaa verokortissa olevan lisä % mukaan.:mad: raivostuttaa!!! kiitti kun sain purkaa kiukkua tänne :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Lauantaita:)

Joulusta, mä oon ollu ihan innoissani pari päivää jo taas :) odottelen että saan jouluverhot ja pääsisi niitä laittelemaan.

Odottelen josko sellasen doblerin saisi:) ihan taas kumma olo, kun ei pahoinvointia ym. (välillä ihan jotain onnetonta).

mutta nyt täytyy alkaa valmistautumaan esitykseen joka on 3 tunnin päästä:)

Ninatus 12+2
 
Semmoista olisin viel kysellyt teiltä jotka olette saaneet km, että miten se tarkalleen ilmeni? tiesittekö itse, että niin kävi? vai selviskö vasta lääkärissä? Hitto jo seivät maanantaina kuuntele sydän ääniä! Varmaan pakko ostaa itsellä se dopleri. Oliko jollain myynnissä?
Nimittäin itsellä tässä pieni pelko, että onkohan siellä masussa enää mitään kun ei väsytä eikä ole paha olo, se pahoinvointihan on sen merkki, että kaikki on ok! Mulla toki huomenna tulee rv 10 täyteen, että voisko olla mahollista että jo nyt pitäis helpottaa olon?

Hyviä vointeja kaikille!
 

Yhteistyössä