"asdf"
[QUOTE="Äitee";22244645]Ei ev.lut.kirkko ole pitänyt eikä tule pitämään ketään oviensa ulkopuolella, kyllä sisälle saa tulla niin heterot kuin homotkin ja varmasti jopa ateistit kun eivät jumalanpalvelusta ym. häiritse tahallisesti vai onko jossain ovivartioista puhuttu? Nimeenomaan tässä ihmisillä on enemmän kyse siitä että kaikilla on samat oikeudet viis siitä uskooko luterilaisen kirkon toiminnan perustaan ja Sanaan jonka mukaan kirkko toimii, mutta miksi ihmeessä sitä perustusta pitäisi muokata sellaisten ihmisten tahdon mukaisesti, jotka eivät edes siihen uskontoon usko! Eikä se ole heille aivan merkityksetön asia toteutuuko tasa-arvo kirkollisessa toiminnanssa vai ei! En kai minäkään voi olettaa, että jos meneen moskeijaan vaatimaan muslimeja muokkaamaan koraania minun tahtoni mukaisesti, että he myöskin niin tekisivät. Kirkko ei ole homojen ihmisoikeutta koskaan kyseenalaistanutkaan eikä siitä olekaan kyse. He ovat ihmisasrvoltaan siinä missä TOISETKIN ja nimeenomaan vain ja ainoastaan siinä missä toisetkin eikä ketään mukaan heterokaan voi vaatia kirkon toimintaa muuttamaan ihan vain oman halunsa mukaiseksi.[/QUOTE]
Ja kuten sanoin, tässä on hivenen isommasta asiasta kyse.
Minua ihmetyttää se, että niin monta asiaa suomalainen kirkko on muuttanut vuosien mittaan sanavalinnoista raamatussa suhtautumisessa naisiin asti, niin homot on se kauhistus? Hui.
Tiedätkö mitä! Minä toivon, että kirkko ei muutu. Minä toivon sitä todella paljon. Mitä tiukemmin kirkko pysyy muuttumattomana, sen enemmän se valtaansa menettää. Me emme kansakuntana ole kovinkaan pysyväistä. Me muutumme, kirkolla on paineita muuttua myös tai joutuu heittämään hyvästit vielä useammalle seurakuntalaiselle kuin nyt.
Ja kuten sanoin, tässä on hivenen isommasta asiasta kyse.
Minua ihmetyttää se, että niin monta asiaa suomalainen kirkko on muuttanut vuosien mittaan sanavalinnoista raamatussa suhtautumisessa naisiin asti, niin homot on se kauhistus? Hui.
Tiedätkö mitä! Minä toivon, että kirkko ei muutu. Minä toivon sitä todella paljon. Mitä tiukemmin kirkko pysyy muuttumattomana, sen enemmän se valtaansa menettää. Me emme kansakuntana ole kovinkaan pysyväistä. Me muutumme, kirkolla on paineita muuttua myös tai joutuu heittämään hyvästit vielä useammalle seurakuntalaiselle kuin nyt.