Hmm mielenkiintoista, että se jos vastustaa tupakointia raskausaikana on joidenkin mielestä tekopyhyyttä ja tuomitsemista?!
Ei minusta. Se, että ajattelee vauvan parasta ei voi millään tavalla olla tekopyhyyttä... Ja mun mielestä on hyvä, että linkkejä laitellaan ja asioista puhutaan, eikä vaan vaieta syystä, että joku saattaa loukkaantua. Kuten nyt täälläkin on käynyt ilmi, niin kaikille ei ole edes selvää se, että nikotiinivalmisteiden (mm. purkka ja laastari ) käyttö on paljon parempi vaihtoehto kuin tupakointi. Niitä käytettäessä lapseen ei mene häkää eikä muitakaan tupakoinnista tulevia haitta-aineita. Nikotiiniakin menee lapseen vähempi, kuin tupakkaa polttaessa.
Kaikki tupakoinnista aiheutuneet haitat, ei todellakaan tule ilmi. Tai niitä ei osata yhdistää äidin raskauden aikaiseen tupakointiin. Tupakointihan saattaa aiheuttaa mm. astmaa ja huulihalkioita. Kätkyt kuoleman riski kasvaa. Myöhemmällä iällä se saattaa näkyä keskittymishäiriöinä, kasvuhäiriöinä ja oppimisvaikeuksina.
Nämä asiat tietäen, minun mielestä ei ole mitään syytä hyssytellä asiaa.
Tämä on sitä paitsi keskustelupalsta ja tarkoitettu keskustelemiseen ja ajatustenvaihtoon. Palsta menettää merkityksensä jos täällä on vain tarkoitus
toisten perseitä, vaikka itse olisi täysin päinvastaista mieltä. Jos joku ei kestä sitä, että kaikki ei ole samaa mieltä asioista tai toiset ilmaisee asiansa liian kärkkäästi niin sillehän ei sitten voi mitään. :/
Toivotan tsemppiä kaikille tupakoinnin kanssa taisteleville ja suosittelen tosiaan noita laastareita sun muita valmisteita tupakoinnista eroon pääsemiselle.
Eikä se, että röökaa raskausaikana todellakaan tarkoita sitä, että olisi paskaäiti tai vanhempi. Huono vanhempi voi olla, vaikkei polttaiskaan ja voi olla vastuuntuntoinen ja loistava vanhempi vaikka polttaisikin.
Toivottavasti en ole loukannut ketään kirjoituksillani, ainakaan kovin pahasti.
Sitten muihin aiheisiin...
kike79 Tuollainen epätietoisuus on kyllä tuskallista. Onneksi arvot eivät normiarvoista paljoa heitä. Hyvä kun tekevät lisätutkimuksia niin voi sitten olla loppuraskauden murehtimatta asiaa. Jos siis syy olisi vain se, että ikä nostaa tuota lukua.
Minkä kokeen vastaukset nuo oli, kun en muista itselläni tuollaisista luvuista puhuttaneen mitään?
Jaksamista :hug: Täällä on peukut pystyssä, että kaikki on ok!
Pyöräilystä Minä olen vielä pyöräillyt. On paljon kätevämpää viedä sillä lapsi hoitoon ja mennä töihin, kuin kävellen. Meillä on rauhaisa tie mitä poljen ja yritän polkea varovasti, mutta riskihän siinä on silti kaatua. Hieman on kyllä alkanut tuntumaan polkeminen hankalammalta, kun tuo masu on tiellä. Pyöräillyn lopetan viimeistään sillon, kun alkaa olemaan yöpakkasia.
Pahoinvoinnista Harmi kun se ei ole kaikilla helpottanut vieläkään ja näyttää jollain tulleen se vasta kuvioihin/uudelleen (? ). Vessanpöntön halailu ei ole kyllä kivaa puuhaa!
Toivottavasti se pian helpottaisi kaikilla.
Täällä myös rintsikat on jääny pieniksi aikoja sitten ja puristavat ikävästi! Pitäis ostaa uusia, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi. Tyhmä minä, laiskuuttani kärsin puristavista rintsikoista.
Tallinnassa ois kiva käydä pitkästä aikaa.
Haluisin käydä katsomassa mitä uutta on tullu Rottermanille. Siellä ois vauvelille varmasti kaikkea ihanaa...
Onko teillä
paineen tunnetta alavatsalla? Mä en oikein tiedä, että mitä se on... Supisteleeko vai mitä. Mutta sellanen paineentunne tuntuu välillä.
Tiitulipiituli 15+2