Kesäkuiset mammat 2011

ikiäiti olen todella pahoillani, jaksamisia:hug:

Kävin sitten siellä neuvolassa ja ei kuulunut syke. Sairaalaan soitti ja eivät huolineet sinne ultraan:confused: kuulema sellainen käytäntö, käskivät odottaa että alkaa vuoto, siis mitä hemmettiä.
No soitin heti kun ulos pääsin niin yksityiselle ja pääsin ultraan. Kaikki oli ok. istukka edessä, se kuulema vaikuttaa myös äänien kuulumiseen, mutta oon silti aika tyrmistyny tosta sairaalan kommentista..

Ninatus 14+1

Ihan vaan kommentoimaan...
:mad: Mimmosia saakelin sairaaloita meillä täällä Suomessa on nykyään???
Toi kuulostaa oikeesti tosi tököltä, ymmärrän sen että heillä varmaan on resurssit tiukassa mutta ei noin voi sanoa.. ei hän... :O.

Ninatsu Onneks kaikki oli hyvin =).

Ikiäitille pahoittelut ja jaksamisia :( Kyllä nämä aina vaan muistuttaa siitä, että kaikki saattaa edelleen mennä poskelleen. 12vkoa tulee siis täyteen ma, ke ultra.

Joo, ja mä en todellakaan käsitä mikä näitä sairaaloita/neuvoloita vaivaa??? Eihän nyt aina kumminkaan voi/saa pistää kaikkea vähäisten resurssienkaan piikkiin! Mikä siinä jumankauta on niin vaikeaa auttaa toista hädässä! Kele! :mad:

Voi ikiäiti,olen todella pahoillani :(
Voimia kovasti sinullekin,näitä on kamalan ikävää lukea:(

Äryttää Ninatuksen puolesta. Viikkotolkullako sitä pitäisi sitten odotella että ehkä saadaan neuvolassa sydänäänet kuuluviin,muutamassa päivässäkin tulee ihan hermoraunioksi. Onneksi kaikki hyvin kuitenkin!

Viimeksi muokattu:
Huomenta
Olen tässä kohtapuoliin menossa jouluostoksille. edellleen miehen ja isäni lahjat uupuu ja sitten on kaikki. Äitiyshousut on mentävä ostamaan kun joudun kulkemaan napit auki kun eivät mahdu enään kiinni. Esikoise aikaiset äippähousut olen kaskummaa heittänyt pois (no ne menikin ihan rikki). Töihin oisi kanssa jotkut housut katsottava.

Mulla meni jotenkin koko usko tohon sairaalaan ja nukkumaan mennessä pohdin että haluanko edes sinne mennä synnyttää..mutta en tiedä haluisinko kauemmas sitten lähtee ja pääseekö edes.

Ehkäpä voisin alkaa valmistautua sinne kauppoihin menoon. mukavaa lauantaita kaikille :)

Maanantaita! Tuossa lueskelin tarkemmin noita kromosomipoikkeavaisuus kokeen jutskia, ja on ne käytännöt vaan erilaisia näköjään ympäri suomen...Mä siis en nyt ehtiny siihen verikokeeseen, tai siis viikollisesti olisin, mutta ylihuomenna on ultra ja täällä suunnalla ne verikokeet olis ollu otettava 14 päivää ennen ultraa. Jos ei ole otettu, poikkeavuutta ei alkuraskauden uä:n yhteydessä voida tehdä(??). Jännä kun jossain sitten kuitenkin otetaan verikoe+ultra samana päivänä.

Mahdollisuus kuitenkin on vielä halutessa päästä nlan toimesta kaksoisseula- verikokeeseen viikoilla 15 - 16+6. En tiiä, ahistaa. Mä olin niin varma etten haluu edes siihen verikokeeseen, mut nyt alko pelottaa. Kaipa ne kuitenkin sen nt-ultran tekee nyt ke....tai mistä minä enää tiedän.

No mutta, selviää kai tuo keskiviikkona.

Griffski73 Mä päädyin tuon kromosomipoikkeavuuden kanssa siihen loppu tulokseen että otan sen np-ultran ja sitten meillä ainakin katsottiin mitenkä nenä on muodostunut (jos ei terävä niin saattaa viitata downsyndroomaan) ja jos niissä olis jotain ilmenny niin olisin sitten mennyt verikokeeseen. Np oli normi mitoissa ja nenä oli terävä niinkuin kuuluukin niin en sitten mennyt verikokeelle. Mietitkö menemistä ikäsi puolesta vai ihan muutenkin? Mä pohdein ikäni puolesta (vuoden sinua nuorempi olen) ja päädyin sitten tuohon ratkaisuun.

Mulla tällä viikolla neuvola, saa nähdä onko painoa tullut... toivottavasti ei mitään hirveesti =). Makee ei ainakaan oo maistunu että ei ainakaan sen puoleen pitäis olla.

Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille!

Calumet + :heart: 13+3 siis oikeesti menossa 14+3... :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Calumet, joo iän puolesta tuota ajattelin. Ja en tosiaan aikonut mennä sinne verikokeeseen ensin, kun neuvolatätin sijainen sitä selitti että se verikoe on aika usein harhaanjohtava(taisinkin tästä jo mainita aikaisemminkin), ja hälyyttelee omiaan, mutta sitten taas oma täti sano että ilman muuta kannattaa ja verikoe ultran kanssa on aina tarkempi....niin tiedä sitten, toinen sanoo toista ja toinen toista. Tää inhottaa näissä asioissa kun tuntuu ettei samaa linjaa ole oikein koskaan missään. Ja mä olen aika helposti peloteltavissa/puhuttavissa ympäri : /

No mutta, muuten kaikki tuntuisi olevan ok. Jännittäähän se ultra keskiviikkona, vaikka 2 vkoa sitten kaikki ok, ja sikiö liikkui vilkkaasti. Oireista päätellen uskois että kaikki ihan jees, mutta miten sitä antaakin sille pelolle aina vallan. Mahan turvotus on laskenut, mutta pientä kumpua on kyllä havaittavissa, ja tiukka paita kun on päällä niin eipä tätä piilotella enää kohta. Hassua on verrata tätä tosin ensiraskauteen, ku odotin niitä kahta - niin tuntuu että pöh eihän tässä olla edes raskaana kun juuri mitään ei näy vielä, olin silloin nimittäin aikamoinen rantapallo jo tässä vaiheessa :D

Olen todella pahoillani puolestasi ikiäiti :hug: ihan kauheaa, että sattuu nuita km ja varsinkin niille jotka lasta haluaa. Aivan raivostuttaa tällä hetkellä ne jotka menevät tekemään abortin, se kai tehdään samalla tavalla kuin lääkkeellinen keskeytys. Sitten nää itsesyytökset on ihan kauheita kun on kokoajan ihan paska fiilis, ei kiinnosta mikään, tilillä on 23€ enkä tiedä ehdinkö saada päivärahoja tuon sairasloman takia ennen joulua.. en siis voi ostaa kenellekkään yhtään mitään ja ärsyttää kaikki joulumainokset ja kaupoissa säntäilevät ihmiset. Kuka hullu ostaa joka joulu uudet jouluvalot?? :headwall: anteeksi oma napani ja raivoni!! :ashamed:

Mulla ollu vuoto aika runsasta ja toivon, että kohtu tyhjenisi itsestään pystyisimme pian yrittämään uutta raskautta.

ja mikä hemmetin vuoto ois pitänyt ninatuksella odottaa?? km vuotoko? Raivostuttavaa toimintaa sairaalalta. Eikö ne ymmärrä miten arka ja tärkeä asia raskaus naiselle on?

Toivottelen parempia jaksamisia kaikille tasapuolisesti ja erityisesti Nannaliinalle =)

Griffski73 Ei muuta ku meet sillä omalla tuntemuksella mikä tuntuu sinusta parhaimmalta ratkaisulta. Olik niin että sinäkin odotat 3lasta?
Musta itsestä tuntuu hassulta kun kahden ensinmäisen kohdalla en edes ole miettinyt noita riskejä ja nyt sitä pohtii niitä paljon enemmän :confused:.

Rosalinda78 Se on hyvä joskus purkaa raivoaan ja jos tänne raivon purkaminen auttaa edes vähäsen niin erittäin hyvä :).
Toivottavasti ehdit samaan päivärahan, ehdit edes hieman laittamaan sitten joulua. Voi kun voisin oikeasti halata sinua, tulee niin mahdottoman pahamieli puolestasi. Halaan kuitenkin täältä etänä sinua :hug:. Jaksamista sinulle oikein paljon.

Viimeksi muokattu:
Juu Calumet, kolmas tulossa. Tosin ekalla kerralla tuli ne kaksi, että toinen raskaus vasta kuitenkin =) Mä en uskois että olisin näin jumalattoman ja järkyttävän säikky kaikelle, jos ei sitä km:a olis vuosi sitten käyny. Kai sitä vaan nyt toivoo niin kamalasti, että kaikki menee hyvin.

Haleja täältäkin Rosalinda sinne. Eipä ole täälläkään rahaa tuhlattavana jouluun, oikeastaan yhtään, kun ei juuri mitään tienaakaan. Melkein kaikille on kuitenkin lahjat vielä ostamatta, vaikkakin ostan tänä vuonna vaan lapsilleni ja sitten vanhemmilleni sekä appivanhemmilleni jotain pientä. Lasten joulupukin kirjeen luin tuossa juuri, ja hupsista - onpas toiveet hiukan viime vuodesta muuttuneet :eek: Jos toteuttaisin kaikki ne 5 toivetta, pukin säkille tulis sellaset 600e hintaa :D Per lapsi!

Huomenta ja terveiset mahatudilta.
Voi jessus mikä viikonloppu sen osalta,nyt alkaa olemaan vointi sellanen että töihin olen menossa.

Rosalinda juu keskenmeno/veren vuotoa ne käskivät odottaa että sitten vasta tutkivat, muuten vaan eivät kuulema ala tarkistuttamaan (eilen viellä asiasta kyselin).

En mäkään esikoisen osalla osannut murhettua paljon mistään, kun kaikki meni hyvin. Mutta tosiaan se keväinen km on saanut säikyksi ja kaikki ei sitä vaan ymmärrä, pitävät ihan hysteerikkönä ym.

Kait se on alettava valmistautua töihin menoon. Tiistaita kaikille

Ninatus rv 14+5

Hyvää ja todella raikasta aamua kaikille =)
Täälä ootellaan ens keskiviikon varhaisultraa innolla ja toisaalta pelokkaina et onko sielä kaikki pienellä ok : /.. olotilat ei oo muuttunu yökkäilyä riittää jokapäivälle ja tissit kipeenä. ei sen kummosempaa tässä. viikonloppuna leivottiin lasten kanssa pipareita ja tehtiin piparkakku talo, sekä joulutortut pakkaseen, kuunneltiin joululauluja :heart:, sunnuntaina käytiin kirkossa kuuntelemassa ja laulamassa kauneimmat joululaulut, kohtahan se joulu on ovella taas. hyviä jatkoja kaikille :) rv 10

Viimeksi muokattu:
Tuota mahatautia näyttää olevan näkäjään joka puolella liikkeellä, ja ainakin meillä se tuli tosi rajuna.

Oireista päätellen kaikki olis hyvin ainakin sulla vielä äidiksi =)

Huomenna olis ultra, mä olen ihan hysteerinen. Musta mun tissit ei ole niin kipeet kun toissa päivänä, ja maha ei ole kasvanut hetkeen, tuntuu et on pienentyny (turvotus laskenu tietenkin) : / Eilen oli vielä hiukan etovaa oloa mutta nyt ei aamulla. Mulla oli ihan samanmoinen fiilis edellisen ultran kanssa 2vkoa sit. Melkeen ei edes haluis sinne ultraan mennä jos tuleekin huonoja uutisia....joo tiedän, tyhmää.

Mä en tajua et ens vkolla on jo joulu :O Ei ole jotenkin yhtään sellanen olo.

Viimeksi muokattu:
Griffinski73 oireista päätellen joo kyllä kaikki tuntuu ihan hyvältä, mutta ainahan se pelottaa ennenkun sinne pääsee ja näkee et kaikki on oikeesti ok.. ei mulla aikasemmissa raskauksissa tällästä pelkoo ole ollu, oisko se nyt sitte tää ikä mikä aiheuttaa tollasta? :confused:, kyllä me miehen kanssa tultiin siihen tulokseen että sen niskapoimun voivat sielä samalla ke. katsoa, mutta ei lähdetä verikokeeseen, jos ei mitään kummosempaa näy. ittesä tässä hulluksi tekee näillä kaikilla miettimisillä, ei osaa nauttia koko raskaudesta ollenkaan, vaikka pitäs olla toisinpäin :O.. toivottavsti itellä ainakin sen ultran jälkeen helpottas.. ja teillä kaikilla myös :heart:, kun ei pitäs liikaa pohtia asioita kuitenkaan =) :wave:! jaahas se ois ruokis ohi, ei muuta kun jatkamaan töitä! niin se on joulu ensviikolla, ite sain sitä joulumieltä tolla viikonloppusella leipomisella ja kirkossa käymällä.. ja paketoin kaikki lahjatkin viikonloppuna, on ne stressit pois =) moi moi....
Griffinski73 varmasti kaikki sulla ultrassa ok :hug:

Viimeksi muokattu:
Heippa taasen!

Täällä alkaa olemaan keskiraskauden seesteinen olo vaikka ei se ihan vielä käsillä olekaan. Ja eihän mulla noita oireita ole ollutkaan mutta pieni myllää jo kovasti mahassa.
Liikkua olen jaksanut entistä enemmän ja eilen tuli vedettyä ensin bodybalance ja sitten perään combat,edelleen on tosi hyvä olo :)

Mies sai kutsun huomiseksi työhaastatteluun ja vaikka se olisikin vain pätkätyö niin kyllä 3-6kk työ on parempi kuin ei mitään. Voisi sitten jäädä kesäkuun alusta suoraan isyys/kesälomalle =))

Onnea Vielä äidiksi ja Griffiskille ultriin!

Rosalindalle edelleen voimia kovasti! Kyllä se suru on surtava pois eikä jätettävä sisälle kasvamaan. Puhumalla asia selkenee ja vaikka siihen liittyy hassujakin/ikäväiä/noloja tunteita ne kuuluu kaikki asiaan. Itse aikoinani surin nimenomaan sitä kovasti että miksi keskenmennyt vauva piti olla poika,miksi ei voinut olla tyttö...Meillä oli vasta 1 poika ja 3 tyttöä ja toivoimme poikaa kovasti ja sen sitten piti mennä kuolemaan. Jälkeenpäin nolotti tuollaiset tunteet,ihan samalla tavalla tytön kuolema olisi satuttanut mutta suru saa joskus omituisia piirteitä...
Nannaliina 16+3

Mulla täällä yskä ei sitten hellitä tuntuu että pahenee vaan. Huomenna olis neuvola, kiva mennä sinne yskimään.

Meillä olis nyt sitten tyttölle ja pojalle olemassa nimet :D. Miehen toive pojan nimestä kävi minulle ja minun toive tytön nimestä kävi miehelle.

Oletteko muut vielä miettineet nimiä tai onko jo olemassa nimet valmiina?

Kaikille terveyttä ja hyvää vointia!!

Calumet + :heart: 14+4

Mä olen näköjään eilen laittanut viikolla väärin mun viikkoni :confused:... missä ne mun aivot on???

Meillä ainakin on tytön etunimi valmiina mutta poika ei vielä ihan satavarma. Toiset/kolmannet nimet on aina päätetty vasta syntymän jälkeen kun osaa ajatella enemmän ja on pakko sitten jo päättää...

Paranemista Calumet!

Huomenta
Me ei olla nimistä puhuttu vielä.
Mä makasin eilisen kun raato, töistä kun tulin kello 16 menin heti sänkyyn kun oli niin kamala olo (ei oisi pitänyt töihin mennä) ja tosiaan nyt aamulla nousin 04.40 janyt koitan syödä..eilinen ruoka oli jugurtti, banaani ja karjalanpiirakka. ei vaan uponnut ja ihan hirveä olo. Liikuntaakaan en oo nyt jaksanu vähän aikaan kun oon ihan loppu aina töiden jälkeen (8 tuntia jalkojen päällä) no josko v-loppuna oisi pirteämpi. Mies hoiti eilen kaiken kun mä vaan nukuin.
Nyt ehkä nukkunu liikaa kun oon edelleen ihan puhki..kuumemittariin tulee "vaan" 37 mutta ei se riitä että oisi sairaslomalla. elikkäs kipinkapin töihin
Huomenna ois neuvola..

Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja tsemppiä ultriin meneville

Ninatus rv 14+6

Hyvää tätä aamua vaan kaikille :wave:
meillä on nimet ollu valmiina kummallekkin jo kun alettiin vauvaa yrittämään ja samoissa nimissä pysytään edelleen :heart: Ninatus aika samoilla linjoilla olen mennyt miekin.. oikeestaan hedelmät, viilit/jugurtit on ainuita mitä voin syödä, ja koko ajan kuvottaa ja yökötyttää :x, maanantaina oli vapaa päivä.. suurinosa päivästä meni maatessa kun aina kun nousin ylös alkoi yököttämään, piti vielä mennä poikien kanssa tutustumaan uuteen kouluun, kun vaihtavat koulua muuton takia nyt joulun jälkeen, selvisin siitä reissusta kunnialla mutta sen jälkeen taas lysähdin sohvalle : /... välillä on parempia päiviä kuten viik.lop. kun sain piparit sentään leivottua ja tortut =) mutta kaikki nää on kestettävä kunhan pikkusella kaikki hyvin :heart:
rv 10+1

Griffinski73 kävitkö jo ultrassa =) ?? yritän täälä töissä kuluttaa aikaa on niin turhauttavia tälläset päivät kun ei ole paljon tekemistä ja kuitenkin 8h pitäis sitte täälä saada kulumaan :headwall:.. onneks on jo keskiviikko =) viikko puolessa kuitenkin.. heippa hei :wave:

Heippatirallaa, ja terveisiä ultrasta! Kaikki hyvin :cool: Siis ihan kaikki, voi mulla ihan itku tirahti, kun näin 5 sormeakin! Niskaturvotus 0,8mm, ja nenäluu näkyi kuulema ihan oikeanlaisena eli kaikki ihan ok siltäkin osin. Hirvittävän ihana kätilö oli, ja kun en nyt siinä kromosomiverikokeessa siis ehtinyt käydä ennen tätä ultraa, antoi vaihtoehdon mennä siihen samantien, mutta sanoi että varaudu siihen että iän puolesta saattaa jo pelkästään hälyyttää- niin me päätettiin että koska näin kaikki näyttäisi olevan hyvin en halua itselleni enää enempää stressiä aiheuttaa väärillä hälyytyksillä.

La siirtyi muutaman pvän etiäpäin, eli on nyt 30.6. Saatan siis juuri ja juuri mahtua tähän ryhmään, mutta en kyllä vaihtamaan ala enää :)

Voe mahtavuutta tätä ihanuutta :heart:

Griffinski73 :flower: :hug:, ihania uutisia :) sanoinhan että kaikki on hyvin, pitää meidän lopettaa nää turhat huolehtimiset ja aloittaa raskaudesta nauttiminen :) kyllä se varmaan liikuttava tilanne on kaikinpuolin. pitääkö sielä pyytää erikseen että katsovat sen np ja sen nenäluun? vai katsovatko ne ihan automaattisesti? en miekään mihinkään verikokeisiin lähde jos sielä ultrassa kaikki näyttää hyvältä ensiviikolla. olen niin iloinen sun puolesta :heart:
Griffinski paljon sulla viikkoja nyt?

Viimeksi muokattu:
Kiitos vielä äidiksi :hug: Jospa sitä varovasti alkaisi (kohta) nauttimaan joo. Eka etappi on saavutettu nyt :) Viikkoja on ultran mukaan tänään 11+6 ja menkkojen mukaan 12+2, että ei paljon heittänyt kuitenkaan.

Mä en tiedä katsovatko sitä niskaturvotusta, mutta koska mä olen yli 35v, niin tämä tuli meille ainakin automaattisesti.

Viimeksi muokattu:
:confused: joo en tiedä sitte et pitäskö ne erikseen pyytää, kun neuvolassakaan ei siitä mitään sanonut mulle.. kerkeen itsekkin täyttämään kuitenkin 35v enen kun vauva syntyy, no ainahan sitä voi sitten sieltä kysästä :) on se kyllä jännää.. jotenkin tuntuu kun mullakin on jo 6v edellisestä raskaudesta, et tää kaikki on ihan uutta :) no ensviikolla selviää mikä meillä on tilanne :heart:

Yhteistyössä