Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
[QUOTE="ninni";22325244]Hei, saako kysyä sulta, loppuiko teillä samantien tuo kaarelleveto-taipumus kun lääkkeet auttoi? Oma lapseni on vieläkin todella jäykkä vaikka itkuisuuteen auttoi lääkitys.. Itselläni siis myös refluksivauva.[/QUOTE]

Loppui, itseasiassa koko lapsi muuttui aivan kuin toiseksi lapseksi. Levottoman, rytmittömän, hymyttömän ja tyytymättömän lapsen tilalle tuli hyvin nukkuva, rauhallinen ja hyväntuulinen tyttö. Meillä oli tosiaan käytössä Prepulsid, jonka lääkäri sanoi olevan ainoa toimiva lääke jos kyse rakenteellisesta refluksista. Sehän ei vaikuta mahahappoihin, vaan suoraan mahan sulkijalihakseen, lisäksi nopeuttaa ruuan eteenpäin menoa suolessa. Kummipojalla sama lääke käytössä ja myös hänellä jäykistely loppui ja samanlainen kokonaisvaltainen muutos on nähtävissä hänessäkin kuin meidänkin tytössä oli.
 
"hhh"
Eihän vauvan voi antaa kärsiä, eihän!? Meillä oli refluksi vauva, ja ihan niin kuin moni täällä on jo kertonut, ei meilläkään painokäyrissä ollut mitään vikaa, siksi meitäkään ei ensin uskottu. Kolme kertaa käytiin kunnallisella lääkärillä, joka ei johtanut mihinkään. Vasta yksityisellä allergologilla asia selvisi. Se satanen sinne meni, mutta kyllä muuttui elämäkin! Asiat lähti rullaamaan. Ja jos viet lapsesi yksityiselle, eikä jää rahaa ruokaan, käänny lähimmän seurakunnan puoleen, sieltä saa usein ruokaapua kriisin hetkellä. Ja sosiaalitoimistosta luulisi myös apua löytyvän, kun ruuasta on pula. Eikö teillä todella ole ketään, isovanhempia, ystäviä ...ketään jota teidän vauvan kipu koskettaisi sen verran että lainaisi lääkäriin rahaa? Ajattele itse, miltä tuntuisi kun ruokatorvi ja maha olisi koko ajan kuin tulessa! Ja tarvitseehan tuohon maitoasiaan ylipäätään saada selvyys, mitä maitoa vauvalle annatte. Jos mikään muu ei käy kuin apteekin maito, sitä vauvan on saatava!
 
alkuperäinen
Yritin soittaa yleiseen terveysneuvontaankin jonka kautta voivat yhdistää lastenklinikalle mutta kukaan ei vastaa sieltä ja puhelu loppui jonkun ajan kuluttua itsestään..
 
niin siis
netistä "löydetty" ihan googlea käyttämällä:
Päivystys
Lastenklinikan päivystyspoliklinikka
Lastenklinikka
Stenbäckinkatu 11, Helsinki
PL 281, 00029 HUS

Lastenklinikan päivystyspoliklinikalle tuleva potilas tarvitsee lähetteen. Kuitenkin äkillisissä ja vaikeissa sairastumistapauksissa voi päivystyspoliklinikalle tulla myös ilman lähetettä. Potilaat tulevat sairaalaan kaikilta erikoisaloilta kaikkialta Suomesta.

Helsingin kaupungin lasten terveyskeskuspäivystys
Lastenklinikka
Stenbäckinkatu 11
(ma-pe klo 16.00-22.00 ja la-su klo 8.00-22.00)

Lastenklinikan tiloissa toimii Helsingin kaupungin lasten terveyskeskuspäivystys yllä mainittuina aikoina. Terveyskeskuspäivystyksen lääkärit ovat Helsingin kaupungin terveyskeskuslääkäreitä. Öisin kiireellistä lääkärinapua tarvitsevat helsinkiläislapset (0-15 v.) hoidetaan Lastenklinikan päivystyspoliklinikalla.


Milloin päivystykseen?
Päivystykseen on syytä hakeutua silloin, kun lapsen/nuoren terveydentila huononee, jos odotetaan seuraavaan päivään. Korvakipuisen lapsen kanssa ei tarvitse lähteä yöllä päivystykseen, vaan lapselle annetaan kipulääkettä ja seuraavana aamuna otetaan yhteyttä omalle terveysasemalle.


Neuvontapuhelin (09) 10023

Terveysneuvonnan puhelinnumero on (09) 10023. Siellä vastataan ma-su 24h/vrk. Terveysneuvonta ohjaa tarvittaessa puhelut Lastenklinikan päivystykseen.
 
alkuperäinen
No sain lastenklinikan hoitajan kiinni ja se sano että mee hämeenlinnan päivystykseen että jos vauva sais jonkun kohtauksen tossa heidän sairaalansa edessä niin sitten kyllä kattosivat ja lähettäisivät hämeenlinnaan. Mutta että mun pitää mennä sinne,just joo!
 
niin...
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22325639:
No sain lastenklinikan hoitajan kiinni ja se sano että mee hämeenlinnan päivystykseen että jos vauva sais jonkun kohtauksen tossa heidän sairaalansa edessä niin sitten kyllä kattosivat ja lähettäisivät hämeenlinnaan. Mutta että mun pitää mennä sinne,just joo!
ja ilmeisesti et ole lähdössä sinne vauvan kanssa?! vai ootteko jo menossa?
 
luu
Tai sitten vaan menette yksityiselle ja toivotte raha-asioiden selviävän. Maksatte vanhoja laskuja ja siirrätte uusien eräpäivää ja teette maksusuunnitelmia. Mä menisin vaikkei rahaa oliskaan. Ei kai sitä käyntiä etukäteen tarvi maksaa?
 
hup
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta jotenkin tuntuu väärälle ap:tä kohtaan, että painostetaan vaan yksityiselle, vaikka on rahan kanssa tiukkaa. Minä kehottaisin kyllä pikemminkin vaatimaan palvelua julkiselta puolelta, kyllä sieltäkin osaamista löytyy. Mutta valitettavasti osaamista ei aina heti tarjota, jos sitä ei osaa vaatia.

Toivottavasti tämänpäiväinen lääkärireissunne menee paremmin kuin edellinen. Ole tiukka, pidä pikkuisesi puolia.
 
Kauheita kommentteja ap saanut.
Menkää taas tänään sinne Hämeenlinnaan ja vaaditte hoitoa. Kerrot miten lopussa olette itse ja teidän on pakko saada apua.
Tsemppiä hirmusesti ja toivottavasti pieni sais apua ! :hug:
Meette aina vaan uudestaan ja uudestaan sinne Hämeenlinnaan niin kauan kunnes apua alkaa löytymään !
 
Viimeksi muokattu:
"hmmmmm"
missään lääkärissä ollutkaan, kun ei hällä oo rahaa ja bensa maksaa. Pitäähän tässä nyt ajatella sitäkin että esikoisen rytmit menee sekaisin ja millä mies menee aamulla helsinkiin töihin, jos kaikki varat menee hämeenlinnassa käyntiin. Kyl mun kävis miestä sääliks jos se menettäis oman lapsensa sairastelujen + kulujen takia työnsä... Ajatelkaa ny!
 
"hmmmmm"
Mutta ei esikoista voi herättää niin aikaisin, tai sen päivä on pilalla. Tää on niin provo koko ketju![QUOTE="äiti";22328610]No jos AP:n mies menee töihin Hesaan aina, niin samallahan AP saaa kyydin Lastenklinikalle, jossa voi yrittää vierailla ja saada apua.[/QUOTE]
 
"essi"
No kamala tilanne. Mutta silti mua ihmetyttää, että jos lapsi huutaa KOKO hereilläoloaikansa täysin jäykkänä, kuinka ne ei neuvolassa ole asiaan sen kummemmin puuttunut, tai miksei siellä Hml-reissulla lääkäri siihen kiinnittänyt sit huomiota, vaan oli joutunut kysymään koska itkee?
Ja mietityttää myös, ettei ap aio ostaa apteekista kallista maitoa. Kuinka tuosta sitten eroon pääsee, jos toisella allergia oikeasti olisikin.
 

Yhteistyössä