vierailija
Avaa suusi seuraavalla kerralla neuvolassa niin ehkä helpottaa. Ei se täti voi tietää että ahdistut hänen puhetavasta. Hänkin vaan ihminen - ja saattanut alkaa puhua noin koska joku toinen äiti on valittanut hänelle että häntä ahdistaa kun täti ei kerro realistisesti myös negatiivisistä asioista. Ei ne tätitkään ajatuksia lue.Ylireagointi kai edellyttäisi että reagoisin jollain tavalla, muutenkin kuin pitämällä neuvolaa masentavana paikkana? Vaikka tekemällä kanteluita tai valittamalla johtoon, tai nyt ylipäätään reagoimalla. Ja hysteerisyys kai sitä että olisin hysteerinen jostain.
Totta kai neuvolan tulee kertoa myös mahdollisista riskeistä ja siitä miten ne ilmenevät. Mutta minulla on perintötekijöiden vuoksi korkeampi riski tukostaipumukseen eli veritulppaan. Tästä paljon todennäköisemmästä riskistä ei puhuta mitään, eikä terveyskeskuskäynneilläkään ole näillä vuosilla huokailtu että jaa jaa, vielä ei ole tulppaa aivoissa mutta joillekinhan ne tulee vähän myöhemmin. Tuon pahan ennustamisen tarkoitus ei selvästi ole infon jakaminen riskeistä.
En minä väitä että kaikki neuvolantädit ovat hirveitä, monet varmasti ovat ihania ja vielä useammat ihan ok. Kysyin onko jollakulla muulla sama fiilis kun mulla ja mitkä aatokset siitä. Se ei tarkoita ettenkö arvosta terveydenhuollon ilmaisuutta.