KESÄ 2010 hoidot

Ensinnäkin tervetuloa Lakka ja Wilma=) Kiva saada uusia joukkoon!!
Shaynalle onnittelut saaliista ja oon kanssa samaa mieltä tosta pakastushommasta , että fiksua tulevaisuuden varalle mikäli tilanteet muuttuvat ja siittiöt katoavat olemattomiin.Toivotaan kuiteskin ettei niin käy!! ilmottelehan sitte et mites siirron kävi..montako aattelitte siirtää? tai pyytää lekurilta lähinnä?(sorry jos oot joskus aiemmin maininnu en muista)
Miimii: Lugeista kyselit ja en oo ikänä ees kuullu mistään asettimista..käsin minäkin ja lyhkäsillä nakkisormilla heh oon yrittäny niitä saaha mahollisimman oikeeseen osotteeseen.ai että mä voin inhota niitä palleroita kun valuvat sekunnissa vex yök.ja hei Miimii, elä huoli kyllä se alkio kiinnittyy ilman lugejakin jos niikseen on.onko sulla keltarauhasessa häikkää? jos ei oo ni periaatteessa ei ne luget oo ku tukena tos hommassa.multa jätettii ne kokonaan pois ny seur.siirrosta koska kohtu supistelee niin voimakkaasti niitten pikku pirulaisten takia(lugejen)
Gabi laitatko mulle siirtopäivän 30.8 (pas) pliiiis?
Susu:elä manaile yhtään ikähommaa, sulla on vielä vuosia aikaa yrittää =)
Kielovanamo:ai kauhee sullahan alkaa olee piinistelyt jo puolvälissä ja eiköhän oo jo aika kiinnittyä jos niikseen menee , voi vitsi jännääääää..toivotaan tosissaan , että kuumottelut jne ois juuri niitä oikeita kuumotteluja jne!!!
Miimiin ja Shaynan kanssa ollaan sitte loppuvaiheen piinistelijöitä eix vaan??
Tohon ovisjutskaan sen verran , etten oo kans koskaan tuntenu sitä itse irtoomista, muuten kyllä jomottelee ja juilii mahaa ihan pirusti pari päivää ennen ja jälkeen jne.
 
periaatteessa ei ne luget oo ku tukena tos hommassa.multa jätettii ne kokonaan pois ny seur.siirrosta koska kohtu supistelee niin voimakkaasti niitten pikku pirulaisten takia(lugejen)
Nimenomaanko ne voi aiheuttaa supisteluja?! En tiennykään ettei niitä tarvi/saa välttämättä edes käyttää, luulin että niitä käytetään aina punktion/siiroon jälkeen.. :O
Siis mullahan tehtiin 3. punktio viime viikolla, muttei kuitenkaan siirtoa (solut jouduttiin pakastaan), ja toisin kun aiemmissa jollonka oon jatkanu lugeilla, niin nyt ne menkkamaiset jomotukset on loistanu poissaolollaan...aiemmin aattelin että ne on jotain punktion jälkimaininkeja joille ei voi mitään, mutta johtuisko ne sittenkin lugeista.. vaikka outoa kyllä, kun juuri progesteronin pitäs rentouttaa kohdun lihaksia..! Sanoko lääkäri mitään että miks noin käy? Ei hitto.. mäkään en suostu käyttään niitä enää seuraavassa siirrossa :kieh:
 
Voi Shayna, ihanaa, nyt on taas menty yks iso askel eteenpäin ja onnistuneesti :heart:

Miimii, tosiaan aika hupaisan tragikoomista luettavaa tuo sun lugetilanne, voin vaan kuvitella miten ite sähläisin ja kiroilisin tilanteessa.. ;) No, onneks ilmeisesti homman sait lopulta hoidettua.

Meikäläinen alkaa unohtaa kovaa kyytiä sen, että parasta olis vaan pitää jalat maassa ja pää kylmänä.. nyt sitten eletään sitä pp-vaihetta, että lennellään pilvissä ja kuvitellaan, että tällä kertaa tämä oireilu on ihan varmasti raskausoireilua. Alavatsassa on molemmin puolin ja keskellä pitkin päivää ollut polttelua ja kipunointia. Ja mä surffailen pitkin poikin nettiä ettien tietoa alkuraskausoireista ja niiden syistä ja yritän ymmärtää todennäköisyyttä, voisko ne jo olla merkki kiinnittymisestä.. huhhuh, tää menee taas ihan älyttömäks... ja ens viikolla sitten lennetään korkealta..
 
Risupesä:mulla ollut AINA siirtojen jälkeen karmeeta alaselkä ja mahajuilintaa (supistelua?) ja lekuri päätti sen kummemmin kommentoimatta ja selittelemättä jättää luget ny seuraavasta pas.sista veke.mulla ei meinaan normaalikierrossa oo mitään ns kipuja jne ennen kun vasta menkat alkaa ja luhejen kanssa AINA eli kaippa lekuri aatteli ny kokeilla et miten käy;) yleensähän luget aina otetaan mukaan tohon touhuun joten luulisin että oon enemmänkin poikkeus kuin sääntö.ja varmaan ihan kokeilumielessä aatteli, tiedä häntä...
mutta oon valmis kokeileen ihan kaikkea !!ja ne kivut alkaa meinaan heti kun oon lugeja pari päivää käyttäny ni pakko niis olla joku yhteys!
 
Uusinta uutta! Testipäiviä (meidän klinikan suosituksen mukaan :D) ja kaksi uutta listalaista! Jos uudet haluatte, että lisäilen teidän esittelyjä tuonne etusivulle, niin kirjoittakaa muutama rivi!

Gabi pp2


Nimimerkki.......Hoito...............Aikataulu..............Testipva

Gabi77---------------2.IUI------------IUI 23.8------------5./6.9

Shayna-------------1.ICSI -----------Punktio 25.8-------

Eina-----------------4.IUI-------------IUI 16.8------------30.8 ?

kielovanamo-------2.IUI-------------IUI 19.8------------2.-6.9 ?

barbapörrö13.......2.IVF/ICSI........1 siirretty 18.8----- 1.9 ?

Sera2010----------1.IVF -----------Punktio lokakuu------

desperate----------1.IVF - 3.PAS--- Siirto 30.8-----------

Susu75...........3.ICSI................. ..2 siirretty 19.8------2.9 ?

Elli82------------1.IVF--------------loka-marraskuu-------

Pieni tiikeri------IVF----------------Punktio vko 35--------

Miimii-75----------1.IVF - 1.PAS--- Siirto 27.8-----------

Baby20xx---------

wilma32---------???

lakka83----------1. IUI--------------IUI 20.8------------3.9 ?
 
Hei tytöt onko teillä ollu punktion jälkeen aivan tosi paha olo? Tästä ei sanottu klinikalla mitään, mut mä täällä halailen välissä pönttöä ja oksensin ekan kerran jo pari tuntia sitten:x Kipuja ei kyllä ole, mut vähän huolettaa...Voihan tämä toisaalta olla ihan vain lääkkeistä johtuvaa kun yleensä en käytä ikinä juuri mitään ja tänään on tullut aikamoinen satsi.
Mäkään en osaa sanoa noista lugeista. Hoitaja sanoi tänään, että ne aloitetaan siirtopäivänä, hyöty on epävarma mutta kukaan ei uskalla jättää poiskaan:confused: Ja kuulemma kun munasarjat on punktoitu niin silloin oma progesteronituotanto on epävarmempaa. Mut PASissa niitä ei kait ole pakko käyttää jos tehdään omaan kiertoon.
kielovanamo IIIIIK kun mua jännittää sun puolesta! Toivottavasti kaikki oireet on juurikin Sitä;) Ja mehän uskotaan että on niin kauan kuin toisin todistetaan:heart: Ihanaa, kuulostaa niiiiiin lupaavalta!!!
Risupesä Anteeksi kun olen niin pihalla ja multa on mennyt ihan ohi, mutta siis miksi sulla ei tehty siirtoa? Onko kaikki muuten hyvin? Onko siirtopäivästä ollut vielä tarkempaa tietoa?
Miimii Vähän hyvät naurut sain sun lugetaistelusta:LOL: Kohta ollaan samassa jamassa täälläkin (toivottavasti), pitäis meidän vissiin lyödä viisaat päämme yhteen ja kehittää joku patentti tohon hommaan:D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka ihanat =)

Tulin vaan nopeesti moikkaamaan teitä, kauhee kiire töissä ja muutenkin nyt... ihan hyvä niin, ei ehdi ihan NIIIN paljon miettii näitä juttuja... vaikka kyllähän se tuolla takaraivossa on kokoajan, ei siitä mihinkää pääse :/

Tuun joku päivä paremmalla ajalla kommentoimaan enemmän, mutta kaikille oikein paljon peukkuja ja haleja <3 Muuten, näkyykö teillä muilla noi hymiöt ihan jättisuurina?? :O Mulla nimittäin näkyy, ärsyttävää!

Shaynalle oikein paljon onnea siirtoon, ja pikaista paranemista, toivottavasti ei oo mitään vakavampaa tuo sun oksentelu :/ <3

kielovanamolle pidetään ihan hirmuisesti peukkuja että nyt ois tärpänny!! <3

Ainiin, Lakka ja Wilma, tervetuloa :):flower:
 
Gabi, KIITTI joustavasta testiaikataulusta ;) ..saa ja saattapi naisen mieli matkan varrella muuttua..

Shayna, toivottavasti pian sun olo helpottaa, voisin kuvitella, että vatsa reagoi noihin isoihin lääkeannoksiin.

Sera kiitti peukutuksista :)
 
Gabi: Mulla oviksen tunteminen on ollut paljon vahvempaa näissä hoitokierroissa.. Johtuneeko siitä että sieltä on irronnut useampi. Mutta siis vastauksena että munasarjoja pakottaa kovastikkin silloin! Ja sellaista nippailevaa kipua se on myös.

Miimiille tsemppiä huomiseen alkion sulatuksen kohtalon kuulemiseen! (Tulipas vaikeasti muotoiltua) :)

Wilmalle ja Lakalle tervetuloa joukkoon mukaan!

kielovanamo: Mullaki heti oviksen jälkeen n.pp5-6 asti tuntui kaikenlaista mahassa, mutta nyt ei enää mitään..

shayna: Ihana saalis! Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja lähtee jakaantumaan! Minä veikkaisin että tuo sinun oksentelu johtuu niistä vahvoista lääkkeistä.. Mulla itselläni on se ongelma etten kestä mitään vahvempia kipulääkkeitä oksentamatta. Niin ja hyvä ajatus tuo pakastaminen! Voi olla todella viisas ratkaisu kaikenvaralta.

Sera: Kiva kun tulit edes "käväsemään"! Ei näy jättisuurena... ihan sellaisena ne hymiöt näkyy mulla kuin ennenkin!

Ja sit omaan napaan!

Haukkukaa mut ihan pölvästiksi :LOL: Mutta mä en vaan kestänyt enää.. testi poltteli ihan liikaa! Ja en edes pystynyt pidättämään pissaa rakossa kuin n. puolitoistatuntia! Nyt pp9 ja 11vrk pregnylistä.. Tikkuun piirtyi heti selvä, mutta haalea haalea haamu! Siis A-P-U-A!

Hölmistynyt Eina!
 
voi Eina!! Siis nyt peukut niin niin pystyyn sun puolesta, että se haamu siitä vahvistuu ja pikkuruinen jaksaa kunnolla kiinnittyä, mut oioioi miten ihanaa!! uskaltaisko jo onnitella.. kyllä kai tuo tosi tosi hyvältä nyt näyttää :D ISO HALI sulle!! Hykerryttävää.. :heart:
 
shayna Mulla oli myös melko etova olo koko punktiopäivän vaikka muuten vähillä kivuilla. Ei pystyny syömään juur mitään loppupäivänä. Lieviä hyperin(kö?) oireita tuli vasta myöhemmin, kirvelyä munasarjoissa ja repimistunteita/vihlontaa rakossa kun tyhjensi. Nyt nekin on jo parantunu.
Juu,.. tuossa oon johonkin muihin ketjuihin tilittänykin, mies keksi vedota "työkiireisiin" ku ei kiinnostanu järjestää siementen luovutusta. Eroonhan se sitten johti :( meillä oli kuitenkin pitkän aikaa jo vähän niin ja näin, on-off -etäsuhde jne. eli jollain tapaa sen teko autto tekeen mua lopullisen jättämisratkasun vaikka se alkuun järkyttikin. Mieletön tuurini oli, että toi on ainoo labra tässä maassa joka pakastaa munasolujakin, missä tahansa muualla ne (kaikki 30 :O :D) ois menny suoraa roskiin ja koko paska ois ollu aivan turhaa! Ja koska mulla ei ole tapana jäädä vellomaan murheisiin, on jotakin uutta ja (toivottavasti) parempaakin löytynyt tilalle...:heart: mut katotaan nyt rauhassa mitä tapahtuu... jos niille saiskin vielä vaikka tutut siittiöt =) jos ei, niin sitten jossain vaiheessa tanskalaiset. Mies suhtautuu kuitenkin myönteisesti lapsiajatukseen, ehkäsyjä ei tietenkään käytetä ja oon kertonukin jo tästä 4 vuoden helvetistäni.

desperate Onko sulla lääkkeellinen pas? Oli varmaan jossain mainittu muttei nyt osu silmään.. eli sillonko syödään vaan pelkkiä zumeja se kaikki nelisen viikkoa aina testiin? Vai otetaanko siihen joku keltarauhaspilleri suun kautta mukaan?
 
Juu ei vielä Kielovanamo onnitteluita.. :) Peukkuja saa vain kovasti pidellä! Ja hyvältähän tää nyt kyllä näyttää... mutta valitettavasti lopputulosta saa vielä odotella! PIINAAVAAAAAAAA!

(Huomenaamula pakko tehä testi aamupisusta vaikka kuinka on työaamu)
 
Heissan taas! Huh, pari päivää tuli oltua työmatkalla ja ihana olla taas kotona, ja koiran vieressä. =) mies on vielä omilla työreissuilla.

kielovanamo, no joo, ei olla vanhoja, sitä se lääkärikin on sanonut että periaatteessa vielä nuoria. Me ollaan kuitenkin vakavasti mietitty yhtenä vaihtoehtona myös adoptiota, ja jos siinä on n. 4-5 vuoden odotusaika, ja lapsen ja vanhemman maksimi ikäero saa olla 40 v, niin siinä mielessä aika juoksee. Mutta onhan tässä toki vielä aikaa, tosin ei näitä hoitoja kannata loputtomiin jatkaa, ainakaan omilla soluilla. Mutta katsotaan päivä kerrallaan! =)

Tervetuloa uudet wilma32 ja lakka83!!

Shayna, loistavaa, ihanaa, mahtava saalis!! =) Kaikki peukut pystyssä että hedelmöittyvät hyvin! Luget aloitat varmaan jo huomenna illalla, ainakin meillä aloitetaan siirtoa edeltävänä iltana. Voi harmi että olet voinut pahoin!! Koitahan nyt juoda paljon vettä, ja varmistaa ettei vain tule hyperiä!!

Miimii, joo mäkin oon kuullut tuosta asettimen käytöstä, mä tyhmänä ajattelin kokeilla tamponin asetinta mutta eihän se toiminut!! =) Mutta siis, kyllä se lääkeaine sieltä imeytyy, hoitaja sanoi että ihan parissa minuutissa kun limakalvot on niin verevät, ja loppu on sitten sitä "mömmöä", joka valuu ja se ei haittaa.

EINA!! Apua tosiaan, voi nyt on peukut ja ja varpaat ja kaikki pystyssä että haamu vahvistuu... =) rohkea olit kun testasit, mäkin oon jo laskenut että monesko piinapäivä olisi sunnuntaina jos ottaisi sen ilon taikka pettymyksen vapaapäivänä...

Susu ja pp6
 
Tänä aamuna sitten ihan haaaalea viiva! Ettei noi olis vaan pregnylin jämiä kun ei ollut juuri eilistä päiväpissaa vahvempi viiva tämä aamulla testattu?!?!??! Voi elämä ku tää on niin piinaavaa nyt!

Ja pp 10 nyt
 
Vihdoinkin pääsin kirjautuu tänne,palstan uusiutumisen jälkeen ei onnistunu ollenkaan ja kerran eilen pääsin,mut yhtäkkiä lensin sieltä pois:O
Tää on tylsää,kun en nyt nää samalla noita teidän kirjotuksia,pyh!!!

Mut einalle ainakin peukut pystyssä,kuulostaa lupaavalta,ihanaa:heart:

Shaynalla oli myös hyviä uutisia,onnea niistä=)

Tervetuloa uudet,lakka ja wilma:flower:

Tääl ei mitään uutta,oireita ei juurikaan,tai onhan niitä paljonkin,mut kaikki löytyy myös lugen pakkausselosteesta:attn:

Mut ei auta kun katsella ja kuulostella,mukavaa päivää kaikille!

Barba pp8
 
Viimeksi muokattu:
Vastaan omalta osaltani risupesälle, lääkkeellisessä passissa (itselläni ainakin) Zumenonia tosiaan vedetään kp2 lähtien aina tuonne 9. raskausviikolle asti (jos niin hyvin käy), samoin Lugesteronia, joka alkaa meidän tapauksessa 3-4 pv ennen siirtoa.

Nyt perheen kanssa shoppaileen, jos tuo vaikean puhelun odottaminen vähän helpottuis..
 
Tänä aamuna sitten ihan haaaalea viiva! Ettei noi olis vaan pregnylin jämiä kun ei ollut juuri eilistä päiväpissaa vahvempi viiva tämä aamulla testattu?!?!??! Voi elämä ku tää on niin piinaavaa nyt!

Ja pp 10 nyt

Heippa! Varovaiset onnittelut haamusta, joka toivottavasti vahvistuu päivä päivältä. :heart: Mie testasin vahvan haamun pp8, joka vahvistui testitestiltä. Mie pistin itseeni 10 000 yksikköä pergnyliä, joten ihan 100% ei voinut viel haamuun luottaa. Testasin joka ilta ja aamu....:ashamed: pp10 oli ihan kunnon plussa mistä pissasta vaan ja vaikkei ollut rakossa kuin 2-3h, jos sitäkään. Veritestiin änkesin jo pp12 ja hCG 344. Tuplat tulossa edelleen. =)

Monta alkiota siulle siirrettiin ja paljonko Pergnyliä pistit? Miusta kyllä tuntuu, et kyllä tuo ihan oikea plussa on, mut odotellaan vahvistumista vielä..... Onnea! :hug:

Tsemppistä kaikille piinistelijöille kaikissa vaiheissa hoitoja!

Nonna ja sukeltajat 13+3
 
Einalle varovaistakin varovaisemmat onnittelut! Jospa se sieltä vahvistuisi:heart: Mikä testi sulla oli käytössä? Onko sulla mitään oireita? Mulla muutama pp sua vähemmän ja toiveet raskautumisesta on tosi matalalla. Mitään oireita/ tuntemuksia ei ole.

Hieno juttu Shayna, et punktio sujui hyvin!
 
Nonna: Mulla oli inssi hoitona.. Ja pistin 5000IU:ta.. Siellä oli useampia rakkuloita kp12 ultrassa (follit 16mm, 14mm, 13mm, 2x11mm, 8mm) inssipäivänä ei ultrattu.

Onko muuten näin että esim. tuoresiirrossa ja PAS:ssa voi saada pienemmillä pp:llä plussan testiin? Kun kuitenkin sehän alkio on siirrettäessä jo muutaman päivän ikäinen. Kun mulla esim. inssissä se pp0 on vasta se päivä kun hedelmöittyminen tapahtuu. Kun taas noissa siirroissa se pp0 on olemas jo ihan hedelmöittynyt ja jakaantumaan lähtenyt alkio.. Ymmärtääkö kukaan mitä haen takaa :)

Eli tuohon Nonnan pp10 selvään plussaan tää mun haalea pp10 haamu ei olis tosiaan pahakaan?!?!?

Aika epäuskonen olo että tästä kuitenkaan mitään silti tulee! Mutta toivotaan toivotaan!
 
Eina Aw....siulla oli inssi. En osaa sanoa miten siinä nuo "pp:t" lasketaan, mut varmaankin siun normaali menkkojen alkamisaika on mittarina siulle parhaiten? Miun mielestä ei oo paha tuo siun pp10 haamu. Jotkut saavat virallisena testipäivänäkin haalean viivan ja silti masussa kasvetaan jo huimaa vauhtia. Monta mutkaa on vielä matkassa, mutta kovasti peukutan onnellista loppua! :)

Ja sitä epäuskoisempi sie saatat olla, kun plussa varmistuu....ainakin itse olin. Tsemppistä!
 
Viimeksi muokattu:
Mä laitan nyt vain pikakuulumiset ja menen sitten takaisin sängyn pohjalle.
Meidän tilanne on muuttunut valoisasta synkkääkin synkemmäksi. Todennäköisesti ei päästä edes siirtoon, PASit jää unelmaksi. Jotenkin luulin käyneeni jo pohjalla, mutta aina voi löytyä uusi syvyys jonne upota. Ja jota ei edes uskonut olevan olemassa. Ja josta ei haluakaan nousta pinnalle. Tai pysty.
 
Voi Shayna, tätä ei niin ikipäivinä olis toivonu.. Mä haluan vaan sua oikein kunnolla rutistaa, en löydä sanoja millä lohduttaa. Mutta vaikka te ette jaksais, niin me pidetään täällä teiän puolesta toivoa yllä, niin kauan kuin siihen on pienikin mahdollisuus.
 
Voi kurjuus Shayna, oon niiiiiin pahoillani teidän puolesta:'( Itku melkein pääs kun luin sun kirjotuksen.
Ei voi maailma olla näin niin epäreiluu et "alkumetreillä" ihminen vedetään pohjille.Mutta samaa mieltä oon Kielovanamon kanssa että me pidetään kaikki toivo yllä täällä.Voimia ja haleja teille:attn::hug:
 

Yhteistyössä