Yrityksen odottajista yritykseen päässeet <3 kevät 2014 <3

• Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
ujm
miija87: "kiva" kuulla että on mahdollista.

Mulla on siis käytännössä aika samanlainen olo kun viimeksi ennen km-raskautta. Kaksi päivää ennen plussaa alkoi migreeni ja migreeniin mulla yleensä liittyy vellova pahaolo, joskus vähän kakomista mutta ei oksentelua. Silloinkaan lääkkeet eivät auttaneet.

Nyt siis sama ajankohta ja sama olo, joskin nyt oon kolmesti tänään oksentanut ihan kunnolla, mikä ei yleensä liity mulla migreeniin. Lämmötkin on koholla (eilen ja tänään päivällä 36.9). Kovasti siis toivon että liittyis pahoinvointi nyt raskauteen ja saatais vihdoin ilouutisia..

ujm
Huomenta! Eilen illalla loppu ainakin toistaseks pahoinvointi ja nyt tuntuu migreenikin vähän helpottaneen. Heräilin juuri ja tekisin testin mutta ei oo oikein pissahätä.. Viimeks eilen joskus päivällä käynyt, taidan olla siis aika kuiva. Voikohan se vaikuttaa testitulokseen?

miija87 onnea plussasta! :)

Täällä ollaan pikkuhiljaa alettu päästä yli tuosta menetyksestä. Vielä kun nuo oireet vain katoaisivat. Miehen kanssa yhdessä tuumittu, että mahdollisimman pian haluamme yrittää uudelleen. Tänään olisi lääkärille aika varattuna...viikko sitten raahauduin vihdoin ja viimein noihin aiemmin määrättyihin verikokeisiin. Tänään pitäisikin sitten saada tieto, että oliko niissä mitään ihmeellistä.

Muutamana päivänä on repinyt alavatsaa ihan kunnolla...mun tuurilla tietty joku tulehdus nyt sitten päällä. Välillä nippailee muuten, mutta tuohon repivään tunteeseen verrattuna ne nippailut on kyllä kestettävissä. Täytyy vaan muistaa siitäkin mainita kun tuonne lääkäriin kerran vääntäytyy.

• Tykkää
Reactions: miija87
ujm mulla esikoisen eka raskausoire oli pahoinvoinnin humahdukset aamukahvia juodessa, eli voi se olla jo tossa vaiheessa :) Oliskohan mulla ollu kp 31/38 kun ekan kerran jo kahvikuppi piti kaataa viemäriin, sillon haamuilin kp 32/38 ja plussaisin kp 34/38.

Sillon ennen esikoisen tärppiä oli oli tosi pitkät kierrot, 38-40 päivää, ja sitten kun menkat synnytyksen jälkeen alko, on ollut tasaisesti 28-29 päivää. En tiedä mikä siinäkin sitten on. Painoa on kyllä joku 7 kiloa vähemmän kuin silloin ennen esikoisen odotusta, että ehkä painonpudotus on tasannut kiertoja..

pieni toive tsemppiä ja plussatuulia sinne!

Ujm testi tuloksia odotellaan :popcorn:

Pikku toive Hyvä että katseenne on jo kiinnittynyt tulevaan. Paljon tsemppiä vielä ja toivotaan, että ei mitään lisäylläreitä tule (tulehduksia tai muita) vaan pääsisitte aloittamaan uudestaan yrityksen ja onnistua siinä pian.

Täällä menkat ovat aikalailla ohi. Nyt voi siis taas alkaa hyvillä mielin miettimään tätä kiertoa :) Ajattelin nyt toistaiseksi mennä ilman noita ovistestejä. Onhan niitä vielä tuolla kaapissa ja jos jotain selviä merkkejä oviksesta on niin voihan sitä sitten katsoa mutta muuten mennään tää kesä rennoin fiiliksin :) Mietin tässä että pitäiskö ottaa personal traineriin yhteyttä jälleen ja katsoa noi miun treenaukset taas parempaan kuntoon.

Heippa kaikki! Voisko Mymosa lisäillä mut listalle? Täällä on huhtikuussa päästy viimein yrityksen makuun eli ekan yrityskierron päivä 24/29 menossa nyt.
Ikää tällä neidolla on vielä muutaman viikon ajan 27v :)

Mä en oo koskaan ollu mikään lapsirakas ihminen ja omasta vauvasta ajatuskin on muhinut jo vuoden päivät että yrittääkö ollenkaan. eli en oo ollu mitenkään kovin innokas vaan enemmänkin kauhunsekaisin yrittääkö vai eikö yrittää fiiliksin. NYT kun tehtiin päätös oman nappulan yrityksestä niin en meinaa pysyä nahoissani! Siis miten mä en tajunnu aiemmin kuinka kovasti sitä omaa vauvaa haluankaan! Ihan hurjaa! :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kaneli88
ujm tuloksia odotellaan :popcorn:

Miulla on nyt eilisen ja tän päivän nippaillu tuonne alamahaan, ja aina kun käyn pissalla, niin jää semmonen painava tunne alamahaan. Viime yönäkin heräsin monesti siihen kun koski alamahaan... En kyllä ees tiiä oisko mitään kerenny vielä kiinnittyykään, vaikka munasolu oiskin hedelmöittyny, paitsi jos se ovisplussa oli jo sillon to, niin sithän nyt olis jo dpo 5. Edellisessäkin raskaudessa oli just tätä painon tunnetta alamahalla, mutta se tais kyllä alkaa vasta plussan jälkeen... Yritän olla toivomatta liikoja, kun ihan hyvin voin kuvitella kaiken. Miulla ei edellisessä raskaudessa ollu ollenkaan pahoinvointia, niin en sitä nytkään oota.

ujm
Ei näkynyt viivaa kyllä testissä, sen sijaan koko testialue muuttu ihmeen harmaankirjavaksi?? Normaali kontrolliviiva tuli kuitenkin. Huomenna pitäis siis menkat alkaa.

Luulis kuitenkin että jos tää nyt raskaudesta johtuu niin hormoonia ois jo sen verran että näkyy testissäkin..

Nyt olisi lääkärissä käyty. Ultrasivat myös ja jotain siellä näkyi, mutta eivät osanneet vielä tarkemmin sanoa. Viikon päästä uusi reissu edessä. Samalla piti käydä labrassa, että seuraavat tuota raskaushormoonia...tulee pitkä viikko.

Millon te ootta alottanu raskaustestailut? ;D tiiän että pitäis oottaa ensin tuleeko menkat mutta ko tuo mun iso testikasa tuolla kaapissa.... ei ois pitäny tilata niitä ko nyt tuntuu ettei pysy kohta näpit erossa niistä ko just oviksesta pääsin, ovis oli joko kp 14 tai 15. nyt kp 17 dpo 1-2 ja en nyt ihan vielä mutta voisko jo muutaman päivän päästä olla haamua tai ees sen poikasta :D Tässä kierrossa itsellä odotukset liiankin korkealla! MUlla ollut jo kaikenkattavaa oiretta (mahollisesti kuviteltua) mahakipuja, kuvotuksia, hajuherkkyyttä jne.. mutta nuo saatto olla ihan ovulaatio-oireitakin.

Tänään kp 34 Orgametrilin käytön lopetuksesta. Menkkoja ei edelleenkään ja testit sen ku vaan haamuilee! Oon ihan varma että ei oo tärpänny vaikka yritystä on ollut, mutta entä jos..? Millonkohan pitäis ihan kunnolla huolestua kierron pituudesta? Kuvotusta ollut aaltoillen pari päivää epäillyn oviksen ajankohdan jälkeen, turvottaa, rintoja aristaa ja vaikka mitä you name it! Testailukin meinaa lähtee ihan käsistä..

ON: Täälläkin on nyt jotain ihme vatsakipua ja vaivaa suolistossa, vasemmalla puolella mahaa, ei kuitenkaan tuolla "alakerrassa". Jos tää on nyt jotain vatsapöpöä sitten.. Ihan vielä ei kp 10 pitäis oviskaan olla mulla, vaikka kyllä joillain ennen ovista on jo munasolun kasvukipuja ilmeisesti.. Mulla tulee kipuja yleensä oviksen jälkeen kun keltarauhanen pistää koko alamahan helläksi. Nyt sitten puuhaillaan miehen kanssa joka toinen päivä -taktiikalla seuraavat pari viikkoa, eikä ole kuulemma yhtään pahoillaan :D

Mymosa tuli mieleeni tuosta v-pen antibiootista, että se on ihan kaameaa ainetta! Jouduin 5 vuotta sitten syömään viisaudenhammaspoistoon kuurin ja sain varmaan 3 vuoden hiivakierteen siitä kaveriksi.. Että ikinä en enää vapaaehtoisesti sitä syö, tais tappaa kaiken hyvän bakteeriston koko kropasta, se hiivataistelu oli tosi tuskaa, toivotaan että ei toimi sulla samanlailla :|

Ihana vesisade, ihan kuin lokakuussa tuolla ulkona...

Mut voi poistaa tuolta piinailijoista, kun uudess kierrossa jo mennään. Nyt vasta kp11 ja ovis tekee jo tuloaan, eli tästä kierrosta olis tulossa jotain 10 pv lyhyempi, kuin edellisestä. Kovasti heittelee kyllä. : / Pitäis alkaa touhuilemaan miehen kanssa, mutta mulla on ollut seksihalut ihan kateissa monta viikkoa! Ei nappais yhtään... Pitääkö tässä "väkisin" alkaa vaan vauvaa taas tekemään. :LOL:

Vielä kiitos kaikille tsempeistä! Oon kyllä möyrinyt niin pohjamutia viime viikot että huhhuh. Ei se keskenmeno vaivaa niin paljon kuin koko tämä asia, ettei tule raskaaksi. Se oli kuitenki niin alussa ja noin viikko ennen vuotoa mulle tuli semmonen tosi vahva olo, että tää tulee vielä menemään kesken. Pitäs jotenki tajuta, että neljä kuukautta on vielä lyhyt aika yrittää vauvaa, ja kohtahan tässä lähestyy se maaginen tilastollinen kuusi kuukautta, minä aikana tullaan keskimäärin raskaaksi. Nyt en ees tiiä kannattaako heti keskenmenon perään yrittää (vähän ristiriitaista tietoa löytyy netistä, neuvolasta ei sanonu mitään, mut en hoksannu kysyäkkään). Toisaalta se oli niin alulla ja raskaushormooni laski tosi nopeesti (pari päivää vuodon alusta oli jo digi nega) ja kaikki kaksi oiretta eli väsymys ja turvotus katos heti paikalla. Ja vielä sekin, että eihän tässä muutenkaan oo mitään tullu niin tuskin tässä sen takia kannattaa alkaa ehkäsemään. Mies on ärsyttävän toiveikas, uskoo kokoajan että kohta tuun raskaaksi. Minä märisen että en tule...

Harmi ettei oo tänne tän enempää plussia tullut :( Aattelin että tekis hyvää vähän irtautua tästä palstasta, mutta ei se saa ajatuksia pois vauvasta, surusta ja pettymyksistä. Enkä oo ees pysyny poissa vaa silti käyny aina välillä katteleen, että miten teillä menee. Odotin kyllä plussavyöryä, missä se viipyy?? Osa on jo ihan kauheilla kiertopäivillä! Hullusti tsemppiä kaikille! :heart:

ujm
Liipa: mulle neuvolan ohje oli että yhet menkat väliin jotta pystyy laskemaan koska on saanut alkunsa. Muuten ei väliä koska keho kyllä tietää jos ei ole valmis. Me ei otettu ehkäisyä edes siihen väliin mutta eipä kyllä tärppiäkään näkynyt. Miehet on kyllä ärsyttäviä! Aina kun menkat tulee niin "ens kuussa sitten" "huomenna sulla ei kyllä voi alkaa menkat" "miten sä tulit heti raskaaks ja nyt et ollenkaan". Välillä tekis mieli huutaa tolle kurkkusuorana että älä jaksa, ei se oo niin yksinkertasta et seksiä ilman ehkäsyä ja pam.

Mutta hei sitten, näettekö tässä mitään image - Aijaa.com jos ooooiiikein tarkkasn katsotte? Jonkun näkönen viiva näkyy livenä, kuvaa oli tosi hankala saada. Siksi kysynkin, missä menee haamun ja viivanpaikan ero? Onko haamu aina kun on punertavaa?

Ujm öö, kyllä mä nään tuossa kaks viivaa! :D en hehkuta yhtään sen enempää, mutta mun silmät näkee siinä toisen hyvin hailakan viivan. Niin ja väriä näyttäis olevan..
Näky puhelimen näytöllä puolet paremmin kuin tietokoneen.

Viimeksi muokattu:
mymosa
Me saatiin aloittaa yrittäminen heti.. enkä kyllä ois taukoja halunnut pitääkään. Mutta sellainen sitten tuli kun ei tärppinyt..

Ujm näkyy jotain tosi tosi haaleaa.. Mutta toi fs:n testi on sellanen, että antaa testiajan jälkeen aika usein väärää plussaa. Kokemusta on monen muun lisäksi.

ujm
Mymosa: niin oon lukenut joo. Toi kuva on otettu 3min kohdalla eli testiajan puitteissa toi viiva on ilmestynyt.
Muistaakseni oli siinä jo minuutin jälkeen. Eli käytännössä ei pitäis olla roskishaamu ainakaan,

Mikähän testi kannattais ostaa? Cittarista tai apteekista. Digiä en taida raaskia ostaa.. Eli joku edullisempi?

Tämä alkaa käymään jännittäväksi :D Ei menkoista tietoakaan, mutta ei kyllä myöskään minkäänlaista fiilistä että kropassa ois jotain uutta tapahtumassa. Vois kuvitella että tissit edes vähän tuntuis erilaiselta tai edes JOTAIN jos olisikin jo ekasta kerrasta tärpännyt :D

Jos tässä vielä viikon odottelis menkkoja ennen testailuja...

Yhteistyössä