Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Ompas täällä jännittäviä hetkiä monella ja tervetuloa ikkuspikkus!
SJ tarinoi toki täällä siihen asti kun saadaan lisää plussanneita kasaan ja tuo uusi vol.2 voidaan perustaa. Itse en ainakaan toistaiseksi lämpeä ajatuksesta siirtyä facebookiin juttelemaan. Anonyymisti tohtii sanoa asiat toisin :D

Meillä ollut miehen kanssa erikoinen kuukausi tähän mennessä. Joka toinen päivä melkein pupuiltu, kun yleensä kerta viikkohon on riittänyt. Ilmeisesti miestäkin on ruvennut kiinnostamasn vauva haaveet. Itse olen yrittänyt ottaa rauhallisemmin ja olla puhumatta koko ajan miehelle vauvoista. Luulen että viime kuukausi meni siksi plörinäksi, kun miehelle iski todennäköisesti pieni ramppikuume. Keskusteltiin asioista uudelleen ja nyt mies tuntuu olevan ajan tasalla. Kp 15 menossa ja ovistikkuun tulee haaleaa viivaa. Taitaa ovis olla hieman aikaisemmassa kuin viime kuussa. Ei haittaa, hyvä vain. Viivan vahvistumista odotellessa. :)

Ihana auringonpaiste ulkona! Vapaapäivä on mennyt leppoisasti ja nyt lähden koiran kanssa pitkälle lenkille. Hyvää kevätpäivää kaikille! :)
 
Meidän suvussa on eniten maaliskuun lapsia eli juhannuksena sit pupuillaan kunnolla ;)

Mulla halut lisäänty pillerien jättämisen jälkeen ja luulen että se vauva on siihen syy. Haluan sitä niin paljon ja kun tietää miten se saa alkunsa niin... kyllä olen mieheni kimpussa! :D

Mulla oli eilen vatsa tosi kipeä enkä saanut ruokaa alas. Ajattelin että nyt ne menkat alkaa... vaan eipä ole alkanut! :) jos ei ala niin perjantaina testiä, pelkään niim sitä negaa kun se maanantaina tuli. Vaan ehkä ei ois maanantaina vielä näkynyt? (Toive ajattelua, realistinen minä sanoo että yritetään sit huhtikuussa)

Lisäys: nyt tuli outoa puuromaista valkkaria.. kellään ollut samanlaista? Mulla yleensä muuten tulee tosi harvoin valkkaria ja tollasta ei kyl oo koskaan tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä suvussa on synnytty tasaisesti läpi vuoden. Toisaalta ei haittaa vaikka nyt ei tärppäis, sillä naurettavalta kuin se kuulostaa mutta hieman kismittäisi lapsen puolesta jos syntyy ihan joulukuun lopulla. Itse olen loppuvuoden lapsia ja muistan kuinka pienenä harmitti saada aina kaikki viimeisenä. Joutui odottamaan mopokorttia ja sitten ajokorttia sekä baariin pääsyä. Nyt tosin ei enää haittaa myöhäinen syntymäpäivä.. :D

Katsoiko kukaan uusinta Prisma dokumenttia 9kk kohdussa? Oli mielenkiintoinen väite kuinka syntymäpaino vaikuttaa mahdollisiin sairauksiin myöhemmällä ikää ja kuinka paljon kohdussa vietetty aika vaikuttaa persoonaamme. Ohjelmassa oli tutkittu intialaisia lapsia syntymästä 21-vuotiaiksi asti. Heillä ei ole ylipainoa, mutta jostain syystä heillä esiintyy paljon elintasosairauksia kuten diabetesta ja sydänsairauksia. Tutkimuksissa todettiin että 2kg syntyneet sairastuvat helpommin esim diabetekseen. Tutkija väitti myös että on parempi syntyä 3,5kg kuin 3kg painavana.
 
Nööyyyy, meillä taitaa kyläillä hiiva tai sitten ph tasapaino heittää kuperkeikkaa :( Höh! Ainakin vähän siltä tuntuu.. En ole koskaan syönyt e-pillereitä ja nyt sitten ilman kumia pupuiltu niin tämä on tulos :D
Ei kai sitä auta kuin huomiseen odottaa, jättää tältä iltaa pupuilut väliin ja marssia huomenna apteekkiin jos tuntemukset pahenee. Just kun oli päässyt eroon menkoista :D
 
Heei, onkos täällä muita suihkussa harrastelijoita? Mietin vaan, kun meillä harrastetaan AINA suihkussa, kun mies on aina iltaisin niin väsy ettei jaksa, niin suihkussa sitten menee helposti. Mietin vaan, että onkohan huonommat mahdollisuudet tärppiin, kun asento ei ole "oikea" ja kunnollinen.. Eihän sen periaatteessa pitäisi mitään vaikuttaa, koska samanlailla ne simpat löytää perille.. Vaai? :D Asia tuli mieleen ja rupesi vaivaamaan, niin päätin jakaa! Ihanaa, kun on tälläinen paikka, jossa voi jakaa/kysellä tälläisiä asioita.:) Toivottavasti on muitakin :D
 
Jks14 en mä usko, että suihkussa hommailu vaikuttaa mitenkään :D Ellei sitten mene hiveesti vettä sisään ja se blokkaa siittiöitä? Aika kaukaa haettua kyllä :D

Mulla pitäis olla kp1, mutta eipä näy eikä kuulu auntie Flota... Eikä mitään raskautumisoireitakaan sen puoleen. Testin tein (pc) ja oli sitten susi liuska kun on ihan violetti vähän yli testialueen puoliväliin asti :O Mä melkein näen testikohdassa viivaa, mutta eipä siitä mitään voi päätellä kun kontrolliviivakin jäi ilmestymättä. Paskan möivät! Yritän ottaa kuvaa siitä ihmeteltäväks illemmalla, kun saan miehen kännykän ja sen paremman kameran käyttöön :)
 
mymosa
Meillä ei käydä suihkussa, kun on toi ulkosauna :) ja sinne harvoin kahdestaan päästään. Toisinaan siellä on kyllä pikaset harrastettu.. mutta nää tarkemmat on tehty peiton alla, että oon voinut jäädä nukkumaan samalla itekin.

Miksi ei voi olla jo sunnuntai??
 
Meilläkin tosi harvoin touhutaan saunassa tai suihkussa. Mies moittii että vesi vie kaiken luiston.. :D

Jks14: mulla davidin testit ja näyttää samanlaiselta kuin sulla. Tosin kp16 menossa, mutta varmaan molemmilla ovulaatio viikonloppuna, jännäillään sit yhdessä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Jks mä luulen että meidän esikoinen sai alkunsa suihkusta :D Mut siitä on niin kauan ja mies kyllä on sanonu että sillon ois ollu muitaki kertoja ilman ehkäsyä, mut mun mielestä ei..

Hyi hitto. Miten tuota vehnänalkioöljyä siis otetaan?? Eilen laitoin rahkaan ja tänään appelsiini-mangokeittoon, se oli vähä parempi.. Yöh.

Mulla pitäs tänään alottaa ovistestaus ku kp 11/27, oisko la-su ovis. Eilen alotin foolihapon ja ton yöh-öljyn.. Ei mahda hirveesti ehtiä tähän kiertoon vaikuttaa..
 
Oon miettiny noita ovulaatiotestejä, ihan vaan siksi, jotta olis vähän hajua kuinka ovuloi. Toisaalta, en tiedä haluanko kuitenkaan heti ekalla yrityskierrolla kokeilla niitä.. Eihän sellaset toki montaa euroa maksa tai vaiva ole valtava. Onko joku huomannut noissa testimerkeissä eroja? Mikä esim näyttää parhaiten?
Niuskille haleja ja tarttumisia ens kiertoon.. niinkuin meille muillekkin!
 
5th
Jatkakaa vaan kirjottelua siihen samaan plussanneiden ketjuun, eiköhän me vanhat naamatkin taas innostuta, jos saadaan sinne vähän vipinää! Itse käyn niin siellä kuin täälläkin usein lukemassa ja teidän yrityksissänne olen hengessä mukana. b:)d Ei sitten vaan tule kirjauduttua sisään ja kommentoitua, kun ketju on ihan kuollut. Ja kaikki sinne haluavat otetaan tietenkin myös mukaan fb-ryhmään, eipä sekään järin viriili nykyisellään ole. ;)

Tsemppiä ja onnea ja +++++++++++ kaikille! :heart:
 
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet


Torstai 27.3.2014



Nimimerkki......Ikä.............Kp..........Yk........Ya...Monesko

empuska.............21.........16/30...........5......11/13........1.
kiskisnami...........23..........16/30-35......2.......2/14.........1.
pieni toive...........24.........15/?-37........2.......2/14.........3.
Miija87...............??..........22/27............4......12/13.......2.
Kaneli88.............25..........20/27............2......02/14.......1.
Bella-.................20.........21/26-29.......3.......1/14........1. Jks14.................27..........13/29~31.......2.......1/14........?
Liipa..................24..........11/27...........3.......1/14........2.
Minisport............27...........3/34...........8.......08/13.....1.
tähtityttö89........24..........6/26-31.........3.......1/14.......1.
Katey................25 .........35/39...........3.......12/13.....1.
jammaillen.........23...........29/??...........2.........2/14.....1.
Wivi..................24.........28/28-29........3........1/14.....1.
Niuski................31.........1/25-26.........5.......12/13.....1.
Mariannika.........28..........4/35............6.........8/13.....1.
Sissinen............28..........7/33-35.........2.........3/14.... 1.
mymosa............31..........??/??.............3.......12/13......4.
Ujm..................25..........15/28.............4......12/13......1.
MaryahR............?............??/??.............1........2/14.......2.
Ikkuspikkus........23...........6/28.............1........3/14......1.







Piinailijat:


Mymosa dpo 7
Katey dpo 7
Miija87 dpo 9
Bella- dpo 6






Plussanneet:

2013:
marraskuu kuukiuru (yk1), 5th (yk1), Haikulainen (yk1), mariet (yk2), nannaa (yk2)

2014
tammikuu nuorallatanssija (yk2), Sandri (yk3), Elviira86 (yk1), Annuski (yk5)

helmikuu Anni00 (yk1), SannaMarko (yk2), Ponityttö (yk1), Sonetti (yk2), Kinkula- (yk2), Nalle-Puh

maaliskuu Heranen (yk3), toivontähti (yk2), SJ (yk3)


Plussanneiden ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2313211-yrittamaan-paasseista-plussanneet-3-a/




Blogeja:

kuukiuru come to mama
heranen The one I laugh with
ponityttö Multaa ja Timantteja
SannaMarko Vauvahaaveilua
Kaneli88 Ripaus sokeria ja kanelia elämään
 
Hui. Onks miulla jo menossa kp 20. On välillä kyllä tuntunut ettei tää kierto lopu ikinä. Milloinkohan ensi viikolla sitä uskaltaisi testata. Ei mitään hajua milloin olisi ollut ovis.. joka päivä hieman vihlonut oikealta. Siitä ei siis voi päätellä mitään. Viime kierrosta tuikki just 14päivää ennen menkkoja kunnolla. Nyt ei ole tullut mitään. Nyt ei oo ollut mitään paineen tunnetta vatsassa eikä rinnatkaa oo ollut kipeet.. onkohan koko ovista edea ollut. .

Joku kyseli valkovuodosta. Tässä kierrossa on ollut vaikka millaista valkkaria. Paksumpaa, vetisempää.. jopa puuromaista mutta ei kuitenkaan hiivan oireita.
 
ikkuspikkus: mulla on ollut käytössä Davidin testit heti ensimmäisestä kierrosta alkaen. Mielestäni on kiva testailla ja ainakin noilla testeillä hyvin oviksen sain kiinni viimekierrossa. Tulos jäikin toki sitten huonoksi, miehen ollessa juuri oikeaan aikaan sairaana. Muista testeistä ei ole kokemusta ja noita tilasin 30kpl satsin raskauskeijusta suoraan postilaatikkoo toimitettuna. :)

Kaneli: toivotaan että tärppäis vaikka mitään tuntemuksia ei ole ollut!
Itseä masentaa nää pitkät kierrot varsinkin tässä vaiheessa kun lasta yrittää. Aikaisemmin ei haitannut vaikka menkat ois ollut poissa monta kuukautta.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Niuski en minäkään jaksa uskoa, että vaikuttaa. Parempi ois ainakin!! :D

Liipa jos teidän esikoinen sai alkunsa suihkussa, niin mulla todella on toivoa! :)

Meitä vkonloppuna ovuloivia on nyt sit kolme kappaletta! Liipa, kiskisnami ja minä! :)

Niuski todella kurja juttu, että alkoi uus kierto. :( Toivottavasti seuraavalla kerralla onni suosii sinua tai teitä! <3
 
kiskisnami: Aivan, nykyään pystyykin jo tilailee ihan kotiovelle asti :) Aattelin, jos tämän kierron menis ihan ilman ja jos ei tärppää niin sitten ens kierrosta kokeilla tuota tikutusta.

Saa nähdä miten tämän kierron kanssa käy kun käväisin hakemassa pillerin Diflucania ja yllätin miehen iloisesti heittämällä sitä Canesten voiteella, jonka ostin apteekista samalla reissulla :D:D Hetken katsoi ihmeissään kunnes tuumasin, että paas laittaen, meille ei todellakaan tule mitään hiivakierrettä :D Helpompi näin, ei tarvitse sitten miettiä, että kyteekö miehessä ja aktivoituu minussa :)
 
Nyt on pahamieli ja vituttaa!! :( tein digin ja hymynaama sieltä tuli, no iloiseksi tulin. Menin näyttämään miehelle sitä ja hän tokas yhtäkkiä "noi on aivan huuhaata ja rahastusta, aivan turha uskoa noihin!" Siis MITÄ IHMETTÄ!! Viime kierrossa oli todella iloinen mun puolesta, kun naama pärähti ruutuun. Hän ei vaan jaksa touhuta, niin siksi sanoi noin! Arvatkaa onko hyvä mieli?! :'(
 
Viime kierto (eka luomukierto) 25pv, tätä kiertoa nyt menossa kp29 eikä tietoakaan menkoista. Ei siis vissiin ovista tapahtunut, en kerta bongannut sitä silloin testeilläkään. Rtestit negaa. Saapa nähdä miten pitkään saa menkkoja ootella.

Jks: Voi ei.. Aika hölmö kommentti mieheltä, uskon että pännii ja pahasti :( Äh, muakin turhauttaa sun puolesta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä