Yrityksen odottajat

Täällä myös yksi jo vuoden kuumeillut, jonka mies vaan ei ota yritykselle syttyäkseen. Ensimmäisestä lapsesta siis yksipuolista haaveilua ja kuumeilua. Pillerit olen jättänyt jo reilu vuosi sitten pois ja ehkäisynä on toiminut varmat päivät ja keskeytetty ja koko sen ajan olen "vahingosta" haaveillut. Miehelle olen vauvakuumeestani puhunut, mutta hän ei ole siihen oikein todennut mitään, kunnes sitten otin asian pari päivää sitten käsittelyyn ja pyysin häntä kertomaan, milloin voisimme yrityksen aloittaa ja mitä hän vastaakaan.... "VIIDEN vuoden päästä"! Ikää nyt molemmilla 25, enkä todellakaan ole valmis 5 vuotta odottamaan:/ Tiedän toki, että on nykyään tavanomaista hankkia 1. lapsi vasta 30 vuotiaana, mutta itse toivoisin saavani lapsen jo huomattavasti aiemmin, mieluiten nyt heti:D Elämäntilanteemmekin on riittävän hyvä lapsen saamiselle, akateemiset tutkinnot ja työpaikat löytyy.
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 25.9.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
5th31v01/20145.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
empuska21v11-12/20131.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
Kaneli8825v02/20141.
Katey24v12/2013-01/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
maijams25v? (ei tiedossa)1.
Nipsut26v10-11/20131.
Sandri24v01/20141.
Spukka21v2014-20151.
toivontähti27vkevät 20141.
veepu12324v? (ei tiedossa)1.
 
Viimeksi muokattu:
5th
Siinähän alkaa olla jo komia lista kasassa! Tervetuloa vaan uusille odottajille! :wave:

Mäkin olen päässyt luomuilijoiden kastiin eli hormonaalinen ehkäisy on historiaa! Nyt jännityksellä sitten odotellaan, miten keho reagoi tähän uuteen olotilaan ja minkä pituisella kierrolla. Mä olen tehnyt tässä odottaessa vähän tutkimushommia. Siis tilasin kasan ovistestejä ja ajattelin niitä kokeilla. Tuossa sitten päivänä eräänä malttamattomana aloin niihin aamuisin pissimään. Ehdinkö peräti kolmena päivänä pissiä tikkuun viivan vahvistuessa päivä päivältä. Selkeää positiivista en kuitenkaan saanut ja neljäntenä aamuna viiva olikin taas reippaasti hailukampi. Mutta kuinkas ollakaan kaksi päivää sen vahvimman viivan jälkeen tuli kunnon vatsakrampit. Että noinkohan ne sitten oikeasti onkin olleet niitä oviskipuja niinkuin olen uumoillutkin. Ja että kroppa mahdollisesti ihan oikeasti toimii! Miehellekin tätä hihkuin ihan onnessani. On se vaan jännää. Ja tulee sellainen olo, ettei malttaisi enää yhtään odottaa varsinaista yritystä. Ja toisaalta olen painiskellut todella kovasti sen ajatuksen kanssa, että onko tässä enää mitään järkeä. Elämä noiden muiden kanssa ehkä mahdollisesti alkaisi juuri helpottamaan ja nytkö sitten aloitetaan alusta?!? Hullujahan me ollaan. Mutta kyllä se vauvakuume on vienyt edelleen voiton (myös miehellä, uskokaa tai älkää!). ;) Ja onhan tässä nyt aikaa asiaa pähkiäkkin vielä useampi kuukausi.
 
Oho, meitä alkaa olla jo aikamoinen porukka kasassa!
Ja usealla näyttäisi odottelu loppuvan aika samoihin aikoihin, jännittävää!! :D

5th Onko sulla jo entuudestaan kokemusta hormooniehkäisyn pois jättämisestä ja siitä miten keho on reagoinut / millä aikataululla palautunut?

muoks. kirjoitushärö..
 
Viimeksi muokattu:
veepu123 kiitos! Tahdon ehdottomasti olla mukana listalla. :) mutta kuitenkin enää vain niin pienen hetken ;) Toiseksi viimeisestä pilleriliuskasta enää natusteltava nassuun 1 ja puoli viikkoq. Tekisi mieli pistellä poskeen ilman mitään taukoviikkoja se viimeinenkin liuska ;) hah, ehkä minä nyt sen tauon maltan pitää. (Not) ;)
 
5th
Nipsut, mun ensimmäinen kokemus on kun lähdettiin ensimmäistä kertaa lasta haikailemaan. Silloin jätin hormoniehkäisyn pois eikä kuukautisia vaan kuulunut. Siis kierto oli ihan hukassa. Moneen kuukauteen kuukautisia ei tullut ja testasin sinä aikana monen monta negatestiä. Olin ihan varma, että mussa on jotain pahasti vialla. Sain tapeltua itselleni ajan neuvolalääkärille ja muutama päivä ennen lääkäriaikaa tein sitten sen positiivisen testin. :heart:

Toinen kokemus on ajalta ennen tätä nuorimmaista ja sillon lopettaessani pillerit tulin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta ihan perus 28 päivän syklin mukaan. Yksiäkään luomukuukautisia ei ehtinyt silloinkaan tulla. Eli tiedä näistä sitten. Sen takia tämä vähän jännittääkin. Mutta mikäli se taannoinen kokemus todellakin oli ovulaatio, pitäisi kierron olla ihan ok, jotain kolmenkymmenen päivän luokkaa. Eiköhän se tuossa muutaman viikon sisään selviä.
 
Hei . Mä oon ny jääny ihan tonne kakskymppisiin toiveilijoihin. Siksipä ei ole näkynyt täällä. Ja kun varsinaista yritystä ei odotella vaan se tulkoon kun on tullakseen. Joten onnea kaikille teille ja plussa tuulia kun yrityksenne alkaa. :) minä siirryn tyystin tuonne toiveilijoihin.
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Oon ahkerasti lueskellut teidän kirjoituksia, mutta en vaan saa koskaan aikaiseksi itse kirjoitella. Monella onkin jo kohta yrityksen odotus loppumetreillä! :) Mä oon niin fiiliksissä teidän puolesta ja innolla jo odotan ensimmäisiä plussa-uutisia. :)

Meillä siis ei ole vielä tietoa, koska yritys edes alkaisi, mutta mulla kuume on jo ihan mielettömän kova, varsinkin kun tuon kuopuksen 1-v synttärit lähestyy kovaa vauhtia. :) Eilen kirpparilla hypistelin ihania pienenpieniä vaatteita ja kuume senkun kasvoi! :)

Ollaan miehen kanssa vähän asiasta puhuttu, mutta tultu vaan tulokseen, että "sitten joskus, ei ihan vielä" voitaisiin vielä lisää lapsia koittaa saada. :) Nämä kaksi on saanut alkunsa helposti (esikoinen kolmannesta kierrosta ja toinen ekasta, jolloin ei siis edes yritetty, vaan tuli yllärinä), mutta saa nähdä miten sitten joskus kolmas.

Nyt on takana ekat menkatkin imetyksen lopettamisen jälkeen ja en meinennut mitään hormonaalista ehkäisyä hommata vaan kortsuilla mennään. Saa nähdä nyt millaiseksi kierto asettuu kun ennen raskauksia oli todella säännöllinen.

Josko mutkin tuohon listalle kuitenkin voisi lisätä.. :) eli
Ninnu83, 30v, yritys alkaa joskus??, 3.lapsi
ja Kiitos Veepu listasta. :)
 
Moi!

Tulin vaan vielä moikkaamaan, mutta listalle en siis voi enää tulla. Reilu kuukausi nyt menty ilman minipillereitä, ekat menkat takana ja ihan sitä suojaamatonta seksiäkin on harrastettu. En nyt tiedä voiko tätä yrittämiseksi vielä kutsua=) Lukemassa käyn teidän juttuja ja toivon kärsivällistä mieltä kaikille!
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 26.9.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
5th31v01/20145.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
empuska21v11-12/20131.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
Kaneli8825v02/20141.
Katey24v12/2013-01/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
maijams25v? (ei tiedossa)1.
Ninnu8330v? (ei tiedossa)3.
Nipsut26v10-11/20131.
Sandri24v11-12/20131.
Spukka21v2014-20151.
toivontähti27vkevät 20141.
veepu12324v? (ei tiedossa)1.
 
Viimeksi muokattu:
Oon niiiiin onnellinen! Tänään tuli lähipiiristä vauvauutisia ja kaveri sai tänään vauvan <3<3 joten oli hyvä tilaisuus puhua asioista ;) puhuttiin ja mies sanoi, ETTÄ loppu vuodesta voitais unohtaa kaikki ehkäisyt ja sitä ennen mennään keskeytetyllä ja jos lapsi siitä tulee, se tulee.. eikä, mä oon niin pilvilinnoissa :,) mies puhui marras- joulukuusta.. voi että.. oon niin onnellinen :) tulee jännä joulun aika <3

Ihanaa myös se, että teitä kanssatovereita on ilmaantunut taas yhä enemmän :) Kyllä me naiset vielä ne omat pienet saadaan :)<3
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsut ja veepu123
Sandri Jee! :heart: Onneksi täällä on muitakin kohtalotovereita oikeasti olemassa joilla on tuota odotusta jäljellä vielä enemmän tai vähemmän, sitä parempi mitä vähempi. Aivan uskomattoman ihanaa jakaa niin iloisia kuin suruisiakin ajatuksia teidän kanssasisarienne kanssa. Tämä yrityksen odottaminen olisi niiiin paljon vaikeampaa ilman teitä! :hug::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: veepu123
Mulla on tänään taas sellainen päivä, että harmittaa suunnattomasti kun ei itse pääse yrittämään jo.
Johtunee luultavasti siitä, että lähipiiriin syntyi vauva tänään ja olis niin kiva päästä itse jo kokemaan se ihanuus.. mutta mies ei millään lämpeä.
Mua jotenkin niin loukkaa jopa ajatus siitä, että miksi se ei halua mun kanssa lasta.. vaikka eihän ketään voi pakottaa, ja tuskin se minusta johtuu..

Onneks ootte olemassa!
 
Ja sitten vielä sanotaan että ME naiset olemme vaikeita, siis me naiset, miten se on mahdollista? Kyllä minun mielestäni monet meidänkin ns. ongelmista johtuu juurikin niistä miehistä. Miehet osaa kyllä olla niin hankalia. Mutta ei veepu123 se sinun miehesi tarvitse kuin saada jokin äly ja väläys siihen suuntaan niin kohta huomaatkin että hän alkaa olemaan samoilla linjoilla sinun kanssasi. Tuntuu niin turhauttavalle ajatella näitä asioita eritavoin, varsinkin kun sen yleensä menee kyllä ja ei-mielipiteillä. Mutta kyllä se siitä, ei se teidänkään yrittäminen ole niin pitkistä ajoista kiinni, hope so! :) tsemiä :heart:
 
Veepu123: Pitäiskö sun puhua miehelle nuosta sun ajatuksista, että miksi se ei halua sun kanssa lasta ja että se loukkaa sinua? ei kai kyse siitä ole, vaan siitä että milloin? oisko hyvä istua ihan pöydän ääreen, kuulostaa tosi ahdistavalta ajatukselta jos noin ajattelet..?

Mulle vois laittaa tosiaan tuohon listaan että odotus alkaa näillä näkymin 11-12/2013 :)
 
Ollaan kyllä keskusteltu vakavasti asiasta, kyse ei ole siitä etteikö hän haluaisi lasta juuri minun kanssa.. se vain tuntuu siltä välillä!
Syynä meidän tilanteeseen on tällä hetkellä se että miehellä ei vain ole vauvakuumetta. Hän tietää, että minua ahdistaa tilanne, koska mulla on niin vahvat "äitihormonit" käynnissä, mutta en myöskään halua meille lasta siksi, että MINÄ halusin sen.. haluan että molemmat on mukana 100%. Hän nimittäin yhdessä vaiheessa jo ehdotti että "tehdään se lapsi kun susta tuntuu noin pahalta. en kestä katsoa sua noin masentuneena. ehkä mun vauvakuume herää sitten raskausaikana".
Turhauttavaa tämä on, mutta kyllä tästä eteenpäin päästään.
Kiitti silti tuestanne :)
 
veepu123 Ymmärrän kyllä tuntemuksiasi aivan täysin, samanlaisia tunteita on puskenut pintaan täälläkin kun mies on sanonut että odotetaan vielä. Miten kauan? Jotenkin siinä väkisin vain ajattelee, että mies vain yritti niin hienotunteisesti sanoa että lapsia ei tule. Mutta onneksi ei näin.
 
Aivan! Olen yrittänyt kysellä, että voisinko saada jonkun aikavälin, että milloin hän voisi niitä haluta.. mutta ei hän halua antaa mitään "dead-linea".
Yritin kysellä, että tarkoittaako tämä kuukautta, vuotta, 5 vuotta, mutta siihenkään ei osannut vastata. En tiedä, kykenenkö odottamaan 5 vuotta, mutta haluaisin lapseni juuri hänen kanssaan. Kunpa voisin unohtaa haaveet vähäksi aikaa kokonaan, ja herättää ne sitten uudelleen kun mies niistä alkaa puhumaan!
 
Minun oli pakko istuttaa mies oikeasti aloilleen ja kertoa että oman mielenterveyteni takia minun täytyy saada tietää jonkinlainen aikaraja, että oikeasti mennäänkö tässä kuukausissa, vuosissa vai voiko ns. aikajanaa edes ennustaa! Vaikka mies iskikin sen verran lyhyen deadlinen niin hermoni alkoi silti levätä. Selkeä aikajana on vain oman pään kannalta niiiin loistava asia. Olisin varmasti aivan romuna jos vain joutuisin odottamaan ja odottamaan että milloinkohan se mies alkaa lämpenemään. Sitten ei halua asiasta jankuttaa eikä varsinkaan painostaa, vaikka kuinka mieli tekisi.

Hirmuisen hankalia nämä jutut kyllä tuppaavat välillä olemaan, varsinkin kun mielipiteet ovat eriävät : /
 
  • Tykkää
Reactions: veepu123

Yhteistyössä