Yrityksen odottajat

amaliaaa, ei mekään oltu kauheen vanhoja kun päätettiin että meille paras aika hankkia vauva on koittanut. mä olin 20 (tosin täytin heti jo 21), mies just täyttäny 20. oli kyllä koko elämän paras päätös. meillä koko suku ja ystäväpiirikin kyllä tuki meitä heti kun raskaudesta kerrottiin. :)

Hiitu, kiitos :) Mysteerimmäksi menee, kun kaikki oireet on nyt yhtäkkiä hävinny kun ensin ne jatku 3 viikkoa....

Mayinka, tervetuloa joukkoon ! :)
 
  • Tykkää
Reactions: amaliaaa
Salliina85 toivottavasti selviää miehen tilanne ja parhain päin että pääsisitte yrittämään kolmosta :)

Mayinka onpa harmillinen tilanne! Onko teidän miehesi kanssa mitään toivoa selvittää asioita? Enpä voi kyllä edes kuvitella tuota tilannetta, kun haluais vielä kovasti toisen lapsenkin. Jaksamista arkeen ja vauvakuumeen keskelle! Oltiinko me muuten samassa maaliskuisten ketjussa, meilläkin on tämä nuorimmainen maaliskuinen ja täällä sitä ollaan taas :)

maamis olipa merkillistä! Mikähän se mahtoi olla syynä oireisiin?

En nyt tietenkään enää muista edelliseltä sivulta mihin kaikkeen pitikään kommentoida... Mutta tsemppiä kaikille odottamiseen :)

Meilläkin on keskeytetty käytössä "ehkäisynä", joku tais siitä puhua. Ja on toiminut, liiankin hyvin melkeinpä :D Kun toisaalta ei haittais vaikka tulis jo raskaaksi, toisaalta taas mietin että pitäisköhän yritystä parilla kuukaudella siirtää eteenpäin että tulis vaikka 1v8kk ikäero vähintään. Olis ainakin palautunut synnytyksestä kunnolla. Vaikka tuntuu että aika nopeasti palauduin, taitaa vaan olla ramppikuumetta kun joulukuuhan on jo ihan pian! Ja eihän sitä kyllä välttämättä hetikään raskaudu niin siinähän voi mennä vaikka kuinka kauan.
 
Hiitu Kiitoksia tsemppaavista sanoista ja juu kyllä tuo kevät 2015 on hyvä :)
maamis kiitos sullekkin tsempistä !

omaanapaa: mä siis syön minipillereitä (aiemmin söin e-pillereitä vuoden mutta migreeni rupes vaivaamaan päivittäin niin piti vaihtaa) ja nää ihanaiset minipillerit pistävät mut tiputtelemaan koko ajan ja silloin tällöin tulee runsaampaa vuotoa.. oon päättänyt, että tän satstin minkä hain noin kk sit apteekista niin syön loppuun elikkä kaks levyä ois vielä jäljellä, sen jälkeen mennään kumilinjalla:LOL:. En todellakaan laita enää yhtään senttiä näihin raivostuttaviin nappeihin ! oon lukenu, että tosi monella nää pillerit on aihetuttanu tällasta, mitään kipui tms ei oo mutta todella inhottavaa tää.

ja siis todellakin koen, että meille on hyvä aika hankkia lapsia nuorena kun molemmat valmiita ollaan ja meillä on hyvät tukiverkostot (ihan omillaan siis tullaan toimeen mutta innokkaita lastenhoitajia löytyy suvusta hehe). en siis tarkoita, että sysään joka viikonloppu lapsen hoitoon vaan tarkoitan, että varmasti kaikki suvussa olis innoissaan vauvauutisista ja itse vauvasta, kun pitkään aikaan ei oo tullu pienokaisia tähän sukuun =) tuntuu vaan, että aika matelee niiiiin hitaasti, olis niin ihana kantaa vauvamasua ja saada lopulta se pieni nyytti syliin <3
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :) Kiva että täällä pääsee puhumaan kuumeilusta, hulluhan mä olen kun kaipaan toista vauvaa tähän soppaan mutta en mä sille mitään mahda. Tuo rakas pieni tuhisija tuossa vieressä näytti mulle mitä oikea onni elämässä on <3

Saraheinä, oltiin muuten varmaan samassa ryhmässä, maaliskuun murusissa :) Säkin täällä jo :D Mä vaan jumitin Facebookin ryhmään niin etten kovin paljoa kirjoitellut tänne kaksplussan puolelle odottavien ketjuun. Mulle tuli muistaakseni eka maalismuru, syntyi 1.3 klo 09:20. On meillä mahdollisuus vielä yrittää miehen kanssa - kai. Se riippuu ihan siitä voinko mä antaa sille anteeksi. Nyt vielä se tuntuu tosi vaikealta eikä mun ole ollut miestä ikävä, olen kaivannut lähinnä ylimääräistä käsiparia tai toista hetkeksi vahtimaan. Mutta ollaan ihan väleissä, ei tapella muttei osoiteta mitään hellyyttä tai välittämisen merkkejä toisillemme, en mä halua. Harkinta-aika tulee täyteen ensi vuonna joten siihen mennessä tehdään päätös suuntaan tai toiseen.

Ps. Voi kun saisi jo laskea kiertopäiviä ja tikuttaa ovista :D Ei mulla näin pahaa vauvakuumetta ollut edes esikoisesta. Huh näitä hormoneja :)
 
Kertoilkaahan kuulumisia, kunnon vauvakuume päällä ja haluun lukee et mites teillä menee :) täällä tuntuu olevan kauheen hiljasta nykyään, oon siis lukenu koko ketjun läpi ja seuraillu jo pidemmän aikaa vaikka vasta rekkasin vähän aika sit ite tänne :D
 
Voi hyvänen aika. Meidän piti siirtyä yrittäjiin syyskuussa ja eilen testistä plussa. Oon jotenkin vielä ihan sekaisin. Kerta seksiä ilman ehkäisyä loppuun asti ja sillon piti olla ovulaatio jo ohi. No, ei ollut vissiin sit. On ihan sekainen fiilis.
 
unikirja Pakko tulla sulle kommentoimaan: mulla oli kierukka 4 vuotta, sen aikana ei menkkoja kuulunut. Kierukka poistettiin 1.9. Heti poiston jälkeen tuli vajaan viikon verran pientä tuhruvuotoa ei kuitenkaan kunnon menkkoja. Nyt viime maananantaina tuli taas pyyhkiessä kerran verta paperiin. Sitten se loppui seinään. Elikkäs mulla ei ole vielä kunnon menkkoja tullut eikä hajuakaan koska alkavat :headwall: Lääkäri sanoi että voisi mennä jopa neljä kuukautta ennen kuin kierto kunnolla tasaantuu :O

Salliina85 Paljon onnea :flower::heart:
 
Paljon onnea Salliina85 :heart:


Tänne ei mitään ihmeempiä, kuume on pilviä hipova ja aika menee niiiin hitaasti.. Toisaalta puhuttiin miehen kanssa maaliskuusta, että silloin voisi aloittaa yrityksen! Yksi kuukausi vähemmän odotusta, ehkä!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

Saako liittyä seuraan?

Olemme uusioperhe, johon kuuluu minun 5,5 vuotias tyttöni ja ihana kihlattuni. Muutimme tytön kanssa reilu puoli vuotta sitten uudelle paikkakunnalle töiden ja samalla miehenkin perässä. Yhdessä ollaan oltu 2 vuotta, joista vuosi kihloissa ja se reilu puoli vuotta avoliitossa. Tyttöni ja mies tulevat oikein hyvin toimeen. Yhteenmuuton myötä vauvakuume on alkanut nostaa päätää ja yhteisistä lapsista ollaan puhuttu alusta asti. Olemmekin suunnitelleet, että olisin äitiyslomalla, kun tyttöni menee kouluun, jos siis sellainen meille suodaan. Yritys alkaisi siis huhtikuussa 2015.

Minulla ikää 28v. ja miehellä 37v. Vähän riskillä mennään, kun käytetään keskeytettyä ehkäisymenetelmää. Pillerit lopetin vuoden vaihteessa, joten kierto on säännöllistynyt. Siksi viimeiset 4 päivää ollaan vähän jännitetty, kun menkkani olivat myöhässä, mutta tänään sitten alkoivat. Itse vähän petyin.

Kirjotellaan taas :)
 
Meillä on kans vähän saman kaltainen tilanne. Pillerit jouduin jättämään pois jo viime keväänä kun migreeni paheni ja tämän hetkinen ehkäisy juurikin tuo keskeytetty. Ollaan kyllä ajatusta herätelty jo pikku-kolmosesta mutta ei siis vielä varsinaisesti yritetä. Nuorimmainen on juuri täyttänyt 5. Kehitin jo uuden keskustelunkin meille vähän-muka-kuumeilijoille :D
 
tervetuloa mun puolesta kaikki uudet :)
on tää odottaminen rasittavaa! ollaan jo poikaystävän kanssa mietitty mihin tulee pinnis ja hoitopöytä, millanen turvakaukalo ja keitä kummeiksi yms. :D kaupassa ihastellaan(tai siis minä hehe) vauvojen tarvikkeita, ne on niiin ihania
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 23.9.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
InkeriIisakki27v09/20143.
tervetuloavauva?09/20141.
Jutska32vsyksy 20143.
Tootsie Roll26vsyksy 20141.
Zannuliini28vsyksy 20141.
Donna8232v12/20143.
saraheinä30v12/20144.
Jendi26valkuvuosi 20151.
Hiitu21v03/20151.
venla9023v03-04/20151.
outius28v04/20152., 1. yhteinen
Jaanel23v04-05/20152.
amaliaaa18vkevät 20151.
Pimu83?kevät 2015 (?)3.
pumpulipallero28v06/20151.
Ruutinen33v06/20153., 2.yhteinen
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Tahdonvoima28v20151.
Dalahäst23v? (ei tiedossa)1.
He.Ti29v? (ei tiedossa)3.
maamis22v? (ei tiedossa)2.
Mayinka31v? (ei tiedossa)2.
sokerisirkka23v? (ei tiedossa)1.
suan26v? (ei tiedossa)4.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
unikirja26v ? (ei tiedossa)3.
Äidiksisyntynyt25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Inuko
kaarnalaiva
Lotus
Naarassusi
Ruusannuppu
SininenNainen
teddybear82
sissi80

Yrittämään päässeet:
päärynärouva - 07/2014
Norna - 07/2014
veepu123 - 07/2014
Mariiii - 08/2014
Marlin - 08/2014
niiskuilija - 08/2014
maggis - 09/2014
Apsuli - 09/2014
Salliina85 - 09/2014 (plussa)

Yrittämään päässeiden ketju:
<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, SYKSY 2014 <3

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
Tervetuloa kaikki uudet! =)

Pitkä lista nimiä mutta keskustelu on harmittavan hiljaista. Kertokaahan mitä teille kuuluu? :)

amaliaaa Täälä myös mietitty kaikkea mahdollista: kummit, vaunuvaihtoehot, opiskelut, koiran hoito, nimivaihtoehot, nukkumisjärjestelyt, kestovaippailu vs kertakäyttö ymsyms... Vielä ku tulis maaliskuu. :D
 
Voi sallina85 onnea!!:heart: Kyllä kaikki asiat varmasti järjestyy parhain päin, jos niitä raha-asioita mietit.

amaliaaa&hiitu nauttikaa tuosta haaveilusta, se on niin ainutlaatuista kun ensimmäistä haaveilee =) Tietenkin mäkin haaveilen nyt kun lapsia on jo mutta se on silti erilaista... Kun on jo kokemusta ja tarvikkeitakin valmiina. Ja tietää mitä elämä tulee olemaan. Ainutlaatuista tämäkin jollain tapaa mutta ihan erilaista kun sitä ekaa odottaessa.

apsuli voihan sitä raskautua ennen yhtiäkään kuukautisia? Jos se oli kiinnittymisvuotoa tai jotain.

Tervetuloa outius ja He.Ti :)

Mulla on kamalan voimakas raskauskuume, haluaisin siis saada plussan ja olla raskaana! Ilman mitään pahoinvointeja ja oksentelua eli only in my dreams olis niin täydellistä :LOL: Mutta miten voikin haluta näin kovasti olla raskaana vaikka olen ollut niin paljon raskaana... Mikäänhän ei estäis yrittämästä jo nyt mutta haluaisin että tuo pieni sais vielä edes vähän kasvaa. Eikä toisaalta ole mikään kiire. Ja kuitenkin mietin tätä päivittäin et voisin olla raskaana jo nyt HETI :D Vauvakuumetta ei ole kun meillä on vielä tuo nuuhkuteltava pieni enkä toisaalta ole koskaan varsinaisesta vauvakuumeesta "kärsinytkään". Haluaisin vaan monta lasta :)
 
:D Siis tää on jotenki niin pökerryttävän uus tunne kun ei aiemmin oikeesti oo ollu mitään kuumeilua ennen ku on tajunnu että tässähän lisäännytään!

Mää en oo koskaan tikuttanu ovulaatioita, mut nyt ihan mielenkiinnosta tosiaan kokeilin toissapäivänä että tunnenko oikeesti itteni ja kiertoni niin hyvin. No, tunsin! digitestiin hymynaama :) mut ei me vielä oo raskittu yrittää. Joten kuumeilu siis jätkuu hamaan tulevaisuuteen.

Siihen asti kerään varastoon kaikki vanhat vauvanvaatteet, kestovaipat yms. Hitto mää oon kyllä yks himohamstraaja noitten lastevaatteitten suhteen ku ei niistä haluais luopua. "Kyllä niille sitte käyttöä tulee ku omat lapset saa lapsia..." :LOL:
 
Tänne ei mitään ihmeitä kuulu. Menkat ei vieläkään ole alkaneet kierukan poiston jälkeen joten niitä odotellessa.
Kävin jo ostamassa raskaustestin ja ylläripylläri negahan se oli :p
Oli jotenkin niin jännä tehdä sitä ja miettiä että entä jos sittenkin siihen tulisi kaksi viivaa ja tottahan siitä pieni masis tuli kun yksi viiva vain tikussa komeili :D

Mä oon niin ristiriitaisissa tunteissa tän vauvan haaveilun suhteen.
Leijun jossain pilvissä ja mietin miten ihanaa aikaa se on kun vauva tulee, sit taas toisena päivä oonkin ihan varma että nää kaksi riittää :D

Mies edelleen näyttää keltaista valoa eli jutellaan paljon asiasta mutta ei vielä yrityksen tasolla olla. Tiedostetaan molemmat kuitenkin keskeytetyn yhdynnän riski eli voipi olla että sillä mennään hamaan tulevaisuuteen kunnes "vahinko" tapahtuu :whistle:

Onko teillä muilla vertaistukea tälle haaveilulle?
Mulla yks hyvä ystävä on samassa tilassa että vauvaa kovasti haaveilee mutta mies ei ole vielä ainakaan valmis yrittämään.
Mukava kun on joku kenen kanssa näitä asioita puida :)
 
mulla ei oo kun en tästä haaveilusta oo puhunut muiden kuin poikaystävän, siskon ja äidin kanssa. ja kahdelle viimeiselle vain sitä tasoa "ois niin kiva saada vauva, mulla on vauvakuume", poikaystävä on ainoa, jonka kanssa ollaan keskusteltu tosi syvällisesti ja tosissaan tästä eli mietitään yhessä asiaa :)
 
unikirja, täällä on vähän samanlaisia mietteitä kuin sulla :) Tai oli. Siis haaveilin vauvasta, mies epäröi pitkään, että haluaako kolmatta. Sitten kun hän päätti että saa tulla (yt-neuvottelujen jälkeen), niin kerran oli seksiä ilman ehkäisyä ja nyt mennään viikolla 5+5 :D Vahinko siis oli, mutta nyt jo osaa ajatella, että ihana sellainen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti
Me mennään "varmoilla päivillä" tai no tässä kuussa ne unohtui. :D Mieskin ois valmis toiseen lapseen, mutta tuo koulu hidastaa asiaa. Täälläkin toivotaan, että olisi jo ens vuosi. Riippuen kevään kursseista, niin meillä voi yritys aikastua.

Ihanaa vklp kaikille! :)
 
Mulla ei kyllä ole ketään keneltä sais vertaistukea, olis kyllä kiva jos olis. Sisko on ainoa jolle olen kertonut että neljäs on jossain välissä haaveissa, hän itse odottaa kolmatta joka jäänee viimeiseksi. En tiedä jaksaisko innostua tästä mun haaveilusta kun on itselle jo vauva tulossa. Perhekerhossa yhden äidin kans ollaan puhuttu pienestä ikäerosta ja hällä 1v4kk ikäerolla kaksi poikaa joista nuorin on kohta 1v ja haaveilee kolmosesta siihen perään mutta enpä uskaltanut kertoa että mä haaveilen jo että neljäskin peräkkäin muiden kanssa kun tämä äiti sattuu olemaan mun serkun tuttu :kieh: En usko että sukulaiset tai tutut arvaa että meille on enää lapsia tulossa, varsinkaan näin pian niin en todellakaan halua että kuulisivat jo nyt, järkytän niitä sitten myöhemmin :D

Meilläkin keskeytetty tosiaan käytössä mutta en kyllä odota mitään vahinkoa tapahtuvan, on toiminut niin hyvin joka lapsen välissä tämä "ehkäisy".
Varmoilla päivillä en uskalla mennä kun oon niin helposti raskautuvaa tyyppiä että kerrasta olen raskautunut kaikista enkä ihan tarkkaan tiedä milloin mulla on ovulaatio. Vaikka ei haittaa jos tulisin raskaaksi jo nyt, odotellaan kuitenkin vielä pikku hetki kun nuorimmainen on vasta 6kk :heart:
 

Yhteistyössä