Voi helv.tti mulla meni totaalisesti hermot!

• Viestiketjun aloittaja Idiootti äiti
  • Ensimmäinen viesti
??
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Mikä teidän lapsilla on ku ei hetkeä osaa itekseen leikkiä vaan heti on kämppä ku pommin jäljiltä jos äiti hetkeks istahtaa koneelle tai juo kahvia ihan rauhassa?! Oletteko opettaneet lapsenne siihen että äiti on koko ajan vieressä vahtimassa leikkejä eikä se saa itselleen edes viittä minuuttia omaa aikaa? Ja entäs jos kaikilla ei lapset nuku päikkäreitä, mites sit sitä omaa aikaa voi äippä ottaa? Mä en ymmärrä teitä!!Ja kyllä, ennen ku kukaan kysyy, on itselläni lapsia kaksi!
kaikki lapset on yksilöitä, kaikilla on omat tarpeet. ei se oo aina se miten kasvattaa, pohjana on lapsen oma luonne. kaikki ei ole sun kullan nuppusia.
Joo en väitäkään että noi on aina kiltisti ja tottelee jokaista pyyntöä. Vai väitinkö muka??! Suurin osa vaan joka ketjussa tuntuu valittavan jollain tavalla ettei saa hetkeäkään rauhaa ja lapset ei tottele ja sit raivotaan ja huudetaan niille.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mikä teidän lapsilla on ku ei hetkeä osaa itekseen leikkiä vaan heti on kämppä ku pommin jäljiltä jos äiti hetkeks istahtaa koneelle tai juo kahvia ihan rauhassa?! Oletteko opettaneet lapsenne siihen että äiti on koko ajan vieressä vahtimassa leikkejä eikä se saa itselleen edes viittä minuuttia omaa aikaa? Ja entäs jos kaikilla ei lapset nuku päikkäreitä, mites sit sitä omaa aikaa voi äippä ottaa? Mä en ymmärrä teitä!!Ja kyllä, ennen ku kukaan kysyy, on itselläni lapsia kaksi!
Mun lapset osaa leikkiä itsekseen, aniharvoin varsinaisesti leikin heidän kanssaan.
Mutta siltikään he eivät yleensä ala siivoamaan lelujaan, jos istun koneella ja hihkaisen että siivotkaas lelunne oikeille paikoilleen. Sitä omaa aikaa saan ( ja sain silloinkin kun kaikki lapset oli pienempiä ) lasten keskittyessä leikkeihinsä, sekä lasten nukkuessa.

Meillä myös lapset osaa leikkiä ja touhuta itse, ilman äidin valvovaa silmää, ja toisinaan siivouskin onnistuu ihan hihkasemalla, mutta yleisimmin jos koneella istuksin ja siitä jotain huikkaan lapsille niin ei mene perille..

kaikki lapset on yksilöitä, kaikilla on omat tarpeet. ei se oo aina se miten kasvattaa, pohjana on lapsen oma luonne. kaikki ei ole sun kullan nuppusia.
Joo en väitäkään että noi on aina kiltisti ja tottelee jokaista pyyntöä. Vai väitinkö muka??! Suurin osa vaan joka ketjussa tuntuu valittavan jollain tavalla ettei saa hetkeäkään rauhaa ja lapset ei tottele ja sit raivotaan ja huudetaan niille.

se on ihan äidin omasta jaksamisesta kyse, että tuntuuko se siltä että lapset huutaa ja raivoaa koko ajan. silloin kun väsyttää sitä rauhaa tarvitaan monia aikoja mutta kun jaksavuus on hyvä, niin 10 min kahvitauko tekee jo terää.

mie
1.Kone kiinni ja vahdi lapsiasi.
2.Älä vaadi lapsilta sellaista mihin heidän kehitystasonsa ei vielä riitä.
2v. ja 4v. ei velä ymmärrä miten lelut kerätään oikeaoppisesti joka leikin jälkeen riviin sinne minne ne kuuluvat.
3.Anna leluja kerrallaan vain sen verran minkä itse viitsit siivota,kaikki turha pois.
4.Älä hanki enenpää lapsia kun hermot ei kestä olemassaoleviakaan.
PEESI!
Tämä ei ole v*ttuilua, tämä on juuri sitä neuvojen antamista.

??

se on ihan äidin omasta jaksamisesta kyse, että tuntuuko se siltä että lapset huutaa ja raivoaa koko ajan. silloin kun väsyttää sitä rauhaa tarvitaan monia aikoja mutta kun jaksavuus on hyvä, niin 10 min kahvitauko tekee jo terää.
Tarkotin että lapsille huudetaan ja raivotaan. En mä itekään aina jaksa ja joudun suuttumaankin mut ihan vaan yleisesti ihmettelen näitä kommentteja täällä.

vieras
ei se ihan noin ole. On lapsi jotka huutavat ja raivoavat joka ikisestä asiasta, eli koko ajan. Minun keskimmäiseni on sellainen, aivan sama mikä ei suju, oli kyse sitten siitä että nuken peittoa ei lapsi saa omasta mielestään suoraan tai siitä että lapsen mielestä jokin lelu ei toimi kuten pitää. Seurauksena on hirvittävä, korviinsattuva kirkuminen, ja heti perään tavaroiden paiskominen sekä hysteeriseltä kuullostava itkuraivokohtaus

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei se ihan noin ole. On lapsi jotka huutavat ja raivoavat joka ikisestä asiasta, eli koko ajan. Minun keskimmäiseni on sellainen, aivan sama mikä ei suju, oli kyse sitten siitä että nuken peittoa ei lapsi saa omasta mielestään suoraan tai siitä että lapsen mielestä jokin lelu ei toimi kuten pitää. Seurauksena on hirvittävä, korviinsattuva kirkuminen, ja heti perään tavaroiden paiskominen sekä hysteeriseltä kuullostava itkuraivokohtaus

juu, ohan se noin että on lapsia joilla herkempi pinna, mutta jos äiti on väsynyt niin kyllä se tuntuun silloin ylivoimaiselta sekin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Minkä verran sä keskityit niihin muksuihin samalla, kun olit koneella?
Ja se liittyy tähän millä lailla?
Meinaatko että mun pitäisi 100% ajastani vahtia ja kytätä niitä ja unohtaa itseni ihan kokonaan?
No kyllä 2v ainakin tarvii vielä äitiä leikkeihinsä, eikä sitä, että äiti istuu koneella. Huh huh mikä äiti olet, ja lisää lapsia tulossa..

vieras

juu, ohan se noin että on lapsia joilla herkempi pinna, mutta jos äiti on väsynyt niin kyllä se tuntuun silloin ylivoimaiselta sekin.
kaikkein hirveintä onkin se että on olemassa todella lyhytpinnaisia lapsia ja todella väsyneitä äitejä ja joskus ne sattuvat samaan perheeseen. Tai hyvin useinkin, sillä lyhytpinnainen lapsi on rankka hoidettava rauhallisempaan tapaukseen verrattuna

täällä toinen samanlainen
Ymmärrän hyvin ap:n tunteen. Itsekkin tulee välillä rähjättyä lapsille kun eivät kertakaikkiaan tottele mitään. Tai siis uhmaavat kaikkia kieltoja ja käskyjä, huoh. Mullakaan ei oo maailman pisin pinna joten räjähdyksiä syntyy kun äiti ja lapset ottavat yhteen. Mua kans ärsyttää suunnattomasti kun pyydän jotain tekemään niin alkaa kauhea vinkuminen "en mää nyt jaksa jne..." Samoin joskus tuntuu et kun oikein "satsaan" siihen yhdessä oloon, pelataan tai lähden ulos tms, niin silloin se vasta vinkuminen alkaakin.

kaikkein hirveintä onkin se että on olemassa todella lyhytpinnaisia lapsia ja todella väsyneitä äitejä ja joskus ne sattuvat samaan perheeseen. Tai hyvin useinkin, sillä lyhytpinnainen lapsi on rankka hoidettava rauhallisempaan tapaukseen verrattuna

meillä on lyhytpinnainen poika ja rauhallinen tyttö ja väsynyt äiti, tänään kyllä erittäin pirteä päänsärkyä huomioimatta. kyllä välillä helisee...

olenpa silti huomannut senkin, ettei sekään ole hyvä, jos vanhemmat ei koskaan korota ääntään, edes silloin kun olisi tarvetta.
Tiedän pari niin kuritonta kakaraa, joihin ei kukaan saa mitään kuria, ja vanhemmat vaan hyssyttelee. Tekis mieli itse joskus jyrähtää niin että tuntuu |O
Mutta ei kehtaa ainakaan vanhempien läsnäolessa... siinä sitten yritä sietää silmille ja seinille hyppivää kakaraa johon ei kukaan saa tolkkua.

vieras
Ap voi korjata jos olen väärässä mutta eikö kyse ollutkin siitä että tottelemattomuus on jatkuvaa ja ap:lla vain nyt keitti yli?
On täysin inhimillistä hermostua joten ap:n haukkuminen siitä on turhaa, vaikkakin sen hermostumisen olisi toki voinut hoitaa muullakin tavalla. Tuskin ap istuu vuorokaudet ympäriinsä koneella kuitenkaan. On lapsi joille ei mikään mene perille vaikka vieressä seisoisi vahtimassa ja koko ajan olisi läsnä, tilanne pysyy samana.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Huuda ja raivoo vähän vielä lisää,huomaat että se auttaa.Tai hankkiudu taas raskaaksi kun mahastasi pääset kun on niin hyvät hermot.
No vittuilemisen sijaan voisit antaa jonkun hyvä vinkin jolla tän sais toimimaan, kun sulla ilmeisesti sellainen on?
1.Kone kiinni ja vahdi lapsiasi.
2.Älä vaadi lapsilta sellaista mihin heidän kehitystasonsa ei vielä riitä.
2v. ja 4v. ei velä ymmärrä miten lelut kerätään oikeaoppisesti joka leikin jälkeen riviin sinne minne ne kuuluvat.
3.Anna leluja kerrallaan vain sen verran minkä itse viitsit siivota,kaikki turha pois.
4.Älä hanki enenpää lapsia kun hermot ei kestä olemassaoleviakaan.
Näin se asia vaan on. Olisiko hieman syytä katsoa välillä peiliin kun kiehuttaa.

No sähän osaat piristää ja kannustaa. =)

vv
Ap voi korjata jos olen väärässä mutta eikö kyse ollutkin siitä että tottelemattomuus on jatkuvaa ja ap:lla vain nyt keitti yli?
On täysin inhimillistä hermostua joten ap:n haukkuminen siitä on turhaa, vaikkakin sen hermostumisen olisi toki voinut hoitaa muullakin tavalla. Tuskin ap istuu vuorokaudet ympäriinsä koneella kuitenkaan. On lapsi joille ei mikään mene perille vaikka vieressä seisoisi vahtimassa ja koko ajan olisi läsnä, tilanne pysyy samana.
Aivan!! Näin mäkin olen ymmärtänyt ap:n alotuksen. Mutta jokainen aloittajahan täällä saa haukut niskaan, olipa alotus mikä tahansa...

hiuko
Meidän 4v on kisaiässä. Jos hommasta pelin tai leikin, niin sujuu paljon paremmin. Siis: "nyt tää on kisa, kuka kerää eniten leluja tohon laatikkoon. siihen autot. hurraa, äiti voitti. sitten tähän nää!" Kyllä innostuu lähes aina. Sitten toinen vaihtoehto leikki: "nää karhut kerää nyt talvivarastoja, kerätään kaikki marjat lattialta " Täytyy myöntää, että tässä täytyy sitten itsekin olla läsnä.

Hei!

Tiedän tunteen,meillä myös lelut jatkuvasti sekaisin ja ympäri kämppää :whistle: ;)
Onko teillä lapsilla oma leluhuone tms?
Jospa järjestäisit heille sinne mukavan tilan,jossa ei tarvitsisi leluja kovasti keräillä,vasta kun illalla :/

Tosin 4 ja 2-vuotiaat saattavat tarvita vielä aikuisen apua leluja siivoillessaan,joten suosittelen että olet apuna siivoamassa.
Ymmärrän kyllä että raskaana ollessa on hermot kireällä,mutta juuri siksi kannattaa jättää turhat lelujen keräilyt pois :hug:

Kannattaa myös raakata leluja pois,kaikki turhat lelut varastoon tai pois :)
Jaksamista :hug:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Aivan!! Näin mäkin olen ymmärtänyt ap:n alotuksen. Mutta jokainen aloittajahan täällä saa haukut niskaan, olipa alotus mikä tahansa...
Ja toki sellaisessakin tilanteessa vika on ilman muuta äidissä. Siitä huolimatta että lapsella olisi isäkin.
Kuitenkaan kukaan ei osaa antaa neuvoja joista olisi apua, haukkua osataan kyllä.

vv
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Ja toki sellaisessakin tilanteessa vika on ilman muuta äidissä. Siitä huolimatta että lapsella olisi isäkin.
Kuitenkaan kukaan ei osaa antaa neuvoja joista olisi apua, haukkua osataan kyllä.
Niin ja ne haukkujat on sitten tietenkin itse oikein malliäitejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mulla on 4 v ja 2 v lapset, jotka ei todellakaan tottele jos olen koneella ja pyydän heitä tekemään jotain. Mutta kun nostan perseeni tästä tietokonetuolista ja menen heidän seurakseen lastenhuoneeseen, korjaan lelun tai kaksi, niin lapsetkin siivoaa reippaasti. =)
just tätä mäkin tarkotin!! ja samalla kun menee ite siihen touhuun kaveriksi, ni kas kummaa, ne lapsetkaa ei ole enää niin raivostuttavia pikku tuhoajia, vaan jopa siedettäviä pikku veijareita, jotka touhuilee siinnä äidin kaverina! :)

kerran kilahti totaalisesti (taisin muuten kanssa sillon olla viimesilläni raskaana...) ja sillon läks kaikki lelut varastoon. Oikeesti, ihan kaikki. Päivä mentiin niin. Sitten toin takasin noin puolet leluista ja loput lähti kirpparille. Nyt pojalla on ikää 3,5 vuotta ja osaa jo ihan hyvin siivota, kunhan vieressä vahtii.

vieras
en lukenut koko ketjua, mutta.. anna vain sellaisia "uhkauksia" jotka voi toteuttaa eli
jos et kerää heti leluja, voit unohtaa karkkipäivän (ja toteuta uhkaus jos lapsi ei tottele) tai jos et siivoa jälkiäsi niin, lelut katoaa (otat pussin tms. ja aina kun lelu jää lattialle keräät sen piiloon pussiin, kummasti alkaa lelut löytää omille paikoilleen kun niiden määrä vähenee)

Yhteistyössä