Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tää ei nyt näemmä oo oikein meijän kuukausi :( Katselin tuossa, että viime kuukausina plussia on tullut se 4-6kpl ja tässä kuussa vasta kaksi :/ Ollaan kuitenkin jo puolivälissä. Toivotaan, että loput jännäilijät plussaisivat ja me muut sitten saisimme jouluvauvoja. Vaikka ei se tietenkään kiva ole olla loppuvuoden lapsi, mutta minulle aivan sama milloin syntyy.
 
mymosa
Koittihan toi mies tänään töistä jotain rakkaus ja ikävä viestejä laittaa.. Mä vaan oon sellanen riitelijä, että ottaa oman aikansa ennenkuin lepyn.. voin hyvin olla päiviäkin puhumatta miehelle :D

Kuopus kaatui eilen sohvalla ja säikähti niin, että itku tuli. Mies oli siinä lähempänä mutta ei tehnyt elettäkään ennekuin itki ja sitten vasta syliin otti. Kivahti mulle, että oisit voinut nostaa. Sitten tuli jo väsymys itku mullekin ja painuin keittiöön josta huusin vaan miehelle, että on sillä lapsella vissiin isikin!

Ne oli sitten ne illan viimeiset sanat ja hyvin nukuttiin omilla puolilla sängyssäkin :D Tänään anoppilaan ja jos hyvin käy, että lepyn niin sunnuntain varassa on meidän yritys.

Mutta eipä noi testitkään plussaa anna.. muniksiin kyllä nippailee kovin.
 
Kiitti, Kaneli ja Jks! Eihän se yhteiskunta niin pyöri että täälä kaikki vaan sais lapsia. Mulla on niin varma olo, että joku mättää, koska viime kierrossa meillä oli ihan kunnolla yritystä juuri oikeaan aikaan ja tässä kierrossa ihan hirveesti seksiä joku reilu viikko siihen aikaan ku ovis ois ollu. :headwall: Niin paljo ettei oo palijo sen jälkeen vielä tehny mieli. :D Soitan maanantaina gyne aikaa. Pitäs muutenki käyä papa ottaan, mut aattelin että ois voinu samalla ekalla neuvolakäynnillä, mut eipä näytä sitä tulevan :( Vittusaatana. Nyt harmittaa ihan hirveesti että siirrettiin tätä alotusta!! :headwall: Ois pitäny alottaa yritys aiemmin!

Ei tarvi mua varten tehä taustailija lokeroo, en haluu sinne yksin! :'(
 
Joo pidetään siut listalla ihan <3 Muutama päivä ja mieli on jo parempi :hug: Se papa onkin parempi aina ottaa ennen raskautta. Aina iiiihan minimaalinen mahdollisuus että voisi aiheuttaa alkuraskaudessa jotain. Mutta tooosi pieni. Näin saat kuitenkin homman alta pois ja ehkä gynen kanssa juttelu antaa vähän mielenrauhaa.

Kävin ostamassa vauvalehden johon aattelin illalla syventyä.
 
Neljättä päivää putkeen näyttää ovis testi haaleeta viivaa. Seksiä on kyllä kivasti ollut mutta koska ei nyt hajuakaan millon se ovis on/on ollut niin toiveet tästä kierrosta ihan minimaaliset. No huhtikuussa sitten uusiks ja vauva vuodelle 2015! :)
 
SJ
Täällä dpo 4 menossa ja valkkaria tullut kiitettävästi, piti ihan päivällä tarkistaa et olinko laittanu suojan kun niin märältä tuntui. Nyt jännäilen että ilmeneekö lähipäivinä mitään poikkeuksellista mistä vois kiinnittymistä päätellä :) tosin koko ajan enemmän on tullut sellainen tunne että tärppi ei oo käyny.. mutta koitan pitää toivoa yllä.

Mymosa: riidat on kyllä vittumaisia ainaki tollaseen aikaan kun ovis on käsillä.. mä oon ite sellanen että haluan selvittää riidat heti ja sopia koska ahistun tosi pahasti jos meillä on riitaa. Ne ei siis vaikuta meidän elämään yleensä koska riitely jää maksimissaan pariin tuntiin.

Tsempp kaikille joilla uusi kierto alussa!
 
SJ
Niin ja piti teiltä kysyä (tästä on kyllä ollut täällä puhetta) että miten ootte vai ootteko esim syömisiänne muuttanu yritysaikana? Mä siis syön monivitaa mut kuulin jostain että a-vitamiinia ei suositella raskaana oleville, ja multivitassa on sitä, pitääköhän tuli paikkaansa? Mä oon ainakin syönyt vielä ihan normaalisti maksalaatikkoa, graavilohta ja medium kypsystä pihviä (rakastan mediumiksi kypsennettyä riistalihaa, ja sitä tuun jatkossa ikävöimään ihan kauheesti!)
 
Mä oon muuttanut jonkin verran.. syön kuin olisin jo raskaana. Raskausajan vitamiineja ja vältän tiettyjä ruoka-aineita. Alkoholia en ole kahteen kuukauteen edes maistanut. Haluan tätä lasta niin paljon että olen valmis luopumaan joistain asioista mistä tykkään paljon. Tosin esim maksaa en muutenkaan syö. Oon vähän yli stressaava ja kahdesta ekasta viikosta ei paljoa ole tutkimuksia miten mikäkin vaikuttaa lapseen.. otan varman päälle :)
 
SJ
Mä oon kans alkoholin käyttöä vähentänyt lähes minimiin. Menkkojen aikaan oon saattanut ottaa kun tiiän varmasti etten oo raskaana, vaikka eihän se ole yritykselle hyväksi muutenkaan. Punkku on kans yks meikäläisen intohimoista ja sitä oon toisinaan ottanu 1-2 lasillista, mut en usko et se on vaarallista, jotkuthan sanoo et vois olla jopa hyväksi kiinnittymistä ajatellen ;)
 
SJ: raskaana ollessa ei suositella A-vitamiinilisiä, koska A-vitamiini voi aiheuttaa sikiön/alkion epämuodostumia. Olethan muistanut syödä myös foolihappoa sen 400mikrogrammaa? Sitähän suositellaan jo aloitettavan ennen yritystä että foolihappovarastot olisivat täynnä ennen raskautumista. Anteeksi tästä tuli tämmöinen valistus, kun terveydenhoitajan pää nousee esiin :D

Miulla oli eilen ja toissapäivänä muutamia vihlasuja tuolla vasemmalla puolella alavatsaa. Olen melko varma että viimeiksi munasolu irtosi oikealta puolelta, koska oli myös vihlasuja, mutta kovempia. En usko että vielä olisi vasemmalta puolelta irronnut, koska kieropäivissä ollaan menossa vasta 9 menossa. Tai mistä sitä tietää kuinka sekaisin kierto vielä on. Noh... Pitää kuitenkin varmuuden vuoksi yrittää kellistää tuo mies tänään. On tää rankkaa :D
 
SJ
Kiitos Kaneli vastauksesta!! Hui kamala, joo tossa multivitassa on foolihappoa 300mg mut siinä on myös a:ta. Marssin huomenna apteekkiin ja ostan sellaset vitamiinit mitkä on tarkotettu raskaana oleville, ei tartte miettiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kaneli88
Kiitti vinkistä munkin puolesta. Pitää lähtee tota foolihappoa ostaa. Mä en tällä hetkellä syö muuta lisiä kun d-vitamiinia. Ruokavalio on kyllä monipuolinen ja paljon kasviksia. Tartteisko mun hankkii muutakin kun foolihappoo, mitä mieltä ootte?
 
Tulin kurkkimaan onko plussauutisia, harmi juttu, että melkein kaikki ovat jo uudessa kierrossa : / Mutta eihän siinä muuta kuin tsemppiä!

Mä sairastuin pahaan poskiontelo/välikorvatulehdukseen viime viikolla ja sain rankat antibiootit, nenäsumutteet, yskänlääkket ja kaikki mahdolliset mitä ei raskausaikana saisi käyttää :( Noh, tässä toivoa elättelin, että koska se gyne näki niin pienen munarakkulan niin tämä tauti ois siirtäny ovista! Ens viikolla ovis sopis aikatauluihin ja testailemaankin ehtisin :) Pieni on lohtuni, mutta täytyyhän sitä jotain kokeilla :D Ja parasta tässä hirveässä taudissa on ollut se, että tupakkaa en ole polttanut nyt viiteen päivään :)

Mä syön a-vitamiinitonta kalaöljyä, jossa on myös e- ja d-vitamiinit sekä b- ja c-vitamiinia. Ja välttelen kaikkia ruoka-aineita mitä raskausaikanakin :) Paitsi aurajuustoa :D
 
SJ
Ääääh.. tuntuu että pää hajoo kun ei tiiä mitä pitäis ajatella. Tänään on kaks kertaa ollut äkillisiä kipuja oikeella puolella alavatsassa. Vähän samalta tuntuu kun nopea suonenveto mutta sellasia ei mulla kyllä ikinä oo "tuolla" ollut :D ekan kerran tuli kipu kun nousin sohvalta, jouduin meneen kyykkyyn ja tuli veet silmistä kun koski niin kovaa. Toinen tuli äsken saunassa kun tulin lauteilta alas, mut se ei ollu niin kova kipu.

Mitähän kaikkia oireita tässä vielä tulee itelle kehiteltyä ennen kun pääsee ees testiä tekeen. Tänään siis dpo 5 tai 6 vasta..
 
SJ kuulostaa tutulle. Viime kuussa mulla oli kaikki mahdolliset oireet, mä oksensin aamulla kun oli dpo 6. Menkatkin kun alko oli säälittävät pari tippaa. Testi näytti kuitenkin aina negaa. Nytkin luulin että jos sittenkin kun ovistestit näytti koko ajan sitä haamua mutta ei, r-testi on ja pysyy negassa.

Nyt sitten en edes tiedä koska se ovis oli ja ei mitään oireita. Odottelen vaan seuraavaa ovista eli huhtikuun puoltaväliä. Kamalan pitkä aika. Yritän vaan olla ajattelematta koko vauvaa, menee vähän nopeemmim aika. Ehkä.
 
mymosa
Mä syön vahvaa B-vit (jossa kaikki), royalee gelee (loppuu kohta), femiflor (loppuu kohta), D-vit, kalkki ja magnesium.

No niin, on sitten taas hetken eilisen ja tän aamun varassa meidän yritys.. toivottavasti miehella on supersimppoja.
 
Tän meijän yrityksen piti mennä että tulee kun on tullakseen meiningillä ilman stressiä. Nyt huomaan kuitenkin laskevani todennäköistä ovulaatiota ja stressaavan siitä (osuu tod.näk kun olen pitkässä päivässä töissä eikä edellisenä päivänä olla samaan aikaan kotona). Huoh... mitenköhän tässä saisi järkeä taottua päähän. Meillä ei pitäisi olla mitään kiirettä tai hätää, mutta kai tää kuumeilu sitten aiheuttaa tämmöistä hätäilyä. Nyt pitäisi vaan keskittyä johonkin muuhun....
 
mymosa
Kaneli, tiedän fiilikset.. meidänkin piti mennä vaan fiiliksellä tää neljännen odotus ja ei murehtia jos ei tuukkaan. No sitten mä tilasin ovistestejä miehen kannustaen vieressä.. Mutta noi tuntuu tuovan vaan lisää ressiä nyt, kun kerkesin iloita jo toimivasta kropasta. Mutta toisaalta ovat apu, koska meillä on tuota seksiä niin harvoin väsyn ja töiden takia.
 
Kp1 yk3, ja lääkärin ajanki sain niin aikasin ku kuukauden päähä:mad: No ehtiipähän tunteet vähä tasaantua. Paitsi ihanasti just tietenki taas kuukautiset alkanu päivää ennen. Voiko sitä papaa ees ottaa jos vuotaa? :O Äh, miksen tajunnu tai miksei se ajanvaraaja kysyny :headwall: Kyllä nyt hommat luistaa mainiosti. Yksityiselle en vihtis maksaa, kuitenki niin vähä aikaa vasta yritetty.
 

Yhteistyössä