Yrityksen odottajat

Meillähän on tilanne se, että mies on vakitöissä ja mä opiskelen ja välillä keikkailen (hoitoala).. mua ei taloudellinen puoli oikeastaan pelota, vai enkö osaa pelätä?? no, mä oon niin kyllästynyt miettimään "koska on se oikea aika?", koska ei lapsia tehdä nuin vaan, niitä saadaan :) Olisihan se turvallisempaa olla töissä, mutta kun tietää tämän alan, niin sitä voi joutua oleileen helpostikki useammin vuoden määräaikaisena ennen vakituista työtä ja jalka on jo oven välissä.. sit jos odottelis sen että sais vakipaikan ja sitten lapsen hankinta osoittautuukin hankalaksi.. vuodet vain vilisee silmissä kun miettii.. tämä on sitten vain mun mielipide!!

Toisaalta olen miettinyt, että ollaanhan me kuitenkin aika turvallisessakin asemassa, kun mies on vakitöissä ja mä valmistun alalle jolta ei työt kyllä lopu.. tai siis ku vertaa silleen, että tuleehan niitä "vahinkolapsiakin" ja kyllä ihmiset pärjää hyvinkin..

Nämä on vain mun mielipiteitä.. siitä, että onko sitä oikeaa aikaa lapselle olemassakaan?

Me ei olla puhuttu mitään koko vauvajutuista nytten, ollaan vaan menty rennosti, välillä vain jotain nakeltu vauvaan liittyvää.. hyvä olo, kun ollaan nyt päätetty, että joulukuussa alkaisi yritys ja mieskin tuntuu, että asian on pohtinut läpi ja niin varma tästä ja that's it.
 
Sandri, juurikin näin! Aivan kuin minun ajatusmaailmani suurimmaksi osaksi! Oikeesti nykypäivänä vakituista työpaikkaa saa kyllä hakea ja hoitotyössä tuntuu riittävän jos jonkinlaista määräaikaisuutta vaikka missä. Me ei aiota enää kyllä odottaa ja toivoa että vakituinen työ juoksisi tiellä vastaan. :) olen kuitenkin ollut näissä töissä jo kuitenkin yli vuoden ja on aivan yhtä suuri mahdollisuus että tämäkin olisi vakituinen kuin se että jään työttömäksi. Sitten on aikaa miettiä muita vaihtoehtoja, siihenkin on kuitenkin aikaa. Jään sitten työttömäksi, haen muita töitä, tai hyvällä tuurilla olisin raskaana ja tuota pikaa äitiyslomalla ja sitten vanhempainvapaalla. Niin tutkimattomia on herran tiet.
Kiitos Sandri sanoistasi, oli kummasti jotenkin apua ja kaipaamaani näkökulmaa. Kiitos! Toivottavasti et louklaantunut "kysymyksestäni" tai ajatusmaailmastani. Totta kai minäkin ajattelen että lapsia suodaan eikä saada, sanamuotoni tuossa mielenmyllerryksessä oli hiukan vain väärä. :)
 
empuska Ollaan puhuttu, että aloitettaisiin sitten, kun koulu loppuu tai jo ennen sitä, mutta kuitenkin niin, että pystyy koulun käymään loppuun eli ensi keväänä todennäköisesti. Mulla on ahdistukseen masennuslääke ja se oikeestaan myös vaikuttaa tohon millon voi alkaa yrittään, kun ne ei oo hyväksi sikiölle. En kuitenkaan halua lopettaa sitä vielä, kun on tulossa työssäoppimisjakso ja näyttöjä keväällä. Varmaan katotaan vähän mten mulla menee siellä topissa et voisko sen sit lopettaa jo ennen ku koulu loppuu. Oikeestaan mua itteä ei niin paljon vaivaa se raha puoli vaan ennemminkin, mitä miehen vanhemmat sanoo, kun niillä tuntuu olevan aina kaikkeen niin tiukat mielipiteet. Varsinkin just raha asioissa, et saataskohan sit kuulla kunnia jos tultais raskaaksi että kun on asuntolaina joka just kasvoikin vielä ym.
Tohon teijän keskusteluun millon on oikee aika, niin joskus kuulin hyvän pointin: et jos sille tielle lähtee et oottaa oikeeta aikaa niin se ei tuu koskaan. Aina on joku syy miks ei olis oikee aika. Luulen et se on kyl totta. Tietty on ehkä aikoja jotka on enemmän vääriä ku toiset.
Kuinka monta myös pelottaa lähestyvä yrittäminen? Minua ainakin :S
 
anni00, mä vähän luulen taas mun vanhempien reagoivan asiaan noin! Talouteen ja kaikkeen mahdolliseenkin ehkä, varsinkin äitini. Joskus vain toivon että toiv. mulle tai meidän lapselle ei periydy kaikkia noita kyynisiä yms. piirteitä. Olen itse enemmän sellainen elä hetkessä-tyyppi ;)

Omalla tavallaan ensi vkolla alkava yrittäminen pellottaa, mutta sitten toisaalta ei laisinkaan. Välillä tulee ne pelonsekaiset tunteet että onkohan tämä nyt sittenkään hyvä idea, mutta sekin kestää vain sen pienen hetken ja sitten havahdunkin seuraavaksi jo miettimästä pienen nyytin hyviä ja ihania puolia <3. Eikö elämänmuutokset ja noin suuri vastuun ottaminen pidäkin vähän pelottaa, terveellisellä tavalla :)
 
Tervetuloa anni00!

Minulle saa kohta sanoa tervemenoa, sillä täälläkin alkaa ensi viikolla yritys! Kuinka ikävä tätä ketjua tulekaan... Tämä on ollut tuki ja turva minulle yli puoli vuotta. Tänne olen vuodattanut vaikka mitä ja aina saanut tukea. Kiitän kaikkia!

Empuskalta utelen, että meinaatko jäädä tänne kaksplussaan vielä yrityksen alkaessa? Oletko miettinyt mihin ketjuun siirryt höpöttelemään? Ajattelin itse mennä kakskymppisiin, jos huolivat. :)

Ja villi idea! Pitäskö perustaa ketju meille yrityksen odottajista yrittämään päässeille? Koska meitä on niin paljon täällä, olisi se luonnollinen siirtymä. Lisäksi kirjoituksien perusteella tuntuu että "tuntee" jo monen täältä. :) Sen ketjun voisi linkittää tuohon listaan. Kakskymppisten toiveilijoiden listassakin on sieltä plussanneiden ketju. Tähän tyyliin. :)
 
Tehdään ihmeessä sellainen ketju täältä siirtyneille! On mahtava jatkaa keskustelua sitten siellä ja täällä vielä odottelevat voivat käydä seuraamassa yrittävien keskusteluita yhdessä paikkaa! Perustatko kuukiuru sen?

Ja tervetuloa anni00, haluatko mukaan listalle? :)
 
Juu minä voin sen laittaa alulle. Nimiehdotuksia ketjulle? Sinnekin varmaan häätyy joku listantynkä laittaa kun tulee enemmän porukkaa, mutta en tiedä osaanko sellaista tehdä. Mutta ehkä sinne sitten saapuu joku viisaampi joka osaa :)
 
Saanko, oi saanko minäkin liittyä teidän jatkoketjuun vaikka en täällä koskaan listalle asti ehtinyt? Olen lueskellut teitä, mutten ole viitsinyt kommentoida kun en enää odottajiin kuulu. Yk1 takana ja ekat luomumenkat alkoi tänään :(
 
Oisko joku "Odottelusta yrittämiseen siirtyneet" hyvä?
Sit vois siihen listaan kirjottaa, että mistä ketjusta ollaan siirrytty sinne :) Voin opettaa tekemään listan, jos tartteet kuukiuru apua? Ei oo kauheen vaikeeta!
 
kuukiuru Tällä hetkellä olen tuolla Esikoista haaveilevien vuodelle 2014-puolella, mutta sielläkin on ns. "Hiljaisissa haaveilijoissa" koska emme VIELÄ yritä lasta. Siltikään ei ole tullut piiiitkiin aikoihin kirjoitettua siellä mtn, ja jotenkin tuntuu etten ymmärrä ihmisten keskusteluja siellä ja ei viitsisi tuppautua sinne. Ja alussa muutenkin ei voi määritellä noita kiertopäiviä ja en erota kuitenkaan ovulaatiota kropassani ja ja ja, kamalan vaikeaa :D !! Joten tuo teidän ideanne on AIVAN LOISTAVA! Minä olen ehdottomasti mukana siellä ihan yhtä aktiivisesti kuin tässäkin ketjussa, en halua missata teitä :) <3 Ai että, kylläpä tuli iloinen fiilis jos tai kun tämä ketju-toteutuu! Jee jee.
 
Vai tehtäiskö yrittäjiin päässeille oma taulukko tähän ketjuun tuon yrityksen aloitus-taulukon lisäksi? tämä on vain mun idea, tuli vain mieleen, että sitten voitais porista samalla kasvavalla porukalla :)
 
5th
Se on kyllä ihan totta, että ei sitä täydellistä aikaa lasten saamiselle varmaan ole koskaan. Tai kukahan omakotitaloasuja peruspulliainen voi odottaa velatonta aikaa, kunnes hankkii lapsia? Siinä saattaa monella olla hedelmällinen aika jo menneen talven lumia siinä vaiheessa. :snotty: Mä olin itse määräaikaisessa työsuhteessa, kun tulin ensimmäistä kertaa raskaaksi. Mun äitiyslomalla työsopparia ei jatkettu, mutta tilalle palkattiin uusi työntekijä. Liitto ärähti puolestani ja sain toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen. Sittemmin olen ehtinyt olla jo monasti uudellakin äitiyslomalla, mutta kyllähän se mieltä huojentaa, että on paikka johon palata. Murehdin asiaa sillon, kun tulin raskaaksi, mutta kyllä se lapsensaamisen riemu pesi moiset murheet sata nolla. Olin vaan onnellinen, että tulin raskaaksi. :heart: Ja meillä myös oli isot lainat niskassa, taisi olla talolainan lisäksi autostakin velkaa. Ja hyvin on pärjätty! Rohkeutta naiset, ja uskokaa unelmiinne! :heart: Elämää ei voi koskaan suunnitella täysin valmiiksi. Tiedän tapauksia, joissa lasten hankintaa on siirretty parempaan ajankohtaan, milloin mistäkin syystä ja sitten raskaaksitulo onkin vienyt vuosia. Kun sitä ei voi koskaan tietää. En tarkoita, etteikö olisi ihan täysin sallittua ja luonnollistakin miettiä tuollaisia asioita ja tehdä päätöksiä esim. taloudellisista syistä. Mutta ehkä ei kannata ikuisesti odottaa, jos yhtään tuntuu, että muuten olisi sen aika. :)

Mitähän minä täällä taas horisen. Ovis on käsillä ja salaa mielessäni laskeskelen, että jos nyt kävisi onnellisesti, tulisi kesävauva. :heart: Kesän lapsia meidän perheessä ei vielä olekaan... En tiedä. Täytyy kysyä ukkokullalta, pistetäänkö homma jo kohtalon käsiin vai vieläkö jahkaillaan. :D (Tiedän jo vastauksen. Jahkaillaan, jahkaillaan... :stick:)

Mukavaa viikonloppua!
 
Viimeksi muokattu:
5th: totta toki tuokin, että on ihan luonnollista miettiä näitä talouskysymyksiäkin, mutta että ehkä sitä täydellistä aikaa ei koskaan ole, jos liikaa miettii :)

mä kans laskeskelin, et ovis on ens viikolla.. kissa-hiiri leikki alkakoon, tänään jo naureskeltiin tuon ukkokullan kans asiasta :D
 
Deleted member 130614
Hui! Ompas tullut paljon juttua!

Elviira86: Toivottavasti mies pysyisi tuossa kesäajoituksessa! Sittenhän sinne ei ole edes kauaa!

Ajankohdan suhteen komppailen Sandria. Mekin olemme vielä opiskelijoita, mutta koemme olevamme valmiita. Rahallisesti tekee tietysti tiukkaa, mutta olemme muutenkin tottuneet elämään säästeliäästi. Uutena ei tällöin osteta varmastikaan juuri mitään ja tukiverkon on onneksi kunnossa. :)

Kuukiurulle tsemppiä pian alkavaan yritykseen! Olkoon odotuksesi siinä kohtaa lyhyt ja onnekas!

Yhteinen ketju yrittämiseen päässeille kuullostaa hyvältä! En maltakaan odottaa, että pääsen sinne liittymään ;) Mutta mielestäni olisi ehkä helpompi pitää ketjut erillään, MUTTA tänne saa ehdottomasti tulla kertomaan kuulumisiaan ja itse varmasti käyn lukasemassa tutuksi muodostuneiden nimimerkkien kuulumisia uudesta ketjustakin :)
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 26.10.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
anni0026vkevät/kesä 20141.
carna26vkevät 20141.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
Elviira8627v? (ei tiedossa)1.
empuska21v11/20131.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Kaneli8825v02/20141.
Katey24v12/2013-01/20141.
kuukiuru24v11/20131.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Naarassusi22vkevät 20141.
Ninnu8330v? (ei tiedossa)3.
ponityttö23v1/20141.
Ruusannuppu29v? (ei tiedossa)1. yhteinen
Sandri24v11-12/20131.
Sano Pirkka30v2014-20151.
Spukka21vhuhtikuu 20141.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
toivontähti27vkevät 20141.
veepu12324v? (ei tiedossa)1.


Yrittämään päässeet:
Nipsut

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Blogeja seurattavaksi:
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä
 
Viimeksi muokattu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2306439-yrityksen-odottajista-yrittamaan-paasseet/#post29140840

Siinä olisi ketjunpoikanen! Tehdään siitäkin yhdessä yhtä kiva kuin tästä ketjusta on tullut! Tuonne vain kaikki yrittämään päässeet jutustelemaan! Mitä mieltä olette nimestä? Halusin laittaa juurikin YRITYKSEN ODOTTAJISTA yrittämään päässet, koska pelkkä odotuksesta yrittämään päässeet olisi mielestäni ollut vähän harhaanjohtava.... Mitä mieltä olette tuosta nimestä?

5th sydämelliset onnittelut täältä! Toivottavasti teillä pian tärppäisi! :flower:
 
kuukiuru, aivan hyvä nimi on uudella ketjulla, heti kun huomasin niin ymmärsin mistä on kyse ja ketä siellä on ;) nyt on siis kaksi ketjua jota seurata ja mukavaa kun saa jännätä jo toisten puolesta! :D

Santsasin tällä viikolla 3kk ehkäisyvälineet taas kuntoon niin mies näytti ja kuulosti ehkä hieman pettyneeltäkin... on mahtanut jo tosissaan innostua ajatuksesta ;)
 
Onnea teille kenellä yritys jo alkoi! Ja hyvä tuo ryhmä heille!

Pakko myöntää, että hieman olen teille kateellinen kenellä yritys jo alkanut ja teille kenellä siihen ei ole enää pitkä matka.
. Ei se minun mieheni sittenkään tainnut ymmärtää, että haluan eroon pillereistä heti tammikuussa.mies puhuu kokoajan keväästä/ kesästä. Masentavaa.
 

Yhteistyössä