Tuttavien oudot tavat lasten kanssa? Jatkoketju.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei tuttava, mutta naapuri.. vetää tuossa leikkipaikalla ketjussa röökiä, syöttää muksulleen (noin 3v) jatkuvasti karkkia ja juottaa pillimehuja, kerran tämä muksu paineli vaippasillaan ja eri pari kengissä ( sattui viime keväänä, iltahämärällä) miestä vastaan ja kohta perässä laukkoi tytön äiti selittäen että "se karkasi", mies jälkeenpäin sanoi minulle että nainen taisi olla vähän maistissa. :( luulen, että nainen meikkaa tyttöä tai sitten tämä on sairas, kun silmäluomet usein vivahtavat turkoosiin ja välillä näyttää kuin olisi huulikiiltoakin.. ja vaikka tämä nainen kehuu, miten lapsi alkoi puhua aikaisin & puhuu paljon, niin kahta sanaa enempää en ole kuullut tämän pienokaisen sanovan! mieheni on lisäksi huomannut, että lapsi arastelee miehiä :/

joo jos kerrotaan mitä mun tapoja on taivasteltu niin anoppi ihmetteli ku poika ollessaan 8kk (korjattua ikää 6kk) ei saanut vielä lehmänmaitoa ja että olis jo kuulemma aika antaa sitä. Tuttu ihmetteli kun hän ei saanut antaa mun tytölle keksiä josta oli itse puraissut, kun kyllä hän on lapselleen pienenä (nyt 16) antanut. toinen tuttu loukkaantu ku mun piti pestä tytön tutti kun hänen lapsensa oli pistäny sen suuhun (hän itse putsaa lattialle/maahan pudonneen tutin omassa suussaan ja anto sit lapselle jos ei siis ollu vettä lähellä). Anoppi ihmetteli miks en voi laittaa pojalle 2-koon vaippaa kun pojalle oltiin muuten juuri siirtymässä 4-kokoon, että jos sitä vaippaa venyttää niin eikö se mee.....

Sellanen asia mitä en ymmärrä, on liiallinen epäsiisteys. En tarkoita edes mitään epäjärjestystä, vaan sitä, että on oikeasti likaista. Että ei viitsitä sen vertaa siivota, että lattiat yms. paikat missä lapsi leikkii, olis puhtaat. Toinen asia vastaavasti on sellanen hysteerinen siivoaminen, että kaikki lelutkin tyyliin puhdistetaan jollain desifiointiaineella kerran päivässä.

minkä ihmeen takia viestini poistettiin ?!!!! noh, laitetaan uudestaan:
eli, naapuri syöttää muksulleen ( noin 3v) jatkuvasti makeisia ja juottaa pillimehuja, lisäksi on tuossa leikkipaikalla aina tupakka kädessä.. koko piha täynnä tämän naisen natsoja. lapsi karkailee välillä puoli pukeissa pihalle ja monesti kun nainen huutaa sisällä lapselleen, sen kyllä kuulee koko talo :/

ei tuttava, mutta naapuri.. vetää tuossa leikkipaikalla ketjussa röökiä, syöttää muksulleen (noin 3v) jatkuvasti karkkia ja juottaa pillimehuja, kerran tämä muksu paineli vaippasillaan ja eri pari kengissä ( sattui viime keväänä, iltahämärällä) miestä vastaan ja kohta perässä laukkoi tytön äiti selittäen että "se karkasi", mies jälkeenpäin sanoi minulle että nainen taisi olla vähän maistissa. :( luulen, että nainen meikkaa tyttöä tai sitten tämä on sairas, kun silmäluomet usein vivahtavat turkoosiin ja välillä näyttää kuin olisi huulikiiltoakin.. ja vaikka tämä nainen kehuu, miten lapsi alkoi puhua aikaisin & puhuu paljon, niin kahta sanaa enempää en ole kuullut tämän pienokaisen sanovan! mieheni on lisäksi huomannut, että lapsi arastelee miehiä :/

Ei tämä nyt kuulsotaa kauhealta.

Saahan sitä karkkia syödä ja mehua juoda. Lapsi saattoi tosiaan oikeasti karata, jos äiti oli vaikka käymässä vessassa kesken iltahommien.

Tuosta meikkauksesta en edes kommentoi, vähän turhasta epäilyksiä.

meilläkin puhuttiin aikaisin ja paljon, mutta ei vieraille. Tai edes naapureille, että se siitä.

Tähän täytyy nyt kertoa sekin, kun tapasin perhekerhossa äidin, joka oli sitä mieltä että 2,5kk vauvan täytyy juoda korviketta huoneen lämpöisenä. Siis ei lämmitettynä, ettei se juo sitä niin paljoa kerralla eikä opi liian hyvälle... Siis eikö viileä maito jo riitä aiheuttamaan vatsakipuja vauvalle???

Minä ja ystäväni annoinne korvikkeen aina huoneen lämpöisena, se ei siis ole mitään viileää- vaan huoneen lämpöistä, eikä siitä ole todettu mitään haittaakaan olevan,

Se, että eräs tuttu päästää lapsensa leikkimään kaverin luo vaikka lapsi on kuumeessa/vatsataudissa, ihmetyttää kovasti. Perusteluna se, että "sama kai se on leikkiikö se kotona vai kaverilla, kun ei se kuitenkaan lepää aloillaan" ja "en jaksa kuunnella sitä rutinaa kun toisella on kova kaverin kaipuu".

Turha kai sanoa, että kyläpaikan vanhemmilta ei kysytä, onko heille ok että kipeänä oleva kaveri tulee sinne leikkimään.

hmmm.kyläpaikan vanhemmat voivat kyllä sanoa ihan suoraan etteivät ota kipeää lasta leikkimään.näin jokainen vastuullinen vanhempi tekee.

[QUOTE="tytti";22154143]hmmm.kyläpaikan vanhemmat voivat kyllä sanoa ihan suoraan etteivät ota kipeää lasta leikkimään.näin jokainen vastuullinen vanhempi tekee.[/QUOTE]

Ja näet heti että lapsi on kipeänä?

Esim. meillä on lapsi oksennellut koko aamun ja nyt leikkii tuolla omia leikkejään, ei tulisi mieleenkään päästää kylään edes vielä huomennkaan. Vastuulliset vanhemmat pitävät toipilaan kotona, eikä juoksentelemassa taryuttamaan muita.

Minusta on outoa, että lapsi pitää väkisin opettaa noin puolivuotiaana syömään karkkia ja jäätölöä, vaikka lapsi sellaisia ei osaa edes haluta. Olen kuvitellut lasten oppivan karkin syönnin myöhemminkin.

Outoa on myös alakouluikäisten kavereitten kotiintuloajat, tulevat viikonloppuna esim klo 11 kylään, kotiintuloaikaa ei ole annettu, eivätkä lähde kotiin ennenkuin käsketään, vaikka kello olisi esim. 20.00. Meillä sanotaan lapsille aina kotiintuloaika, joka on viimeistään 2-3 tuntia lähtöajasta.

[QUOTE="vieras";22154178]Ja näet heti että lapsi on kipeänä?

Esim. meillä on lapsi oksennellut koko aamun ja nyt leikkii tuolla omia leikkejään, ei tulisi mieleenkään päästää kylään edes vielä huomennkaan. Vastuulliset vanhemmat pitävät toipilaan kotona, eikä juoksentelemassa taryuttamaan muita.[/QUOTE]

Yhtenä aamuna päiväkodissa erään lapsen äiti selvitti, että lapsi oli ripuloinut aamuyöllä ja aamulla pari kertaa, mutta nyt ei ole enää mitään... ja sinne jätti lapsen. Kyllä siinä ryhmässä sitten useampi sairastui samaseen ripuliin.

Minusta on outoa, että lapsi pitää väkisin opettaa noin puolivuotiaana syömään karkkia ja jäätölöä, vaikka lapsi sellaisia ei osaa edes haluta. Olen kuvitellut lasten oppivan karkin syönnin myöhemminkin.

Outoa on myös alakouluikäisten kavereitten kotiintuloajat, tulevat viikonloppuna esim klo 11 kylään, kotiintuloaikaa ei ole annettu, eivätkä lähde kotiin ennenkuin käsketään, vaikka kello olisi esim. 20.00. Meillä sanotaan lapsille aina kotiintuloaika, joka on viimeistään 2-3 tuntia lähtöajasta.

Meidän lapsi reilu puolivuotiaana istui kahvipöydässä mukana ja halusi maistaa jäätelöä lautaseltani, ja alkoi karmea meteli kun ei saanut haluamaansa. Tosin sama olis tapahtunut vaikka siinä lautasella olisi ollut mitä tahansa muutakin. Ja kun kerran annat maistaa lapsen jäätelöä tms niin varmana tietää toistekin että mitä se on, ja haluaa sitä. Lapset on fiksuja, ei niitä voi jymäyttää, jos itse syö jotain hyvää, etteikö ne sitä tajuais. Mä en ole väkisin opettanu lapsiani tykkäämään hyvästä, ovat osanneet sen ilmankin =)

[QUOTE="tytti";22154143]hmmm.kyläpaikan vanhemmat voivat kyllä sanoa ihan suoraan etteivät ota kipeää lasta leikkimään.näin jokainen vastuullinen vanhempi tekee.[/QUOTE]
Mistä kyläpaikan vanhemmat tietää, että lapsen kaveri on oksennellut yöllä & aamulla, tai on kuumeessa?

Vanhemmat jotka pukee lapselleen aivan liian isoja vaatteita/kenkiä, ostetaan tai otetaan kaikki vastaan liian suurena että olisi kasvuvaraa. Vaatteita ei myöskään turhia pestä ettei vaan vesi kulu.

Vanhemmat jotka pomppii lapsen pillin mukaan. Pienelläkin kitinällä lapsi saa kaiken läpi, jos lapsi esim. lyö ei rangaista mitenkään. Lapselle ostetaan kaikki mitä se keksii pyytää ja sitä kuskataan vielä 6 vuotiaana fillarin takaritsalla lastenistuimella - kun se kerta sanoo ettei jaksa itse pyöräillä.

[QUOTE="vieras";21977803]Miehen exä piti/ pitää lapsiaan vertaisinaan aikuisina. Poika oli 10v kun puhui ihan pokkana että sehän on jo aikuinen... Joutui raasu kuuntelemaan kaiken maailman aikuisten ero asioita sun muita paskoja juttuja. Äiti istui illat kaljoilla ja tuo 10 v vahti nuorempiaan. Eikä auttanut ls- ilmoitukset... Yhä edellleen lapset ovat kavereita äidilleen... Tuo on mielestäni käsittämätöntä, että aikuinen ei osaa/ halua olla lapselle aikuinen vaan kaveri.[/QUOTE]

Eikä miehelläs ollut sen verran järkeä, että olis ottanut lapset hoitoonsa???

Yhteistyössä