Kesäkuiset mammat 2011

Griffski73 Meillä otettiin niskaturvotus vain jos halusimme, eli vaikka olen yli 35v nii täällä sai silti itse valita. Lasketaanko sinut ensisynyttäjäksi kun on 11v aikaa edellisestä? Eiks ne sen jostain laske jos on pitkä väli edellisestä synnytyksestä? Mulla 6v edellisestä.
 
Calumet Ei meiltä kysytty ainakaan. Kun menin sinne niin sanoin vaan, että onko tämä nyt se 'turvotusultra', ja kätilö sano et juu. Mutta siis, hehän ei mitään diagnoosia voi tehdä siinä, mutta antavat osviittaa. En tiedä tuosta että luokittelevatko minut ensisynnyttäjäksi, kukaan ei ainakaan niin mulle puhunut.

Niin joo, tuli mieleen, että voisiko se sitten olla niin että kun alunperin sanottiin nlassa että halutaan seulaan osallistua, niin vaiks missasin verikokeen niin tuo tuli siihen sitten kuitenkin :confused:

Mä en näköjään koskaan pääse ilman muokkausta näitä viestejä lähettelee :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Griffski73 On se niin eli kun ootte neuvolassa sanoneet haluatte seulaan niin siksi eivät kysy. Lähetteeseen on merkattu valmiiks. Mulle sanottiin silloin neuvolassa et jos et haluakkaan niin voit sen vielä perua kun menette tai jättää vain verikokeen pois.
Mulla samaa vikaa aina melkein joudun muokkaamaan.. mut jos on tarpeeks nopee korjaan niin ei näy tuota alalaidan tekstiä viimeinen muokkaus... :D.
 
:confused: no joka paikassa näköjään on erilailla, koska meiltä ei neuvolassa kysytty että halutaanko seuloihin ym. vaan se sano että tekevät sitte kaikki sielä kerralla??? siks ihmettelin et pitääkö se np ja nenäluun tutkiminen erikseen sitten sielä kätilölle mainita.. :O, mistä näitä tietää ajat on niin muuttunu viime raskaudesta :LOL:, luulis et ne kattois tollaset joka tapauksessa ja ilmottaisivat sitten jos jotaan poikkeavaa löytyy??? mie oon ihan hermorauniona täälä kun viel viikon joudun oottamaan sitä varhaisultraa :kieh:.. pitää yrittää ajatuksia muualle :xmas: hauskaa päivän jatkoa teille kaikille ja vointeja :heart:
 
Heippä hei
Neuvolassa käyty ja nyt ne äänet kuului sen pienen hetken että itsekkin kuulin. 140 sydän löi :)
Tää turvotus (mahan) on aivan kamalaa, väkipakolla koitan jotain syödä ja koko ajan röyhyttää. Tunnen itseni ihan pikku possuksi:D Pitäisi koittaa nyt vaan lakata kaikki murehtiminen, helpommin sanottu kuin tehty..

Noista ultrista. täällä kun sai valita että joko se np ultra taikka tavallinen missä ei sitten mitata turvotusta. valinta piti tehdä ennen kuin ajan varasi.

Terv. Ninatus rv15+0
 
Piti tulla ihan sanomaan että tämä ketju on kyllä kiva ketju, kiitos kaikille! Kävin lukasemassa tuolla muitakin topikkeja kun ajattelin että mukava olisi höpötellä lisääkin, mutta ei kyllä kiinnosta lähteä sellaisiin 'vääntöketjuihin' mukaan ollenkaan - saa vaan pahan mielen....kun mä nyt oon tällänen herkkis :ashamed: Tää on mukavan lepposena pysynyt, joten pitäydyn tässä :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
:O höh.. meillä ei taas itse aikaa varattu vaan äitipolilta tuli kutsu :) joka paikassa erilailla näköjään ! no ensviikolla olen viisaampi sitten :) hyvää viikonloppua kaikille vaan :xmas:. ja ninatus hyvä että kuului pienen sydänäänet.. aina se rauhoittaa mieltä :heart: rv 10+3 :kiss:
 
Haluan myös kiittää kaikkia meitä kesäkuisia mammoja:) täällä on tosi mukavaa kirjotella :)

Mulla oli eilen taas sellanen päivä töiden jälkeen että en voinut muuta kun sängyssä maata ja välillä ökäämässä käydä:x mutta tänään on ihan totaalisen erilainen olo.

Mukavaa viikonloppu kaikille
 
Onko teillä kellään tullu kovia kramppeja/supistuksia jo? Mulla taas viime yönä kramppas (siltä se tuntuu ainakin) oikea alapuoli vatsasta. Niin jumalaton kipu oli että huh! Se on tullut aikasemminkin, yleensä silloin kun kovasti venyttelen. Samanmoinen kipu tuli joskus selkään, siksi tätä kramppina kuvailen.

Toinen tapaus tuli töissä - viiltävä kipu tuolla oikealla alhaalla. Onkohan nää niitä kohdun kasvukipuja? Ekassa raskaudessa en muista tälläistä tapahtuneen.
 
mulla oli sellasta ihme kipua jota kutsuisin kanssa kramppimaiseksi. ja alavatsalla. ihan sai kaksinkerroin olla (oli alle rv10 silloin) ja välillä nyt ollu sellasia vihlasuja ym. varsinkin jos aivastaa tai yksii tietyssä asennossa kuten autoa ajaessa. kanssa sellasta viiltävää. Neuvolan lääkäri tosta jälkimmäisestä totesi että ihan normaalia.

Mä jo ehdin taas iloita kun paha olo loppusi, mutta nyt illalla taas tuli aika huono olo. kait oisi vaan nukkumaan mentävä, aamulla taas aikaseen ylös.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille

Ninatus rv15+3
 
:xmas: neljä yötä jouluun on laskin aivan itse tänään... :) kiittää täälä myös teitä kaikkia ihania, tää on paikka missä voi rauhassa avautua ja tänne on kiva tulla :hug:, joo mie olen ja ollut tuntevinani supistuksia :confused:, ei ne ole mitenkään kovia olleet mutta sellasia että sen huomaa, kiva kuulla etten oo yksin tänkään asian kanssa :) minuu jänskättää keskiviikkona se kauan odotettu ultra sitten on.. mie toivon että kaikki sielä pienellä on hyvin :heart:. meillä viikonloppu meni oksennustaudissa.. molemmat pojat oksenski koko la-su yön :x.. toivottavasti ei tarttuisi minuun ..kun muutenkin jo pahaolo jokapäivä 24h.. tai ehkä sitä ei sitte edes huomaiskaan :LOL:.. no onneksi se ei kestä kun 1 päivän normaalisti. hei nyt kiirehdittävä töihin vielä 4pv sit alkaa 2 viikon loma :) moikka !!! rv 11
 
Viimeksi muokattu:
Juu, juurikin noin Ninatus - kun aivastaa tai saa yskänpuuskan niin vihloo usein vietävästi! Eilen meni tää kumpu ihan kivikovaksi, ja vasta kun istahdin alas niin hellitti. Taas tänä aamuna tuolta alhaalta oikeasta vihlas/kramppas. Mulla on kyllä ummetusta havaittavissa myös, liekö sekin syynä tähän.

Kaikki on varmasti hyvin ultrassa vielä äidiksi - tule kertomaan kuitenkin mitä siellä näkyi :) Mä en ekassa ultrassa uskaltanut edes ruutua katsoa kun pelkäsin niin! Samoin kyllä siellä toisessakin - ja kun katsoin niin pieni ei liikkunutkaan ja hirveä hätä tuli! Onneks kätilö osas ammattinsa ja ilmeisesti jo ehti pongata sydämentykytyksen kun sano, että ootas pieni hetki, se on nyt vaan uninen :)

Huihui rv13 alkoi!
 
Hei kaikkille! Muutama pv vierähtäny välissä kun en oo saanu kirjoitettua. Olen lukemassa kyllä käynyt, mutta on tuo yskä ja flunssa edellen päällä ja yltyi uudelleen pahemmaksi.

Yhdyn muiden mielipiteeseen täällä ketjussa on ollut todella kiva käydä :D.

vielä äidiks 34vi.. Toivottavasti et saa oksutautii enään päälle tuohon huonoon oloon. Ultrassa kaikki menee varman hienosti =). Tulle tosiaan sitten kertomaan kuulumiset.

Griffski73 Mulla on kramppeja aika usein tai sanotaan niin että mä en tiedä mitä ne on koska ne on olleet jo ennen odotusta.
Olen asiasta joskus kysynyt lääkäriltä, hän ei asiaa noteerannut oikein mitenkään. Hänestä se oli normaalia.
Itse en vaan pidä normaalina, kysyin nyt asiaa neuvolassa ja hän oli sitä mieltä että ei kuulosta normaalilta.
Tunnen kyseisen olo tilan aina kun se tulee ja jos joudun silloin aivastamaan tai yskäisemään niin kipu on aivan valtava. Jos en ehdi yhtään varautumaan niin polvilleni putoan. Haittaa aika hyvin tuota normaali elämää, kiva kieriä jossain kaupan lattialla ja asiakkaat katsovat pitkiin.
Nyt on ihan samaa, mutta joudun miettimään välillä että onko kohdun supistelua vai mitä.

Jouluun on tosiaan enään muutamia päiviä :D.
Keskiviikkona olis lasten joulujuhlat ja siittä se jouluun rauhoittuminen saa alkaa.

Calumet + :heart: 15+3
 
Onnea Vielä äidiksi keskiviikon ultraan!

Mulla on samanlaista kipua mutta sitä esiintyy vain kun vaihdan asentoa äkkiä toiseen,yleensä siis yöllä. Öisin pitää kääntyä rauhallisesti eikä niin kuin ennen.
Kun vatsa kasvaa saa myös aivstaa ja yskäistä "mahaansa pidellen" jos haluaa siltä kivulta välttyä. En tiedä onko tämä kuvailemaanne kipua mutta tällaista täällä...

Nannaliina 17+2
 
:attn: lisään vielä että yhdyn teihin muihin.. mulla sama myös, aina kun aivastan tai yskin tai vaihdan yöllä asentoa niin älytön vihlasu alamahassa se oli viimeksiskin niin kova että mieskin hätääntyi todella :O.. mutta lepäämällä se meni ohitse, luulen että se on normaalia koska meillä kaikilla sananlaisia vaivoja jostain luin että kohdun kannattimet ovat niin löystyneet että juuri yskiminen tai äkkinäinen liike voi aiheuttaa tollasia kipuja raskaana ollessa, joten ei kai meillä huolta ole :) heippa taasen :xmas: niin ja kiitos teille sitä ekaa ultraa on todella ootettu :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippati
Miten sitä osaisi lakata murehtimasta..mulle on jostain tullut sellanen käsittämätön pelko että vauva jostain syystä kuolisi. Mä en voi näille ajatuksille mitään..: /

mulla on seuraavaan neuvolaan kaiketi 5 viikkoa. eli ikuisuuden päästä.

Nyt oisi tsempattava ja lähettävä joulujuhlaan, taikka en itse mene mukaan mutta tyttö menee isovanhempien kanssa
 
Ninatus:Mulla oli jossain vaiheessa ihan samanlainen olo mutta se meni ohitse...Meitä on aika monta tippunut täältä ketkusta,sekin saattaa vaikuttaa.
Halituksia ja tsemppiä sulle!

Piti vain tulla katsomaan että joko on Vielä äidiksi:ltä (olipas vaikeaa) ultrakuulumisia...
 
Nannaliina76 Eiks vielä äidiksi oo ultra vasta huomenna??..

Mulla on tänään ollu jotenkin tosi raskas päivä... huoh..

Huomeena lasten joulujuhlaan aamulla ja sit pitäis mennä käymään yhden ystävän luona ja viedä sinne samalla kummipojalle joululahja :).
Jos se huominen olis sitten parempi.

Calumet + :heart: 15+4
 
:wave: kaikille, mulla on jännitys huipussaan, tuskin sain yöllä edes nukuttua |O, tänään se KAUAN odotettu ultra sitten on klo.12.30 :)! tulin aamupäiväksi kuitenkin töihin saa ajan kulumaan edes hiukka nopeemmin ei kestä enää kauaa kun nähdään pienokainen sielä toivon sydämmestäni että hänellä kaikki hyvin sielä :heart:. hyviä vointeja kaikille :) palaan huomena kertomaan ultrakuulumiset! moikka :)
 
Öh,mä näköjään elän jo torstaita ja eilen siis keskiviikkoa :|

Mä suuntaan tänään siskoni luokse kera ystävien ja lapsilauman. Lahjat pakko viedä ja illalla sitten sännättä kauppaan viimeisille lahjaostoksille ja ruokaostoksille,huomenna sama juttu +siivous. Aika loppuu täysin kesken kaiken suhteen...

Nannaliina 17+4
 
Mulla on Ninatus hiukan samoja ajatuksia, ja ne ei todellakaan ole kivoja. Nyt kun etova olo on väistynyt, ja jäljellä on 'vaan' rintojen arkuus, niin voi luoja että mä keskityn nyt niihin! Ja auta armias, jos arkuus/kipu helittää :O Hätä on hirveä! Mun mies on onneks niin ihana, kun se aina rauhoittaa, että kaikki on ihan varmasti hyvin. Se on alusta asti sanonut, että hällä on sellanen kutina että tämä menee nyt ihan hyvin. Viime vuonna ei kuulema ollut. On kyllä joskus aiksemminkin todistanut omaavansa meedion kykyjä....että tiedä sitten.

Nyt tuntuu että alkaa tuo kohtu kasvaa ylöskin päin - sellaista venymisen tunnetta on pallean kohdalla nahassa. En malttas odottaa kun alan liikkeet tuntea!

Joulu alkaa huomenna - vielä huominen puolikas päivä töitä, ja sitten alkaa rauhottuminen. Lapset paistaa piparit ja kinkku menee illalla uuniin. Meillä vaan ei ole joulukuusta!!! Auto kun on rikki, niin en pääse edes sitä metsästämään - tää on megasuuri tragedia! :kieh:

Eräs ystäväni muistutti taannoin Marttojen joulusiivousohjeesta. Niinpä päätinkin, että koska en uskoakseni vietä Jouluani esim. saunassa (kuin käymällä), ikkunoissa, kaapeissa (edelleen siivoamatta), uunissa, saati parvekkeella- jätän ainakin ne suosiolla siivoamatta :).

Ihanaa Joulunodotusta kaikille :hug:
 

Yhteistyössä