Kesäkuiset mammat 2011

ihanat ystävät :) :heart:, meillä ultrassa kaikki ok, pikkuinen sydän löi sielä ja kaikki muutenkin oli normaalia :) voi mie en parempaa joululahjaa ois voinut pyytää! LA siirtyi viikkoa aiemmaksi kun pieni vastasikin jo viikkoa 12+1, eli mulla on nyt LA 5.7 juuri sama päivä kun keskimmäisen syntymäpäivä :xmas:, mutta aina olen ennen aikojani synnyttänyt että eiköhän tämäkin sieltä aiemmin tule, kyllä kivi tipahti sydämmeltä kun näin että sydän sielä sykki :) mutta yhtyäkseni teihin, minullakin on pahaolo hellitänyt, silloin tällöin tulee yökkäyksiä vain ja tissit ovat arat joten samoilla linjoilla täälä mennään, kätilö sairaalassa totesi että pitää olla tyytyväinen jos paha olo helpottaa !! ihanaa joulua teille kaikille ja nautitaan joulusta turhia stressaamatta :hug:! rv 12+2
 
Griffski73 Hauskat nuo joulusiivous ohjeet, täytyykin itse niitä kanssa noudattaa :)
Joo mä olen tässä koittanu kaikkea muuta mahdollista ajatella, mutta jotenkin tuntuu välillä että on liikaa aikaa miettiä ja väistämättä tulee ties mitkä ajatukset mieleen. No mutta täytyy nyt tsempata:)
Välillä ei ole enään rinnatkaan kipeät ja joskus on. Joskus olen tuntenut jotain pieniä tömäyksiä alavatsasta, mutta en tiedä että onko vauva vaiko vaan ilmaa ja paha olo tipotiessään, joskus jotain ihan pientä mutta tosi harvoin.

Vielä äidiksi Ihania ultrakuulumisia :)

Mä tässä haistelen joulukinkun hajuja, yöllä uuniin laitettu.

Mukavaa joulua kaikille :)

Terv. Ninatus 16+0
 
Tosi ihania uutisia Vielä äidiksi! :heart:

Ninatus:mulla on ollut täysin oireeton raskaus..Ei mitään pahoinvointeja,rintojen kipeytymisiä ym. Kyllä oli alussa yhtä hermoilua mutta nyt kun maha kasvaa niin täytyy todeta että mahdollista se on:)
Raskaus raskaudelta toki oireet ovat aina helpottaneet mutta tämä oli jo täysin oireetonta.

Aloin miettimään että ketä meitä kaikkia tässä ketjussa on eli:
Griffiski73, Ninatus, Vielä äidiksi 34v,Calumet,minä. Onko muita? Anteeksi nyt jos jonkun unohdin. Tämä on jotenkin niin harvinaisen mukava ketju. Ihanaa joulua kaikille!
 
vielä äidiksi 34... Hienoa kuulla että kaikki hyvin ultrassa =).

Mä sain tänään tehtyä joulun loppu siivoukset (kaapeja en hinkannut... kuten mainittiin niin en vietä joulua kaapisa ;).. kuin ehkä hetkellisesti :D ) ja lähdettiin sitten lasten kanssa käymään ystävän luona kylässä.
Mies sitten soitteli kun oli tullut töistä kotiin ja kysyin onko koira ollut kunnolla... :mad: :mad:... EI OLLU!!!!
Oli käyny hakemassa pöydältä likörikarkit ja syönyt ne papereinen päivineen.. ja sen jälkeen tietty pa*konu lattialle.. maha menny sekasi.. Arvatkaa naurattaako!!!!
Onneks mies oli kaiken siivonnu siihen mennessä kun tulin kotiin, mä olisin varmaan saanu kilarit koiralle.
Nyt koitan saada joulutunnelman päälle, edelleen kipee olo.

Lapset saan nukkumaan niin alan tekemään loppuun tytön joululahjan, nuken syöttötuolin. Tarvis saada tän illan aikana valmiiks.

Kaikille hyvää ja rauhallista Joulua!!!

Calumet + :heart: 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Se on huomenna! Ihana Joulu :)

Lasten kanssa paistettiin piparit ja pasteijat, kinkku menee yöllä uuniin ja kuusi koristeltu (saatiin kuin saatiinkin se onneksi!) jonka tuoksu on taivaallinen - Joulu saa nyt tulla!

Calumet, mä niiiiiiin tiedän tuon kotiin tulemisen 'riemun' kun saa huomata kuinka ihanaa on omistaa koiria :kieh: Meillä toinen (nuorempi) on ollut aikas hankala yksinjätettävä - nyt tosin alkaa oppimaan hiukan, mutta yllätyksiä tulee edelleen - ruisleipäpussin sisällön levittämisestä ympäri huushollia sohvan sisällön repimiseen :| Meillä edelleen suoritetaan tietyt rutiinit, kun koirat jää kahdestaan - on kyllä useinmiten toiminut, ei sen puoleen - mutta yllätyksiäkin tulee edelleen.....ja joka ikinen kerta menetän järkeni kotiin tullessani.

Taitaa Nannaliina juuri nuo nimet täällä ahkerimmin kirjoitella - en ole hetkeen muita nähnyt. Tämä on mukava ketju tosiaan, ja uskon että koska kirjoittajia ei niin paljoa ole, tämä on siksikin niin tiivistunnelmainen 'yhteisö' :)
 
Hyvää joulupäivää kaikille! Ihana joulu oli meillä,kotona saatiin olla keskenämme. Vain oltiin ja illalla kävin 45min lenkillä -16 asteen pakkasessa, oli ihanaa:)
Tänään piti mennä isälleni syömään mutta mies sairastui joten jätän 1v kotiin miehen kanssa ja menen itse nelikon kanssa.

Miss Bamsen tunnen muuta kautta ja hän joutui valitettevasti poistumaan tästä ketjusta,kesken meni:(
 
Huomenta Päivää:)
Eilinen meni oikein mukavasti, pukkikin kävi lauleskelemassa ja leikkimässä lasten kanssa. Tosin oma lapsi oli ainoa joka pukkia pelkäsi eikä mennyt lähellekään.

Tänään on tarkoitus mennä miehen vanhemmille syömään kunhan tuo mies tuolta ensin heräisi.

Mukavaa Joulupäivää:)
 
Meillä sairastetaan :( Toinen poika on kipeänä. Jotenkin ihmeellinen kun ei kuumetta ole kuin just ja just 37, mutta iho on kuulema arka vähän joka puolelta kroppaa ja on ihan veto poissa. Silitin sen poskea äsken, ja sanoi siihenkin sattuvan. Onko kellään ollut vastaavaa?? Tarttee varmaan ma viedä se lääkäriin, jos ei helpota.

Kyllä sitä vaan on hullu, kun pitää syödä tuota jouluruokaa ihan kun koskaan ei olis saanu!! Mä en omasta mielestäni nyt hirveästi syöny, mutta mahaan oikein sattuu kun on nii täynnä :D Abban silliäkin uskaltauduin ottamaan muutaman palan, ja olihan hyvää!! Salmiakkiin hirveä himo :/ Ja söinkin eilen kyllä sitä aika lailla. Noooh, verenpaine onneks on ihan kohdillaan, eikä tätä nyt ihan joka päivä tule tehtyäkään :)

Pientä taukoa syönnistä, ja sitten kinkkuleipien kimppuun :p
 
Lääkäriinhän sitä oli lähdettävä lapsen kanssa. Influenssaa epäilivät, mutta vielä ei ainakaan ole korkeaa kuumetta nostanut. Tänä aamuna sitten oksensikin jo, ja muutenkin on kyllä tosi heikkona raasu. Mä pelkään nyt saavani tämän itsekin : / Oon tosi harvoin kipeänä yleensä ja vieläkin on karmeat muistot siitä hiljattain olleesta oksennustaudista....
 
Griffski73 Toivottavasti poikasi paranee pian ja sinä et saisi tartuntaa. Minä ole itse veläkin kipenää ja nyt alkaa pikkuhiljaa käymään hermojen päälle. En ole koko aikana nyt sitten päässyt salille ja se kun oikeesti saa nuo mun hermoni pidettyä kunnossa kun pääsee tuulettumaan. Mitään pitkiä lenkkejäkään ei ole tullu tehtyä kun päälle saa kameen yskän kohtauksen :(.
Mä kyllä päätin että tällä viikolla menen vaikka mikä olis, vaikka vaan muutaman liikkeen tekemään. Alkaa ahdistamaan tää mitään tekemättömyys.

Joulu tuli vietettyä ja nautin kyllä täysin rinnoin :D. Seuraavaksi sitten odotellaan Uuden Vuoden tulemisesta.

Calumet + :heart: 16+3
 
Griffski73 Toivottavasti pian parannutte.

Itelle iski ihan kauhea nuha, kurkku on kuin oisi kaktuksen nielly. Kaupassa kävin pakosta ja heti sain alamahanikin niin kipeeksi että taitaa mennä sängyssä loppu ilta.

Tosiaan uutta vuotta odotellessa, vaikka ei me kyllä muuta tehdä kun katsota naapureiden rakettien ampumista :)

Ninatus 16+4
 
Auts kun te olette kaikki kipeinä :( Paranemista kaikille nyt tasapuolisesti!
Meillä sairastellaan 7 hengen perheessä aina urakalla mutta nyt ollaan oltu ainakin pari viikkoa terveinä jo. *kopkop*
Uudeksi vuodeksi lähdemme kolmen lapsen kanssa reissuun yhdeksi vrk:ksi mummolleni jonne olen viimeksi päässyt 1,5v sitten joten on jo pakko päästä,ikävä paikkaan on kova,mummoa onneksi olen nähnyt 10 vkoa sitten. Autossa istumista on reilut 3h suuntaansa joten siksi ei koko porukalla jaksa lähteä vaan tyttöset kohta 8v ja 5v jäävät sitten pappalaan hoitoon.
Mummoni ei vielä taida tietää odotuksestani,itse en ainakaan ole kertonut,saattaa olla että joku muu on mutta ei tämä vielä ihan kamalasti näykään kun alun turvotus lähti. Itse asiassa mulla ei ole koskaan ollut näin pieni maha näillä viikoilla,kummallista...

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Nannaliina 18+3

Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
Heissan
Ootteko te muut nuhassa käyttäneet nenäsumutteita? itse sain kieltävän vastauksen kun asiasta kysyin että enkö edes illalla/yöllä saa suihkauttaa nenääni avaavaa ainetta. kolmas tosi huonosti nukuttu yö takana kun tuntuu että tukehtuu. Nukuin sitten aamu yöstä lähtien nojatuolissa, sain edes pari tuntia nukuttua heräämättä. Ostin sitä suolaliuos tippoja mutta ei ne mitää auta: /

No mutta nyt kun sain valitettu niin jotain hyvääkin. olen meinaan varma että tunnen vauvan liikkeitä. eikai ne nyt aina vaan voi ilmaa olla:D tänään tuntui jo enemmän sellasta hentosta myllerrystä ja eilen muutaman kerran sellainen pieni tömähdys.

Kävin sitten eilen tuhlaamasa pariin sähikäiseen uutta vuotta ajatellen (vaikkei siis pitänyt) sen verran että saadaan pihalla muutama laittaa kun tyttö niistä niin tykkää :)

Mukavaa Uutta Vuotta kaikille ja iloista mieltä :)

Ninatus 16+6
 
Ninatus Mä käytän aina, siis ilman raskauttakin niin itselleni ja lapsille nuhanenätippoja. Niitä voi laittaa vaatteille, vuodevaatteille ja löylyveteen. mä tykkään tuosta vaihtoehdosta kun ei tarvi tunkea kehoon mitään ja se pitää nenän auki hyvin. Yöksi laitan lapsillekkin tyynyliinaan ja yöpuvun rinnuksille. Saavat hyvin nukkuttua ja jos tajuaa laittaa heti kun huomaa oireita niin saattaa mennä ohi tuolla konstilla, pohjaa varmaan juuri siihen että nenä ei pääse menemään tukkoon niin ei ehdi räkää kertymään.

Muistaako kukaan mikä on se sykken raja mihin saa nousta raskausaikana kun urheilee. Kävin eilen juoksemassa tunnin juoksumatolla ja mietin että mikä mahtoi olla se raja. Tänään olisin kanssa menossa.
Mulla siis alkaa flunssa olemaan voiton puolella, hieman yskitti treenin jälkeen mutta oli niin vähäistä että päätin mennä tänäänkin.
Kyllä olikin ihana olo eilisen jälkeen kun vihdoin ja viimein pääsin tekemisen makuun =).

Ristipistotöitä on tullu tässä väsäiltyä, nyt teen ystävälle vauvataulua kun he saivat vähän ennen joulua pikkuisen tytön :heart:.
Ei kyllä olla vielä livenä käyty katsomassa, ootellaan että ovat ensin rauhassa kotiutuneet.

Uuden Vuoden tuulia odotelessa kaikille hyviä vointeja!!

Calumet + :heart: 16+5
 
Calumet:vasta rv24 pitää alkaa noita sykkeitä seurailemaan ja se ei saa nousta yli 150 vartiksi pidempään. Muuten vauvan hapensaanti vaarantuu. Mulla nousee BodyCombtissa 190 mutta onhan tässä vielä viikkoja aikaa sitä harrastaa täysillä ja sitten pitää alkaa ottamaan vähän rauhallisemmin.

Nannaliina 18+4
 
Hei kaikki ja ihanaa tulevaa uutta vuotta :hug:!!! olen ollut poissa kun mulla on tää loma ja tuntuu ettei aika silti riitä kaikkeen tekemiseen :confused: ja nyt tuntuu että lenssu iskisi vielä tapiksi päälle :(... yskittää koko ajan ja neä tukkeessa, no mulla on vielä viikko lomaa aikaa sairastaa :D. ihana kuulla että teillä kaikilla on kaikki hyvin niinkuin pitääkin, itse toissa iltana tunsin ensimmäiset vauvan liikkeet , voi miten ihanaa se olikaan :heart:, mies harmitteli kun hän ei vielä pääse tuntemaan liikkeitä,, sanoin et kyl se aika viel koittaa :).. nyt mentävä ulkoilemaan tytön kanssa heippa kaikille ja nähdään ensivuonna :wave:
 
Mä en tunne liikkeitä vielä :( Vaikuttaakohan siihen et istukka on ihan tuossa edessä?

Ultrassa taas eilen, ja hirveetä kun tää liikkuu!! Jalat sätki niin pirusti siellä :D Oltiin näkevinään pikku pelikin siellä jalkojen välissä ;) Siis huom. tosiaan oltiin näkevinään....

Seuraava kontakti sairaalaan/nlaan onkin sitten vasta helmikuussa, mutta terkka sanoi, että jos yhtään tuntuu siltä, että haluan ultran aikasemmin, niin soitan vaan. Tuo terkka on kyllä ihana - tekee niin sydämellään tuota työtä.

Ens vkolla pitäs mennä siihen glukoosirasitustestiin :x kun isällä on diabetes. Mä VIHAAN sitä. Se litku oksettaa ja kun vielä 12h:n paasto alla ja se kestää sen reilu 2h, niin mitä luulette - onko heikko olo sen aikana ja jälkeen?...ON! Välillä vähän kiukuttaa nää kaikenmaaliman jutut, kun joutuu vähän väliä hyppään jossain - mutta ei auta kiukutella.
 
Heippa
Alkaa pikku hiljaa olemaan nuha voiton puolella :) ainoa mikä yöllä valvotti oli yskä. Josko sitten ens yön sais nukuttua?!? Mutta ei vielläkään sellanen olo että ulos lähtis, aamulla luulin että tulee sydän rinnasta ulos (mulla on välillä sellasia tykytyksiä, lääkärissä rytmihäiriöiksi sanoivat) neuvolassa en ole puheeks ottanu, mutta jos alkaa enempi vaivaa niin täytyy varmaan mainita. Ainakin esikoisen syntymän jälkeen meinasi sydän tulla rinnasta ulos, eikä meinannut tasottua millään.

Mä saan varmaan ens neuvolassa sen sokerirasitustestin ajat(vaikka luulen että täytyy itse soittaa se aika) esikoisesta sain sen onneks saikkupäiväks, olin pyörtyä sen jälkeen kun pois pääsin, en ottanut mitään evästä jonka oisin autossa syönyt. en kyllä odota sitä ollenkaan.

Griffski73 mulle lääkäri sanoi mehiläisen ultrassa silloin 3viikkoa sitten että näyttäisi kivespussilta. en tiedä uskoakko vaiko ei, kun luin saman päivän illalla yhtä vauva kirjaa ja siinä luki just sen viikon kohdalla jolla itse olin että sukupuolen pystyy selvittämään mutta ei näy ultrassa. hmm, no mutta selvii sitten aikanaan=)

Mutta hyvää Uutta Vuotta kaikille :)

Ninatus rv 17+0
 
Griffiski:Liikkeet tosiaan tuntuu vaimeammin kun istukka on edessä. Ei munkaan mies vielä tunne käteensä liikkeitä vaikka itse tunnen. Kohtuni on niin voimakkaasti taaksepäin kallistunut ja vauvan liikkeet ihmeellisen hiljaisia vielä tässä vaiheessa.
Rakenneultra on reilun 2 viikon päästä ja kyllä sitä odotan kovasti.

Vielä äidiksi:lle kovasti paranemista!

Nannaliina 18+5
 
Nannaliina, näin mä muistelin :)

Hei mites tuo perunasalaatti.... Minä ainakin aion syödä. Nlaan yritin soittaa mutteivat ole enää paikalla. Mun nlasta saamassani 'kieltolistassa' ei ole mainittu sitä ollenkaan kananmunaa, joten jos en olisi netistä lukenut hysteerisia kertomuksia, en edes asiasta kyselisi. Ei kai suomalaisissa munissa salmonellaa hyvänen aika ole.

Mä pamautan kohta itseäni puukalikalla päähän :LOL: Miten hitto sitä voi olla näin ylivarovainen kaikessa - toivottavasti en ole tällänen koko raskautta :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
niin se vuosi sitten vaihtui, hyvässä seurassa ja hyvällä ruoalla :) :heart: juu mulla on ja istukka takana, ehkäpä siksi niitä liikkeitä jo tunnen silloin tällöin tosin vasta, mutta sen verran että osaan ne erottaa kuitenkin :) mulla on eka neuvola lääkäri 11.1 ja seuraava ultra sitten 22.2 se rakenne ultra siihen on vielä aikaa :rolleyes:.. mutta sentään neuvolassa enskerralla päästään kuuntelemaan sydän ääniä :) mulla tää yskä ei vaan helpota, vatsalihakset on kipeinä jo yskimisestä :( en oo mitään lääkkeitä edes uskaltanu syödä.. mynthonia imeskelly et vähän helpottas edes :snotty: no jospa se nyt tästä. heippa vaan taas on mentävä :hug:!! rv 13+4
 
Minäpä liityn mukaan porukkaan. =) Mamma vm -76, ja järjestyksessään kolmas beibi on tuloillaan. Laskettuaika on 5.6.

Meillä on, kuten monella muullakin täällä, ollut vähän takkuinen alku vuotoineen ja kadonneine sydänäänineen. Nyt on kuitekin viimeinen kuukausi edetty tasaisen varmasti ja kaikki on hyvin.

Sokerien kanssa on ongelmia ja kakkonen oli reippaasti yli 4500g syntyessään. (Raskausdiabetes todettiin synnytyksen jälkeen, kukaan ei epäillyt mitään ennen synnytystä.) Lisäksi lähisuvussa on diabetes-rasitetta. Odottelen kovasti jo rasitustestiin pääsyä ja mahdollisesti joudun hakemaan neuvolasta verensokeri-mittarin lainaksi jo aiemmin. Välillä tulee ihan hallitsemattomia janokohtauksia ja varmaan korkeat sokerit on olleet syynä. Suurin toive olisi synnyttää terve, alle 4-kiloinen vauva ja teen kaikkeni etten itse mörssää vauvaa yli paksuksi. Oli traumaattista olla synnyttäneiden osastolla kolme ensimmäistä päivää ilman vauvaa muiden äitien ja vauvojen seassa, kun oma kääro oli tehohoidossa sokeritipassa.

Ihanaa ja rauhallista vuodenalkua kaikille!

SmallTalk 17+6
 

Yhteistyössä