Yrityksen odottajista yritykseen päässeet <3 kevät 2014 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
mymosa, voi kun olis sulla nyt tärpännyt :)

Jep, onneks ei ole kierrot pahemmin venähdelly. Ovis kuitenkin oli ihan ajallaan ja huomennahan sitä vasta ollaan virallisesti myöhässä. Mulla vaan on niin kellontarkka kierto, että ihmettelen suuresti!

Ja mies oli näkevinään testissä jotain :D Ehkä senkin viivasilmä on vaan harjaatunut tässä ja meillä on molemmilla haamuja verkkokalvoilla :D
 
Nyt on palailtu pääsiäisen vietosta, ja taas pääsee tänne lueskelemaan ja kirjottelemaan :) Menkat alkaa olla pikku hiljaa lopuillaan ja eilen pääsi pitkästä aikaa puuhailemaan ilman kortsuja tai keskeytettyjä ;) Ovis on vasta joskus vapun jälkeen, mutta jos sitä yrittäis sinne asti joka toinen päivä meiningillä ja sitten oviksen tienoilla joka päivä.

Alkoholin käytöstä oli puhetta. Aika vähän käytän muutenkin alkoholia, niin täysin kieltäydyn vasta kun saan sen plussan. Änkyräkännejä ei ole nyt muutenkaan tarkoitus vähään aikaan juoda.

Viime yönä näin unta, että sain äitienpäivänä haalean plussan :D Oikeasti plussa ei vielä edes näkyisi silloin, vaikka tässä kierrossa tärppäisikin...

Onkos teillä muilla jotain perussairauksia, joihin teillä on jatkuva lääkitys? Itselläni on alkavaa astmaa ja allergiaa, joihin on etenkin nyt keväällä käytettävä lääkkeitä. Kortisonia käytän sekä keuhkoihin inhaloitavana että nenäsumutteena, ja nyt on allergiatabletitkin käytössä. Lääkärin mukaan noita kaikkia saa käyttää raskaanakin. Jostain olen lukenut, että nuo allergialääkkeet saattaa kuitenkin vaikuttaa raskaaksi tulemiseen, ja etenkin epätasapainossa oleva astma pidentää raskaaksituloaikaa... Viime raskaudessa mniun ei tarvinnut käyttää ollenkaan mitään lääkkeitä, mutta vajaa puoli vuotta synnytyksestä oireet tuli melkeinpä pahempina takaisin, muutenkin allergiat paheni ja niitä tuli lisää synnytyksen jälkeen.
 
Lääkityksestä niin itselläni on thyroxin eli sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa joka itsessään voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Thyroxinia pitää sitten lisätä jos se plussa joskus tulee. Lisäksi olen vuoden syönyt "stressilääkettä" venlafaxia, joka siis oikeelta nimeltä on mielialalääke mutta minulla ei ole ollut masennusta vaan stressistä kärsivä maha johon tämä lääke auttoi niin etten vedä hepuleita joka asiasta :D Sen lopetan sitten jos se plussa joskus tulee. Lisäksi joudun ajottain syömään suuriakin määriä Nexiumia (vatsansuojalääke) noihin refluksi vaivoihin, mutta sitä ei oo onneksi tarvinnut syödä sen jälkeen kun aloitin tuon venlafaxin.
 
Täällä ei edelleenkään mitään. Perjantaina gynelle jos saan ajan.

Itselläni ei ole mitää sairauksia tai lääkityksiä. Perusterve siis, mutta lievä ylipaino vaivoo. -5-10kg ois hyvä niin sais kropan sellaiseksi kun haluais.. :)
Alkoholista kieltäydyn kokonaan vasta plussan tultua, sillä siideri saattaa mennä kerran viikossa saunan jälkeen.

Oon miettinyt myös mahdollista tulevaa raskautta, että kuinka paljon alkuraskaudesta äidin veressä adrenaliini ja stressihormonit vaikuttavat mahdollisiin keskenmenoihin tai vauvaan? Ensihoitajan työssä välillä tulee vähän jänniä paikkoja ja syke nousee, joten onkohan tuo kuinka haitaksi?
 
Täällä lievä epilepsia ja pienellä annostuksella lamotrigiinia, jonka vuoksi otan reippaan ylimäärän foolihappoa :) Alkoholia en käytä juuri tuon epilepsian ja migreenin vuoksi ollenkaan. Joskus oon tarvinnut unilääkettä (tenox), mutta se on kuulemma ihan ehdoton ei jos on raskaana :O
 
Milloin, milloin, milloin saan testata? =)
En siis mitenkään hätäile :D tahdon jo tietäää.. :rolleyes:

Miup: Noo yritetään stressaamatta olla :D Viime kierrosta yritin metsästää ovista, että saisin varmuuden että ovuloinko ollenkaan. Kun en sitä kiinni saanut, niin se kyllä lisäsi stressiä. Muuten ollaan menty joka toisella päivällä siis noin. Voi olla että joskus menee 3-4 päivääkin. Keskikierrossa tietty yritetään joka toinen päivä. Voi olla tietty että en edes ovuloi juuri keskikierron vaiheilla.
 
Hohhoijaa! Luin juuri Vauva lehdestä jutun kotisynnytyksestä. Joo jokainen tekee omat päätöksensä, mutta ärsyttää tuossa toi aktiivinen-synnytys-yhdistyksen pj:n mielipide että perusterveen naisen on ihan turvallista synnyttää kotona. No olen todistanut monesti työssäni ettei se ihan noin mene.
 
Kaneli, mä ihmettelen noita kotisynnytysfanaatikkoja myös. Ei tulis itelle mieleenkään riskeerata mitään, varsinkin kun on Suomessa niin hyvä sairaanhoito ja pätevät lääkärit, kätilöt ja hoitajat! Tosin tapansa kullakin, mulle ei vaan sopis.
 
Mulla kans thyroxin kilpparin takia. Muuten en lääkkeitä syö. Buranaa käytän ehkä kahdesti vuodessa ja se ottaminen on merkki tosi kovista kivuista. En tykkää nielasta lääkkeitä ja se yksi syy miksen buranaa käytä vaikka välillä särkisikin.

Jostain syystä en taas usko plussaan vaikka pupuiltiin joka toinen päivä. Ei ole vain sellainen olo että saattaisin olla raskaana.
 
Piti tulla laittamaan ihan nopea päivittely täältäkin päin, kun oon ollut hiljaksiin tän kierron.. On ollut vaan niin älyttömän kiire!

Nytkin on pakko mennä nukkumaan, mutta huomenna tulee kunnon stoori tän hetken tilanteesta täältä päin. :) Oon kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia mutta aina ollut "muka" turhan kiireinen..

Joka tapauksessa tuhannesti onnea Liipalle plussasta vielä munkin puolesta! <3 ja tsemppiä kaikille omiin tilanteisiinne! Kyllä me kaikki toivottavasti ne vauvat vielä syliin saadaan! :)
 
mymosa
Eilen aamulämpö eilen 35.1, tänään 36.4.. joku oikku, ovis vai kiinnittymisdippi.. sitä ennen lämmöt heitellyt 35.7-36.0.. Toivottavasti ei ainakaan se ovis, koska eilen ei jaksettu niin ollaanpa myöhässä asian suhteen :( Tuskin sunnuntain kaverit kestäneet tänne asti.
 
Ohhoh mymosa, aikamoinen piikki! Toivotaan kiinnittymistä :)

Ei edelleenkään mitään... Testissä EHKÄ viivanpaikka tai haamujen haamu, mut se oli rfsu niin en nyt viitsi mitään toiveita herätellä. Ärrrrrsyttävää!
 
Täällä dpo11. Eilen kouraisi alamahaa aika kovasti iltapäivällä. Sen jälkeen juilinut oikealle alamahaan... Menkat välillä ilmoittelevat itsestään näin, joten ei varmaan tarkoita sen kummempaa. Kyllä sitä vaan kummasti kyttää itseään koko ajan, vaikka yrittää ajatella muuta. Näihin "oireisiin" ei mun kyllä pitäisi yhtään luottaa. Viime kuussa ennen menkkoja oli todella kuivaa alapäässä, mikä oli poikkeuksellista. Kuvittelin, että ois tärpännyt.. no eipä ollut. Luulenpa että la-su alkaa menkat. Meillä oli tässä kierrossa vaan kerran seksiä ovulaation aikoihin, noin pari päivää ennen sitä. Eli ei kovin hyvät mahikset siihenkään nähden...
 
Minuu on nyt pari päivää vihlonut alavatsaa ja ajottain selkää. Viime yönä ei tuntunut hyvältä nukkua mahallaan. Uskon enemmin kuitenkin että tuolla on joku tyylii pieru ihan vaan pyörimässä kuin jotain muuta vaikka totta kai sitä aina toivoo että olisi merkki jostain muusta.

Mikäs päivä meinasit pieni toive testata? :popcorn: Itse mietin että malttaisinko tuonne lauantaihin. Järkevintä olisi testata vasta maanantaina...
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Mymosa jotenkin kyllä lupaavalta näyttää toi sun testi!! mutta silti vielä niin aikaista ja sen verran haalea viiva ettei vielä voi positiiviseksi laskea (enkä siis uskalla itsekkään kovin kehua tuota punertavaa viivanpaikkaa tuossa ;) ) . Hirveästi tsemppiä sinne että maltat mielesi, ois mukava nähdä vaikka parin päivän päästä miltä testi näyttää sitten :) (vaikka tietenki oikeasti sun pitäis / kannattais oottaa vähintään viikko seuraavan testin tekoa ;) )
 
Kaneli88 Mie oon kans työssäni nähny mitä kaikkea voi vauvalle käydä synnytyksessä, niin empä ihan tarkoituksella kotona synnyttäisi.

Viime yönä valvoin yli tunnin, kun mietin töihin paluuta... Tai lähinnä olen miettinyt, jos rupeaisi keikkaa tekemään, viikonloppuja ja öitä, mutta jotenkin ajatuskin töistä tuntuu nyt ahdistavalta. Lähinnä sen takia olisi käytävä töissä edes muutaman kerran ennen seuraavaa vauvaa, ettei ne ihan kokonaan unohtaisi minuu siellä, minulla kun ei ole vakipaikkaa. Osastonhoitaja kyllä lupaili töitä kunhan haluan palata, mutta eipä hänkään varmaan enää kohta muista sitä, kun siitä alkaa olla kohta kaksi vuotta, kun viimeksi kävin töissä... Tästäkin stressaaminen tuskin ainakaan parantaa plussan mahdollisuutta...

Jotenkin toivon niin paljon, että tärppäis heti tästä ekasta kierrosta. Muistan edellisestä yrityksestä miten ahistavalta se tuntu, kun ei saanut sitä plussaa, vaikka niin kovin sitä toivoi. Lisäksi yksi kaveri on nyt raskaana, niin olisi kiva odottaa yhtä aikaa, ja lasten ikäerokin olisi pieni. Muutenkin tuntuu, että moni joilla on esikoisen ikäinen lapsi, on jo uudelleen raskaana.

Millään en malttaisi odottaa ovikseen asti, vaikka sinne onkin enää se reilu viikko. Miulla on tuolla kaapissa enää muutama ovistesti jälellä, mutta ne saapi luvan riittää tähän kiertoon. Oon jo kahesta edellisestä kierrosta tikuttanu ovista, niin en ainakaan liian aikasin rupea sitä nyt tikuttelemaan. Kuitenkin pupuillaan siinä vaiheessa vähintään joka toinen päivä, niin ei haittaa vaikka en sitä ovista nyt kiinni saiskaan. Tosin siitä olis helppo laskea millon menkkojen kuulus alkaa, niin ei tarviis tehä turhia raskaustestejäkään...
 
mymosa
No en mä olettanut että siinä muuta ees näkee mitään kun en oikein osannut sanoo näenkö itekään :D
Nyt ois dpo8 tai dpo0 ota tästä nyt selvää..

Huomenna kyselen taas verikoe tuloksia. Limakokkareita ryöpsähtelee ja housut märkänä..
 
Minä kyllä "valitettavasti" nään siinä ihan haalian viivan mutta voihan se tietty olla että mun näytössä tai päässä/silmissä vika ;)
Hei miten noi dpo:t lasketaan ? en oo ikinä perehtyny tuohon, onko se että munasolun irtoamisesta seuraava on eka päivä... ku mulla viime kierrossa todennäköinen ovispäivä oli kp18 ja kierto oli vaan 27 päivää niin mietin että mulla saattaa sitte toi luteaalivaihe olla turhan lyhyt.. mutta en oo täysin varma siitä päivästä milloin ovuloin mutta tutkailujeni perusteella puoliväliä myöhemmin.
 
mymosa
Ovis+ päivä on dpo -1, ovispäivä dpo0 ja seuraava dpo 1 jne :)

Mä tikutin kp15 aamulla ovis+, jonka kiinnittymiseen sopis eilinen dippi.. mutta sitten taas mietityttää oisko se dippi ollutkin ovis.
 

Yhteistyössä