Moi taas kaikki!
Vähän on aikaa taas päässyt kulumaan. Täällä ollaan kirjoiteltu ahkerasti. Jonkun kerran olen vilassut mutta kirjoittamiset ovat jääneet. Kiitos vielä tervetulotoivotuksista Calumetille ja Rosalindalle 78.
Olen tosi pahoillani Rosalinda 78 puolestasi. Peesaan muita ja totean myös, että älä syytä itseäsi. Helppoa se ei ole, koska jonkun syyn haluaisi. Jos se ei olisi tämä, se olisi joku muu. Jouduin myös odottamaan keväällä tyhjennystä melkein viikon mutta mulla se tapahtui niin, että polikäynnillä todettiin yhdessä, että se tehdään lääkkeellisesti kotona. Kaavinta oli vaihtoehto mutta siitä ei puhuttu, että sen lääkkeellissen voi tehdä myös sairaalassa. Muutenkin tuli kumma olo, kun piti allekirjoittaa lappu, ettei sairaala ole vastuussa toimenpiteen tekemisestä vaan itse! Kipulääkkeet ei oikein tehonneet. Hyvä, jos asia hoidettaan sairaalassa. Km todettiin rv12 np-ultrassa ja koko oli 7+6. Väsymys oli kadonnut samoin päänsäryt ja muuta ei ollutkaan.
Tällä kertaa onkin sitten tosi vainoharhainen olo koko ajan, vaikka ultrakin (rv12) oli ok. Hankin sen dopplerinkin, vaikka ajattelin, ettei sillä mitään kuulu vielä, kun rv10 neuvolassa hädin tuskin kuultiin sykettä, kun kohtu taaksepäin ja istukka edessä. Mutta, kuuluuhan ne sillä omallakin, kun hetken haeskelee. Kyllä se rauhoittaa taas vähäksi aikaa.
Noista neuvolakäynneistä kyselin joskus ja sainkin vastauksia. Kiitos kaikille. Unohdin sanoa, että täällä niitä on kyllä enemmän, kun on ensisynnyttäjä mutta seuraavilla kierroksilla paljon vähemmän - eli kerran alussa, sitten tulee molemmat ultrat ja vasta jälkimmäisen (rakenneu.) jälkeen kuukauden päästä seuraava neuvola. Kai niitä sitten lopussa taas on enemmän ja saa käydä välissäkin, jos haluaa. Samanlaisesti näytti viikonlopun Hesarissa olevan Hesassakin. Vantaalla taisi olle enemmän.
Täällä suhtaudutaan rokotukseen näköjään toisella tavalla. Kun kysyin sitä neuvolaterkkarilta, se käski miettiä huolella ja käydä THL:n sivuilla tutustumassa asiaan. Sanoi kyllä sitten antavansa sen, jos haluan. Samaa oltiin kaverillekin sanottu ja vielä negatiivisemmin. Sikapiikin otin viime talvena, kun lapsellekin uskallettiin antaa. Pakko oli ottaa itsekin. Nyt luulen, että jätän piikin väliin. Kai olen vähän säikytettävissä.
Tuttu, kaamea päänsärkykin kävi näyttämässä itseään joku päivä sitten. Väsymys tuntuu onneksi hellittäneen.
Pärjäilkää!
06/09 13+2