Mikä tekee elämästä elämisen arvoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ccc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"ccc"

Vieras
Mikä järki tässä on? Mä en ymmärrä enää miksi mun pitäisi sinnitellä, kun en saa aikaseksi mitään ja elämä on täynnä jatkuvaa huolta ja murhetta. Kolme päivää olen itkenyt, kun en jaksa enää eikä mies auta lasten kanssa. Olen aivan loppu. Väsyttää vain.
Mikä tässä elämässä on niin helvetin hienoa, että pitäis jaksaa niellä yksin nämä paskat mitkä koko ajan tielle tulee?

Öö... No emmä osaa sanoa tohon oikeen mitään. Seuraavan kerran kun ovi käy ja mies tulee himaan niin otat ja lähdet ulos, olet siellä sen aikaa kunnes tuntuu helpottavan. Luulis että aikuinen mies pärjää sen hetken. Meet vaikka kaverin luokse nukkumaan :)

Se, että on yksikin syy aamulla nousta ylös, pyyhkiä kyyneleensä ja yrittää hymyillä. Sekin riittää. Kaikkea hyvää sulle. Kerro miehelle tunnelmasi. Pakota kuulemaan. Laita vaikka sähköpostia hälle ja pyydä vastausta.

[QUOTE="ehkäpä";22249545]Mene psykiatriseen päivystykseen? :( Kuulostaa pahalta masennukselta. Jaksatko lasten kanssa?[/QUOTE]

En tiedä onko masennusta vai ihan vaan väsymystä, kun en saa aikaa nukkua. Jaksan sen mikä on pakko, mutta olen ihan haamu. Miestä ei tunnu kiinnostavan. Kai se mun tehtävä on vain jaksaa ja jaksaa ja jaksaa kunnes sitten hajoan kerrasta kasaan. Elämä on ihan paskaa jos sen on oltavatällästä.

[QUOTE="ccc";22249314]Mikä järki tässä on? Mä en ymmärrä enää miksi mun pitäisi sinnitellä, kun en saa aikaseksi mitään ja elämä on täynnä jatkuvaa huolta ja murhetta. Kolme päivää olen itkenyt, kun en jaksa enää eikä mies auta lasten kanssa. Olen aivan loppu. Väsyttää vain.
Mikä tässä elämässä on niin helvetin hienoa, että pitäis jaksaa niellä yksin nämä paskat mitkä koko ajan tielle tulee?[/QUOTE]

Rakkaus tekee elämästä elämisen arvoista. Itse murheet itsellesi kasaat niitä ajattelemalla. Jos ajattelet vain iloisia asioita, olet iloinen, sen sijaan jos huolet ja surut on mielessäsi olet masentunut.
Eli itse luot sen paskan jonka joudut nielemään, muuta elämänasennettasi niin elämäkin muuttuu samalla.

hyvä kysymys. itse kamppailen vakavaa masennusta vastaan ja suurimman osan aikaa vaan mietin että MIKSI mun pitää sinnitellä? miksi en saa laskea irti ja antaa mennä.....

itsemurha yritys takana. melkein onnistuin, saivat kuitenkin elvytettyä minut.

antaa voimia elämän pienet asiat.Itse todistin rakkaani kuoleman vierestä,elimimme elämämme parasta aikaa ja silmänräpäyksessä se otettiin pois.Itse jäin tänne valtavan surun murtamana,kunnes tajusin,että mä haluan elää kaikesta paskasta huolimatta.Mun ei tarvinnut kuolla vielä.
Vaikka mulla on ollut äärettömän raskas elämä melkein koko ikäni,niin nyt aikuisena saan vihdoin päättää minkälaista elämää elän ja tehdä siitä sellaista että siitä voi nauttia!

hyvä kysymys. itse kamppailen vakavaa masennusta vastaan ja suurimman osan aikaa vaan mietin että MIKSI mun pitää sinnitellä? miksi en saa laskea irti ja antaa mennä.....

itsemurha yritys takana. melkein onnistuin, saivat kuitenkin elvytettyä minut.

Vuosia sitten minäkin yritin. Yritän tehdä niitä ihania asioita, mutta samalla tuntuu etten saa sellaista rakkautta osakseni mitä ansaitsen mieheni lasten äitinä ja vaimona. Ja ainut asia mitä pyydän on se, että saisin edes kuuntelevan korvan osakseni. Nyt väsyttää niin paljon, etten enää tiedä kauanko jaksan edes yrittää muuttaa mitään. Mikään ei onnistu.

Onhan tää elo välillä aika kurjaa, vaikka tosin kaikki olisikin aika reilassa. Toi mieli laittaa asiat huonommiksi kuin oikeasti on. Missä muualla sitten olisi helpompaa elää kuin tässä elämässä, kaikki olisi toisin ja ihanaa, mutta jos ei mieli ole koossa, ei se olisi sen mukavampaa. Perusasiat kuntoon kun suun aukaisee , antaan mielen poukkoroida, ja sitten vois miettiä että ei kai ne asiat ookkaan niin huonosti jos niitä vain järjestelee. Niin kauan kuin löytyy jotain älyllistä ajatuksen mallia, niin kaun löytyy toivoa :)

Masennus on sairaus, jolla on uusiutumisriski, etenkin jos on itsemurhayritys takana, sen uusiutumisen mahdollisuus kannattaa ottaa vakavasti. Olet varmasti väsynyt, mutta entä jos yrittäisit hakea apua, ihan ammattilaisapua? Yksi syy sinnitellä on sinä. Sinä olet sen arvoinen.

Mikä järki tässä on? Mä en ymmärrä enää miksi mun pitäisi sinnitellä, kun en saa aikaseksi mitään ja elämä on täynnä jatkuvaa huolta ja murhetta. Kolme päivää olen itkenyt, kun en jaksa enää eikä mies auta lasten kanssa. Olen aivan loppu. Väsyttää vain.
Mikä tässä elämässä on niin helvetin hienoa, että pitäis jaksaa niellä yksin nämä paskat mitkä koko ajan tielle tulee?
Sanotaan, että elämästä vain 10% olisi kiinni itse tapahtumista ja kokonaiset 90% siitä miten niihin suhtautuu, joten harjoittamalla tietoisuus meditaatiota ja kiinnittämällä huomiota omiin tunteisiin ja reaktioihin, voi saada elämään jotain mielekkyyttä ja vähemmän itsensä tuomitsevuutta.
Hyvä olisi pyrkiä näkemään kaikessa jotain hyvää, koska mitään ei ole mustavalkoista tai hyvää tai pahaa itsessään, vaan harmaan vivahteita.

Oma ajattelu määrittää kaiken, henkilö itse omilla ajatuksillaan määrittää kaiken ulkoisen ja värittää asioita tunteillaan.

"There is nothing either good or bad but thinking makes it so."
- William Shakespeare

Kun Jumala lähettää lahjan, hän paketoi sen kärsimykseen. Mitä suurempi kärsimys, sitä suurempi lahja, eli kaiken voi myönteinen ajattelija nähdä kaiken siunauksena tai vastaavasti kielteinen ajattelija kaiken kirouksena.

Sanotaankin että ihminen on joko itsensä paras ystävä tai pahin vihollinen. Kumpi koet olevasi omasta rehellisestä mielestäsi?

Ajattele olevasi lammikko, jossa on kaloja. Kalat edustavat tunteitasi/ajatuksiasi, joita tulee ja menee, mutta et ole ajatuksesi tai tunteesi, olet lammikko, muista se.

Tärkeää olla tietoinen omista ajatuksistaan ja tunne-elämästään, sillä ne määrittävät kohtalosi.

“Watch your thoughts, they become words;
watch your words, they become actions;
watch your actions, they become habits;
watch your habits, they become character;
watch your character, for it becomes your destiny.”
- Laozi

Lopuksi elefantti on vain elefantti ja iso ongelma ainoastaan, jos ajattelee sen niin olevan.

"I do not fix problems. I fix my thinking. Then problems fix themselves."
- Louise Hay

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
Et ole ollut elefantti kyydissä vielä?
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija" post 34119143:
Sanotaan, että elämästä vain 10% olisi kiinni itse tapahtumista ja kokonaiset 90% siitä miten niihin suhtautuu, joten harjoittamalla tietoisuus meditaatiota ja kiinnittämällä huomiota omiin tunteisiin ja reaktioihin, voi saada elämään jotain mielekkyyttä ja vähemmän itsensä tuomitsevuutta.
Hyvä olisi pyrkiä näkemään kaikessa jotain hyvää, koska mitään ei ole mustavalkoista tai hyvää tai pahaa itsessään, vaan harmaan vivahteita.

Oma ajattelu määrittää kaiken, henkilö itse omilla ajatuksillaan määrittää kaiken ulkoisen ja värittää asioita tunteillaan.

"There is nothing either good or bad but thinking makes it so."
- William Shakespeare

Sanotaankin että ihminen on joko itsensä paras ystävä tai pahin vihollinen. Kumpi koet olevasi omasta rehellisestä mielestäsi?

Ajattele olevasi lammikko, jossa on kaloja. Kalat edustavat tunteitasi/ajatuksiasi, joita tulee ja menee, mutta et ole ajatuksesi tai tunteesi, olet lammikko, muista se.

Tärkeää olla tietoinen omista ajatuksistaan ja tunne-elämästään, sillä ne määrittävät kohtalosi.

“Watch your thoughts, they become words;
watch your words, they become actions;
watch your actions, they become habits;
watch your habits, they become character;
watch your character, for it becomes your destiny.”
- Laozi

Lopuksi elefantti on vain elefantti ja iso ongelma ainoastaan, jos ajattelee sen niin olevan.

"I do not fix problems. I fix my thinking. Then problems fix themselves."
- Louise Hay
Et ole ollut elefantin

Yhteistyössä