Clomifen

Kiitos verona81 palauttamisesta maanpinnalle. Jotenkin on niin kauheen ristiriitasta, kun toisaalta odottaa juurikin pahinta ja toisaalta taas aina sitä on varma olevansa raskaana. Oliko sulla siis nyt nämäkin menkat mistä clomit taas aloitit niin pelkkää tuhrua? Mulle on sanottu ettei clomeja saa aloittaa ennen kuin vuoto on kunnolla alkanut. Mun vuoto oli sellasta että pyyhkiessä jäi paperiin muuten ei ollut mitään.

Toisten raskaudet on realistinen mittarit tämän projektin aikana. Siskoni saa nyt toisen lapsen hetkenä minä hyvänsä ja tämä on jo toinen meidän yrityksen aikana. Silloin kun hän raskautui me saimme tätä edellisen ovuloivan kierron...eli siinäkin vierähti taas 9kk
 
Voih,onpas täällä nyt kummasti kierrot sekaisin? Mullahan oli kanssa viime kierto tuhrun kanssa taistelua,tuhru alkoi dpo 7 ja sitä jatkui 4pvää. Menkat kesti sitten kunnollista vuotoo siis,tasan yhden päivän ja muuten tuhrutteli kp 7 asti. Nyt sitten kp 10/26-27 ja ovistesti edelleen täysin valkoinen??!! Kaikissa muissa clomi-kierroissa kp 11 ovisplussa ja sitä edeltäneet viivat vahvistuneina tohon päivään. Että mitä mitä? Alotin kyllä testaamaan vasta kp 8,enkä edes eilen testannu,että liekkö ovis nyt sitten jo päällä kun nippailee kummasti muniksia.
Plääh ja tuolla ukollakin on nyt sitten joku pihtailu-kausi menossa,että taitaa mennä v*tuisk koko kierto :(
Oon kyllä ollu ihan tosi väsyny ja stressaantunu,7vp putkeen töissä aamu ja iltavuoroo sekasin,välillä unettomia öitä jne. Että ei varman kroppakaan tykkää,eli jospa se ovis kuitenkin ilmaantuu kun kroppa pääsee huilaamaan hiukan.
Ja siks toisekseen,mies taitaa haluta vaan antaa lapsen tulla jos on tullakseen,tekemällä tekeminen saa kuulemma loppua. Joo,ymmärrän yskän ja lupasin olla vahtimatta ovista testeistä sen silmien alla tai muutakaan asiaan liittyvää en mieti ääneen. Taitaa ressua painaa stressi,kun ei haluta ja vaikka haluttais niin ei oikeen pysty..

En mäkään taida taas kohta tietää mitä haluan..:kieh::headwall::vampire::stick:

Toivottavasti teille plussat tulee!!
 
Viimeksi muokattu:
Onpas nyt ankeat tunnelmat täälläkin. Jotenki pistää vähän masentamaan tää syksy.. Apsu, nämä menkat on vähän normaalimman oloiset vaikkakin melko niukat. Mutta ne edelliset oli tosiaan sellaiset, että pönttöön ei tullut mitään, mutta paperiin jäi muutamana päivänä välillä kunnon punaiset setit. Pönttöön ei mitään siis, mutta siteeseen tuli kahtena päivänä vajaat puolisen siteellistä punaista. Normaalisti mun kierto on epäsäännöllisen pitkä, ei koskaan ole ollut noin lyhyt mutta vuodot ei myöskään normaalisti kovin runsaat. Kysyin tuolloin Femedan lääkäriltä, ja hän sanoi, että jos testi on nega kolmantena päivänä vuodon alusta, ota clomeja. No, en ottanut, oli jotenki sellanen fiilis et ei, ei voi vielä ottaa. Eka vauva näkyi testissä vasta joskus viikko menkkojen alkamisajan jälkeen! Fiilis oli vahva, mutta se ei riittänyt, en ollut raskaana. Sitten siis teroja otin, kun ei kunnon kuukautisia kuulunut. Pidetään peukkuja! =)

Ei ole kyllä miehillekään helppoa tämä "suorittaminen".. :(
 
Miesten osuus tästä yrittämisestä on kyllä todella rankka! Miehillä varmaan sekin on rankkaa kun he eivät hae tätä vertaistukea muilta vaan yrittävät miehenlailla suoriutua. Pitää vaan muistaa, kun itseä harmittaa, että miehestäkin tuntuu pahalta vaikka ei sitä samanlailla oirehdi. Sitä herkästi sulkee miehen näiden omien ongelmien ulkopuolelle...

Mä en kestä tätä epätietoisuutta!!!! Mulla siis tuhru oli ruskeeta ja hyvin vähäistä paitsi rankkojen treenien jälkeen tuli yksi pyyhkäisy vaaleanpunaista. Kertaakaan ei housuihin mitään jäänyt. Mietin sitäkin kun kp17 ultrassa kohdun limakalvo näytti hyvältä, niin voiko silti vuoto olla näin vähäistä? Sillon siis pongasi lääkäri tosi hyvän munarakkulan ja sainkin ovisplussan samana päivänä. s.prog tulos tulee vasta ensi keskiviikkona niin sitten on taas hieman viisaampi. Ja huomen aamulla teen apteekin oman. Ärsyttää sekin valmiiksi. :)
 
Apsu, olet oikeassa tosta miesten osuudesta.. Pitää koittaa ottaa niitä enemmän huomioon tässä projektissa.. Mutta hei sulla kun on noin vähäistä tuo vuoto kuitenkin, niin eiköhän sulla ole vielä ihan hyvät mahdollisuudet! Peukuttelen täällä! :)
 
Testattu haalean haalea vaalean punainen haamu. Eli sen vahvistumista odotellessa. Ihana tietää, että ilmeisesti edes kemiallinen raskaus saatu aikaiseksi meidän soluilla!!!!

Odottelen nyt "rauhallisesti" ensi viikkoon tai ainakin sunnuntaihin ja testailen sitten uusiksi.
 
Täällä erittäin pelokkain mielin odotellaan clomien alotusta. Vaikka tässä kierrossa ollut lupaavat oireet, mutta tissien turpoaminen jäänyt pois joten ei ne voi olla sitä. Lämmöt vaan on 37,2 ja samaa teki viimeksikin. Normaali lämpö siis 36,6 oviksen jälkeen nousi 36,8 sitten dippas maanantai/tiistai akselilla 36,4 ja nyt tosiaan sen 37,2. Tänä oli nyt täysin omaa napaa ja vielä lyhyt ilmoitus itsestäni, mutta ajattelin tavallaan merkata oireita muistaan, jottai sitten clomi kierrosta turhaan haaveile, sen jälkeen kun meillä ei enää vaihtoehtoja ole.
 
Täällä ovistesti on vaan valkonen??!!Ja kp 11!! Mitä hittoo tää nyt on??!! Eikö clomitkaan toimi enää mulla??!:'(
Voiko ovis myöhästyä stressin takia?? Tai johtuukohan viime kierron piiiitkästä tiputtelusta,kp 7 asti tuhruili..Voi helvetti sentään..
 
Mulla Tipetsu on myöhäinen ovis ollut kolmessa clomikierrossa eli tapahtunut vasta kp18-20. Itse en ovista edes testaa ennen kp15. Mutta mulla on myös aikaisemmin toiminut annostus 100mg lakannut toimimasta kahden kierron jälkeen, ja siksi nostettiin annostus 150mg, jolla taas saatiin tähän kiertoon ovulaatio. Stressi taitaa vaikuttaa kyllä elimistössä muutenkin kaikkeen. Suuret Tsempit, toi tuska ja epätieto on ihan kamalaa!
 
Voi hitto,toivottavasti mulla kuitenkin toi 50mg tehois ku viime kierrossa irtoili hyvin muniksia. Mä en nyt tajua yhtään missä mennään ja ovistestejäkään ei oo ku 2 enää..Hitto soikoon.Pitää kai apteekkiin kurvata huomenna.

Toivotaan apsu,että viiva lähtee vahvistumaan!
 
Ei alkanut vahvistumaan vaan alkoi oikein ryminällä kuukautiset. Todella runsaat ja kivuliaat. Noh ainakin positiivista tässä kierrossa oli ettei se tuhru ollut kuukautiset, joten limakalvo ilmeisesti ok ja tietty se hailakka viiva ja myöhästyneet kuukautiset voisi varmaan lukea kemialliseksi. Pää pystyyn ja uuteen kiertoon siis.

Onko muilla ollut kemiallisiaraskauksia clomien kanssa? Oletteko aloittaneet clomit ihan normaalisti vuodon alettua?

Toivotaan Tipetsu että se 50mg sulle riittäis niinkuin ennenkin! Mua ainakin häiritsee jo pikkuhiljaa näiden hormoonien napsiminen ja määrät!
 
No voi harmi apsu :hug: Mutta hyvä juttu että olet ihan hyvillä mielin lähtenyt uuteen kiertoon :)
Juu,mulla oli kemiallinen elokuussa. Viiva tositosi hailakka,ei vahvistunut 3 päivään. Voimakkaita raskausoireita oli kyllä ja luulin jo saavani pienokaisen huhtikuussa syliini,mutta.. Tuhru alkoi rv4+4 ja kamalat kivut ja runsas vuoto tasan rv 5,eli menkat oli myöhässä 5 päivää,kun vuoto alkoikin.
Enkä saanut aloittaa clomeja samaan kiertoon. Lääkäri oli sitä mieltä,että jospa vaikka oliskin raskaus jne. ja clomit on sikiömyrkkyä. No itse kyllä oisin ollut valmis ne alottamaan silloin,kun Hcg laski nolliin kahden päivän aikana..
Senpä takia tässä niin tuska onkin saada uusi raskaus alkamaan,kun reilu 7 vuotta meni tuohon kemialliseen plussaan ja nyt en jaksa enää yhtään ootella.
Ja kun hoitojen alotus peruttiin vkolta 4,eli vuoden vaihteessa ois alkanu rankemmat hommat. Mutta lääkäri sanoi,että kun yks raskaus takana,niin hedelmällisiä ollaan. Määräsi uuden 4kk kuurin clomeja ja jos niillä ei onnistu,sit hoitoihin. Mutta tosi kiva,kun sitten kesäkuu-elokuu on poliklinikka kiinni..
Ja edelleenki tuo ovistesti on vaan valkee!!:headwall: Nyt jo kp 12/26-27. Näillä päivillä yleensä ollu ovis viimeset kolme kiertoo!
 
Viimeksi muokattu:
Sain kättäriltä luvan aloittaa clomit mikä tuntui tosi helpottavalta. Olisi ollut ikävää taas odottaa yksi tyhjä kuukausi välissä. Eli täällä alkoi 7. Clomifen avusteinen kierto.

Mites Tipetsun oviksen metsästys?
 
Hyvä juttu apsu,että sait alottaa clomit. Mua kyllä kanssa ottii aivoon,kun välissä oli clomiton kierto. Mites teillä muilla menee?? Verona,NoBlood,Huhuu?? :)

Täällä ovisplussa bongattu! :) Nyt kp 14/26-27 ja la tuli vahvimmat viivat. On se jännä miten eka la aamuna en erottanu oikeen mitään tikussa.Iltapäivällä testasin uusiks,ihan selkeesti erotti ja illalla oli tulipunaset viivat! Meinasin kertakaikkiaan menettää järkeni,kun niin myöhään ovistelin,niiku varmasti jokainen huomasi..:ashamed: Selkeetä oviskipua ei oo vielä tullu,eilen hieman molemmin puolin vihloi ja nipisteli ja nännit kipeyty myöskin eilen. Eilen illalla sitten viihdyttiin lakanoissa ja perjantaina kaksikin kertaa...:p luulenpa vaan,ettei ne riittääny..
Toivottavasti kierto nyt sit venyy myöhemmän oviksen takia,eikä käy niin että liteaalivaihe lyhenee.
Nytpä sitten kärvistelyä pari viikkoo.

Plussaonnea naiset!!
 
Tänne kurvas täti yöllä paikalle, onneks tein eilen sen testin niin ei tarvii nyt olla itkuparku. Torstaina alkaa ensimmäinen clomi kierto. Vielä kuukausi sitten odotin sitä todella innoissani, mutta nyt en haluaisi edes aloittaa. Lapsen kyllä yhä ja edelleen haluan, mutta sitten kun clomit on syöty niin toivo on viety. Enkä usko, että ne mitenkään meitä voivat auttaa koska olemme selittämättömiä. Paljon positiivista clomeista kuullut, mutta tottakai jos on joku vika mikä korjata. Tuntuu joskus muutenkin niin ärsyttävältä kun mitää vikaa ei löydy vaikka tiedän sellaisen olevan.
 
Olisko muilla clomien käyttäjillä kokemusta tällaisesta... Olen nyt syönyt clomeja kaksi kiertoa, viimeksi heinäkuussa, sitten tuli tauko työjuttujen vuoksi. Nyt pitäisi aloittaa taas, mutta nyt on jotain ihmeellistä tiputtelua ollut reilun viikon. Viimeiset kuukautiset oli elokuussa ja ne sai aikaan heinäkuiset clomit. Muuten en siis ovuloi eikä tule menkkojakaan. Piti tässä kussa ottaa primolut pillereitä ja sitten clomit päälle. Mutta nyt on tätä tiputtelua, mistä sellainen voi johtua? Clomien aloitusta pitää nyt ainakin siirtää. Onko muuten muilla clomit heikentänyt vuotoa? Tuntuu, että menkat oli melko niukat. Sellaista en huomannut 4 vuotta sitten, kun viimeksi otin niitä ja jolloin esikoinen sai alkunsa.
 
Hei kaikille!

Saanko tulla kysymään muutaman kysymyksen? Me olemme lopettamassa rankemmat hoidot. Näyttää siltä, että saamme hoidoilla ja luomuna saman tuloksen: yhden ovuloivan follin. Tämä on ollut aikamoinen yllätys, kun nyt loppukesästä ja alkusyksystä on ultrattu luomukiertoja.

En kuitenkaan usko, että ikäni vuoksi oluvoin läheskään joka kuukausi. Nämä ultraukset ovat olleet ehkä hyvää sattumaa. Olemme ajatelleet, että tästä eteenpäin luomuilemme tai yritämme kevyellä hormonituella, kuten Clomeilla.

Onko täällä nelikymppisiä, jotka ovat onnistuneet Clomeilla? Tai henkilöitä, joilla on korkea FSH tai alhainen AMH? Onko teillä ollut muuta kevyttä tukea (Pregnylit, Luget tai jotain muuta)? Millaisilla annostuksilla olette onnistuneet? Oletteko pitäneet Clomikuurien välissä välikiertoja?

Valtavasti onnea teidän jokaisen Clomikiertoon!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna sitten vetäsen lärviin ensimmäisen pillerin. Yhä ja edelleen pelottaa ja koko ajan vaan enemmän. Kuinka pian ensimmäisen napin otosta voi ruveta ilmenemään huippausta, oksetusta ym.? Ja mites kun monella palstalla puhutaan violeteista pillereitä ja minun napit on vaaleanpunaisia? Mites alkon käyttö? Just olis viikonloppuna tiedossa juhlat joten uskaltaakohan sitä ottaa? Varsinkin kun minä en normaalisti oikein ota ja sitten kun kerrankiin lähtee niin jo pari lonkeroa kilahtaa hattuun aika pahasti :ashamed:
 
Hei kaikille!

NoBlood
ne pillerit on vaihtaneet väriä tässä ajassa kun olen itse niitä käyttänyt eli vuoden alusta. Eli olivat vaalean liiloja ja nyt sellasia persikanpunasia. Sivuvaikutuksista, eli yhdestä tapletista, joka ei auttanut ovuloimaan tuli parina yönä kunnon kuumat aallot, nekin taisi tulla vasta parin pillerin jälkeen. Nosto kahteen ei juurikaan vaikuttanut sivuvaikutuksiin, ovuloin kuitenkin kahdesti. Nyt ollaan jo kolmessa tabletissa ja viime kierrossa oli aivan järkky päänsärky kaks viikkoa eli pillereiden aloituksesta ovulaatioon. Nyt vähän ounastelen, että näin käy taas. Mutta aika vähillä sivuvaikutuksilla on näistä 6. Clomi kierrosta selvinnyt. Niin ja olen juonut myös alkoholia kierron alussa keväällä. Se oli jopa yksi näistä kolmesta ovuloivasta kierrosta. Alko vaan tietty vaikuttaa muniksiin yms. Yritän kuitenkin elää suhteellisen normaalisti tästä projektista huolimatta!

Mulla kyllä on myös selkeä syy syödä näitä kun itse en ovuloi ollenkaan/todella harvoin ilman.

Kauheasti tsemppiä kaikille!!

Itsellä huomenna menee viimeiset kolme clomia ja sitten tikutuksen aloitan kp15, eli mun kierrot on myös olleet pitkiä clomienkin kanssa ja ovis tulee vasta about kp 18.
 
Hei tulipas mieleeni, että missä vaiheessa teillä on otettu inssit avuksi clomien kanssa? Me ollaan pitäydytty kotikonsteissa, kun tietävästi ei ole inssistä hyötyä, jos sperma on normaalia. Nyt kuitenkin lääkäri vähän puheli jo inssistä, niin mietin, että pitäisikö siihen lähteä?
 
Hei auttakaahan! Sain lekurilta lapsettomuteen (minulla lievä pco) clomit, terot ja metut.. Ja kaikkia pitäis alkaa syömään ensi kierrossa, mutta antoi kuitenkin luvan syödä teroluteja ja toki metuja tässä kierrossa koska en ovuloinut tässäKÄÄN kierrossa (lääkäri oli kp 14) nyt siis kp 15. Ja teroluteja pitäisi siis syödä kp 16 eteenpäin kymmenen päivää ja siten tulisi menkat. Ok, ymmärrän, mutta sain kuitenkin tänään aikavahvan viivan ovistestiin (en ole koskaan moista saanut) Ja mietin, että jos alan ottamaan teroluteja huomenna niin jos tämä kierto olisikin johdannut raskauteen, meneekö samantien kesken koska käynnistä menkat 10 päivän päästä ? Mä olen niin pihalla kun lumiukko. Olisikohan vaan parempi venata tämä kierto ja oottaa niitä luomu menkkoja ja alottaa ens kierrossa nämä kaikki tropit. :confused:
 
Hey kaikille, täällä on vietetty hiljaiseloa ja keräilty voimia henkisesti ja fyysisesti tulevia koitoksia varten, jotka alkavat olla käsillä. Minulla siis nyt menossa toinen clomikierto ja tänään kp 12 olin ultrassa. Olin jo heittämässä hanskat kehään, koska minulla ei ole tässä kierrossa kerrassaan mitään hormonitoimintaan viittaavia merkkejä, ei edes limoja, joita yleensä minulla on aina, todennäköisesti ilman ovistakin. Ja ekassa clomikierrossa näillä main jo kovin kivistävä alavatsa. No, pitkän etsinnän päätteeksi lekuri bongasi johtofollin ja toisen pienemmän. Kokoa oli vasta 1,7 cm, joten kuulemma alkuviikosta ovistelen. NYT AION PRKL bongata sen oviksen, ekaa kertaa koskaan. Tänään onkin (ihanasti!) alkanut kivistellä vatsaa, limoja ei kyllä edelleenkään näy. Siispä kysyisin teidän mielipidettä: Voiko limat olla vähäisemmät siirryttyäni pari viikkoa sitten hiilarittomaan ruokavalioon? Rasvaakaan en erityisemmin ole syönyt mutta en myöskään vältellyt. Jostain luin, että rasvan vähäisyys (ei hiilarien) saattaisi johtaa hormonitoiminnan laantumiseen (hui). Ajattelin Dukanin konstein tiputtaa joitain kiloja vaikka olen normaalipainoinen mutta hieman keskiarvoa huonommalla puolen. Edellinen epäonnistuminen mitä parhaista lähtökuopista pudotti hieman uskoa clomeihin, mutta eihän niilläkään joka kierrosta maailman hedelmällisinkään naikkonen raskaudu. Joten luotetaan todennäköisyyksiin, että kun kerran clomit tuntuvat toimivan niin ennen pitkää ne myös tuottaa tulosta...:saint: En kyllä meinaa testailla ennen kuin ehkä just ennen menkkoja - jos pääsen sinne saakka vuodoitta.

Hyyppääjäinen, ei terot haittaa yhtään vaikka ovuloisitkin ja hedelmöittyisit. Ne voi jopa auttaa alkiota kiinnittymään. Näin kävi mulle ekan raskauden kanssa (tai sitten olisin raskautunut muutenkin kun kerran satuin ovuloimaan). Terot riitti. Nyt mennään clomeilla. Jos et malta odotella menkkoja, ota terot jo nyt, jolloin saat kuukautiset varmasti tulemaan. Sen sijaan jos nyt ovuloit, todennäköisesti myös menkat tulee ajallaan (ellet ole raskaana), joten sitten terot tulee kuvioon turhaan. Mutta hei, jos sulla oli lääkäri, niin eikös se ultrannut? Jos lääkäri oli kp 14 ja oletetaan sun ovuloivan kp 16, jolloin folli on ainakin 2cm, niin miten lekuri ei huomannut ~1,6cm follia ultrassa? Jos mitään follikkelia ei näkynyt, voisiko kyseessä olla väärä ovisplussa? Pco:laiset saattaa käsittääkseni saada vääriä plussia helpommin..

Porina, mulla on ollut ekan klomikuurin jälkeen kahdet menkat aika niukat. Ehkäpä tuo johtuu tosiaan clomeista.

Tipetsulle peukutukset, jännät ajat edessä! :)

Hei onko siis niin, että Davidin testit on herkkyydeltään 10hcg? Apteekista en löytänyt yhtään alle 20 hcg testiä. Kotona minulla on noita Davideja vino pino. Päätin, että nyt oli vika kerta kun niitä tilailen. Näillä ONNISTUTAAN!

:wave:
 
Hellou!! Täällä sitä vaan olla möllötellään,kp 19/26-27 eikä mitään tuntemuksia! Nännit vaan hieman arat.. Tänään on sitten kavereiden häät.Tai siis sulhanen on miehen kamu ja mä tunnen molemmat oikeestaan vain nimeltä,että melko villi ilta tulossa...Kamala stressi oli mekostakin,että kun jotenkin aina aatellu että häitä vietetään vain kesäkuukausina ja sinne hienot vaateet,mutta että näin syksyn häät tarkoittaisivat vaan jotain housupuku-pukeutumista. No mulla kumminkin mekko,bolero ja avokkaat..:)

Tsempityksiä täältä kaikille!!
 
Ei herran Jumala! Mä plussasin tänään testiin haamun :O Kp 41.. tämän viikon alussa näytti vielä Negaa.. Apua! huhhuh. On kyllä sitten niin sekava olo.. :whistle: Iiks. Nyt vaan pelottaa, että huomen aamuinen testi näyttääkin negaa.. vaikee yrittää nyt pysyä rauhallisena, enkä kyllä tätä usko ennen kuin olen tehnyt kymmenen uutta testiä, ja käynyt verikokeessa. :D Hui kamala.
Tuntuu ihan hassulta, jos tämä nyt onkin oikeasti totta, kun piti nuo Clomit aloittaa heti kun seuraavat kuukautiset alkaa. Täällä nyt sitten tissikipuisena ja mahakipuisena odotellaan varmistusta :O
 

Yhteistyössä