Kesäkuiset mammat 2011

vielä äidiksi 34v... Toivotaan että on vain menkka vuotoa, onnesk pääset huomenna kuitenkin juttelemaan neuvolaan.

Rosalinda78 :'(, etkä syytä itseäsi. Aina on sanottu että lasilline kaks ei vielä vaikuta keskenmenoon, kyllä se on jostain ihan muusta!!!
Puhu jonkun kanssa asiasta, jooko...
Voimia tuleviin päiviin ja viikoihin :hug:, olen pahoillani puolestasi.

Viimeksi muokattu:
Kiitos! Ihmettelen vaan kun ei mitää km oireita ole ollut.... paitsi kuvotuksen loppuminen joka sekin yleensä loppuu ensimmäisen kolmanneksen jälkeen jo. Ahdistavaa tässä on se, että se pieni sikiö on vielä kohdussa, kuolleena, eikä tule pois :'(

mies on työmatkalla ja sopivasti tuli toi lakko niin ei pääse kotiin :headwall:

Voi Rosalinda,olen äärettömän pahoillani :(
Mutta ei nyt tokikaan tuollainen määrä km:a aiheuta!! Itsekin otin esikoisen aikaan lasillisen viiniä muutaman kerran. Kyllä se ihan jostain muusta johtuu,yleensä istukasta tai sitten sikiössä on ollut itsessään jotain vikaa.
Voimia kovasti sinulle tulevaan,olet ajatuksissa!

Voi Rosalinda, olen niin pahoillani puolestasi, ja yhdyn samaan kuin muutkin; syy ei ollut sinussa! Toivottavasti pääset pian joko lääkkeelliseen tyhjennykseen tai kaavintaan, niin voit aloittaa kunnolla surutyöt :hug:

Kiitos teille! käsittämätöntä tuo oys:in toiminta! sain ajan tyhjennykseen ensiviikon tiistaille eli 7.12.. eli silloin sikiö olisi ollut kuolleena kohdussa jo yli 2 viikkoa!!! eli joudun vielä viikon odottamaan.. olen niin vihainen, että tekisi mieli vetää kaatokännit!!! pakko varmaan mennä päivystykseen ja vaatia joku antabuskuuri tai jotain kun eihän tässä ole enää mitään mieltä. Neuvolaan olen koko päivän yrittänyt soittaa että tekis ne nyt helvetti asialle jotain, niin sieltä EI VASTATA puhelimeen. Kävin sairaanhoitajan juttusilla aamulla, mutta sekin oli ihan kädetön, eikä osannu auttaa yhtään :'(

Tää meininki alkaa olla kuin jenkeissä.. jos olisi rahaa ja jos ei olisi lakkoa niin lentäisin jonnekkin klinikalle jossa OIKEASTI pystyttäisiin auttamaan. tässä taas nähdään tämä suomen hyvinvointivaltio...

Rosalinda78
No jopas on touhut. siis vasta 7.12. ihan käsittämätöntä. mula ihan suu loksahti auki kun luin tuon. mä varmaan soittaisin ihan raivon vallassa sinne ja antaisin tulla kaikki mielipiteeni.(tosin tuskin se auttaisi)

Niin se tuntuu nykyään olevan jos oisi rahakas niin voisi yksityisillä käydä ja hommat toimisi mutkitta.
Sama silloin kun tyttö oli 2viikkoa vanha ja itse vahvasti epäilin että ei ole kaikki ok. vein tk:hon jossa käskettiin tarkkailla kotona, mutta ihan selvästi lapsi oli sairas ja menin sitten yksityiselle josta samantien osastolle verenmyrkytyksen takia.mitä oisikaan käyny jos oisin vaan jääny tarkkailemaan kotiin.
Tosin viime syksynä oli sama lääkäri paikalla kun tytöllä oli keuhkokuume, josko oli ottanu opikseen aijemmasta ja sen takia passitti heti osastolle. ja sitten vasta tutkivat tarkemmin

Huomenta
Töihin tässä suunnittelen meneväni, eilisen olin saikulla pahoinvoinnin ja oksentelun takia.
Saas nähdä miten käy. Heti huomaa kun painoa tulee että ei toi polvi ota kestääkseen. se särkee ja koukkuun ei sitä voi laittaa (rappusia ei pysty kävellä). sama se oli ekan raskaudessa.parani kun paino palautui normaaliksi.

mä en ole vielläkään sitä dobleriani saanut, eilen pistin viestiäkin kyseiselle myyjälle mutta ei ole vastausta tullut. toivottavasti viellä tän vkon aikana sen saisi.
mutta nyt kait alettava sukkia etsimään kun toisella parilla on tapana kadota

aijuu se mun auton kohtalo: moottori sitte rikki. en tiedä onko koskaan varaa sitä edes korjata..

Ninatus rv 13+0

Huomenta =) eilen neuvola höpistiin sitä ja tätä kaikki ok... sano täti sielä, ja paremmin tiietään 3viikon päästä varhais ultrassa =) eli taas vaan ootellaan :kieh:..mut minkäs teet?! no se rusehtava niukka vuoto kesti sen 2pv ja loppu eli varmaan just sitä menkkojen aikasta oli olevinaan, ainakin toivon niin, no ultrassahan kaikki sitte selviää viimein =) nyt töihin... moikka ja tarrasukkia kaikille mukaan =) rv 8+2
p.s mitä ootte mieltä, mulle neuvolan täti tyrkytti sitä influennssa/sikalenssu rokotusta pitäskö se ottaa, yleensä en mitään rokotteita ota koskaan :confused:.. onko teille tarjottu sitä?

Viimeksi muokattu:
Ihan ekana, vielä äidiksi, ÄLÄ OTA ROKOTETTA (tai sinun valintahan se on tietenkin)! Mä olen virheestäni oppinu, vaikken varmaksi voi tietää/todistaa toki. Nimittäin otin sikarokotteen viime vuonna ja ei kauaa sen jälkeen, raskaus meni kesken. Sen jälkeenhän on spekuloitu, että saattaa olla hyvinkin todennäköistä koska rokotetta ei oltu kunnolla tutkittu, että se aiheutti keskenmenoja. En olisi ottanut sitä, mutta meidän keskussairaalan johtava gyne sanoi että ehdottomasti otettava. Ja mikäs minä olin experttiä epäilemään....

Voi Rosalinda, koita jaksaa. Tiedän kutakuinkin mitä käyt läpi, itse jouduin viime vuonna odottamaan melkein 2 viikkoa kaavintaa.

Ninatus, olen kohtalotoveri auton saralla - remonttimiehen on pitänyt 2 vkoa tulla hakemaan meidän auto, kun ei inahdakaan, mutta ei ole näkynyt - ilmeisesti ei ole pikkurahan puutetta sitten miehellä :| Kurjaa kun ei pääse mihinkään liikkumaan. Ainoa syy miksi jaksan odottaa, on se että tiedän tämän olevan halpa korjaaja - muuhun ei todellakaan ole varaa.

Griffinski73 kiitos =) ajattelin tuossa itekki että en sitä halua ottaa vaikka kuinka kovasti neuvolassa tyrkytti kun en koskaan muulloinkaan oo mitään vastaavia ottanut.. ja luin kyllä viimevuonna keskenmenneistä raskauksista joiden epäiltiin liittyvän rokotteeseen :O, joten jätän ihan suosiolla väliin :heart: vointeja kaikille :hug:

Mullekkin sitä rokotetta tyrkytettiin ja sanottiin että on turvallinen, mutta en suostunut sitä ottamaan.

Tuon auton kanssa nyt pähkäillään ja koitetaan katsoa josko oisi joku edullinen korjaaja, merkki liikkeet nyt tunnetusti on kalliita. Onneks sain auton lainaan kun ei täältä millään töihin pääsisi (edes bussit kulje niin että pääsisi).

Olipas kiva tulla kotia kun ruoka valmiina :)
josko lähtisi hiukan nukkumaan kun tyttökin ihan väsy

Rosalinda Koita jaksaa, kuulostaa tosi himmeeltä että laitetaan odottamaan noin pitkään. Voimia!!

Mulle ei oo ainakaan vielä tyrkytetty tuota rokotetta. Voi olla että vaistoavat jo valmiiksi että ihan turha koittaa tyrkyttää.
Viime vuonna en ottanut enkä ota nytkään.
Normaali infulessaan kuolee vuodessa enemmän kuin tähän sikainfulenssaan ja jos minä sen saan niin sitten vaan saan sen.
Saa nähdä kun menen ensi kuussa neuvolaan ja on poikkeuksellisesti toinen neukkutäti niin koittaako se tyrkyttä, no turhaa yrittää joka tapauksessa.

Täällä raskaus etenee hyvin. Olossa ei ole valittamista ja tuntuu että vatsan turvotuskin on laskenut. Saa vaatteet paremmin päälle =).
Tänään tuli oltua parituntia salilla ja huomenna jos illalla ehtis vielä käymään niin olis ihan kiva juttu.
Nyt täytyy lähteä kavein luo kahvittelemaan!!

Kaikille mukavaa illan jatkoa =)

Calumet + :heart: 12+6

Kurjaa että Rosalinda joutuu odottamaan noin kauan. Ei täälläkään pääse heti kaavintaan/sikiön synnytykseen vaan itsekin odotin 8p,tosin 5 vaan ultran jälkeen mutta ne olivat todella pitkiä päiviä odotella.
En aio ottaa rokotetta vaikka th sanoi ekalla nlakerralla että "Laitetaan se sitten joku kerta sulle kun tulet." Ei sitä nyt ihan vaan niin laiteta tuosta noin,kyllä minunkin mielipiteellä on merkitystä. Takuulla saa sitten perustella kantansa oikein maan perusteellisesti. En tiennyt edes että rokote saattaa aiheuttaa km:ja,hui.

Nannaliina 14+5

Moi taas kaikki!

Vähän on aikaa taas päässyt kulumaan. Täällä ollaan kirjoiteltu ahkerasti. Jonkun kerran olen vilassut mutta kirjoittamiset ovat jääneet. Kiitos vielä tervetulotoivotuksista Calumetille ja Rosalindalle 78.

Olen tosi pahoillani Rosalinda 78 puolestasi. Peesaan muita ja totean myös, että älä syytä itseäsi. Helppoa se ei ole, koska jonkun syyn haluaisi. Jos se ei olisi tämä, se olisi joku muu. Jouduin myös odottamaan keväällä tyhjennystä melkein viikon mutta mulla se tapahtui niin, että polikäynnillä todettiin yhdessä, että se tehdään lääkkeellisesti kotona. Kaavinta oli vaihtoehto mutta siitä ei puhuttu, että sen lääkkeellissen voi tehdä myös sairaalassa. Muutenkin tuli kumma olo, kun piti allekirjoittaa lappu, ettei sairaala ole vastuussa toimenpiteen tekemisestä vaan itse! Kipulääkkeet ei oikein tehonneet. Hyvä, jos asia hoidettaan sairaalassa. Km todettiin rv12 np-ultrassa ja koko oli 7+6. Väsymys oli kadonnut samoin päänsäryt ja muuta ei ollutkaan.

Tällä kertaa onkin sitten tosi vainoharhainen olo koko ajan, vaikka ultrakin (rv12) oli ok. Hankin sen dopplerinkin, vaikka ajattelin, ettei sillä mitään kuulu vielä, kun rv10 neuvolassa hädin tuskin kuultiin sykettä, kun kohtu taaksepäin ja istukka edessä. Mutta, kuuluuhan ne sillä omallakin, kun hetken haeskelee. Kyllä se rauhoittaa taas vähäksi aikaa.

Noista neuvolakäynneistä kyselin joskus ja sainkin vastauksia. Kiitos kaikille. Unohdin sanoa, että täällä niitä on kyllä enemmän, kun on ensisynnyttäjä mutta seuraavilla kierroksilla paljon vähemmän - eli kerran alussa, sitten tulee molemmat ultrat ja vasta jälkimmäisen (rakenneu.) jälkeen kuukauden päästä seuraava neuvola. Kai niitä sitten lopussa taas on enemmän ja saa käydä välissäkin, jos haluaa. Samanlaisesti näytti viikonlopun Hesarissa olevan Hesassakin. Vantaalla taisi olle enemmän.

Täällä suhtaudutaan rokotukseen näköjään toisella tavalla. Kun kysyin sitä neuvolaterkkarilta, se käski miettiä huolella ja käydä THL:n sivuilla tutustumassa asiaan. Sanoi kyllä sitten antavansa sen, jos haluan. Samaa oltiin kaverillekin sanottu ja vielä negatiivisemmin. Sikapiikin otin viime talvena, kun lapsellekin uskallettiin antaa. Pakko oli ottaa itsekin. Nyt luulen, että jätän piikin väliin. Kai olen vähän säikytettävissä.

Tuttu, kaamea päänsärkykin kävi näyttämässä itseään joku päivä sitten. Väsymys tuntuu onneksi hellittäneen.

Pärjäilkää!
06/09 13+2

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Osanottoni kaikille pienokaisen menettäneille :( Itsekin sen kokeneena tiedän tunuteen liiankin hyvin!
Itsellä oli eka nvla tällä viikolla, nyt mennään rv 10+3 ja np-ultra olisi 14 pv. Alaselkä särkeny viikon ja tänään valkovuodon seassa ruskeaa, kauhun sekaisin tuntein mennään eteenpäin ja odotan että ultra tulisi nopeasti! Näkisi sitten onko kaikki ok vain onko yhtään mitään...
Ihanaa odotuisaikaa kaikille ja tarrasukkia matkaan!

Kiitokset kaikille! Ensiviikolla koittaa "tyjennys" on tämä ollut aika kauheaa aikaa.. sain lääkkeet että jaksan tänä yli..iltalääkkeet toimii, mutta herään aamulla kuudelta ja mietin, että otanko toisen unilääkkeen, en tiedä kumpi pahemi, unilääke vai alkoholi? kummallakin sama vaikutus...
miehen kans ei edes voida puhua asiasta.

Parempaa jatkoa teille muille!

Voi Rosalinda :( Minäkin olin viikon silloin ihan lääkepöllyssä ja tuli siinä muutama siiderikin vedettyä,ei voi suositella.Lapset oli ihan ihmeissään mutta kun en pysynyt koossa millään,selvin päin oli niin paha olla. Mies oli onneksi silloin työtän,että mä podin.
Omaa oloa helpotti kovasti pienen synnytys,sen jälkeen pystyi hiukan paremmin jatkamaan elämää ja sen jälkeen myös jätin lääkkeet pois. Sama homma oli etten pystynyt miehen kanssa asiasta lainkaan juttelemaan,en vain pystynyt enkä edes halunnut. Ystäville vuodatin sen minkä pystyin. Suosittelen hakeutumaan juttelemaan asiasta jonnekin että pääset edes jonkin verran asian "ylitse" ja pystyt jatkamaan jollain lailla elämää. Muuten asiasta saattaa tulla "liian suuri" (anteeksi tökerö ilmaisu,suurihan se on) ja elämän jatkaminen alkaa tuntumaan aivan mahdottomalta. Itse sain mielialalääkkeet takaisin,ilman niitä olisin vajonnut jonnekin niin syvälle etten sieltä takuulla olisi noussut. Mutta itselläni on muutenkin mielialan häiriöitä ja joudun raskaanakin pientä lääkeannosta syömään että pysyn kuosissa.
Minua kantoi suurimman tuskan aikana ajatus että km:n jälkeen sanotaan että tulee helposti ja nopeasti ehkä uudestaan raskaaksi mutta tämähän on toki hlökohtaista ja että haluaako sitä vai pitääkö ensin asia käsitellä rauhassa lävitse ennen kuin jaksaa uutta raskautta ajatellakaan.
Voimia sinulle valtavasti,ajan kanssa helpottaa mutta tiedän että nyt on ihan kammottavan rankkaa!

Nannaliina *15*

ikiäiti :wave:, pitkästä aikaa =).. mulla tuli ja tossa viikko sitten valkovuodon seassa ruskeeta 2 päivää todella niukasti mut kuitenkin.. ja sitten se loppui kun seinään, joten älä oo huolissas. mulla 2 viikon päästä ultra.. innolla oottelen =) hyvää itsenäisyyspäivää kaikille !! rv 9

Itsenäisyyspäivää kaikille!

Tästä tulee narinaviesti, anteeksi etukäteen....Kiukuttaa niin vietävästi, enkä edes tiedä miksi! On niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tylsää, neljän seinän sisällä ollu ihan liian kauan. Auto edelleen p*skana, joten mihinkään ei pääse liikkumaan. Tekis mieli laitaa hiukan joulua jo, mutta kun tuntuu ettei edes ole mitä laittaa. Kaupoilla kävin äidin kanssa eilen pitkästä aikaa ja tsiisus kun ne joulukoristeet/valot maksaa nykyään iha törkeesti! Ostapa pari valoa ikkunaan, niin 35e on jo selällään. Mä olen ihan kyllästyny nyt kaikkeen, koti ahdistaa, minnekään ei kuitenkaan halua mennä ja...en tiiä. Mikä mulla on?? : /

Olipa tyhmä viesti, toivon että muilla menee hemmetin paljon paremmin :)

Griffski73 toi kuulostaa niin mun toissapäivältä:)
Olin jo ihan valmis hankkimaan oman asunnon ja ihan vaan sen takia että olin niin turhautunut ja tympääntynyt. vaikka mulla onkin nyt auto käytössä mutta silti.

Mulla on niin on/off nää oireet. välillä ei mitään ja sitte taas iskee kauhean huono olo ja kuvotus.
nyt menen lenkille kipinkapin kun viellä eteenpäin näkee :)

Hyvää Itsenäisyyspäivää:)

rv 13+4

Ihanan talvista ja lumisateista Itsenäisyyspäivää!!

Mä niin tykkään tästä Itsenäisyyspäivästä, mun mieletä joulunalus aika alkaa tästä päivästä =).

Launataina käytiin miehen kanssa tekemässä viimeiset jolulahja ostokset. Oli mukava reissu, satuttiin samaisella reissulla näkemään tuttuja joita ei ole tullut hetkeen nähtyä. Oli kiva vaihtaa kuulumisia =), raskaudesta en kyllä puhunut halaistua sanaakaan.
Nyt nautitaan kotona olosta ja vietetään rauhallista päivää. Lapset leikkii, minä teen ristipisto taulua (koitan saada jouluksi valmiiksi) ja mies istuskelee vieressä (miehen mielestä kun katselee mun käsityöntekoa niin tulee rauhallinen olo :) ) ja pyörii netissä. Mä nyt välissä hieman häiritsen ;).
Ulos lähdetään jossain vaiheessa käymään, on sen verran hieno ilma.
Raskauden tiimoilta ei ole mitä kummempaa kerrottavaa. Olo on hyvä, mitä nyt hieman välillä pinnaa kiristää... sekin ihan normaalia. Välillä ottaa päähän kaikki asiat ja sitten on hetkiä ettei mikään vois saada hermoa menemään. Onneks tällekkin on tiedossa loppu jossain vaiheessa ensi vuotta :whistle:.
Flunssa vissiin yrittää käydä kimppuun.. kurkku on eilisestä asti ollu kipee ja nyt on pääkin kipee. Tämä kaikki vieläpä itse aiheutettua, lähdettiin eilen käymään kaupassa. No mulla ei ollu päällä yläkropassa kuin toppi ja siinä toppatakki ja sekin vielä auki :ashamed:... mutta kun mun oli niin kuuma!!! Mulla valuu "koko" ajan vesi kainaloista, ärsyttävä ilmiö.
Äsken sitten vedin valkosipulia jos se vaikka auttais.

Tämmöisiä kuulumisia tänne :D

Jouluntaijan aikaa kaikille!!!

Calumet + :heart: 13+3

Viimeksi muokattu:
Huomenta
Oisin niin halunnu nukkua, ei millään oisi jaksanut nousta. Nopeesti meni tämäkin "pidempi" viikonloppu. No kohta on hiukan joululomaa:)

Pesukone otti ja hajosi, great. Mahtaiskos joulupukki tuoda uuden. Laitettiin jo uus tilaukseen, toivottavasti tulis pian.

Eilen saatiin jouluverhot ikkunaan. Ja vaikka menin La lahjaostoksille en saanut yhtäkään lahjaa ostettua, rahat kyllä käytin..hups.

Jaaha on kait mentävä ettii sopiva paita töihin kun työvaatteet jäi sinne pesukoneen paskaveteen (nyt ne on viety jo pesuhuoneeseen)
Mukavaa viikkoa kaikille

Ninatus rv 13+5

Yhteistyössä