"Tuore tutkimus: Yli puolella maahanmuuttajataustaisista lapsista ei riittäviä tietoja ja taitoja selviytyä yhteiskunnassa"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija

Onhan meillä varaa elättää maahanmuuttajia kehdosta hautaan.
"Maahanmuuttajataustaisista oppilaista 61 prosentilla on niin heikko lukutaito, ettei heillä katsota olevan riittäviä tietoja ja taitoja osallistuakseen täyspainoisesti yhteiskunnan toimintoihin, kuten jatko-opintoihin ja työelämään."

Huono maahanmuuttopolitiikka on tuhoamassa hyvinvointivaltiomme.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Järkyttäviä tuloksia. Ihan nyt ensin pitäisi velvoittaa muunkieliset 1-vuotiaina varhaiskasvatuksen piiriin kielen oppimista varten. S2-opetusta päiväkodissa ja koulussa rutkasti lisää, oman äidinkielen opetusta ei tarvita. Tulkkauspalvelut pois kolmen vuoden maassaolon jälkeen, jos tarvitsee niin maksaa itse. Turvapaikan saaneille 8 h päivässä suomen kielen opetusta. Jos ei edisty, niin leikataan tukia.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
"”Näyttääkin siltä, että oppilaan maahanmuuttajatausta itsessään ei välttämättä ennusta heikkoa osaamista Pisa-kokeessa, vaan olennaisia tekijöitä ovat puutteet kielitaidossa sekä perheen matala sosioekonominen asema”, OKM:n tiedotteessa todetaan."

Tämä on toki selvä. On myöskin yleisesti tunnettua, että maahanmuuttajatausta itsessään ei selitä huonoa menestystä matematiikan ylioppilaskokeessa, vaan olennainen tekijä on matematiikan osaaminen. Tutkimuksissa on havaittu, että ne jotka osaavat matematiikkaa menestyvät kokeessa paremmin kuin ne, jotka eivät osaa matematiikkaa.
 
vierailija
Järkyttäviä tuloksia. Ihan nyt ensin pitäisi velvoittaa muunkieliset 1-vuotiaina varhaiskasvatuksen piiriin kielen oppimista varten. S2-opetusta päiväkodissa ja koulussa rutkasti lisää, oman äidinkielen opetusta ei tarvita. Tulkkauspalvelut pois kolmen vuoden maassaolon jälkeen, jos tarvitsee niin maksaa itse. Turvapaikan saaneille 8 h päivässä suomen kielen opetusta. Jos ei edisty, niin leikataan tukia.
Asiaa!
Tämä mamujen paapominen heidän omalla äidinkielellä saa aikaan huonoja Pisa-tuloksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Palstapesu
vierailija
Järkyttäviä tuloksia. Ihan nyt ensin pitäisi velvoittaa muunkieliset 1-vuotiaina varhaiskasvatuksen piiriin kielen oppimista varten. S2-opetusta päiväkodissa ja koulussa rutkasti lisää, oman äidinkielen opetusta ei tarvita. Tulkkauspalvelut pois kolmen vuoden maassaolon jälkeen, jos tarvitsee niin maksaa itse. Turvapaikan saaneille 8 h päivässä suomen kielen opetusta. Jos ei edisty, niin leikataan tukia.
(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
"”Näyttääkin siltä, että oppilaan maahanmuuttajatausta itsessään ei välttämättä ennusta heikkoa osaamista Pisa-kokeessa, vaan olennaisia tekijöitä ovat puutteet kielitaidossa sekä perheen matala sosioekonominen asema”, OKM:n tiedotteessa todetaan."

Tämä on toki selvä. On myöskin yleisesti tunnettua, että maahanmuuttajatausta itsessään ei selitä huonoa menestystä matematiikan ylioppilaskokeessa, vaan olennainen tekijä on matematiikan osaaminen. Tutkimuksissa on havaittu, että ne jotka osaavat matematiikkaa menestyvät kokeessa paremmin kuin ne, jotka eivät osaa matematiikkaa.
Tästä syystä EK:n ja SY:n = lue kokoomuksen sekä RKP:n ja kepun haluamia kolmansien maiden halpatyöläisiä matalalla sosioekonomisella asemalla ei kannata Suomeen rahdata edellisten ajamalla työvoiman saatavuusharkinnan poistolla.
 
vierailija
Järkyttäviä tuloksia. Ihan nyt ensin pitäisi velvoittaa muunkieliset 1-vuotiaina varhaiskasvatuksen piiriin kielen oppimista varten. S2-opetusta päiväkodissa ja koulussa rutkasti lisää, oman äidinkielen opetusta ei tarvita. Tulkkauspalvelut pois kolmen vuoden maassaolon jälkeen, jos tarvitsee niin maksaa itse. Turvapaikan saaneille 8 h päivässä suomen kielen opetusta. Jos ei edisty, niin leikataan tukia.
Ääähh ne täyttää meidän päiväkodit ja saavat vielä enemmän huomiota kuin kantiksen lapset...
 
vierailija
Meillä on töissä oppimassa muutama vieraskielinen ja on sovittu, että heille puhutaan vain suomea. Eiköhän joidenkin pidä esitellä kielitaitoansa ja he puhuvat näille aina englantia. Tyhmää!
 
vierailija
Li yhtä typeränä kuin aiemmin.

"Euroedustaja ja entinen opetusministeri Li Andersson (vas) sanoo X-viestipalvelussa, että hyvä oman äidinkielen opetus tukee muiden kielien oppimista.

– Miten oppia uusia kieliä jos käsitteet eivät ole tuttuja omallakaan kielellä? Jos opittavat asiakokonaisuudet ovat vieraita, tuottaa se lisähaasteita kun pitää ottaa haltuun sekä uusi kieli että sisältö, Andersson kirjoittaa."
 
Li yhtä typeränä kuin aiemmin.

"Euroedustaja ja entinen opetusministeri Li Andersson (vas) sanoo X-viestipalvelussa, että hyvä oman äidinkielen opetus tukee muiden kielien oppimista.

– Miten oppia uusia kieliä jos käsitteet eivät ole tuttuja omallakaan kielellä? Jos opittavat asiakokonaisuudet ovat vieraita, tuottaa se lisähaasteita kun pitää ottaa haltuun sekä uusi kieli että sisältö, Andersson kirjoittaa."
Eli siis Li olettaa, että nämä ihmiset eivät osaa edes omaa ykköskieltään?

Onkohan tämä sitä kuuluisaa "alhaisten odotusten rasismia"? Olettaako Li, että nämä ihmiset ovat aivan idiootteja?
 
vierailija
Axel Lehtinen 30.9. 20:01 On ongelmallista, jos vanhemmat eivät opi kieltä ja saa Suomesta töitä, joilla saisi normaalin suomalaisen elintason. Kielikoulutusta useamman vuoden kotoutumistyyppisessä koulutuksessa antaneena voin sanoa, että kielitaito ei kehity, koska opiskelijat ovat paikalla vain sattumanvaraisesti eivätkä tee omaa harjoittelua. Kaikilla ko. ryhmien oppilailla oli lisäksi taustalla vuosia täyspäiväistä kielikoulutusta eri paikoissa. Kyse ei siis ole siitä, että koulutukseen ei pääsisi, vaan että niissä ollaan useita vuosia kirjoilla, mutta käytännössä aktiivista opiskelua ei tapahdu. Tämä tilastollisella tasolla. Kyllä jokaisessa ryhmässä on se 2/20 jotka opiskelevat aktiivisesti ja oppivat. Ongelma ovat ne 18, jotka ovat paikalla miten sattuu eivätkä tee juuri mitään. Todennäköisesti tähän auttaisi se, että opiskelun aikana tuet sidotaan selkeästi paikallaoloon, kotitehtävien tekemiseen ja todennettuun tavoitetason saavuttamiseen. Erilaisten tutkimusten mukaan muualla maailmassa kielitaidon omaksuminen vaikuttaa merkittävästi maahanmuuttajien tulotasoon. Ainoastaan Pohjoismaissa näin ei ole ja tämän oletetaan johtuvan Pohjoismaiden merkittävistä tulonsiirroista, oli kielitaitoa tai ei. Joudun olemaan samaa mieltä Purran kanssa siitä, että jatkossa pitää ilman muuta olla huomattavasti tiukemmat rajat sille, että kielitaito on omaksuttava, jos Suomessa mielii pidemmän aikaa oleilla. Vaihtoehtoisesti on voitava osoittaa, että tulee toimeen ilman sosiaaliturvaa. Vaikka en kannata perussuomalaisia kokonaisuutena, he ovat täysin oikeassa siinä, että Suomen kotoutumispolitiikassa on ongelmia nimenomaan siinä, että ihmisiltä ei vaadita kieltä, tuloja tai molempia. Toisen polven maahanmuuttajien heikot oppimistulokset kertovat nimenomaan siitä, että kun ensimmäisen polven kohdalla ei ole tapahtunut kotoutumista, se epäonnistuu tilastollisesti erittäin suurella osalla myös toisen polven edustajia. Näin ei saisi olla. Vastaa viestiinHyvin argumentoitu (112) https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010731205.html
 

Yhteistyössä