Yrityksen odottajat

5th, voi onnea ihan kamalasti! Näin niiden asioiden on tapana muuttua parempaan suuntaan! :) saanut sen itsekin huomata tämän illan aikana, monessakin asiassa. Toivotaan näitä suopeita tuulia myös muillekin jääräpäämiehille, kyllä ne siitä taipuvat. <3 Eihän kukaan nyt voisi vauvanyyttiä olla haluamatta. Oi voi <3 ;)
 
Pitää sitten kyllä ehdottomasti mennä kurkkimaan tuonne ketjuun milloin alkaa plussia napsumaan :))

Mie tässä aloin pähkäilemään kun tarkoitus jättää ehkäsy pois heti häiden jälkeen ja aloittaa yritys siitä, mutta nyt aloin miettimään kun meidän täytyy alkaa syömään malaria lääkettä häämatkakohteen vuoksi. Yhteensä 5 viikkoa pitää ilmeisesti syödä että saadaankohan jättää edes ehkäisyä pois. Pitää kysellä asiaa lääkäriltä. Todella masentavaa jos joudutaan yli kuukaudella pitkittää odotusta. Ja luulen että matkalla olisi tulee pupuiltua normaalia enemmän jos ei sitten sairastuta mihinkää vatsapöpöö...
 
Moikka taas! Olen nyt jonkun aikaa vain taustalla seuraillut. Jotenkin tää kuumeilu meni niin huippuunsa, että vaikutti jo parisuhteeseen sekä omaan vointiin. Jotenki masennuin siitä, että mä haluan sen yrittämisen aloittaa jo NYT! Ja mies taas ei ole vielä valmis. Noh tässä nyt olo ajan kanssa helpottunut, ja eipä tuo kevät niin kaukana ole kun miettii. Täytyy nyt nauttia tästä "vapaasta" ajasta. Voihan tässä jo valmistautua raskausaikaan syömällä terveellisesti ja pitämällä kunnosta huolta.

Täällä on kyllä niin ihana ilmapiiri ja mahtavat keskustelut. Tosi ihana idea myös se uusi ketju täältä yrittämään päässeille, niin on jatkumo tällekin. Kiitos kuukiuru! Seurailen kyllä sitä innolla, toivotaan että teillä tärppäisi siellä jo pian :) Ja odottelen että keväällä saan itsekin sinne liittyä jännäilemään!

5th Onnea suunnan muuttumiselle ja muillekin yrittämistä aloitteleville, ihania miehiä teillä. Toivotan teille pikaista perheenlisäystä! Kohta voitte oikeasti olla jo raskaana, HUI, kuinka ihanaa :D Me muut tulemme kyllä perässä!
 
Totta kai te muutkin tulette huimaa vauhtia perässä ja hirmuisesti plussatuulia meille KAIKILLE kun sen aika on! <3

Pillereitä on jäljellä NELJÄ! Mies sanoi tänään aamulenkillä koiraa taluttaessani että voi kun olisin jo raskaana ja näytän kuulemma jo sille, heh. Ehkei hän nyt tarkoittanut turvonnutta massuani vaan sellaista tietynlaista hehkua joka tuntuu polttelevan päivä päivältä enemmän. <3
 
Tsemppiä kaikille, jotka jo siirtyvät yrittäjiin! Mahtavaa seurata teidän etenemistä eteenpäin. :)

Itse elän tällä hetkellä hieman hiljaiseloa. Elämäni on mullin mallin, siitä lisää blogissani. Päivittelen listaa kyllä, jos siihen tarvitsee tehdä muutoksia, ja muutenkin. Palaan sitten aktiivisemmin juttelemaan, kun taas kykenen.
 
Heippa,

Olen lueskellut tätä ketjua ahkerasti jo usean kuukauden ajan ja lopulta uskaltautuisin mukaan keskusteluun. :)

Olen kuumeillut jo usean vuoden ajan, toukokuussa kuume iski kyllä vahvempana kuin koskaan aikaisemmin! Siitäpäs lähtikin sitten tämä miehen lämmittely ;) Ensin vastaus oli jyrkkä ei. Elokuussa otin asian uudestaan puheeksi ja kysyin mikä kaikki arveluttaa tai pelottaa. Keskustelu oli kyllä todella hyvä ja sen jälkeen mies on oma-alotteisestikin ottanut vauvan puheeksi! Olen suoraan sanoen leijunut pilvissä, vaikka yrityksen aloittamiseen onkin vielä 9-10kk.

Elikkäs hieman meistä: olemme opiskelijoita (20v &22v) itse aloitin uuden alan nyt syksyllä, yritys olisi tarkoitus aloittaa heinä-elokuussa 2014 (vielä niiiiin pitkä aika), sillä minun olisi tarkoitus käydä kesällä kaikenmoisia kenttäkursseja ja saisin muutenkin kaikki pakolliset kurssit tehtyä ja opiskelut hyvään vauhtiin ennen yritystä.

Tänään tuli neulottua pienen pienet villasukat jo :p Hassua tämä kuumeilu.. :) Niiin ja siis listaan saisi päivittää: Hiitu, 20v, yritys alkaa heinä-elo 2014, 1. lapsi haaveissa :heart:
 
Heipsan kaikille ja tervetuloa Hiitu joukkoomme sekalaiseen mutta niin mukavaan :wave:.

Nyt tulee kovin omanapainen viesti mutta pakko kertoa mun eilisestä onnenhetkestä. Mies oli keskustellut veljensä kanssa jostain niinkin arkisesta kuin muksujen pyörän työntökahvasta, joka siis miehen veljenpojan pyörässä oli mennyt rikki. Meillä semmonen on jo otettu kuopuksen pyörästä pois ja se lojuu varastossa käyttämättömänä. Olin laittamassa ruokaa, kun mies lompsi sisälle ja huikkasi selkäni takaa: "Kai me voidaan se niille antaa lainaan, kun meillä ei ole sille käyttöä. Ainakaan nyt pariin seuraavaan vuoteen". Siis voi luoja, että tuo sai mut onnelliseksi! Vaiks mies on joskus heikolla hetkellään mennyt suostumaan kolmoseen niin pientä soutamista ja huopaamista on ollut ilmassa. Mut nyt siis ollaan taas tuolla kannalla. Kerrassaan ihanaa :heart:!
 
  • Tykkää
Reactions: Naarassusi
Deleted member 130614
Tervetuloa taas kaikille, joita en ole jo morjestanut ennen! Meinaan tämän aina unohtaa sanoa, vaikka aina olen innoissani uusista ja niistä, jotka palaavat kirjoittamaan tauon jälkeen. :)

Hiitu, kenttäkursseja? :) Olisko biotieteellinen ala kyseessä? Liippaisi läheltä omaa alaa, siksi kiinnostuin ;) Muutenkin ollaan aika samankaltaisessa tilanteessa, opiskelijoita ollaan ja yritys tarkoitus aloittaa keväällä.

veepu123:lle tsemppiä, mikä ikinä siellä sitten painaakin. :hug: Toivottavasti kaikki kääntyis parhain päin lopulta!

Yrittämään aloittaville hurjasti tsemppiä yritykseen! Mahtaa olla kutkuttavaa vihdoin päästä aloittamaan kun itseäni kouraisee jo ajatus siitä, että ajankohdasta on jotain suunnitelmia!

Olen tässä viimeaikoina lapsiperhehaaveiluni tiimoilta rakennellut pikkuisen blogia ja mietiskellyt muutamia aiheita. Kuten sitä, olisiko minulla lapsen sukupuolelle olemassa jotain haaveita ja totesin, ettei oikeastaan ole, vaan kumpikin olisi oikein sopiva. Täytyy kysyä, onkohan miehellä jotain preferenssiä. Samalla ajattelin, että haluaisin itse tietää kuitenkin sukupuolen heti, sillä onhan se määräytynyt jo hedelmöittymishetkellä, mitä sitä enää salailemaan, jos sen vain ultrasta pystyy jotenkin näkemään sitten aikanaan. :D Kaikkea sitä pyöriikin mielessä. Samoin nuo raha-asiat, tarvikeasiat ja arjen järjestäminen ovat jonkin verran pyörineet päässä.

Mites teillä muilla? Onko sukupuolen suhteen ollut etukäteen mitään sisäsyntyisiä toiveita, joita olisitte huomanneet? Minusta toiveessa ei ole mitään vikaa, kunhan ei kuitenkaan liikaa pety siitä toisesta vaihtoehdosta. :)
 
Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille, niin harvoin muistan heitä ns. "tervehtiä."

Miehen kanssa ollaan puhuttu siitä kumpi sukupuoli olisi ns. kivempi, niin kamalalta kuin tuo sana kuulostaakin, apua :O Kumpikin tahtoisi pojan. Vaikka tietenkin tyttö olisi aivan samoin tervetullut meidän perheeseen kuin poikakin. Joka tapauksessa tahdomme saada etukäteen tietää mahdollisen tulevan vauvan sukupuolen. Olisi se jotenkin vain niin paljon helpompi varautua, mm. nimillä ja vaatteilla yms.

Me olemme myös puhuneet vuodenaika-vauvoista, että olisi mukavaa jos vauva syntyisi kaikkina muina vuoden aikoina kuin talvella, hirmuisten pakkastan vuoksia. Tosin ei kesäkään niiden helteiden takia paras mahdollinen vaihtoehto, kait. Oletteko te puhuneet perheissänne vuodenajoista jolloin olisi mukava nyytti saattaa maailmaan?
Mieheni sanoi pari päivää sitten juuri että eikö niin että rakastetaan meidän vauvaamme vaikka syntyisi minä vuoden aikana tahansa. Tuo minun mieheni on myös kovin tekemisen- ja urheilupainotteinen mies, oli kovasti huolissaan siitä pääsenkö minä hänen kanssaan luistelemaan ja pelailemaan talvella jos onkin vauva masussa jo silloin. Oli sitä mieltä että silloin kaikki nuo on minulta kielletty, vauvalle ei saa sattua mitään. Huh, mitenhän kauan tätä jaksaa vielä hehkuttaa n_n <3
 
Deleted member 130614
JOS saisin valita minkä tahansa vuodenajan, toivoisin lapsen syntyvän kevättalvella. Jostain syystä kokisin sen helpoimmaksi niin. Kesä ajoittuisi kivaan kohtaan ehkä, toki kesä on aina kiva, oli kehityskausi mikä hyvänsä. Mutta lisäksi lapsi olisi sitten koulussa vanhimmasta päästä.

Mutta siis, koska lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan, niin vuodenajallakaan ei sen puoleen ole oikeasti tietenkään mitään merkitystä, niinkun varmasti kaikki ajatellaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: empuska
Sukupuoli- ja vuodenaikatoiveista: Sanomattakin selvää, että kaksi poikalasta omaavana toivoisin ehkä hitusen enemmän tyttöä. MUTTA, meidän pojat ovat kerrassaan ihania ja poikien "metkuihin" jo tottuneena en todellakaan pety pojasta. Mikäs siinä jos sais samannäköisen pikkuviikarin tänne kipittelemään :D.

Vuodenaika on mulle ihan se ja sama. Meillä on jo kevättalven lapsi ja syyslapsi eikä syntymäajankohta ollut oikeestaan sen erikoisempi. Tietty vastasyntyneen kanssa ääriolosuhteet, kova pakkanen ja kova helle, ovat aina hankalat mutta meneehän ne. Raskausaika, no joo, helteellä kertyy helposti nestettä ja ainakin mulla jalat turposi viikosta 30 eteenpäin ihan mahdottomiksi (on varmasti yksilöllistä) ja taas iso maha keskellä tammi- helmikuun liukkautta oli valtava stressi. Ihan joulukuun vauvaa en välttämättä halua mutta kun ei tuosta raskautumisesta ikinä tiedä (etenkin kun ikää on jo 34 v.) niin emme aio yrittää tähdätä mihinkään tiettyyn vuodenaikaan.
 
Miten te ootte noin positiivisia!? Saanko ihan hetken olla lapsellinen ja polkea jalkaa? Mulle tuli sellanen olo et nyt noi kaikki tärkeet ihmiset ketkä pääs / kohta pääsee jo yrittäämään on hylänny meiät tänne ryhmään!! YYH :'(

No ei vaan oon oikeesti onnellinen teidän puolesta mut on tää jotenkin silti haikeeta ja surullista. Otanko mä nää asiat jotenki liian raskaasti :D

Mäkin oon pohtinu et jollain tapaa haluisin pojan, mutta ihan yhtäteretullut on se tyttökin :). Itse olen kova ulkoilemaan ja etenkin kesällä, niin olis varmaan kivoin synnyttää ihan loppukesästä / alkuyksystä. Siten kerkeis lapsi varttumaan seuravaan kesään jo melkolailla ;). Loppukesällä syntynyt kerkee ihan vähän kasvamaan myös ennen talvipakkasia. Nytkun näin ajattelee niin sata vrmasti meille kaikille tulee tyttövauvat keskelle helteitä tai pakkasia :D. eipä silläkään väliä <3
 
ponityttö En sitten millään haluaisi luopua tästä ryhmästä, vaikken täällä nyt ole valovuotta ehtinytkään vanhentua niin silti. Kaikki on niin omalla tavallaan muodostuneet sellaisiksi henkireiksi ettei tahtoisi vaihtaa kyllä mihinkään. Aivan varmasti kirjoittelen täälläkin sitten, tapahtui mitä tahansa. Raskaudun tai en! Ja ihan varmasti kirjoitan tänne vanhasta muististakin, hups. Vahingossa ;))

Ja kyllä kelpaisi tyttövauva keskellä kuuminta kesää tai kylmintä talvea, hih.
 
Heippa tanne pitkasta aikaa! :wave: Olen jonkun verran lukenut ja haaveillut mukana, mutta ei ole tehnyt mieli kirjoitella.

Tuossa sivulla nelja kerroin naista mun verikokeista, no niissa ei ollut mitaan - mutta ultrassa loytyi monirakkulaiset munasarjat ja otetaan viela muutama verikoe kun kaikki muut oireet, paitsi paino, tasmaa. Progesteronin aloitan sitten tuossa 31. paiva eli kp16. Mies haluaa kuulla mita gynekologi on mielta, voiko aloittaa yrityksen nailla evailla vai mita.

Ma ehka hiukan enemman toivoisin tyttoa ensimmaiseksi, ja jotenkin se olisi loogista kun molemmilla on yksi sisarus ja sisko syntynyt ensimmaisena. Samapa tuo loppupeleissa. Vuodenajalla ei myoskaan ole merkitysta kun taalla ei paina pakkaset niskaan. :D Kova myrsky oli viimeyona ja on kuuleman mukaan tulossa Suomeen pain, mutta ei yhta voimakkaana.
 
Viimeksi muokattu:
Naarassusi kyllä joo biotieteellinen kyseessä :) Mukavaa kun täällä on muitakin samassa elämäntilanteessa olevia.

Tykkään keväästä ja siksi olisi ihana saada kevätvauva, kun luonto herää talven jälkeen eloon ja aurinko alkaa lämmittää. Ei sillä kuitenkaa hirveästi ole väliä, milloin vauva syntyy. Minulle käy yhtä hyvin poika tai tyttö. Hehe, nimet on alustavasti mietitty kummalleki sukupuolelle, hiukka oon aikasessa :D
 
Tervetuloa Hiitu!

Minustakin ihanin aika vauvan syntymälle olisi keväällä. Keväällä olen aina onnellisimmillani, koska kaamos on selätetty ja luonto herää eloon. Saa aina jollain tavalla itsekin uuden alun. Tylsempää olisi, jos vauva syntyisi paukkupakkasten keskelle, sillä sen kanssa ei pääsisi ulos sitten niin pian. Ajankohtaa kuitenkaan harva pystyy päättämään, joten käytännön sama. Kunhan vain sen vauvan saa.

Olen aina toivonut ensimmäiseksi lapseksi poikaa, mutta kyllä tyttökin kelpaa paremmin kuin hyvin. Mies ei ota kantaa kumpi, vaan hänelle on aivan sama tuleeko tyttöjä vai poikia. Jos saisi kaksi lasta niin olisi kiva että olisi tyttö ja poika :)

Minullakin on jo tytölle ja pojalle nimet. Pojan nimi on ollut jo monta vuotta tiedossa, mutta en ole koskaan keksinyt hyvää tytön nimeä. Mutta miehenipä oli miettinyt aivan ihanan tytön nimen! En olisi uskonut, että häneltä voi niin hyvä ehdotus tulla. Ja itse rakastuin heti siihen nimeen.

AAARRGGh mulla on niin kova tämä kuume! :mad: Turhauttaa, kun on menossa kp 12 tai 13 ja juilii menkkamaisesti mahaa eli luultavasti ovis koputtelee ovelle. Ja en ole saanut mieheltä vielä vauvansiemeniä, vaikkakin kortsut heivattiin eilen nurkkaan....:kieh:

Ehkä häntä vielä arveluttaa, mutta en voi itsekään myöskään sanoa olevani kovin itsevarma. On tämä niin jännittävää ja onhan se lopullista sitten. Ei siihen vauvaan varmaan koskaan täysin valmis ole. Ja sovimme hänen kanssaan tuon marraskuun ja sehän on ihan pian niin en viitsi painostaa miestä, vaikka tämä kierto nyt menisikin "hukkaan".... Ensi kierrossa sitten. Ilmoitan kyllä heti, jos livahdankin tuonne yrittäjiin. Voi elämä, kun sitä on malttamaton...:headwall:
 
Deleted member 130614
Mullapas ei ole mitään nimiä ajateltuna! Tai siis, tiedän kyllä, minkätyylisistä tykkään, mutta niitäkin on monenlaisia.. Eli ehkäpä ennemminkin niin, että tiedän, minkä tyylisistä en tykkää? :D

Mutta siis joo, nimiä ei todellakaan tiedossa vielä. Tulee varmaan kutsumanimen lisäksi vain yksi toinen etunimi. Luulisin.
 
5th
Tervetuloa uusille! :wave:

veepulle paljon voimia! :hug:

Meillä on kaikki lapset olleet syksy- ja talvivauvoja. Joten kyllä se kesävauva nyt kelpaisi. ;) Ihan sama koska syntyy, kunhan syntyy! :saint: Ja molempia sukupuoliakin löytyy jo, joten en niin palavasti kumpaakaan toivo. Tähän asti olen itse ollut tuntemuksineni 100% oikeassa tulevan vauvan sukupuolesta heti raskauden alusta saakka. Sekin aika jännä juttu, toki eihän siinä nyt ole kuin 50% erehtymismahdollisuus. ;)
 
Tää viiminen viikko on ollu ihan outo.. mies on useampaan otteeseen pohtinu ääneen et oonkohan raskaana, en edes muista mistä syistä..mutta tänään ku mulle tuli autossa huono olo ja mies taas pohti ääneen raskauden mahdollisuutta.. noh, se on kyllä ihan hullu ajatus että oisin, koska ovis on kohta käsillä..! Mut aika söpö tuo mies, kun se jo pohtii raskauden mahdollisuutta ja sitten kuitenki haluaa odottaa vielä tämän yhden kierron.. Joo, me olema vähän hassuja!

Tuosta sukupuoli asiasta mulla ei silleen toivetta ole, kunhan ois terve :) ja ihan sama milloin ois la.. Vaikka toisaalta kun me aletaan joulukuussa (heti alku kuusta kun sillon on kiertojen perusteella oviskin) ja jos kävis heti tärppi niin se pikkuinen syntyisi loppu kesästä, voi olla kyllä aika tukalat oltavat kesällä :D
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 28.10.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
anni0026vkevät/kesä 20141.
carna26vkevät 20141.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
Elviira8627v? (ei tiedossa)1.
empuska21v11/20131.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Kaneli8825v02/20141.
Katey24v12/2013-01/20141.
kuukiuru24v11/20131.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Naarassusi22vkevät 20141.
Ninnu8330v? (ei tiedossa)3.
ponityttö23v1/20141.
Ruusannuppu29v? (ei tiedossa)1. yhteinen
Sandri24v11-12/20131.
Sano Pirkka30v2014-20151.
Spukka21vhuhtikuu 20141.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
toivontähti27vkevät 20141.
veepu12324v? (ei tiedossa)1.


Yrittämään päässeet:
Nipsut

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Blogeja seurattavaksi:
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä
 
Listalle: Babette, 22 v., yritys alkaa alkuvuodesta tammi/helmi 2014, 1. lapsi. :heart:

Veepulle lammin halaus. Paljon voimia. :hug:

Sandri, kyse varmaan siita paatoksen tekemisesta, luulen etta moni mies ajattelee, etta olisi vain helpompi jos raskaus vain alkaisi. Ihanaa tuo on. :)

Kuukiuru, toivottavasti saatte oviksen mahdollisimman pian hyodynnettya! :heart:

Mulle on aina ollut helpompi keksia tyttojen nimia - niita olisikin liuta valmiina. :D Poikien nimet taas... No, yhden aivan ihanan mies keksi. :)

Onko kukaan laittanut ruokaremonttia alulle tulevaa raskausaikaa ajatellen?
Itse haen viela sopivaa ruokavaliota, joka toisi kokonaisvaltaisen hyvanolon. Vahan kaikkea on tullut kokeiltua ja toimii aikansa. Tarkeinta olisi syoda saannollisesti, silla pidemmat ateriavalit tekevat pahaa. :stick:
 

Yhteistyössä