I
"Inka"
Vieras
Aina kun mieheni ottaa, hän ottaa niin kauan että tulee humalaan ja nukahtaa.Hän ei siis osaa ottaa sivistyneesti paitsi arkena. Arkena töiden jälkeen hän juo pääsääntöisesti 2olut tölkkiä,siis joka työpäivä.Viikonloppuisin hän juo minimissään myös nuo 2 olut tölkkiä tai sitten hän juo ruokaan tehdesään aperatiiveja usemman, ruualla viiniplon ja sitten tissuttelee loppu illan. Hävettävintä on aina se, että kun meillä vieraita viina vie hänet vaikka vieraat ja minä emme juo kuin joka ruan kera sen 2 viinilasi tai saunan yhteydessä siiderin.Mutta hän ei osaa lopetaa, eikä tajua että muut eivät juo. Aamuisin sitten hän häpeää,ja on onnekseni hiljaa omissa oloissaan. Hänen äitinsä oli alkoholisti joka aikoinaan valitsi viinan ja jätti perheen.
Koen etten ole hänen hoitajansa, enkä voi asialle mitään. Huomautan toki asiasta kun hän on selvin päin, mutta nalkuttamaan en ala. Hän ei ole väkivaltainen, uhkaava tai muutoin ilkeä.
Olen vain ajatellut että kaipa hän itse jonain päivänä herää joko sairastuttuaan tosissaan tai muutoin kyllästyy elämän tapaansa.
Mutta sitä vain ihmettelen miksi hän juo? Hänellä hyvä työpaikka, jonka hoitaa hyvin, asiamme on kunnossa eikä meillä ole mitään ongelmia, ei edes taloudellisia.Meillä ihanat lapset, joista pojan harrastukissa hän aktiivinen ja aina mukana.
Koen etten ole hänen hoitajansa, enkä voi asialle mitään. Huomautan toki asiasta kun hän on selvin päin, mutta nalkuttamaan en ala. Hän ei ole väkivaltainen, uhkaava tai muutoin ilkeä.
Olen vain ajatellut että kaipa hän itse jonain päivänä herää joko sairastuttuaan tosissaan tai muutoin kyllästyy elämän tapaansa.
Mutta sitä vain ihmettelen miksi hän juo? Hänellä hyvä työpaikka, jonka hoitaa hyvin, asiamme on kunnossa eikä meillä ole mitään ongelmia, ei edes taloudellisia.Meillä ihanat lapset, joista pojan harrastukissa hän aktiivinen ja aina mukana.