G: Mitä hassua olet luullut? Minulle selvisi vasta 22-vuotiaana että päiväkodissa olo maksaa :D

  • Viestiketjun aloittaja t.25v
  • Ensimmäinen viesti
"Mona"
QUOTE=Helli-Karamelli;21997600]RANTASIPI

Nyt ihan muutama viikko sitten tajusin, että siinä rantasipin logossa on lintu... mie oon nähny siina AINA pupun :LOL:

siis tarkotan sitä hotellia..
Juu ja minä taas tajusin joskus viime vuonna että osuuspankin logossa on O ja P.
Oon aina luullut että se on joku venäläinen kirjain... :xmas:

Olenkin ihmetellyt miksi suomalaisella pankilla on logossaan ruma venäläinen kirjain.
[/QUOTE]

Kiitos! Mä tajusin tästä sun viestistä vasta nyt et siinä on op. :D Oon vaan luullu sitä tommoseks koukeroks!
 
Siis mitä HELKKARIA sä siellä selität??? :LOL: Oot sä kokeillu laittaa windowsin fotaria mäkille vai täh? Mikshän kaikki graafisen alan ammattilaiset käyttää mäkkejä?? :xmas:
Luit sitten jälkeenpäin kirjoittamani viestit :headwall:

Lyhyesti: Mietin itsekin, mitä helkkaria selitin. Alunalkaenkin sekoitin Linuxin ja Macin keskenään, joten tuossa olisi pitänyt lukea Macin sijasta Linux. Älä helkkarissa kysy, miksi olen näin sekava päästäni, kun en tiedä itsekään.

Ja miten ihmeessä tämä jaksaa kaivella niin monia? Ootteko te niitä, jotka It-viikon Apple/winukka-aiheisiin uutisiin tulee riitelemään toisen paremmuudesta? Älkää edes vastatko, tuo oli retorinen kysymys.
 
ve-la
Mä luulin pienenä että kaikki menevät naimisiin ja sitten saavat lapsia. Siitä huolimatta että mun lähipiirissäni oli ihmisiä jotka eivät näin tehneet! Mulle oikeasti iskostui päähän vasta yli 30-vuotiaana ettei MUN tarvitsekaan tehdä niin, vaikka teoriassa toki olin tiennyt sen jo pitkään.
 
Ys
Kesti pitkään, ennen kuin tajusin, että KOPin logossa oli orava. Mutta sehän olikin heraldisesti väärin päin. Jonkun mielestä se kuvasi ahnetta puisto-oravaa, joka sieppasi herkkupalan picnic-viltiltä ja säntäsi karkuun se hampaissaan lähimpään puuhun.
 
[QUOTE="mimmi";22002309]mie luulin tähn 33-v ikään asti ett' synnyttäminen ja se sairaalareissu sen takii ois ilmaista!!
Hitto mikä järkytys kun selvis ettei se tk-maksu 23 € katakaan synnytysreissua!!
Siis v...tu... Sieltä sairaalast tuleekin kotii lasku hoitopäivistä !!![/QUOTE]

Joissain kunnissa ensimmäiset hoitopäivät ovat ilmaisia. Suurimmassa osassa eivät.
 
<3
No tää ei oo hassua niinkuin otsikossa kysytyään, mutta äsken Oprahia katsoessa tajusin että se saippua Palmolive ei olekaan Palmo-live vaan Palm-olive...niikuin palmu-oliivi!
 
"Halikatti"
Tajusin vasta teini-iässä, että silli on kypsentämätöntä kalaa. Mulle oli uskoteltu niin, koska muuten en sitä todennäköisesti olisi syönyt. :D

muoks. Siis uskoteltu, että on kypsennettyä.
Siis kiitos, tää oli mulle vieläkin hämärän peitossa. Olinkin aina miettinyt, että mikä niinku silli? Kuka on koskaan pyytänyt silliä..?
Marinoimallako se "kypsyy"? Oonkin aina inhonnu silliä. Nyt voin lopettaa sen syömisen kokonaan.
 
En muista mitään omia mokia, mutta mun mies oli jotain 25 v. kun se silmät kirkkaana mulle väitti, ettei vessanpönttöä ja lavuaaria tarvitse koskaan pestä. Ne pysyvät itsestään puhtaina. Ei niitä kuulemma heillä koskaan kotonakaan pesty eikä tarvinnutkaan (no kyllä pestiin, piti anopillekin juttu kertoa, mutta pesijän arvannette :D).

Minä hölmö olin joka viikko tuhlannut siis aikaani niitä pesemällä... :whistle:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
[QUOTE="Halikatti";22005422]Siis kiitos, tää oli mulle vieläkin hämärän peitossa. Olinkin aina miettinyt, että mikä niinku silli? Kuka on koskaan pyytänyt silliä..?
Marinoimallako se "kypsyy"? Oonkin aina inhonnu silliä. Nyt voin lopettaa sen syömisen kokonaan.[/QUOTE]

Silli on ihan oikea kala, kuin silakka, mutta paljon isompi, viihtyy syvissä suolaisissa vesissä. Olen kerran onnistunut kalastamaan yhden sillin, ei ollut yhtä hyvää kuin purkista.
 
harmauduin
Mä en muista omia mokiani tähän hätään,
mutta mun (ihan aikuinen ) mieheni kysyi tuossa muutama viikko sitten ihan tosissaan silmät kirkkaina Tuleeks lehmistä oikeesti punasta maitoa jos ne syö marjoja....

:headwall:

:LOL:
 
oho
[QUOTE="Halikatti";22005422]Siis kiitos, tää oli mulle vieläkin hämärän peitossa. Olinkin aina miettinyt, että mikä niinku silli? Kuka on koskaan pyytänyt silliä..?
Marinoimallako se "kypsyy"? Oonkin aina inhonnu silliä. Nyt voin lopettaa sen syömisen kokonaan.[/QUOTE]

Suolaamalla/marinoimalla kuten graavilohi.

"raakaa" kalaa on myös kylmäsavustettu lohi, graavilohi, ja sushissa olevat fisut.

Hyviä ne on. :p
 
oho
[QUOTE="vieras";22002305]Kuvittelin ekalla luokalla, että Afrikka on yksi maa. Ja varmaan vielä kolmannella, että yhdynnässä miehen kivespussit laitetaan naisen sisään. Ehkä en ollut tajunnut erektion merkitystä vaan ihmettelin, että mikä sinne survotaan ja eikai nyt ainakaan sitä osaa millä pissataan...[/QUOTE]

No, minä luulin vielä kolmannella luokalla, että yhdyntä tarkoittaa sitä, että mies laittaa sormensa naisen sisään... :D
 
ettäskehtas!
[QUOTE="vieras";22002029]Mä luulin lapsena, että aikuiset ei syö karkkia, et makeanhimo vain häipyy - mun vanhemmat ei syoneet, eikä kavereittenkaan, ei ollut 70-luvulla niin yleistä makean mussuttaminen.[/QUOTE]

Ei se mussuttaminen tietty niin yleistä ollut. Mut mulle oli kamala järkytys 70-luvulla kakarana, kun löysin roskiksesta Da capo -patukan kuoret. Äiti-pentele oli syönyt multa SALAA karkkia!!
 
vieras minäkin
[QUOTE="vieras";22002305]Kuvittelin ekalla luokalla, että Afrikka on yksi maa.[/QUOTE]

Noh, jollekin palstaiselle selvisi vuosi tai kaksi sitten, että Afrikka ei ole maa... Hänelle taisi asia valjeta sivistysohjelma Big Brotherin kautta, muistaakseni.
 
"vadelma ballerina"
Alkuperäinen kirjoittaja Parempi myöhään;22006327:
Tajusin vasta aikuisena, noin kolmevitosena että merirosvoja on olemassa. :D Luulin niitä ihan vain satuolennoiksi. :)
mäkin sain tietää tän vasta vähän aikaa sitten parikymppisenä :D ja ihmettelin suuresti, kun uutisissa puhuttiin merirosvoista :D:D
 

Yhteistyössä