Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Äitiys muoti-ilmiönä... Kun kolme vuotta sitten aloin odottaa esikoista, en tiennyt lähipiiristä ketään, joka olis raskaana tai toivois vauvaa. Osasin kyllä aavistella, että lähimpinä vuosina asia muuttuis ja nyt niitä vauvoja on alkanut tulla kun kaikki on reilusti yli 30. Mun lähimmät ystävät tosin eivät ole vielä lisääntyneet. Pari heistä asennoituu jotenkin niin negatiivisesti, että en välttämättä usko heidän koskaan hankkivan lapsia. Aluksi tuntui et oisin mahani kanssa tosi yksin, mutta sitten juurikin tuo "muodissa oleva äitiys" helpotti asiaa. Ja huomasin, että on monia tapoja olla äiti.

).( Mariet, puhuttiin jo eilen asiasta ja sovittiin et yritetään harrastella mahdollisimman usein, ettei pääse mitään kynnystä kehittymään. Ja tänään lähtikin "apina selästä" ja "ketsuppipullo aukesi", jos ymmärrät mitä tarkoitan ;) Tosi onnellinen fiilis et nyt on ainakin teoreettinen mahdollisuus tässä kierrossa! Oviksesta ei tosiaan mitään käryä ja toisaalta tämä massiivinen stressi varmaan estää sitä tapahtumasta. Olin viime viikon saikulla ja nyt ahdistaa kaikki työt, jotka ens viikolla odottaa. Viime yönä en todellakaan nukkunu univelkoja pois vaan valvoin klo 03-5.30 ihan omia aikojani. Fiksua...

Huomenta naiset!

Minisport :hug: Toivottavasti tämä kierto olisi teillä SE kierto.

Minä tilasin nyt ne raskaustestit. 4 liuskaa raskauskeijusta! Eli voivat tulla siis jo huomenna, koska tilasin nyt aamulla. :O Voi luoja, miten sitä pitää itsensä pois tikun varresta vielä muutaman päivän :D

kuukiuru Miä en ees uskalla kuvitella itteäni tuossa tilanteessa sitten jossain vaiheessa, ehkäpä jo muutaman vkon päästä >.< Hurjaa, ei olla mieheni kanssa harrastettu seksiä tässä kierrossa ollenkaan. Nyt on ruettava tosi toimiin, jotta ei jää hyvät uimarit käyttämättä ;)

pahoittelut minisportille *halaus* paivitan kannykalla kun istun koulussa, joten en osaa kauttaa hymioita... ylihuomenna pitais menkkojen alkaa, saapas nahda kerkeanko edes tikuttaa.. ei oo jotenki toiveet korkealla..

Oho ja hupsis. Tilasin juuri raskauskeijusta parit ovistestit ja raskaustestit, mitenkäs se nyt näin kävi =D Ovistikkuja oli pakko tilata ihan huvikseen, josko olisi vain sellainen fiilis että mahdollisesti saattaisi ovuloida niin voisi ainakin testata sen sitten heti :) Kun tosiaankin tuo ovis on tällä hetkellä täysi mysteeri & kadonnut.

Tulee Kuukiuru sinusta ihan itseni mieleen viime kierrossa :D Ensin oli päätös, että testaan sitten vasta kun menkat kunnolla myöhässä enkä testejäkään osta liian aikaisin, sitten aikaistin sekä testauspäivää että testien tilausta. Lopulta kun testit tilasin edellistäkin suunnitelmaa aikaisemmin niin menin heti postilaatikolta testaamaan :LOL: Saas nähdä kuinka käy mielenlujuuden tällä kertaa. Toisaalta kyllä mietin, että se negan testaaminenkin on ihan ok, jotenkin mukavampi ottaa ne menkat vastaan kun on jo valmistautunut. Toisaalta ikävähän siinä liian aikaisin testaamisena on jos saa plussan ja menkat alkaa silti.

Tsemppiä MiniSport :hug: Toivotaan, että tämä on teidän kierto :)

5th

Maanantai 11.11.2013

Nimimerkki.....Ikä.....Kp.............Yk....Ya........Monesko

5th................31.....31/35?........1.....10/13.....5.
Sandri............24.....28/30-31.....1.....11/13.....1.
Kuukiuru.........24.....26/30-34.....1.....10/13.....1.
Haikulainen......30.....120/27-30.....1.....10/13.....1.
mariet............26......18/32.........2.....09/13.....2.
Sinadrius........31......16/20-37.....4.....08/13.....2.
Annuski...........31.....11/??...........3.....09/13.....2.
empuska.........21......9/28-?........1.....11/13.....1.
Minisport.........27.....1/28-41.....4.....08/13.....1.
Elviira86..........27.....??/??...........1......11/13....1.

Piinailijat:
Sandri dpo 10-12
kuukiuru dpo 9
5th dpo 9

Plussanneet:

Blogeja:

kuukiuru come to mama

Viimeksi muokattu:
5th
Minisport, :hug: Toivon parasta onnea tälle uudelle yritykselle! :heart:

Onnittelut ja tsemppiä tupakasta luopuneille!

kuukiuru, en mä siitä testistä mitään näillä dpoilla kuvitellutkaan. Kunhan tykkään hassata rahaa. Kai sitä voi tyhmempäänkin tuhlata? No okei, eipä juuri voi. :LOL: Mut mä nyt vaan olen hätähousu. Testaaminen on kivaa! :D Mutta siis tosiaan muistelen saaneeni muistakin edes hailukat haamut aika myöhään. Kai tuo hcg:n erittyminenkin on aika yksilöllistä... Niin ja voi olla myös, että mun dpo onkin päivän sua jäljessä. Kun sain sen ovisplussan 2. päivä eli sit dpo0 olis ollutkin se su, joten nyt olis vasta dpo8. Mut tuntemusten mukaan olis sit päivän pidemmällä. Tsiisus, mitä salatiedettä!

Mä en oo ehkä vielä ihan täysin sinut sen asian kanssa, että tässä nyt lasta yritetään. Tai en jotenkin osaa ajatella. Muut on saaneet alkunsa aikalailla yrittämättä (voiks niin edes sanoa?!), joten peruspessimistinä ajattelen, että nyt ei ainakaan tärppää, kun oikein yrittämällä yrittää. Kaikkia typeriä ajatuksia. Kai sitä sitten vaan suojelee itseään pettymykseltä, jos vaikka ei enää tulisikaan raskaaksi. :)

Nyt mä jotenkin säikähdin, kun näin oman nikkini tuossa listan ensimmäisenä. Että siis ihanko oikeesti mä voisin kohta olla raskaana?!?

empuskaa haluan varoittaa, että se positiivisen ovistesti-tuloksen saaminen on ihan oma taitolajinsa. Siis kun ovistesti antaa plussan, ovulaatio tapahtuu todennäköisesti 24-48 tunnin kuluessa. Eli jos on ovisoireita, positiivinen ovistesti on saattanut jo mennä hutiin. Ja se plussa eli luteinisoivan hormonin huippu saattaa mennä tosi nopeaan ohi. Siksi pitäisi testata joka päivä ja kun viiva on vahvistunut, kahdesti päivässä. Ja niissä testeissähän plussa on se, että testiviiva on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva. Yhtään hailukampi testiviiva, ei pysty sanomaan, onko ovis tulossa vai mennyt jo. Mä esim. tässä kierrossa tein joka aamu testin, viiva vahvistui kp13 saakka, oli "melkein positiivinen" (eli suomeksi negatiivinen), sit lähti hiipumaan ja hävis jossain kp18 tienoilla kokonaan. Sit kp20+ vahvistu kovaa kyytiä ja plussa tuli kp22.

Anteeksi luento. :ashamed: Mut mä en ainakaan näitä asioita tiennyt aikaisemmin ja siks koko perhanan oviksen tikuttaminen oli aika moinen operaatio minusta. Vaikka tulihan se plussa sieltä sitten lopulta. :) Ehkä helpompaa on vaan kuksia harvase päivä siinä pari viikkoa ennen menkkojen odotettua alkamista. :D

Mä tuhlasin tänäänkin aamulla yhden ovistestin. Eikä siihen kyllä testiviivaa tule hyvällä mielikuvituksellakaan. Sehän siis reagoi myös istukkahormoniin. En usko yhtään, että ekasta kierrosta olisi napsahtanut. Odottelen siis hyvillä mielin loppuviikolla alkavia rättipäiviä. :)

Viimeksi muokattu:
mä oon niin muka jo asennoitunu ensi kiertoon, mut silti tuntuu et on jotenki tosi pettynyt jos/kun uusi kierto alkaa.. sekavat on fiilikset! Tänään on vähän nippaillut ala vatsaa, mutta tärppiin en niin usko.. pitää vain kai ajatella, että se lapsi tulee kun sen on tarkoitettu tulla.. seuraavan kerran saaki jännittää just joulun alla, sillon on varmaan ihana fiilis, kun muutenki on kaikkee kivaa :)

Miestä kiusaan kaikella mahdollisella :D " älä nyt töki, vauva säikähtää.." ja mies on sillee "ootko muka testannu?" aikas hauskaa :D sanoinki, et enköhän mä tulis kirkuen ovella vastaan jos olisin testannu ja saanu plussan..!

en oo vieläkään lukenu tämän viikon tenttiin, outoo miten nää ajatukset tuntuu pyörivän nyt vain tän kierron ym ympärillä..

Meitä on tällä viikolla moni testailemassa ja jännäilemässä, saapa nähä joko saadaan tähän jengiin eka plussa :)

plussatuulia kaikille kanssasisarille!! :heart:

Voisitteko joku teistä jo plussata kiitos?

Ja minä ostin TAAS vauvalle jotain, pienet sukat. Huhhuh, jos tämä on nyt tälläistä niin voi herramajeesus mitä se on sitten kun olen raskaana oikeasti. En tahdo edes tietää, luojalle kiitos muutettiin pois kaupungista niin ei ole ainakaan kaikki kaupat heti nurkan takana *huokaus helpotuksesta*

Hei jee, tänään Erilaisissa äideissä Emilia :)

5th Kiitos ja kumarrus tuosta valistamisesta, onneksi joku täällä on hirrrrmuisen tietoinen jostain! ;) Noh, jos sitten vaikka joku päivä pissin huvikseni niihin ovistikkuihin, hihi.

Mulla on ajoittaista menkkajomotusta, tosin vähän vähemmän mitä yleensä pari päivää ennen menkkoja.. no, mieshän on sitä mieltä että joulukuussa aloitetaan varsinainen yritys, mut tässä kierrossa se vaan vähän lipsahti, niin siksi pidän itse tätä yk 1:nä.. että saa nähä mitä miehelle meinaa yrittäminen, kovasti tuo on puhunu et sit kanssa yritetään :D

Mä olen niin rakastunut noihin pienen ihmisen vaatteisiin, vielä kun saisi sen joka niitä käyttäisi.

Vautsi, savuttomuutta reippaasti yli 24h takana. Ja voin kertoa että tämä päivä on mennyt hirveän kivuttomasti :0 aamupäivästä aivan hirveät niggikset, mutta sitten kun vain ajattelee vauvaa ja raskautta ja muuta mukavaa niin unohtuu nekin niggikset! Tosi hyvä ja vahva tunne tästä lopetuksesta.

Nyt niitä plussia teille ihanat naiset. Minä ajattelin tänään katkaista tämän kierron seksittömyyden. Mies jo toivoi tositoimia että tulisi tuloksia;)

Ps. Minä ostin hirveän läjän hedelmiä! Satsumia, banaaneja ja suuuuperkalliita viinirypäleitä suoraan Brasiliasta! ;) ja ostinpahan teen vihaajana nyt sitten teetäkin. 0_o kahvin juonnin minä aion lopettaa/vähentää roimasti. Korvaan sen sitten sillä teellä tai sitten en. Taidan tesmailla jo heti tänään sen teen, ei tarvitse huomenna aamulla ennen töihin lähtöä sitten irvistellä ;)

5th
Mä oon kyllä juonu raskaanakin kahvia, ehkä jopa yli suositustenkin ja ihan normaaleitahan noista ipanoista on tullut. Oon mys syönyt joskus salmiakkia ja syöny fetaa. Oon ajatellut, että järjenkäyttö on sallittua. :)

Piti oikein tulla raportoimaan, että mun tissit turpos. :O Siis aika yllättäen. Kirjaan hän vaan tänne muistiin, että muistan sitten ensi kierrossa, ettei tämäkään "oire" mitään meinaa. :D

Tiistai 12.11.2013

Nimimerkki.....Ikä.....Kp.............Yk....Ya........Monesko

5th................31.....32/35?........1.....10/13.....5.
Sandri............24.....29/30-31.....1.....11/13.....1.
Kuukiuru.........24.....27/30-34.....1.....10/13.....1.
Haikulainen......30.....21/27-30.....1.....10/13.....1.
mariet............26......19/32.........2.....09/13.....2.
Sinadrius........31......17/20-37.....4.....08/13.....2.
Annuski...........31.....12/??...........3.....09/13.....2.
empuska.........21......10/28-?........1.....11/13.....1.
Minisport.........27.....2/28-41.....4.....08/13.....1.
Elviira86..........27.....??/??...........1......11/13....1.

Piinailijat:
Sandri dpo 11-13
kuukiuru dpo 10
5th dpo 10

Plussanneet:

Blogeja:

kuukiuru come to mama

Viimeksi muokattu:
5th
No testasin ja siihen tuli joku perhanan viivanpaikka. Ihan selvä viiva, muttei siinä mitään väriä kyllä ole. Harkitsen, josko kävisin ostamassa luottotestini (apteekin oma) ja kokeilisin sillä vaikka huomenna uudestaan...

5th
Jatkan yksinpuheluani. :D Tuli tossa aikasemmin pyyhittäessä vähän punasta paperiin. Tai sellasta veren värjäämää valkkaria. Sit se loppu. Nyt mulla on sit testaamisen lisäksi toinenkin uusi harrastus, käyn vessassa vähän väliä pyyhkimässä toosaani. :LOL: Ai että sitä osaa ihmislapsi olla pöhelö kuumeissaan...

Liekö sieltä sitten uus kierto jo alkamassa vai mitähittoa? Tyhmänä menin googlailemaan kiinnitysvuodosta ja salaa toivon, että kyse oliskin ollut siitä. Ei kyllä oo ikinä ennenkään moista ollut... No, jos sitä huomenna sitten tuhlaisi tuon apteekin oman tuolta kaapista, jos ei sitä ennen hanat aukea. :)

Eipä ne testit tänne pohjoiseen täksi päiväksi ennättäneet.. ja paikat tuntuu "kosteilta", joten eikhään ne menkat huomenna ala..

Toisaalta, ens viikonloppuna ois kaverin synttärit, kosteet sellaiset.. et pidän niitä vähän sellasena "lohdustuspalkintona", vaikka ehkä kuulostaa oudolta.. siis tottakai eniten toivon plussaa testiin, mutta kun olo on sellainen, että ne menkat kans alkaa huomenna, niin sillee kiva et alkukierron luulisi menevän nopeasti kun on tekemistä ja hauskan pitoa

Mihinhän kassakaappiin ne omat testit sitten piilottaisi. No josko minä malttaisin mieltäni edes tuoss testaamisessa, NOT. Oisi vain niin paljon kivempi huomata siinä testissä kunnon helakka viiva eikä sitten arvuutella haamun paikkaa, noh kaikki aikanaan.

Kyllä ne Sandri sieltä tulee ja nyt toivomiset ettei ala menkat :( Meillä voisi jo olla aika saada meidän "kaikkien esikoinen" tänne ryhmään, eli plussatuulia naikkoset!

Harmi sandri, että testit eivät ehtineet vielä tänään. Jospa sitten huomenna ja toivotaan, ettei ne menkatkaan ala. Ainakin noissa odotusketjuissa monet sanoo että olo on ollut plussatessa juuri sellainen että menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä.

Ko 19 eikä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. En edes tiedä onko ovista ollut vielä. Vähän houkuttaisi ne ovistestit seuraavaan kiertoon. Jos edes yhdessä kierrossa kokeilisi niin tietäisi vähän miten eri oireet ja itse ovis liittyy toisiinsa vai liittyykö ollenkaan.

No jopas harmillista 5th! Tässä uudessa kierrossa sitten ;)

Ja Sandrille ja kuukiurulle tosiaankin nyt paineita plussaamiseen!

Womanlogin mukaan tämä viikko kaikista hedelmällisintä aikaa + maanantaina mahdollinen ovis (tuskin.) Meillä nyt lemmiskellään ahkerasti.

Onko täällä Nrj:n kuuntelijoita? Todella hyvää ja asiantuntevaa keskustelua raskausajan tupakoinnista yms. Toivottavasti avaa kuuntelioiden silmiä ja helpottavat lopettamista! :)

No saisi kyllä ne teidän testit jo tulla. Minä olin siis se, joka sai seuraavana päivänä. Kahdesti itseasiassa vielä. Mutta ehkä se johtui siitä kun maksoin Nordean tililtä ja ennen klo 15. Niillä ehdoillahan ne lupaa toimituksen heti.

Joko Sandrille tuli? En malta odottaa tuloksia kun jännään teidän puolesta. Kyllä todennäköisyydet on sen puolella, etä ainakin joku teistä ekakiertolaisista plussaa :)

Pahoittelut 5th uudesta kierrosta. Jospa sitten tällä kertaa :)

Yhteistyössä