Kesäkuiset mammat 2011

Tervetuloa mukaan WonderfullLife ja Katili76

Tänne ei sen kummempaa oikeastaan kuulu, vauvakin potkii taas niin että turhaan huolestuin :)
Asustelen Salossa.

ootteko muuten mittaillut pulssejanne? eilen vaan sitäkin tein kun töissä ollessa niistämisen jälkeen alkoi sydän lyömään ihan vimmatusti ja pulssi oli 178. (mulla tota sydämen vimmattua lyömistä ollut aijemminkin, mutta raskauden aikana useammin) Sen jälkeen aloin ihan vaan sillon tällöin mittailla että mitä se lyö. Se vaihteli 92-128 välillä kun oltiin joko autossa taikka käveltiin kaupassa (olokin tosin oli sen mukainen) mutta kun kotona istui paikallaan ja rauhottui niin 80 sain alhaisemmaksi lukemaksi.
Joskus harvoin esim. stepin olen joutunut lopettamaan kesken kun on alkanut lyömään niin kovin, mutta tosi harvoin muuten urheilussa tullut vaikka miten oisi rehkinyt. No mutta eiköhän se tästä :)

Mukavaa viikonloppua kaikille. Ajattelin lähteä huristelemaan kauppaan.

Ninatus 18+2

MammaMuu, meillä ollaan nyt viidennen kuun lopuilla ja sydänäänet on kuunneltu 3 kertaa.

Sokerivaivaisena odottajana itse olen ollut huolissaan siitä, ettei neuvolassani ole tsekattu pissanäytettä kertaakaan. (Ekalla käynnillä toki lähetteellä labrassa.) Varsinaisessa neuvolassa, normikäynneillä ei kertaakaan. Onko tämä "pissanäyte-joka-käynnillä-käytäntö" jäänyt neuvoloista valtakunnallisesti pois vai onko meidän terkkari laiska?? En oo vielä tohtinut häneltä suoraan kysyä...
Itsellä huoli sokereista ja neuvolassa tieto tästä - olettaisin että pissanäytteen tarkistus olisi nimenomaan oleellinen juttu..

Olen vähän miettinyt sokerimittarin hakua kotiin, koska vauvan syntymäkoko aiheuttaa huolta jo nyt.

SmallTalk 18+6

Viimeksi muokattu:
Hei todella pitkästä aikaa...
En ole tänne asti kerennytkään kirjoitella kuulumisia.
Tervetuloa kaikille uusille joukkoomme:wave:

Ensiksi tuosta perunasalaatin majoneesista oli tuossa mitäs nyt?-palstalla keskustelua jokin aika sitten jotta se on kuulemma tehty keltuaisjauheesta eikä näin ollen pitäisi olla elintarvikeviraston mukaan juurikaan salmonella vaaraa?! Tiedä sitten,mutta onneks ei tuo ole maistunutkaan...

Katilii:Kontiolahdessa asustelen ja lapsille tulee ikäeroa esikoisen kanssa 13v ja kuopuksen kanssa 3v.

Ninatus:Mie mittasin isän luona käydessä verenpainettani ,kun neuvolassa oli korkeahkot,noh lukemat oli 117/78 ,mutta lepopulssi huiteli 82:O

Minä menin sitten ostamaan hm:n alesta kahdet äippäsammarit kokoa 38,"kun halvalla sain" enkä pöljä sovittanut...
No eihän ne mahdu tähän turvonneeseen kehoon millään.
Nyt sitten yritän niitä kaupata hoikemmille ja sorjemmille odottajille:whistle:.

Eli jos kiinnostaa ja tarvetta on niin saa toki yksärillä heittää,en viitsi noita turhaan hyllyssä säilytellä.
Onneksi löysin kirpparilta edullisesti mamalicious-äippähousuja jotka ei kiristä eikä purista!
Tukivyö pitäs hommata,alkaa käydä taas selän päälle ihan kiitettävästi,edellisessä raskaudessa siitä oli huima apu!

Nyt päiväkaffeelle,kun mies ja kuopus läksivät anoppilaan:wave:
Voikaahan paksusti!

Tsirpukka 17+1

katilii tervetuloa me ollaankin samaa ikäluokkaa :) griffinski mie ostin jo kärryt :whistle:.. toivottavasti en liian ajoissa mutta oli pakko saada ne.. ja pinnasänky ostettiin.. muuten olen sillai vaisusti ollu, että kiva niitä hiplata pieniä vaatteita mutta en ole yhtään ostanut vielä :heart: onneksi mulla neuvola jo tiistaina saa taas mielen rauhan itselleen kun syd.ääniä pääsee kuulemaan, kasvais toi masu nyt enemmän niin tuntis kunnolla ne liikkeetkin, miks tää alku menee aina niin hitaasti :( nyt saa todenteolla rauhoittua että ne pienen pienet liikkeet sieltä erottaa :) rv 14+5 itse olen Kouvolasta

Viimeksi muokattu:
Kiitos kiitos :) Mää tänään investoin parit mammapökät henka maukalta =)On tullu edellisiltä raskauksilta hävitettyä ne ja sitte ku muutettiin niin muutenki laitoin pois turhaa vaatetta .Meillon 7v kohta 5v ja 2v tytöt :) Vielä tuntu että pitää yks tehä Mulla itellä on kans 3 sisarusta että sillain on kiva kun on usiampi lapsi :) Täällä kans pieniä liikeitä havaittu :heart:=) Mutta eipäs tässä sen kumempia lätinöitä kohta saunaan palaamisiin!:wave:

Kiva kun ketju kasvaa :)

Mun pikkuinen on alkanut kovin potkimaan ja ajoittuvat pääasiassa iltaan ja yöaikaan.
Jotenkin hassua kun en edelleenkään ole "varma" kumpi hän on. Ennen olen aina "tiennyt" sukupuolen mutta nyt on vaan The Vauva. :)

Tässä mun puolen välin mahani eiliseltä. Olisi kiva nähdä muidenkin ketjulaisten masuja,musta niitä on aina kiva katsella.

Aijaa.com - 7280278.jpg

Nannaliina 20+1 joka lähtee 6v poikasen jp-peliä katsomaan

Heippa ja mukavaa sunnuntaita.
Mä meinasin kanssa ottaa masusta kuvan kun poksahtaa tuo 20 viikkoa täyteen :)

Sitä pitikin kysyä että koskas niiden liikeiden pitäisi alkaa tuntumaan säännöllisesti ym?

Meilläkin on esikosen tavaroita ja ennenkaikkea läjä vaatteita tallessa. ainoa mikä puuttuu on turvakaukalo, mutta sen ehtii ostaa sitten lähempänä ajankohtaa:)

Mulla on muuten taas tuo pahoinvointi tullut takas..hmm:O

mutta nyt menen pyykkien pariin taas :)

Ninatus 18+3

Täältä löytyi tällainen ketju, olen vm -73 ja odottelen kolmatta, ennestään on 6-v poika ja 3-v tyttö. :) Ilmoittaudunpa siis joukkoon mukaan. LA 4.6.

Neuvolakäytännöistä oli kysytty: meillä katsotaan pissanäyte joka kerta.

Verenpaineista, kuvittelin, että paineeni on korkealla, kun on ollut sellainen paineen tunne ja päänsärkyä ja kiiltäviä pisteitäkin näkökentässä. Lainasin äitini verenpainemittaria ja olen nyt muutaman päivän ajan mittaillut sillä ja tosi alhaisia lukemia, pulssi tosin on suht korkea koko ajan. Lukemia esim. 96/52, pulssi 85; 102/55 pulssi pulssi 88. Ihmettelen näitä lukemia. Onko muita, joilla verenpaine olisi laskenut raskauden myötä?

Liikkeitä tuntuu jo paljon.

Kurkkunaamio ja kolmonen 19+1

Tervetuloa kaikille uusille =)!!!

Täällä oottelen ensi viikkoa tai paremminkin huomista. Saan soittaa neuvolaan ja kysellä koska mun kuuluu tulla. Olen itselleni merkannut että olis ke 12pv ja neuvolassa on lappuseen merkattu että ke 18pv mutta tuo 18 päivä ei ole ke vaan ti. Jos olis vaikka neuvolatäti merkannu vahingossa 18 kun on pitänyt laittaa 12. Ultra olis sitten 28pv, miten mä jaksan odottaa sinne asti.

Liikkeet on tuntunu jo kauan ja on aika mahdotonta menoa. Mieskin tuntenu liikkeet sieltä joulukuun alku puolelta asti =).

Pissanäyte katsotaan meillä joka kerta. Mä oottelen tuota neuvolaan pääsyä et saan kuulla mikä hb on, jotenkin on niin väsyny olo koko ajan. Hiukan kun jotain tekee niin tulee tunne että veto loppuu kesken, jos olis tuo hb laskenu niin selittäis olotilaa.
Mandariinejä vedän edelleen ihan hirveitä määriä, voisin syödä niitä ihan koko ajan. Hyvä et ne on välillä tarjouksessa, 1-2kg kun melkein ostan aina kerralla ja ei tosiaan kahta päivää kauenpaa kestä.

Ninatus toivottavasti pahoinvointi menee nopeesti ohitse!!

Niin ja minä olen Satakunnasta.

Calumet + :heart: 18+2

Viimeksi muokattu:
kurkkunaamio, tervetuloa! Täällä tosiaan myös kolmonen tulossa, viikkoja tasan 19 ja LA 5.6. Lähekkäin mennään! ;)

Calumet, syötkö minkä verran D-vitamiinia ja syötkö rasvahappoja? Olin todella väsynyt ja alakuloinenkin ennen joulua. Luin muutamat linkit netistä kun etsin syytä olotilaan. Löytöjen pohjalta lisäsin D-vitamiinin määrää 30mikrogrammaan /pv ja ostin E-EPA kapseleita. En yleensä usko pillereihin, mutta muutaman viikon jälkeen olen pirteä kuin peipponen ja mieli on aurinkoinen. (Söin ennestään Multivita Raskaus ja Imetys + Calcichew 500mg.)

Hitto, mua alkoi nyt vaivaamaan toi pissanäyte-asia. :| Oon niin huono sanomaankaan neuvolassa, mut aiempien lapsien kanssa on AINA joka käynnillä tsekattu näyte ja nyt ei kertaakaan... Ja teillä muilla se siis tehdään. Ihme terkkari meillä.

Hyviä vointeja kaikille! :heart:

Huomenta kaikille kanssaodottajille!

Ilmoittautuisin mukaan tähän ketjuun, mukaan varmaan vielä pääsee. Täällä esittäytyy -78 -syntynyt nainen Joensuusta. Odotan kolmatta lasta, kaksi aikaisempaa ovat tyttö 3/07 ja poika 9/08. Vauvakuume iski vielä kerran vastoin odotuksia ja lähes kaikki vauvarekvisiitta on myyty ja lahjoitettu jo eteenpäin, mutta eipä sitä niin paljon loppujen lopuksi tarvitsekaan :)

Ihanaa on odotus nyt, kun ikäero isompiin on järkevä (ei 1,5 v kuten viimeksi..) ja varsinkin tyttö on täysillä odotuksessa mukana. Silittelee mahaa ja kyselee paljon ja suunnittelee kuinka sitten hoitaa vauvaa.

Nyt taitaa olla viikot 18 + 0 ja ipana liikkuu paljon päivittäin. Selkäsärky meinasi kaataa joulun tienoilla, mutta sain sen jumpalla ja pilateksella kuriin. Hetken jo pelkäsin että näinkö tässä ollaan pyörätuolikunnossa ennen kesää, mutta nyt vaikuttaa hyvältä. Pitäisi vain jostain repiä aikaa pitää itsestään huolta.

Mukavia keskiraskauden viikkoja ja kuukausia kaikille!

Tervetuloa killi k ja kurkkunaamio!

Itselläni on selkä alkanut särkemään oikealta puolelta joka ilta runsaasta liikunnasta huolimatta mutta jooga näköjään auttaa siihenkin. Joku kevyt tukivyö silti on saatava tukemaan.
Hermoan sitä perjantaista ru nyt jo niin paljon,pelkään ettei kaikki olekaan kunnossa. Siihen on taas ikuisuus...

Nannaliina 20+2

Heippa kaikille uusille!

Kävin sokerirasituksessa tänään :x Erittäin epämiellyttävä kokemus. Onneksi sain maata rötköttää yhdessä huoneessa kun taju meinas lähteä, oli niin nälkä. Mutta siellä köllötellessänipä tunsikin sitten pienen pienet liikkeet vihdoin :heart:

Pissanäytteestä, meillä otetaan myös joka kerta neuvolassa - terkka sanoi että saa mennä suoraan vessaan kun tulee ja ottaa itse. Siellä on niitä tikkuja purkissa.

Verenpaineesta, mulla on aina laskenu raskausaikana paine, mutta mulla onkin normaalisti alapaine aina yli 90, mutta ei se hirveen alas ole menny, viimeks alapainen oli 78. Yläpaineelle ei ole tapahtunu oikein mitään, se on aina ollu hyvissä lukemissa.

Viime yönä taas tuli aivan jumalaton kramppi vasemmalle puolelle mahaa - heräsin kipuun. Ja tän päivää on sitten mennyt vähän väliä kovaksi se puoli. Ikävä tunne.

Ja mä edelleen himoitsen niitä vaunuja :headwall:

Tervetuloa uusille :)

Mä olin tämän päivän sairaslomalla niiden mahakipujen ja selkäsäryn takia. Mutta huomenna menen taas töihin.

Täälläkin otetaan se pissanäyte joka kerta, terkka sen tutkii samalla kun mittaa hb:n ym

Eilen muuten testasin sitä kotidobleria minkä jo ehdin kirota ja kappas sain sykkeen kuuluuviin ja omien laskujeni mukaan se oli siinä 156 hujakoilla.

Toivottavasti Griffski kramppi alkaa helppaamaan.

Muuten terkka puhui jostain tukihousuista joissa sen joustovyötärön lisäksi oisi joku kuminauhan tapainen joka vedetään mahan alle..ootteko sellasiin törmänny?

Heips, täältä Keravalta löytyy taas uusi kesämamma joukkoonne. Olen 30w, ensimmäinen raskaus ja laskettuaika on 18.06.2011. Tämä on myös ensimmäinen foorumikirjoittelu, joten katsotaan miten onnistuu :) Aivan uusi maailma koko vauvatouhu, joten muutama kk tässä on mennyt ihan vain ihmetellessä/hämmästellessä ja otellessa asioista selvää. Raskaus edennyt hyvin ja innolla odotellaan muutaman viikon päässä häämöttävää ultraa :) Mitään tarvikkeita/vaatteita en ole vielä ostellut, mutta kaupoissa hypistellyt pikkuisia vaatteita <3

Tänään on mieli matalana. Huomasin pari kuukautta sitten kainalossa patin, jota kävin eilen näyttämässä työterveyslääkärille ja tänään se ultrattiin ja otettiin ohutneulanäyte. Tuskin se on muuta kuin rasvapatti tai maitorauhanen, mutta hermostuttaa. Ja sattuu! Ihan kamalasti sattui näytteen otto ja nyt koko kainaloa jomottaa :( Kaikki kauhuskenaariot tulee mieleen, kun on kivun takia kurja olo. Nyt tekis mieli mennä vain kotiin säälimään itseään.

Pissanäyte otetaan meilläkin joka kerta neuvolassa. Seuraavaksi pitäisi viedä neljän tunnin pissa, mikä on aamulla kyllä melkoinen haaste.. Pitänee pistää herätyskello soimaan aamuyöllä ja käydä vessassa, että saa aamupissan säästettyä neuvolaan asti.

Ekan synnytyksen jälkeen laiminlöin lantiopohjalihasten jumpan, mikä kostautui toisessa raskaudessa. Toisen synnytyksen jälkeen olen jumppaillut ahkerammin, ja on kiva huomata että siitä on hyötyä. Enää ei tarvi suunnitella kulkemisiaan sen mukaan, että koko ajan tietää lähimmän vessan sijainnin. :p Mites muilla, onko vaivoja tällä rintamalla?

Ultrista oli juttua. Rakenneultraan pääsen parin viikon päästä (26.1.). Emme aio kysyä vauvan sukupuolta.

Niin ja laskettu aika minulla on 13.6. Osuuko kenelläkään samalle päivälle?

Adele, tervetuloa!

Toivotaan että kaikki on hyvin killi k, en yhtään ihmettele että mieli on matalana.

Mä kävin just, olikohan viime vkolla, sen 4h:n pissanäytteen antamassa - sanoin nlassa kyllä, että mihinkään keskustaan (bussilla meno) en lähde sitä antamaan (täällä melkein koko kaupungin terveyskeskuslabrat suljettu ja keskitetty vain näytteenottokeskukseen, joka on kyllä täysin pyllystä!), että mähän kuolen hätään sillä matkalla! Onneksi nlatäti oli ymmärtäväinen ja sano, et tos on purkki, tuo se tänne terkkaan, et hän järjestää sen niin et onnistuu. Omassa terkkarissa ei raskaana olevia nimittäin oteta ollenkaan vastaan labrassa, se on vaan tarkotettu vanhuksille ja on auki kerran vkossa yhtenä aamuna. Eli mulla tosiaan oli se kello 04 aamulla soimassa, kävin pissalla sillon ja sit aamulla 08 pissasin purkkiin ja vein terkkariin. Jos ei kuulema sitä heti pääse sillon 8 aikaan aamulla viemään, kannattaa laittaa jääkaappiin siksi aikaa.

Meillä on rakenneultra 10.2 ja kysytään sukupuoli :)

Heippa
Tervetuloa Adele
Killi k Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Mulla on se rakenneultra 25.1 ja siellä eivät edes kerro sukupuolta. se on erikseen oikein tummalla painettu sihen lappuun jonka neuvolasta sain että sukupuolen tutkiminen ei kuulu tähän ultraan. Tylsää, mutta aijotaan taas mennä sellaseen 4d ultraan josta olin esikoisen kanssa.

Eilen selailin sellasia kiinalaisia synnytys tms kalentereita ja kahden eri mukaan oisi poika tulossa. No sen kuulee sitten :)

Mutta nyt kiiruhdettava kampaajalle, aika on 20min päästä ja matkaa 15km + lapsi joka pitää pukea. Taitaa tulla hoppu :) (tulin 10min sitten töistä)

Mutta mukavaa tiistaita

Ninatus 18+5

Hyvää iltaa ja paljon tervetuloa kaikille uusille :wave: meillä kyllä ja neuvolassa pissanäyte joka kerta jätetään ja jos sattuu unohtamaan pissanäytteen niin neuvolan täti kyllä muistuttaa asiasta =)
tänään oli mulla neuvola lääkäri ja terv.hoit. kaikki oli ok ja pikkusen syd.ään. kuulu vallan mainiosti :heart: seuraava aika on sitten 10.2 neuvolaan. griffinski onnea pikkuisen liikkeistä :hug:!!! luulin muuten että töissä pitää ilmoittaa 2kk ennen la. viimeistään että on raskaana niin neuvolantäti tänään sanoikin että se on 3kk ennen :O onneksi kysyin asiasta. hyviä vointeja kaikille =) rv 15

Sama tyyppi vaikka nimimerkki muutunu jotenki tuo heitteli mut ulos niin piti vaihtaa : / No joo asiaan tänään neuvolassa kävästy rv16 ja risat:) Siellähän se vaavi potkiskeli neuvolan tädin doperiin kun kuunteli sydän ääniä :heart::) Seuraava käynti onkin sitte Helmikuulla sitte ollaanki jo puolessa välissä hitsi ku aika menee nopsaa :) Jeps mutta palataan taas :wave:

SmallTalk Kiitos vinkistä.
Olin tänään neuvolassa ja mulla oli kaikki arvot hyvät :O, hb oli 134 eli parempi kuin kahdella aikasemmalla käynnillä. Hmmm... mistä mahtaa sitten johtua tämä olo tila. Voisko olla tuo unettomuus syynä??

Tervetuloa uusille :)!!

Killi K Toivottavasti kaikki on hyvin!

gladiogus76 Oletko siis entinen Katili76??? Mulla ei nyt oikein sytytä :ashamed: :confused:

Neuvolassa käynnistä vielä... Verenpainekkin oli hyvä ja vauvan sydänääniä kuunneltiin taasen kahdella koneella :D. Neukkutäti mietti että onko istukka edessä kun ei toisella kuule kunnolla, mutta itse en siihen oikein usko kun olen niin aikasessa vaiheessa kaiken tuntenut.
Vauva oli kyllä todella alhaalla, ihan häpyluun pielessä ja yleensä on kuulemma korkeamalla näillä viikoille... kaveri sitten tykkää köllötellä alhaalla :D... syke pyöri 145 eli mahdollisesti poikaa ooteltaisiin.
Parin viikon sisään olis rakenne ultra, oi kun aika menis nopeesti....

Calumet + :heart:

Yhteistyössä