Maaliskuun mussukat 2011 *Lokakuussa*

LD: Niin, meillähän onkin ihan sama laskettu aika :) Mullahan on toi rakenneultra just 4.11, eli jos et olisi siirtänyt sitä niin meillä olis ollut sekin samaan aikaan. ;) Kivaa kun jollain muullakin vähän myöhemmin tuo niin saadaan vähän niinkuin yhdessä odotella siihen asti! Vähän jännityksellä sitä jo odottelen ja että kaikki on tosiaan hyvin pikkuisella, mutta hirmu pitkä aika siihen vielä on... Plussana tietysti tulisi vielä se, että näkisi kumpaa sorttia meille tulee, mutta pääasia mulle on että olis vaan terve lapsi. Mieshän meillä toivoisi taas poikaa ja mulle sopii kumpi vaan, yhtä rakas on kuitenkin :heart:

4D:sta. Ajattelin aikaisemmin et käytäis, kun ekastakin käytiin, mutta nyt kun miettii noita hintoja niin taidetaan jättää väliin ja hankitaan sillä jotain hyödyllistä. Jos ei rakenneultra paljasta sukupuolta niin luultavasti synnytyksensuunnittelu-ultrassa kuitenkin näkyy.. Jos jää epäselväksi niin jännäähän se olis synnytykseen asti jättää, olis vähän niinkuin yllätys sitten :)

Äitiyspakkaus. Vielä eiliseen asti olin varma että otetaan se, mutta nyt aloin miettimään että ehkäpä ei... Meillähän on vuoden 08 pakkaus ja toisaalta olisi kivaa ostaa uudelle tulokkaalle jotain uutta ja nättiä sillä rahalla. Rahalla voisi ostaa niitä juttuja mitä juuri siinä ensimmäisten kuukausien aikana tarvitsee vauvalle, kun äitiyspakkauksen vaatteet ovat niiiiiin isoja vielä aluksi, ettei niitä montaakaan pysty käyttämään silloin. : / Ja jos tulee tyttö niin meillähän on lähes kaikki pojan väreissä. :LOL:
En myöskään (kuten edellä joku muukin) haluaisi sitä turhaa roinaa, jota siinä tulee nurkkia täyttämään...saisin myös sisareltani heidän 09 syntyneen lapsensa vaatteita ja varmaan sen talvihaalarinkin pakkauksesta, joka mun mielestä oli silloin tosi nätti! Täytyy siis vielä hieman harkita asiaa. :whistle:

Meille satoi yöllä ensilumi, tosin sulaa varmaan päivän aikana pois kun on vesisadetta luvattu. Tuli vaan niin jouluinen olo, kun ikkunasta katsoi ulos :)

Onkos täällä muita jotka jo kovasti joulua odottavat?
Täällä ilmoittautuu yksi jouluhullu!! :D Ajattelin tänä vuonna aloittaa joulun suunnittelun jo etukäteen eli piparit, joulutortut ja jouluvalot tulevat meillä reilusti ennen joulua laitettua, ehkäpä jo ensi kuun aikana. :LOL: :LOL: Eipä tarvitse sitten joulukuussa enää niistäkään tuskailla ja aion vaan nauttia koko joulun ajasta täysin rinnoin!

dogitar ja masuasukki 17+4 :heart:
 
Huomenta!

KatsuAmsku: Älä turhaan satsaa ainakaan kamalasti niihin tupliin. Veikkaan et jää käyttö todella lyhyeen. Toisaalta taas riippuu vanhemmasta lapsesta et jos hän on oikea Vaahteramäen Eemeli niin rattaisiin saa ainakin kiinni... Siinä ehkä syy miksi meille ne taitaa tulla :wave:
Tosin olen taas vaihtanut mielipidettä ja taidankin hankkia vaan jotkut halvat (Carena double swing tai Jule twin) jotka kestää sen vuoden puoltoista käytössä. Kuulin, että noita Juleja ei kannata ostaa ainakaan käytettynä kun ei ne kestä edes kauempaa ehjänä... No ens viikolla olen taas muuta mieltä :whistle:

Meillä odottaa pienen ekaa talvea/kevättä tosiaan uusi toppahaalari kokoa 56 ja sitten (esikoiselle säästetty synnärille lahjaksi saatu) 62 Tutan vanuhaalari. Niin ja esikoisen viime talven lämpöpussi jonka saa vielä vaunukoppaan. Niillä pärjää sitten hyvin kesään saakka. Kyllä itse koin viimeksi sen oikean kokoisen haalarin todella hyväksi. Ainakin 50cm olisi hukkunut siihen 62 ensimmäisen kuukauden. Onneksi on jostain syystä säästössä myös kaikki esikon viime kauden myssyt, villa- ja fleecehaalarit, hanskat sekä toppavaatteet. Kengät löytyy myös kaikki mikä on todella hyvä juttu. Meillä käytettiin alusta saakka kenkiä (ekat jotain kokoa 13) ja kaikki yksiä lukuunottamatta on tallessa. Mä olen itsekin kenkäfriikki niin ei ihme et pojalle on kertynyt jo varmaan 30 paria pieniä kenkiä :LOL::LOL::LOL:. Nyt huomasin et meillä on talveksi kolmet talvikengät/saappaat citykenkien (2 paria) lisäksi. Pitäisi riittää :headwall:

Littledeath: Viimeksi oli alkuraskaudesta kamala synnytyspelko joka oli ollut jo vuosia estämässä edes halua saada lapsia. Pelkopoli kai auttoi kun pelkosektio muuttui luomusynnytykseksi. Nyt ajattelen synnytystä (oikeasti) ehkä maailman ihanimpana kokemuksena!!! No jos seuraava on joku kamala pitkittynyt keikka niin mieli saattaa muuttua... No kolmatta kertaa ei ikinä tule!

Huomenna paukkuu 19 viikkoa... Ehkä jotain pientä liikettä tunsin eilen... ehkä =)
 
Tiinelli: itsetunto-ongelmista, niin alkuraskaudesta tunsin itseni kauniiksi ja mulla oli tosi hyvä olo sen takia. Nyt kun on alkanut vatsaa tulla ja painoa kanssa lisää, niin palaa taas se "valasfliilis" takaisin, eli ei niin hirveen kaunis olo ole enää. Mulla kans ehkä eniten vaivaa toi, että liikkuminen on niin paljon vaikeampaa nyt jo ja vaan tästä pahenee... : /
Onneksi miehelle olen kuitenkin yhtä kaunis kuin ennen, ehkä jopa raskausaikana kauniimpi kuin muulloin. Itsellä ei kyllä ole yhtään sellainen olo.. :LOL: Mutta onneksi (niinkuin joku jo mainitsikin), niin äkkiä sitä synnytyksen jälkeen palautuu taas normaaliin kokoonsa...eikä sitä siinä ehdi sitten ajatellakaan enää, kun se vaavi on siinä vieressä. :)

dindei: Mukavaa että palasit, vaikka keskustelut ovatkin täällä käyneet kiivaina. :) Ihottumasta niin just toi mieto kortisoni voisi olla hyvä, mutta silmään tai silmän ympärysiholle ei kyllä suositella laittamaan.. Lääkäri voi kyllä määrätä myös silmän iholle sopivaa valmistetta.

LD: Synnytyspelosta. Kyllä mua tuo synnytys on mietityttänyt jo monta viikkoa, kun ensimmäisen kohdalla taas en oikeen tiennyt vielä että millaista se tulee olemaan... En nyt kuitenkaan sanoisi että pelkään synnytystä, mutta jotenkin tuon ensimmäisen kohdalla kun synnytys venyi sen verran pitkäksi, niin toivoisin sen tällä kerralla olevan "helpompi". Pitkittymisen vuoksi jouduin luopumaan siitä ajatuksesta ettei lääkityksiä tarvittaisi ja siinä sitten montaakin eri kivunlievitystä tarvitsin, kun voimat hupenivat... Tällä kertaa menisin mielelläni mahdollisimman vähällä kivunlievityksellä. Suihkusta ja liikkumisesta on kuitenkin paljon apua kipuihin. Synnytys etenee sitten omalla painollaan, niin ei sitä osaa etukäteen suunnitella..
Suurin murheeni on saada lapselle hoitaja synnytyksen alkaessa ja ehtiä ajoissa sairaalaan, kun meillä on lähes tunnin matka sairaalalle enkä halua synnyttää taksissa... :LOL:
 
Huomenia!

dindei joo en kyllä itse laittaisi kortisonivoidetta mihinkään silmän lähelle. Lapsi kuitenkin helposti voi vetästä sitä silmäänkin siitä...Ehkä voisit apteekista käydä kysymässä (? )

Ä-pakkaus En tiedä otanko. Viimeksi siis esikolle ottanut -04. Ei kyllä varmasti tarvita niitä vaatteita, koska mulla on niin paljon vaatteita säästössä. Kun niitä pakkaa kerääntymään, mummot ja papat ostaa, minä ostan, sisko ostaa, isomummot ostaa jne. vaatteita + että itse olen myös saanut omia vanhoja vaatteita, kun olen esikon saanut joten sellaisiakin on tallella. Se makuupussi mua kiinnostaisi, jos olisi hieno. Mutta saahan sellasen hienomman ostettuakin :D Lapsen pukemin tossa maaliskuussa mua vähän pelottaa, kun ei ole kokemusta tosta vuodenajasta vastasyntyneen kanssa. Miten voikin kahden lapsen äiti miettiä, että mitä vauvalle päälle kun kotiudutaan. Uskomatonta :)

Itsetunto on kohillaan. Ainut asia on, että yleensä raskauksissani näpyt + muut vaivat on hävinnyt viikolla 12 mentäessä. Nyt edelleen näppyjä naama täys. Nykyään maailma on niin pinnallinen paikka, että liikaa musta keskitytään näihin ulkonäkö asioihin, heti synnytyksen jälkeen jo kauheet paineet olla samoissa mitoissa jne. en mä tiedä, itse en ota stressiä oikeen näistä asioista.

Synnytyspelko ei nyt vielä ainakaan pahemmin pelota.

Joulua ootan innolla! :xmas:

Emman tuotteet. En ainakaan vaunuja ostaisi. Hepposen näköisiä kapistuksia. (Ja ainakaan "köyhällä" ei oo varaa ostaa halpaa. )

Mindi83 16+5
 
Dindei Tervetuloa takaisin! =)

Synnytyspelosta Ekaa odottaessa pelkäsin todella paljon, lähes hysteerisesti, mutta synnytys meni kuitenkin niin upeasti että kaikki kammot katosi. Myös kakkosen synnytys sujui lähes ongelmitta (istukka ei vaan meinannut irrota) eikä mitään kammoja jäänyt. Synnytys on niin ainutlaatuinen ja tavallaan upeakin kokemus että innolla odotan tätä kolmatta! =)

Äitiyspakkauksesta Kahdelle aiemmalle ollaan otettu pakkaus ja varmaan otetaan tälle kolmosellekin. Pelkästään jo se fiilis kun paketin saa hakea kotiin ja tavaroita pääsee hypistelemään on aivan loistava! :D

Närästys On saapunut tänne vaivaksi... ihan kamalaa kun oksettaa ja närästää samaan aikaan. Oksentaessakin tuntuu että koko rintakehä on tulessa. Pitäisi kai käydä hakemassa rennietä, josko helppaisi.

Liro ja papu 16+5
 
Ihanan näköistä kun on lunta maassa :heart:

Täällä myös yksi joka rakastaa joulua :wave: Aloitan hyvissä ajoin marraskuussa valmistelut, itseasiassa ehkä jo nyt lokakuussa mieheltä salaa... Mies ei niin välitä, mutta me pojan kanssa rakastetaan, poika olisi jo nyt halunnut laittaa joulukoristeet, siitä kyllä kieltäydyin vielä :xmas: Mutta kovasti on jo mielessä ja suunnitelmissa...

Itsetunto: mie olen ihan terveellä hyvällä itsetunnolla varusteltu jo ennen raskautta, ja raskaus van vahvistaa sitä! Rakastan tätä pehmeyttä ja pyöreyttä (on sitä kyllä ilman vauvamahaakin :D), vauvamaha on ihana :heart: Ja miusta se raskaana olevan kauneus tulee siitä sisäisestä hehkusta, itse ainakin olen niin onnellinen tästä ettei se voi olla näkymättä ulospäin... Voisin olla aina raskaana :heart:

Miulla on vaan 62cm toppahaalari tytön jäljiltä, tyttö syntyi tammikuussa ja se oli koko talven liian iso... Ja seuraavana talvena ei tietenkään mahtunut. Tarvitsisi etsiä joku 50 tai 56cm puku, paksua pukuahan ei kyllä pitkään siinä vaiheessa tarvitse, eikä sitä ihan heti uloskaan pääse, eli huhtikuu jo alkaa kolkutella. Lisäksi jos vauva on vaunuissa makuupussissa, ei kai siihen mahdottoman paksua pukua enää lisäksi tarvitse siinä vaiheessa...

Mie jäänkin täksi illaksi ja huomispäiväksi yksin kotiin, mies, poika ja koira lähtee mökille... Mie jätän väliin kun ei puskapissit kiinnosta tän mahan kanssa. Ihana pojalle kun pääsee pitkästä aikaa viettämään aikaa ihan vain iskän kanssa, miesten reissu, ja poika rakastaa mökkeilyä korvessa :heart: Mitenkähän sitä itse osaa olla täällä isossa talossa ihan yksin...

Nyt pyykit koneeseen, ja sitten kun poika tulee eskarista, lähdetään käymään markkinoilla, mein pikkukylään on sellainen ihme raahautunut! Nyt alkaa sitten loma, viikon sairasloman jatkeeksi :)

Mukavaa viikonloppua!

Teto ja pieni rakas rv 18+6 (huomenna poksuu) :heart:
 
LD Pisti vain silmään että ei tule yllätyksenä. Ambulanssilla ei pääse synnärille ellei synnytys ole jo ponnistus vaiheessa tai siinä tilassa ettei äiti saa kuin maata. Eli taksilla joutuu menemään. Tämä perustuu siihen että päivittäin synnyttäjiä on hirmu määrät niin synnyttäjät työllistäisivät ilmeisesti liikaa. Siskoni on mm. menannut synnyttää taksiin ja lapsi tuli jo kättärin pihalla maailmaan kun asui yksin ja soitti ambulanssia niin ei tullut vaan kerrottiin näin. Sama on muutamalle ystävälleni käynyt kun hätäisenä soitellut ambulanssia.. Niin tyhmältä kun se tuntuukin niin mekin ollaan pienituloisena perheenä laitettu hiiukka ennen laskettua taksi raha säästöön ainakin esikoisen kohdalla.

Kiitos kovasti noista voide vinkeistä. Me ollaan vähän bepanthenia koitettu laittaa mutta vaikea sanoa onko siitä ollut juurikaan apua. Aina näyttäisi menevän paremmaksi mutta sitten tuleekin jo pieni nyrkki joka hiertää silmän taas ihan punaiseksi = taas ihottumaa / näppyjä. :kieh:

Täällä ollaan jo onnellisesti uusien sisarusrattaiden omistajia. Juu kyllä aika ajoissa tilasin mutta haluttiin ORAn viimevuoden malliset maksoivat kopan kanssa alle 500€ ja osamaksukin saatiin. Nyt pitää myydä "vanhat" vaunut poies varmaan huutiksessa.
Uusia vaatteitakin pitäisi ostaa kun kaikki edelliset on pojalle tai siis poimia seasta neutraalimmat. Inhottaa vaan kun kävin kiertelemässä että kaikki tyttöjen vaatteet on v.punaisia ja sitten jos haluaisi edes keltaisti/ vihreää niissä on yleensä "poikien kuvia" autoja yms.
Tuntu kun odotti poikaa että löys tytöille kaikkea ja nyt päinvastoin.. Varsinainen kranttu mä olen :LOL:

Eipsän tässä kummempia
Dindei + pikku 20+5
 
Pakkausta en meinaa ottaa. Viimeksi otin ja yli puolet jäi käyttämättä... En tykkää potkareista ja varsinkin jos ne on kokoa 70-80cm niin..makuupussi on tallella entisestä paketista, kuin myös peitto ja jotain pientä sälää.
Eilen ostin kirpparilta 50-56cm v.punaisen toppahaalarin 7e. Se oli kuitenkin pakko ostaa, koska maaliskuussa saattaa olla vielä aika kylmä, eikä palkällä fleecellä pärjää. Hintakaan ei päätä huimannut :D. Ostin kassillisen vaatteita seiltä kirppikseltä, kaikki yht 19e!

vaunuja kovasti koitan etsiä..brio combit haluisin ehdottomasti, kovalla kopalla. Värisuosikki beige, ruskeita ei missään nimessä. JOS joku tietää jossain sellaiset myynnissä olevan niin ilmoittakaa mulle!! huutikses oli kahdet(-07malli), toisia huusin, mutta halukkaita useita :(. Käytetyt ostan koska tämä jää tosiaan viimeiseksi lapseksi ja rahat nyt muutoinki tiukalla eikä siten ole järkeä laittaa 500-700e pelkkiin vaunuihin..

Nyt pitää lähteä taas töihin illaksi, joten aplataan asialle paremmalla ajalla :D

kike79 & pikkupieni 16+1
 
Itsetunto on mulla aina ollut huono, mutta nyt raskausaikana hieman parempi. Edellisessä raskaudessa oli toisin päin.

Äitiyspakkausta en varmaankaan ota. Meillä tallessa kaikki -08 pakkauksesta, josta en vaatteita käyttänyt juuri ollenkaan. Halusin tytölle vaaleanpunaista päälle :ashamed: Sen vuoksi sukupuoli kiinnostaa kovasti, kun meiltä ei löydy kuin vaaleanpunaista. Olen säilyttänyt kaikki esikoisen vaatteet ja tavarat. Varasto alkaakin olla täynnä. Jos tulokas olisi poika niin pitäisi ajoissa alkaa myymään kirpparilla vaatteita pois. En usko että meille enempää lapsia tämän jälkeen tulee.
Äitiyspakkauksesta saatavilla rahoilla aion ostaa 56-62cm vaatteita ja toppahaalarin 56cm kokoa.
Joulua odotan kovasti! Anttilanlehteä selaillessani aloin jo ensimmäisiä joululahjoja miettimään :) Toivoisin voivani jäädä lomalle juuri ennen joulua. Sijaisena kun töissä olen niin meidän tulee pitää kertyneet lomat pois tai sitten ne maksetaan pois. Mielummin jään sitten lomalle ja teen kevätsiivouksen jo tammikuussa :)

Dindei mukavaa kun palasit :)

Synnytyspelkoa ei ole. Esikoisesta oli, mutta kaikki sujui niin hyvin. Luottavaisin mielin menen uudelleen synnyttämään. Eihän se mitään mukavinta hommaa ole, mutta kyllä siitä selviää.

Kotityöt ovat kaikki minun vastuulla kun isäntä ei ole juuri koskaan kotona. Itse olen osa-aikaisena töissä tämän vuoksi. Välillä meinaa pinnapalaa, mutta tämä on sitä yksityisyrittäjän vaimon arkea :(

4D:n en taidakkaan mennä. Varaan yksityiselle sen lääkäriajan ja siellä samalla ultrataan normiultralla. Jos sukupuoli ei selviä niin selviää se viimeistään synnytyksessä.

Vaunut saavat kelvata samat esikoisen -08 vuosimallin emmaljungan duo edget, joihin voisi seisomalaudan hankkia. Kesäksi täytyy harkita matkarattaiden hankintaa tuplamallina.

Koska teillä on keskiraskauden lääkärintarkistus? Meille ei kuulu kuin yksi lääkärintarkastus ja sen meinaan käydä yksityisellä, koska neuvolalääkäri on työkaverini. En tiedä mille viikoille se olisi järkevää varata.

Onko kellään kokemusta turvakaukaloon laitettavasta lämpöpussista? Siis semmoisesta ettei tarvitse vauvalle pukea kuin normaalit sisävaatteet sekä pipo ja laittaa kaukaloon sen pussinsisään. Se kiinnostaisi kovasti kun paljon autolla reissataan lasten kanssa keskenään.

Peppioliina rv 21+0 POKS!
 
littledeath onnea muuttopäivään :popcorn: ja vihdoin omaan pesäkoloon, hienoo, oon niin ilonen sun puolesta!!!!

dindei tänne vaan takas maiskuttelemaan mehevillä jutuilla :)

emman vaunut no ei mun mielestä tuntuneet painavemmilta kun muutkaan uudet vaunut. Mutta juuri noiden muoviosien takia en lämmenny...

synnytyspelko äää mitä sitä täs kolmannen kohalla enää pelkäämään, eteen tulee mitä tulee, ja pääasia se kauan odotettu lopputulos: saan maailmaan ihanimmalle miehelle antaa maailman ihanimman lahjan :heart:

ambulanssilla synnärille ööööö oon hiukan eri mieltä, koska oon parilta taholta kuullut et kun koitti soittaa taksia, niin taksi ei ottanut... Ja kun soittaa ambulanssin ja selitti tilanteen ni kyllä tulivat hakemaan. Tää voi olla niin tapauskohtainen... Taksinkuljettaja tuttavani sanoi että taksin ei ole mikään pakko ottaa kyytiin synnyttävää, koska auton sisusta kärsii TODELLA paljon jos lapsi syntyykin autoon... litlledeath kysyt tottakai joltain ystävältäsi tai lähimmäiseltäsi, jos ois autoa, tai olis varalla et lähdön tullessa, saisit kyytiä... mutta muutoin mäkin soittaisin ambulanssin :)


itsetunto pari vuotta sitten oisin varmaan kysynyt, et mikä se on???? Eron ja uuden miehen myötä oon löytänyt taas sen oman minän, joka olin ennen tuota narsistista liittoa... Uus puoliso on tehnyt suuren kohennuksen mun itsetunnolle, vakuuttamalla että olen hyvä äiti, osaan tehdä hyvää ruokaa, osaan pitää kodin siistinä, ja nytkin raskaana OLEN kaunis... Ennen odotusaikoina tunsin itseni tosi rumaksi ja lihavaksi... Osasyynä se, että en muuta kuullutkaan kun kuinka kauhean kokoinen ja valtava olen, ja miten ikinä pääsen entisiin mittoihin, ja raskausarpia niitä vasta miehen siskokin sai kauhistella... Onneksi nuo P#####stä olevat sukulaiset kaikkosivat erotessani :D
Nyt todella NAUTIN olostani, ja olen vihdoin sinut kroppani kanssa. Alun turvotukset sai olon tuntumaan kamalan lihavalle, mutta nyt kun on oikee MAHA niin tää on IIIIIIHHHAAAANNNAAAAA :heart:
ja naapurin rouvakin eilen sanoi ihastelleen kuinka raikkaan ja pirteän oloisena koiraa lenkitän aina, ja että mä näytän niin SULOISELTA tän mahan kans :) hih, minä, 33 vee SULOINEN ;)
No, kehut tekee hyvää :D
Hiukset on huolitellut ja puhtaat, päällä puhtaita vaatteita, olo siisti ja itsenäinen, ONNELLINEN :) kelpaa tällä lähtee kauppaan ...

Kultani tulee aiemmin töistä kotiin tänään , käydään ostamassa meille hyvää ruokaa, sitten rentoudutaan ja katsellaan leffoja ilta, nautitaan olosta kaksin :heart: elämä hymyilee ja niin minäkin :heart:
 
Heippa tytöt!

4D
Ilman muuta mennään kun voi olla että tämä on viimeinen raskauteni. Aikakin on jo varattuna.

Kotityöt

Meillä mies osallistuu hyvin, tosin täytyy hieman aina välillä muistutella. Mutta kun pyytää jotain tekemään niin tekee mielellään. Itse olen kotona joten teen suurimman osan kotitöistä jo päiväsaikaan.lapsi on muutaman päivän viikosta hoidossa niin niinä päivinä hoidan suurimmat työt.

Vaunut
Olen vieläkin kahden vaiheilla kaksoisvaunujen suhteen. Uskon kuitenkin että ne tarvii hommata,josko vaikka jostain löytäisi käytetyt ja hyväkuntoiset. Uusi en raaski ostaa kun en tiedä kuinka pitkälle niitä tulee käytettyä, ettei vain osta ihan uusia muutaman kerran vuoksi.

Äitiyspakkaus
En ota tällä kertaa pakkausta, olen jo ostanut kaikkea pientä ja esikoiselta jääneet pienet ja isommatkin vaatteet ovat hyväkuntoisia ja unisex värejä. Esikoisen äitiyspakkauksesta jäi paljon vaatteita käyttämättä joten otan mielummin rahana ja ostan jotain muuta niille kuten sen kaipaamani kehdon :)

Itsetunto
Itsetunto on pysynyt hyvänä kun kiloja ei kauheasti ole kertynyt ja vointikin ollut suhteellisen hyvä. Ihana katsoa kasvavaa kumpua. Tiedän että saan tiputettua kertyneet kilot synnytyksen jälkeen, en ota niistä mitään stressiä. Pääasia että omalle miehelle kelpaa ja peilikuva jotenkuten miellyttää :)
Tosin asia voi olla eri jos kauheasti rupeaa arpia tms tulemaan. Esikoisesta selvisin ilman, mutta tämä kakkonen voi olla asia erikseen. Sehän nähdään kuukausien vierittyä eteenpäin.

A 18+2
 
Moikka pitkästä aikaa :)

Aattelin tulla välillä tännekin moikkailemaan, oon vähän eksynyt muualle. Täällä on tää keskustelu niin vilkasta, etten meinaa perässä aina pysyä, etenkään, kun töitten jälkeen ei yleensä hirveetä intoa oo lukea kaikkea läpi. Mutta täällä taustalla olen ollut koko ajan kyttäämässä :)

Itsetunnosta, mulla se ei ole koskaan ollut mitään huippuluokkaa, onneksi tilanne on parempi kuin teini-ikäisenä. Nyt uskallan jo hiukan luottaa itseeni. Ongelmani vaan on, etten oikein tiedä, miten oppisin pitämään itsestäni enemmän. Mua ärsyttää, kun sanotaan, etten voi rakastaa muita, jos en rakasta itseäni. No, sen mukaan mä en sit kai rakasta ketään, itse en tosin sitä väitettä mee alleviivaamaan. Nyt raskauden aikana oon inhonnu mun olemusta hiukan enemmän. Maha kasvaa, mutta ei näy muille, kun läskit peittää kaiken. Tissit on valmiiksi isot, ei niitten tarvitsisi yhtään kasvaa, mutta niin nekin vain tekee. Lisäksi ihottuma kiusaa enemmän ja jatkuvasti on kurja ja epävarma olo senkin takia. Toisaalta tiedän, ettei mun läheiset välitä mun ulkonäöstä, eikä ulkopuolisten mielipiteellä ole väliä, mutta ei ole kiva katsoa peiliin, kun ei ulkonäkö miellytä..

Kotityöt tehdään aika tasaisesti yhdessä eli ollaan molemmat yhtä sotkuisia. :D Mies laittaa ruokaa enemmän kuin minä, mä taas pidän sellasta yleisjärjestystä enemmän yllä. Imurointi on kai meidän molempien kompastuskivi, sitä tehdään ihan liian harvoin. Nyt raskauden aikana mies on auttanut mua paljon helpommin kuin ennen, kun en oikeesti vaan ole jaksanut jotain tehdä yksin. Mutta normaalisti patistaminen ei aiheuta meillä muuta kuin kyräilyä ja mökötystä, puolin ja toisin.

Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti :)

Synnytykseen mulla ei oikeastaan ole mitään odotuksia. Ei siis myöskään pelkoja. En osaa koko asiaa vielä edes ajatella. Tosin, jos kuulen joltain jotain ihania kauhukertomuksia, niin sitten saattaa pelot nostaa päätään. Ne kauhukertomukset pitäisi pitää ittellään, jos ei toinen suoranaisesti halua tietää..

Täällä maha kasvaa, mutta ei sitä kukaan ulkopuolinen tosiaan tule näkemään vielä pitkiin aikoihin :ashamed: Liikkeitä en tunne, enkä odotakaan tuntevani, kun istukka tossa edessä on ja monillahan ne tulee vasta myöhemmin. Tuntuu sit, kun tuntuu. :) Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin, arvot kohdillaan, kohtu kasvaa hyvää tahtia ja pieni sydän sykki oikein hienosti! Rakenneultraa odotellessa siis, se on vasta 8.11..

Mömmis ja Vipeltäjä 17+0
 
OI mä rakastan joulun aikaa. On ihanaa kuunnella kauniita kappaleita ja leipoa jouluherkkuja. Kodin koristen jo marraskuussa, että saan nauttia kaikeasta kauniista. Lahjat ostan hyvissä ajoin, joten emme vietä aikaa enää viimisinä päivinä kaupassa.

Silvia ja Vilianna 18+3
 
Itsetunto Sitä mulla ei oikeestaan ole lainkaan. Nuo melkosen karut kokemukset menneisyydessä on syönyt mun itsetunnon nolliin. Kaikista epäonnistumisista otan itseeni, ne kalvavat mieltä vuosia. Kaikessa tekemässäni näen vain ne virheet.
Muut voivat olla lihavia, mut itselläni en läskiä kestä. Maha on kasvanut jo tosi paljon ja tuskalla odotan millasen merinorsu oon maaliskuussa :|

Joulu Vuosien tauon jälkeen oon taas alkanut viettää joulua ja tykkään siitä. Joululahjoissa pysyn hillityssä määrin. Omalle lapselle max. 3 kpl. Perustetaan enemmän laatuun kuin siihen määrään. Muille milloin mitäkin. Viime vuonna saivat itsetehtyjä lahjoja, tästä vuodesta en vielä tiedä. Koristelut ja piparien leivonnan aloitan ajoissa, yleensä kk ennen.

Synnytyspelko On ja kova. En silloin ekaa synnyttäessä pelännyt, kun en kerran tiennyt mitä tuleman pitää. Mut nyt todellakin tiedän. Olisin jättänyt lapsiluvunkin tähän yhteen vain synnytyksen takia, mut sitten pitkän painostuksen jälkeen suostuin. Koitan olla ajattelematta koko asiaa, alkaa vaan ahdistaa. En olisi yhtään pahoillani jos olisi perätilavauva. Saisin leikkauksen enkä joutuisi synnyttämään :ashamed:

Meillä kävi sitten se asunnon kattelija. Tykkäsi ja pisti miellyttävän tarjouksenkin :xmas: Voi video, ensimmäinen kävijä ja näin hyvin kävi! :D

Gorthaur ja Hemmo 16+6
 
Joulu siis voi että voi muuta sanoa. Ihanaa. Oikeestaan on myös todella ihanaa kun nyt saa olla raskaana jouluna. Viime joulua ei varsinaisesti järjestetty (siis ruuat ym. oli tietysti) kun esikoinen oli alle 3kk ikäinen. Tänä jouluna sitten haetaan miehen ja pojan kanssa kuusi ja aloitetaan joulun odotus hyvissä ajoin. Ai että :heart:

Tuosta Ambulanssista viellä että en siis 100% ole perehtynyt käytäntöön ja uskon että myös sillä kuka puhelun vastaanottaa ym voi olla vaikutusta mutta siis todella h-hetkelläkään kun ei ole päässyt ambun kyytiin oletan että heillä on siellä joku yleinen sääntö. Ja näin siis ainakin siskolleni aikoinaan kerrottiin. Tarkoitus oli siis tuoda esille ettei tule yllätyksenä jos soittaa ja tulee tälläinen eteen ettei pääsekkään niin ei mene suunnitelmat uusiksi silloin kun synnytys on jo käynnissä.
Varmasti myös kiinni paikkakunnasta kun täällä pääkaupunkiseudulla tuntuu ettei kyllä saa välillä palvelua vaikka pää kainalossa soittaisi..:kieh:

Keitin tässä joulusta puheenollen glögiä ja ai että on hyvää vaikka ihan siis marketti mallista arlan glögiä hörpsyttelen. Tervetuloa talvi :heart:

Dindei + pikku
 
joulu yhteistä aikaa rakkaiden kanssa, ilman osto-mania-hysteriaa... kinkku, anopin tekemät laatikot, saunaa, rakkaan kainaloa ja kynttilöitä... sama se sit on oliks se tää kuluva viikonloppu vai just nimenomaan toi joulu. kynttilöitä palaa jo iltapäivällä ja varsinkin illalla,oon varsinainen kynttilä-ihminen :) ainoo mikä poikkee meillä tosta on toi ruoka, et se on erilainen ku muullon ;)
Mä en kestä niitä ku pistää viimeisen ajan ja hermonsa rippeen tohon vauhkoomiseen, pitää siivota siivota ja siivota... jos sitä siivois säännöllisesti joka viikko ni ei tarttis nii kauheeta höösäämistä... ja kun eräskin kerto siivoavansa jouluksi vaatekaapitkin ennen vieraiden tuloa: KENEN VIERAAT IKINÄ MENEE TOISTEN VAATEKAAPILLE URKKIMAAN????
Äh sanon mä :D muutama vapaapäivä tiedossa ni vedetää itsemme puhki ja hermoraunioiksi et saa sit tutuille päivitellä miten KAMALASTI on viel tekemistä ja kuin kauhee JOULU_STRESSI voi ollakaaan.... JA ALKO..... juu sit lampataan pari kertaa jouluviikon aikana hakee viimeisiä glögejä ja viinejä ja joulu-olutta... ja viel ennen pyhien sulkemista juostaan kyynärpää-taktiikalla glögi-hyllylle ja ihmetellään et MIKSI TÄÄ ON LOPPU???
Ite kun kaupan alalla on ollu töissä, on nähny kaikkee, ja joulu ja juhannus on ne KAMALIMMAT... ihmiset sekoo ihan täysin,,,, huh huh onneks ei tartte olla tänä vuonna kun kotosalla vaan ja naureskella niille ketä taas tappaa melkeen ittensä tos hommas...

rakenne-ultra odotan jo innolla, ens viikolla se koittaa :heart: mietin vaan, et täällä kuulema lääkäri saattaa ihan vaan ite todeta sukupuolen jos sen erottaa, et ei välttämät ees meiltä kysy halutaanko tietää... Oon menossa aika sekavin miettein sinne, koska en edelleenkään oo varma haluanko tietää :D mies odottaa sitä kans jo kovasti, hänel onkin edellinen ultra-kuva puhelimen näytönsäästäjänä :heart:

miehet ja kommunikointi oon huomannu, miten helppoa on jutella toisen kanssa.... en tiedä johtuuko tää siitä, et mun ei tartte pelätä et se suuttuis tai alkais mua syyttää tai raivota ... mutta mulla tuli ilmeisesti vuosien aikana vaikeus ottaa aloitetta keskusteluun, kun eksä oli sellanen tulisielu et olin joka tapaauksessa väärässä tai yleensäkin aihe josta halusin jutella, oli hänen mielestä täysin turha... Niin huomaan nyt itsessäni, että saatan parikin päivää miettiä et tästä tarttis jutella, mietin MITEN asian esitän ja MILLOIN... ja mikä mahtaa olla reaktio...
Eilen illalla otin aiheen josta ei paljon puhuta, tässä en sitä sano mut kuitenkin. Arka mutta tärkeä asia, ja niin meni hienosti, ja ei tosiaankaan mitään riitaa eikä muutaaan, molemmat vaihtoi ajatuksiaan ja mies lopuksi rutisti mua TOOOOOSSIIIIII lujaa ja sanoi että RAKASTAA MUA :heart: No, sehän on selvä, kuka nyt mua vois rakastamatta ollakaan ;)
JA heti analysoin itseäni sen jälkeen miten sain asian esille , hyvä minä :)
oletteko kukaan samantapainen??? vai osaatteko vaan alkaa puhumaan sillon heti, jos asia tulee itselle mieleen??? Et onko mun menneisyys tehnyt musta näin varovaisen, vaikka enää ei tarttekaan pelätä... kertokaas hiukan niin tiedän verrata :)

vauvan liikkeet taitaa tulla vilkas ja varmasti jalkapalloilija, sellaset potkut sain taas eilen ja vielä illal :D hyvä ettei pissat päässy housuun kun nii yhtäkkiä jysäytti :heart: mies koitti kädellä tunnustella mut ei ne hänelle asti vielä tunnu :( äääk tuskin maltetaan odottaa et hänkin tuntee ne :)

palsta tää on ihan korvaamaton juttu :popcorn: tosi kiva kuulumisia vaihtaa toisten samassa jamassa olevien kanssa :) On kiitoksen paikka että tätä jaksetaan päivittää ja kirjotella, ja oispa jännä joskus vauvojen synnyttyä nähdäkin jossain porukalla,tosin välimatkat on valtaisat mut ajatuksena vois olla kiva :)

Ihanaa lauantaita kaikille, mä otan nyt mun aamukahvin ja sitten koiran kanssa ulos kipakkaan pakkas-aamuun :D
 
Huomenta!!

Puhumisesta miehelle, on ollut aina helppoa. En varmasti muille puhu näin helposti vaikeista asioista, paitsi ehkä siskolleni, joka on mulle tosi läheinen.

Mies eilen alkoi ihan yllätyksenä puhumaan tupakanpolton lopettamisesta. Hän oli kuulemma lukenut jonkun jutun jostain koskien tupakanpolttoa ja sen riskejä, ja oli alkanut sitten miettimään että hän haluaa nähdä nää meidän lapsoset sitten aikuisinakin. Mä tietty olin todella kannustavana siinä, että olishan se ihan mahtava juttu! Hän on kerran aikasemmin yrittänyt lopettaa, noin pari vuotta sitten. Meni mönkään se sitten, ei ole ennen eilistä maininnut, että hänellä oli niin kauheet vieroitusoireet että oksat pois. Kehotin sitten, että tilataan lääkäriaika jotta saat apua lopettamiseen, mutta eikös tää tyypillinen suomalainen mies kieltäytynyt :kieh: No saas nähdä nyt mitä tapahtuu, tupakat on nyt loppu ja mies on tän päivän töissä etten tiedä miten on pärjännyt. Työilmapiiri on erittäin polttamiseen kannustava, että en tiedä kyllä miten äijän käy... mutta ihanaa kun yrittää :heart:

Toi kuljetus on meilläkin vähän niin ja näin. Kun eihän sitä tiedä millon vauva päättää maailmaan tulla. Meilläkin mies voi olla töissä, mutta onneksi tässä nyt mulla on sukua lähellä niin voi pyytää jotain heittämään jos mies sitten tulee perässä. Pelkään vaan, että synnytys on nopea, niin jotenkaan en haluisi synnyttää missään sukulaien autossa tien poskessa... :D Edelliset lapset on alkaneet molemmat siinä päivällä syntyä, että katsotaan seuraako tämä samaa linjaa...

Joulu ruuasta. Saakos napostella pähkinöitä, kun jostain luin että aiheuttaisi astmaa vauvalle mahdollisesta, vai pitäiskö syödä säkillinen päivässä jotta tämä toteutuisi, en tiedä... Homejuustojakaan ei voi syödä, ei kaupan graavilohta ei maksalaatikkoa... tai no ehkä kohtuudella ;)

Kivaa lauantaita kaikille!! :wave:

Mindi83 16+6
 
Huomenta!

Että täällä on hiljaista, olen siis ollut eilisestä iltapäivästä asti yksin kotona kun mies ja poika mökillä... Nukuin hyvin, nautin hiljaisuudesta, mutta oli kyllä ikävä miun miehiä, ei miuta ole luotu yksin olemaan. Ihanaa kun tulevat tänään kotiin :heart:

Yksikseni otin varaslähdön ja kuuntelin vähän joululauluja jo :xmas: Ihanaa kun on lumista, tulisipa nopeasti pysyvä lumi, nämä tuskin kestää. Mie en kyllä ota joulusta minkäänlaista stressiä, nautin täpöllä siitä kun saadaan yhdessä laittaa kotia jouluiseksi, paketoida lahjoja, leipoa, herkutella, nauttia yhdessä olosta, rauhoittua. Joulussa on ihan erityinen tunnelma, se valmistelu ja odotus on ihanaa :heart:

Miulle puhuminen on helppoa. Olen melkoisen avoin ihminen, eikä miehelle tosiaan ole vaikea puhua mistään, ja kyllä mie muillekin puhun aika helposti asioista jos siltä tuntuu. En nyt ihan ventovieraalle tietysti, mutta läheisille.

Supistukset on selvästi rauhoittuneet nyt kun olen tämän viikkoa lepäillyt, silloin tällöin tulee jos raskaampia kotitöitä olen yrittänyt tehdä, eli ne jääköön nyt toistaiseksi miehelle. Saa nähdä miten käy kun viikon päästä yritän töitä jatkaa.

Vauva onneksi liikkuu monta kertaa päivässä, ei varmaan asiat masussa hirveän huonosti ole... Rakenneultraa täälläkin odotellaan, se on 27. päivä...

Mie olen ajatellut että ostaisin vauvalle travel systemin, turvakaukalon ja matkarattaat johon sen saa kiinni kauppa- ja kaupunkireissuille, ja sitten yhdistelmät kotikäyttöön. Lisäksi on sitten nuo 2006 ostetut emmaljungan scooterit jahka kevyempiä rattaita täällä kotikäytössä tarvitaan kunhan vauva on isompi.

Nyt huutikseen surffailemaan...

Teti ja rakas rv 19+0 *poks* :heart:
 
Mindi83 eikös esim. Auran homejuustoa saa syödä? Itse oon ainakin tässä uskossa elänyt!

Tosin minä paha paha äiti en nyt noistakaan mitään hurjaa paniikkia ota. Itse uskaltaudun varmaan kraavialohtakin maistamaan. :p

Joulusta Pidän minäkin ihan yli kaiken...kaise on se tunnelma mikä sen tekeeja se perheen kanssa yhdessä olo! :heart: Tänä vuonna ajateltiin ottaa kotiinkin ekaa kertaa joulukuusi.Tähän asti lapseton ollut niin pieniä ja touhoja ettei olisi kuusi saanut rauhassa kyllä olla.

Miehelle puhuminen Itse pystyn puhumaan miehelle kaikista asioista vaikkakin jostain helpommin kuin toisista...pari kipeämpää aihettaon joista meillä puhuminen on aina ollut vähän hankalaa,mutta mikään asia ei olekuitenkaan jäänyt selvittämättä...

(.) Täällä tavallista vkolopun viettoa... tänään tulee anoppi ja käly lapsineen kylään,joten päivä menee varmaan aika liukkaasti. Huomenna ajateltiin mennä uimaan koko perheen voimin. =)
Pahaa tekee aamut ja oksu lentää, mutta ilktapäivisin olo on kuin lähes ihmisellä! :LOL:
Vauva melskaa iltaisin.... aika villi tapaus taitaa olla taaskin tulossa. :D Tuntuu että ihan päivittäin nuo liikkeet vahvistuvat... ihanaa...

Liro ja papunen 16+6
 
Liro toki voi kaikkea syödä, jos uskaltaa. Mun mielestä Valion Aurakaan ei ole sallittujen listalla ILMAN KUUMENTAMISTA. Siis onhan riski minimaalinen, en ees muista millon ois ollut listeriaa suomalaisessa homejuustossa ja voihan sen saada ihan mistä vaan salaateista sun muista. Mutta koska keskenmeno on tehnyt musta ylitarkan nyt jokaisen asian suhteen, niin koitan välttää kaikkia mahdollisia riskejä, jotka voin tietoisesti olla ottamatta. Joten ei homejuusto lautasta meille jouluksi, tai ainakaan mulle... sniff :'( Mun täytyy nyt keksiä jotain hyvää sen tilalle... :D Suklaata vetelen sitten posket lommolla... :LOL:
 
Teto: Aika hauska kun meilläkin on 27.10 tuo rakenneultra :)

Aurajuustoa syön minäkin kunhan se on kastikkeessa tai laatikossa. Kuumentamattomana en viitsi ottaa riskiä vaikka tuo ja sinihomejuustot yleensäkin on mun herkkua!

Joulu on juttu jonka tuloa ei voi estää... Nyt jo alkaa olla kaupoissa kaikkea siihen liittyen ja kohta soi jo joululaulutkin! Musta joulu on ihana asia jos otetaan se yhdessäolon, rauhoittumisen ja hyvän ruuan merkeissä. Jokseenkin siitä on vaan tullut niin kaupallista, että ahdistaa! Meilläkin kaikki hankitaan jo ajoissa ja lahjamäärän korvaa laatu. Itse tehdään kaikki ruuat ja herkuttelu on sallittu koko joulun ajan ;)
Jouluvalot on maailman kamalimpia asioita, varsinkin kaikki valokaapelit sun muut vilkkuvalot. Kynttilät on musta ne kun kuuluu aitoon jouluun ja kuusessakin ne olisi kauneimmat. Lapsen ja eläinten kanssa vaan pitää joustaa ja laittaa sähkökynttilät.
Mitään joulupukkihömpötyksiä en ymmärrä eli meillä lahjat saadaan toisilta juhlapäivän kunniaksi. Pääpointti kuitenkin on kaikella muulla kuin niillä lahjoilla tai niiden odottamisella.

Täälläkin poks 19 viikkoa :)
 
Moikka!

En tiedä kiinnostaako tällaisten satunnaisten kävijäiden tekstit, mutta kunhan nyt aikani kuluksi raapustelen.

Olen ollut pari viikkoa flunssassa, tällä viikolla jopa pari päivää pois töistä kotona lepäämässä. Esikoinen on tylysti pistetty päiväkotiin ihan normaalisti, että sain nukkua. No, hain mä sen aiemmin kotiin, mutta silti. Edellleen väsyttää ihan saakelisti, tekisi mieli nukkua 2 viikkoa putkeen.

Joulusta - ihanaa, en malta odottaa. Glögiä jo ostinkin ja olen juonut ihan intona flunssassani sitä. Tykkään kovasti jouluruuista ja teen itse porkkana- ja perunalaatikot. Aion myös graavata itse lohta, sitähän saa syödä. Suurin listeriariski on noissa vakuumiin pakatuissa ja niistähän oli aika vähän aikaa sitten tutkimus, että ovat Suomessa yllättävän huonolaatuista tavaraa. Mutta ostan siis fileen kaupasta ja graavaan itse, riski paljon pienempi. Aion myös syödä kotimaisia pastöroidusta maidosta valmistettuja juustoja. Mätiäkin tekisi mieli, mutta se taitaa jäädä väliin.

Joululahjat voisi mun puolesta jättää väliin ja lapsellekin niitä pitäisi antaa TODELLA hillitysti. Viime jouluna sanoin anopille, että esikoiselle ei saa tulla heiltä kuin yksi paketti. No, tämä ääliö oli ostanut kaupan isoimman lahjakassin ja tuutannut sen täyteen tavaraa. Yksi paketti. Tänä vuonna täytyy antaa spesifimmät ohjeet.

Eikö pähkinöitä saa syödä ihan vapaasti? Mä söin niitä ainakin esikoisen aikana välillä runsaastikin, kun niissä on hyviä rasvoja ja erinäisiä hivenaineita vaikka kuinka paljon. Mun logiikan mukaan varhainen altistuminen, mille vaan, vähentää allergioita :D Eihän se nyt ihan niin mene, mutta esikko aloitti kiinteät reilun 3 kk iässä ja aika ripeässä tahdissa otettiin uusia makuja esille, eikä ole allerginen ollut ainakaan toistaiseksi millekään ruoka-aineelle + tykkää todella monipuolisesti erilaisista ruuista.

Jaaha, siivota kai pitäisi. tai ulkoilla.

PP ja tyyppi 16+3
 
miehen kanssa puhumisesta kiitos jo tähän mennessä vastanneille :) Näin ounastelinkin, et piirre, jonka itsessäni eilen havaitsin, on siis menneisyydestä haamu.... Aion taistella myös tuon piirteen voittamiseksi, koska tän miehen kans on todella helppo puhua ja ei pelkoa raivarista tms. Se on kumma kuinka alitajunnassa saattaa toimia entisen kaavan mukaan, ja näin havahtua normaaliin tapaan toimia :O mutta mä pääsen menneisyyden varjojen yli, näille kun ei itse mitään voi, ne vaan tulee. Niihin on kyl kans tartuttava, koska nykyisyys voittaa mennen tullen kaiken entisen :heart:

graavilohi mä oon luullut et siinä on listeria-vaara joka tapauksessa, oli vakuumissa tai ei... hmm en oo sit syöny mut siis esim. prisman palvelutiskiltäkö sitä sit arvais ostaa ja viel syödäkin???

pilkku-pantteri kiva kun kävit poikkeemas, mä ainakin tykkään lukea kaikkien juttuja, et ei pahitteeks vaik kävisit tiuhemminkin :hug:

teto hyvä että oot saanu levättyä ja nukuttua :)

mrs.bree voi harmi kun oot kipeenä, eihän mitään vakavaa ?? Voimia!!!

ja muutenkin tsemppiä teille ketä viel oksettaa :hug:
 
Graavilohi itse oon kuullut, että itse tehtynä sitä vois syödä jopa ilman riskiä. En ostais tiskiltä, koska en luottais ihan 100% kylmäketjuihin sun muihin. Nää on kyllä niitä asioita, joista yleensä ollaan kahta mieltä kuten tuo homejuuston syöntikin.

flower again: Se on hienoa, että sä tiedostat nuo asiat itse. Helpompi sitten korjata käyttäytymistä, joka juontaa juurensa jostain syvältä minkä on oppinut menneisyydessä. Kaikki ei osaa ajatella noin... =)

Musta on kiva mitä enemmän porukkaa pinossa on, hälläväliä sillä kuinka usein kirjoittelee kuhan joskus tulee laittaan kuulumisia. Pysyy pino elävänä. Mäkin oon koittanut joka päivä jotain kirjotella, vaikka ei olis mitään oikeen asiakaan :) Tänään on ollut oikeen loikoilupäivä. Äsken oltiin lasten kanssa pari tuntia ulkona ja ennen sitä parin tunnin päikyt tuon kuopuksen kanssa, voi jessus... unet maittaa mulle vähän liiankin hyvin nyt :LOL:
 

Yhteistyössä