Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

mymosa
Ponityttö, me mentiin kihloihin samana päivänä kun toi kuopus syntyi ja samana keväänä osti meille talon:) ja ollaan oltu 4v yhessä ja vasta jouluna kosi.

No voin lohduttaa, että ex jätti meidät kun odotin tuota keskimmäistä, viikko plussan jälkeen sanoi että lähtee. Että ei oo mikään idyllinen ydinperhe meillä nyt. Esikoisenkin kasvatin lähestulkoon yksin. Vuokralla rivarissa, sittemmin kerrostalossa.. Olen ollut kohta yhteensä 8v kotiäitinä, koko elämäni aikana tehnyt varsinaista palkkatyötä 4kk.

SJ, no plussasta en mee sanomaan, mutta jos on yhtään lukenut mun tekstejä niin selvii kyllä, että hyvin mahdollista.. Viallinen testi, pissan vahvuus, testin paskuus ym vaikuttaa..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ponityttö voi sua.. ei se lapsi siitä tiiä onko se vuokra asunto vai oma tai onko äiti ja isi kävelly alttarille vaa siitä kuinka paljo te toisianne ja lasta rakastatte :)

Munkin vanhemmat aina asunu vuokralla. Ne hankki osaomistusasunnon vasta kun olin lukiossa. Ne on nyt yli kuuskymppisiä, mulla kun on kaks isoveljeä, jotka on yli 30v.

Itselle tosin tuntui oikealta mennä ensin naimisiin ja sitten vasta lapset ja omistusasunto on siksi, että vuokralla oleminen tuntui rahan hukkaan heittämiseltä. Mutta ei kaikki tykkää omistaa, kun vuokralla on huoletonta, kun muut hoitaa kaiken. Mekin tykätään nyt tästä kerrostaloelämästä enemmän ku edellisestä rivi/luhtitalosta. Ja jotkunhan kokee että naimisiin meneminen on vaan rahan tuhlausta ja ettei se paperi mitään todista.

Viimeksi muokattu:
Kiitos anni! <3 silmät kastu ku luin tota! Me etitään asumisoikeuskämppää, mutta täältä päin suomea siinä saattaa vierähtää vuosia ennenkun sellanen saadaan. En ajatellut jäädä odottamaan lasten tekoa siihen asti.

Mymosa: onneks sullakaan ei ollut sillon vielä punasta tupaa ja perunamaata, mutta selvisit silti <3. Mulla kans yhden tutun mies jätti samana päivänä kun kuuli raskaudesta! Must toi on hirvein teko mitä ihmiselle voi tehdä. Toi on se tilanne mitä mä pelkään maailman eniten ja nään siitä todella paljon painajaisia! Oon mielettömän ylpee susta. Kyllä tollasesta selviäminen vahvistaa vaikka varmana on ollut rankkaa. <3

mymosa
Mä ajattelin noin, että se avioliitto ei muuta mitään eikä sitä tarvii mihinkään. Eikä se muuta nytkään vaikka häät tulossakin, mut saanpahan juhlat ;) No ei vaan on musta ihan kiva mennä naimisiin juuri tuon miehen kanssa.

mymosa
Mullahan itellä ei ole ikinä ollut mahdollisuutta ottaa lainaa asuntoon. En halua osaketta vaan ihan oman ja se pitää olla oktalo. Nyt meillä on rintamiestalo yli 6000m2 omalla pihalla, jossa pieni puualue, kaupunkiin n. 3km ja silti asutaan taajaman reunalla.
Onhan tää pakkasilla uunien lämmitystä ym, mutta mä tykkään.. leivinuuni/hellaa en vaihtais mihinkään.

mymosa
Ja kiitos Ponityttö, totta toi mitä kirjoitit.. olen vahvistunut paljon. Olen saanut luonnetta ja osaan sanoa nykyään asiat suoraan. itseluottamusta. Kiitos ex, jonka takia olen saanut taistella lakimiehen kanssa oikeuteen asti.

SJ
Tottakai jokainen tekee miten itestä tuntuu hyvälle :) eikä naimisiinmeno välttämättä kalliiksi tule jos ei isoja häitä piä. Me mentiin naimisii koska se tuntui oikeelta eikä ollut syytä miksei mentäis. Talo ostettiin koska haluttiin omaa rauhaa ja tykätään tehdä ite kaikkea (remonttia, pihanlaittoa ym.) Miehellä oli pitkäaikainen haave saada hirvikoira (harrasta metästystä) eikä sellasta ois voinut rivitaloon ottaa kun on ulkokoira ja tarttee tarhan ja muut. Ite oon asunuy lapsuuteni rivitalossa sisarusten ja yh-äitin kanssa ja mulla oli onnellinen lapsuus enkä vaihtais mitään vaikka vaikeeta olikin sillon ku isä lähti (olin 2v). Joten millään muulla ei ole väliä kun sillä et vanhemmat välittää!!

Ponityttö Et ole ainut :) Mekään emme vielä ole edes kihloissa, mutta naimisiinmenosta on paljon puhuttu. Yhdessä kohta 5v. Mies tahtoisi ehkä kirkkohäät, mutta minulle kävisi maistraatti ja pieni juhla. Omaa asuntoa kovasti etsitään, tällä hetkellä on vuokrakaksio kerrostalossa.

SJ Testaile vielä uudestaan, olisko ollu joku susitesti tai eri vahvuinen pissa?

En muista oliko täällä jo sanottu, mutta yleareenassa löytyy brittidokkari alle 25v vauvan saavista perheistä. Muutama tarina kerrotaan, mutta jotenkin pistää silmään, että niin moni on vahinkolapsia. Jotenkin ärsyttää tuommoiset kun tietää miten monille lapsen saaminen on niin vaikeaa ja positiivinen tulos antaa odotuttaa itseään.

SJ
Kyllä teenkin vielä testin ellei menkkoja ala kuulua :) joo aika epäreilu fiilis oli itellä, kun tosiaan ehkäsy jätettiin jo syyskuussa ja oli ajatus et tjot ja nyt sit tosissaan yritetään kun ei tärppiä syksyn aikana tullut niin sain tuossa pari viikkoa sitten kuulla et mun hyvä ystävä odottaa vauvaa koska oli kuulemma unohtanut useamman pillerin, raskaus tuli ihan yllärinä ja hän on ollut miehensä kanssa kesästä asti eikä heillä ollut todellakaan tarkoitus tehdä lapsia vielä vuosiin. Hän oli tosi hämillään ja jopa surullinen mutta päätti pitää lapsen. Samaan aikaan me täällä ootetaan et testiin tulis edes joku viiva ja haaveet toteutuis...

Eikö se ole oleellisinta että onko ne yhtä tummat :)
Mullakin oli joka päivä haamu niin kauan ku mittasin kunnes eilen tuli se tumma viiva.

Ruukaatteko enää positiivisen ovistestin jälkee tikuttaa vai vasta seuraavassa kierrossa?

Mä saatan kyllä nyt tässä kierrossa tikutella tuota ovista vielä parin päivän verran että tummuuko nuo viivat vielä vai ei.. en ole nimittäin ikinä tätä ennen tikuttanut ovista.

Tänään mua on kyllä nippaillut tuosta vasemman munasarjan kohdalta. Ja vähän semmonen horny olo koko ajan.

Onpas täällä monenlaista elämäntilannetta tosiaan :) Meillä mies on matalapalkka-alalla ja mä oon opiskelija (valmistunkohan ikinä, aika huonolta näyttää :D), mutta olin sen verran pitkään tuossa välissä töissä, että saatiin asuntolainaa pieneen rivarikaksioon. Mitään ylimääräistä rahaa ei todellakaan ole, mutta ollaan niin vähään materiaan tyytyväisiä, että hyvin pärjätään :) Ollaan oltu pari vuotta naimisissa ja sitä ennen kolme vuotta seurustelua/avoliittoa. Ja tosiaan pitkään ajateltiin, että meillehän ei lasta tule vaan lemmikit riittää, mutta kappas vaan ja tässä sitä ollaan!

Tatskoja mulla on 8 kpl :D Lisää tosin tuskin tulee, värejä vois korjailla joskus jos on rahaa/aikaa/intoa.

Niin joo ja vielä, huomennahan on kp9, eli ovista tikuttamaan! Huonoja oloja ei ole ollut, joten luotan nyt tuohon negadiagnoosiin.

Viimeksi muokattu:
Joo siis eihä sillä ole väli onko kontrolli vaalea kun siitä se katotaan ovatko saman vahvuiset. Näytti vaan jotenki omaan silmään haalealle, mutta ei noi munkaan taida sen tummempia olla.

Mä ajattelin tikuttaa plussan jälkeen iha senki takia et jos saan yhtä vahvat viivat mutta sit seuraavana päivänä saanki vahvemman ku kontrolli. Tiedän vaa jos tikutan.

Minähän en ole himotestaaja en ;) alotin tikuttamisen jo kp 6 :D MUTTA tähän on syy...sillä mulla oli yhdessä kierrossa ovis jo kp8 ;) mä en oikeesti tiiä mitää siistimpää ku tikkuun pissiminen. Ei se tulos mua niin kiinnosta, et välil se on unohtunu se tikku vaan johonki mut hitto et oon innoissani joka aamusesta operaatiosta. Pitäisköhä mun ryhtyy kemistiks :D.

Viimeksi muokattu:
Empuska en tiiä millanen sulla on yleensä kierto mut mulla ainaki tuli se tumma viiva vasta kp21 ja oli jo viikko aikasemmin nippailuja ja sillon oli ekat hornyt päivät :D.. en sit tiiä voisko se ollaki vauva joka teki sen tumman viivan ^^ pliis joohan? :D mut on tosiaan ollut usein sitä 35pv:n kiertoa.

Voi hyvä tavaton jos sitä joutuu TAAS oottaan ikuisuuden niitä mahollisia menkkoja -,- siinä vaiheessa miä kyllä romahan tähä sohvaa ;) joo eli miä kyllä tikutan vielä etiäpäin tästä ja katon mite ne viivat siitä muuttuu...

ujm
Alkuperäinen kirjoittaja ponityttö;29467616:
Me ei olla edes kihloissa.... äpärä lapsi meille tulee jos tulee :D.
Niin meillekin, näillä näkymin. Jos siis tärppää tässä piakkoin niin mennään noin puoli vuotta muksun syntymän jälkeen naimisiin. Ja mekin asutaan kyllä ihan vuokralla, rivitalossa tosin mutta kuitenkin. Varmasti ajankohtaista joskus asunnon osto, mutta halutaan ostaa suoraan omakotitalo, koska tässä kaupungissa on asunnoiden myynti aika suuri ongelma jo poismuuton takia, niin kiva jos ostais ensin pienen kerrostalokämpän eikä sais sitä myytyä kun haluaa omakotitaloon.. Ja omakotitaloa ei viitsitä vielä harkita, kun hyvin kahdestaan ja kolmestaankin mahdutaan rivarikaksioon.

Ei se elämäntilanne koskaan välttämättä ole 100% täydellinen. Aina voi lykätä lapsentekoa jos ajattelee että kaiken pitää olla niin ja näin ja noin. Mulla on osa-aikatyö joten äitiysrahat on aikapienet, miehellä voi loppua koska vaan työt. Mutta niin voi olla viiden vuoden päästäkin. Siksi ei haluta odottaa ja lykätä parempaan tilanteeseen.

Joo samoilla linjoilla täällä. Mulla määräaikanen ja oon nyt viimeset 5 vuotta tehny töitä määräaikasella sopimuksella eli tuskin ihan lähivuosina vakituista mistään muutenkaan saisin.

Meillä yhteistä historiaa yli puolet vähemmän kun teillä muilla, mutta enpä jaksa siitäkään asiasta paineita ottaa. Sanokoot ystävät, tuttavat, sukulaiset mitä vaan niin eiköhän me itse tiedetä milloin on aika lapsille. Tulotaso meillä on pikkasen korkeampi kun keskimääräisesti ikäisillämme, mutta menee meillä taas asumiseen enemmän rahaa kun keskimääräisesti.

ovistesti 19.1 aamu - Aijaa.com
Tässä äskeinen ovulaatiotesti, aamun eka pissa. Tuli muuten juuri mieleen että vaikuttaako ovistestiin jos sisällä on vielä miehen eritteitä? Touhuttiin tuossa aamulla juuri niin tuli vain mieleen että vaikuttaako se testiin jotenkin jos pissan mukana tulee miehistä mehua. :0

Mehän ei olla miehen kanssa seurusteltu vielä edes kahta vuotta, mutta jostain vain sen tietää että kuka on se oikea ja kuka ei. <3 niin miksi odottamaan ikuisuutta siis. Mieskin on minua sen 10 vuotta vanhempi niin ollaan aivan täydellisiä toisillemme. Minä haluan lapsia nuorena ja mies on saanut viettää sitä toisenlaista elämää jo aikansa. Ei oikein aamulla sanainen arkku ole kaikista parhaimmassa valmiudessa, heh

• Tykkää
Reactions: Heranen
ponityttö, mulla on useampikin ystävä, joilla lapsi on ollut kiikarissa 3-6kk seurustelun alkamisesta ja tärpännytkin melkein heti heillä kaikilla. Ja yhdessä ovat kaikki edelleen, eräälläkin parilla on jo kolme lasta! Että ei se sitä katso :) Kaikki elää omaan tahtiinsa ja tekee kuten parhaaksi kokee.

Mua rupes ahdistamaan ihan helvetisti, kun näin kaupungilla ohimennen erään naisen jonka tiedän pyörivän huumeporukoissa. Se sai yhden pirijorman kanssa lapsen joskus pari vuotta sitten ja nyt se oli TAAS paksuna! Tuntuu niin epäreilulta tollanen, että täällä halutaan lasta rakastavaan kotiin ja maksimoidaan tulevan lapsen terveys jo yritysaikana ym. ja sitten näkee tuollaisen tapauksen sikiävän :( Murrrrrr!

Ei tosin mitään tietoa millainen sen naisen elämäntilanne on (ei ole mun tuttu siis, vaan tiedän entisen työni kautta tän porukan), mutta toivon todella, että se on kuivilla ja asiat järjestyksessä. Jos sillä on tarjota lapsille selvä ja rakastava koti, niin sitten en tietenkään halua häneltä sitä onnea riistää, mutta takaraivossa kyllä kytee pieni pyhä viha... Hyi minua ja ajatuksiani, yhhh... :ashamed:

empuska näyttäis olevan melkein! Mulla tuli tuollainen toisesta reunasta vahva viiva viime kierrossa kp11 puolen päivän maissa ja sitten tasavahvat viivat kuuden aikaan illalla. En usko, että siittiöt mihinkään vaikuttaa, ne kun rakentuu ihan eri osasista kuin LH-hormoni :)

Yhteistyössä