Yrittämään päässeistä plussanneet <3

Onnea Elviira!! Ihanaa, kun tärppäsi heti! :) Niin teki meilläkin ja edelleen tuntuu tosi onnekkaalta olo, että kaikki kävi niin äkkiä. Lisään sinut listalle! :)

5th tosi ikävää nuo sun vuodot. Toivottavasti nyt ei koko raskautta kestä. Onneksi kuitenkin vauvalla on kaikki hyvin. :)

Itsekin haluaisin kuulla sydänäänet, mutta tosiaan se neuvola on vasta kuukauden kuluttua. Ihan oikeasti, turhauttaa kun neuvoloiden väli on yli kaks kuukautta! Tosin nlalääkäri oli välissä, mutta kuitenkin..... Siellä ei otettu edes rauta-arvoja. Toivottavasti eivät laske kovin tässä välissä.

Ja tosiaan olen aika varma, että liikkeitä ne on mitä tuntuu. Miltei joka päivä istualtaan (varsinkin iltaisin) tuntuu tökkäisyjä. :D Tosi jännää..... :) Ei oo tuntunut tältä aiemmin.

Taas kyselen täällä, mutta kun teillä joillakin on jo raskauksia takana.... Milloin sen painon pitäisi oikein nousta? Tänään alkoi 16. raskausviikko (jee!!) ja kävin sen kunniaksi puntarilla. Tulos: paino samassa kuin aina ennenkin....! Milloin se painonnousun pitäisi alkaa? Pelottaa, että se ei nouse ja teen jotain väärin.... hmm.. Kaikesta sitä voikin stressata. Mikä teidän muiden painotilanne on?

Kuukkis 15+0

• Tykkää
Reactions: Elviira86
Tervetuloa Elviira ja paljon onnea :) Toivotaan että tulee monta muuta uutta odottajaa sieltä pian perässä!

Ole Kuukkis onnellinen jos paino ei nouse! Eikös kaikkialla sanota, että puolen välin tienoilla pitäisi alkaa nousta ja alkuraskaudessa ei ollenkaan tai hyvin vähän. Minä stressaan jo tästä parin kilon painonnoususta.

Neuvolalääkäri olis reilun kahden viikon päästä. Mitä siellä Kuukiuru sitten tehdään? En muista ollenkaan esikoisen ajoilta. Pitää varmaan katsastaa taas vanha neuvolakortti.

Aloitin eilen rautatabletit ja nyt jännittää tuleeko mitään sivuvaikutuksia. Toivottavasti ei koska ollaan viikonloppuna lähdössä reissuun. Ei viitsis kärsiä mitään vatsavaivoja kylässä : /

mariet ja pieni 13+6

• Tykkää
Moi moi ja onnea plussanneille <3

Me ollaan kuunneltu nyt miehen kanssa uudella dopplerilla kotona pikkusen sydänääniä joka päivä molemmilla on omat kuulokkeet niin ihana pötkötellä sängyllä ja kuunnella vaavia yhdessä :heart:

Mulla on paino tippunut vaan ekasta neuvolasta n 4-5 kiloa ja ei oo alkanut viel nousee ihan hyvä vaan kun mulla on hieman ylipainoa niin ei varmaan helpolla toivon mukkaa nousekkaa.

Mäkin haluan tuntea jo liikkeeeet :heart:

Ja täällä tyttöolo :flower:

Nannaa 14+3

• Tykkää
Mariet, mulle siellä tehtiin sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet. Ei oikeestaan muuta. Käynti oli ohi 10 min. Kyseli vaan, että tuleeko mieleen mitään. Itse ei kysynyt mitään... :D Oli tosi tympeä lääkäri. Ärsyttää, jos koko raskauden ajan sama. Mut onneksi nlatäti sentään huippukiva. Niin ja tosiaan ei ottanut rauta-arvoja.... :O Mut unohdin sen sit vaatiakin... Toivottavasti sulle sattus kiva lääkäri, sekin on tärkeää. :)

Juu kun ei yhtään tiedä tuosta painohommasta... Kaippa se luonto hoitaa senkin asian. :)

Voi, että määkin haluaisin ton dopplerin. Olis niin ihana kuunnella sydänääniä. <3

Nannaa täälläkin on tyttöolo ollut alusta saakka. Suunnittelen vain tytön vaatteita ommeltavaksi... :D

Pääsin viimein katselemaan edellistä neuvolakorttia. Ensinnäkin ensimmäinen neuvolalääkäri on ollut 26+0 :O Siellä on tehty just sisätultkimus ja mitattu sf-mitta ja kuunneltu sydänäänet ja mitattu paino. Seuraava on ollut 36+1. Eli pikkasen aikaisemmin tällä kertaa neuvolalääkärille. En tiedä onko tässä tullut joku valtakunnallinen muutos vai johtuuko eri kaupungista. Eikä ole ollut puhetta, että montako lääkärin tarkastusta raskauden aikana nyt on. Enkä tiedä onko lääkäri sama kuin pojan neuvolalääkäri. Se oli ainakin tosi mukava 4-vuotiskäynnillä.

Minulla ei ole mitään oloa. Toivon tyttöä, mutta olen varma että meille tulee poika. Ei siis mitään poikaoloa, mutta valmistaudun henkisesti, että meillä on joskus tulevaisuudessa kolme poikaa :LOL:

Tottakai Mariet :) Viimeksi ajattelin sun blogia, kun päivitin listaa, mut ajattelin, että kerrot sitten itse jos haluat sen sinne. Minä lisään sen :)

Mulla on eilisestä saakka ollut kuukautiskipuja. Tulee aaltomaisesti. Piti maata eilen sängyssäkin. Olen tosi huolissani. :( Kaikesta sitä pitää munki murehtia. Johtuukohan kohdun kasvusta vaan....? Ja niitä repäisykipujakin on koko ajan, että niiden perusteella kohtu kuitenkin kasvaa. Ääh, on tää vaikeeta. :D Ja tosiaan tän takia nyt ärsyttää ku seuraava neuvolakäynti helmikuun lopussa! Jotenkin pelottaa, että menee joku pieleen ja vauva on kuollut ;(

Mniulle tuo doppleri on kyllä ihan pelastus. En oikeastaan ehdi edes stressaamaan, onko kaikki kunnossa kun säännölliseen muutaman päivän välein kuuntelee. Tavallaan voisi ajatella, että turha kapistus kun en edes stressaa, mutta jos ei sitä olisi niin kyllä stressaisin. Eli kokeile kuukiuru jos löytyisi vaikka jostain kirpparilta joku halpa jos et uutena raaski ostaa. Noilla viikoilla ei tarvitse enää mikään huippulaite ollakaan kun kuuluu jo varmasti. Paitsi jos tunnet jo niitä liikkeitä ihan kunnolla niin sitten alkaa olla ehkä vähän turha ostos.

Minulla ei ole nyt ollut vähään aikaan menkkajomotuksia, mutta eiköhän niitäkin vielä tule. Repäisykipuja sit aina välillä on, esim. pari päivää sitten niistäessä vihlaisi oikein kunnolla tuonne alamahalle suurinpiirtein siihen, mistä istukan ääni parhaiten aina kuuluu.

Heippa hei!

Kiitos kaikille onnitteluista :) :heart:

Kotitesti.fi -sivulla oli noita dopplereita aika edullisesti - oli tarjouksessa, alle 40€ muistaakseni. Sen saa kuitenkin sitten varmasti helposti myytyä eteenpäin, kun ei enää itse sitä tarvitse. Olen kanssa hyvin vahvasti harkinnut sitä, kunhan viikkoja tarpeeksi. Mä olen vähän sellainen "Miss Stress", joten tuollaiset mielenrauhaa tuottavat kapistukset on raskauden sujuvuuden ja mukavuuden kannalta varmasti juuri omiaan meidän huusholliin... :)

Voitteko arvon leidit kertoa mulle nyt, että miltä "normaali" raskaus tuntuu?! Mä olen niin hölmö, että mietin toistuvasti, onko kaikki hyvin.. Mulla tuntuu sellainen paineen tunne oikeestaan jatkuvasti tuolla alavatsalla. Ajoittain tulee voimakkaitakin kipukohtauksia, ovat toispuoleisia olleet. Mistä voisin erottaa normaalin raskauden esim. kohdunulkoisesta raskaudesta?

Taidan huolehtia turhasta, mutta arvostaisin kovasti jos kertoisitte mitä mieltä olette? :)

Liityin facessa lastentarvikekirppikseen, ajattelin huudella doppleria sielläkin. :) Kyllä luultavasti pieniä liikkeitä tunnen, mut mieshän ei tunne niitä päältä päin vielä pitkään aikaan. Eli doppleri olis siitäkin kiva :)

Elviira, mulla oli alussa monta vkoa oikealla puolella mahaa kipua. Määkin huolehdin että eihän vaan ole kohdunulkoinen. Mut ar-ultrassa istukka oli kiinnittynyt oikealle :) kivut siis ilmeisesti johtu siitä. Eikait tää raskaus mitenkääm erikoiselta tunnu. Mitä nyt kolottaa ja jomottaa ja pissattaa ym. Ja maha kasvaa... Mut ihan normia muuten. Ainiin ja ne hormonit.... ite oon ainakin ollut ärtynyt enkä kestä ihmisiä :D

Joo Elviira kaikenlaiset mahatuntemukset kuuluu minulla ainakin tähän raskauteen niinkun kuukkis sano niin kolottaa ja jomottaa ja se on ihan normaalia. Mulla tulee ajoittain niitä kohdun kasvukipu menkkajomoja ja nykyään jos paljon liikun nousen vaikka sohvalta vessaan käyn vessassa meen takas sohvalle nousen jääkaapille ja taas sohvalle niin au au au mahaan alkaa sattu eli kaikki tollanen ravaaminen rasittaa ainakin mua ihan hulluna !!:D

Kiitos ihanat vastauksista... Järki jotenkin on sanonut koko ajan, että tämä kaikki varmasti aivan asiaankuuluvaa... Kuitenkin se paniikki aina toisinaan nostaa päätään...

Hassua, mulla häpykummun yläpuolella selvästi havaittava "kohouma". Tissit kipeytyy koko ajan enempi, etenkin iltaisin ovat kovin raskaat ja arat.

Miten neuvolassa mahdetaan noita raskausviikkoja "tarkastella"? Mulla laskurien mukaan tänään 4+0, se tarkoittaa sitä, että plussasin sen mukaan 3+0. Ehkäpä ovis on siis ollu jonku verran aikasemmassa, tokkopa plussaa muuten ihan noin aikaseen sais?! :)

5th
Huomenia ihanaiset! :heart:

Plussaus 3+0 lienee ihan mahdoton yhtälö, kun eikös kiinnittyminenkin tapahdu vasta tyyliin 8 päivää hedelmöittymisen jälkeen ja senkin jälkeen kestää ennenkuin hcg nousee tarpeeksi testiä varten? Mä en oo vissiin ikinä saanut plussaa ennenku aikalailla sen 2 viikkoa hedelmöittymisen jälkeen ja tästä viimeisestä nousi muutenkin hcg tosi hitaasti eikä himotestaaja meinannut millään saada digitestiin 3+0. :ashamed: :D

Kipuihin kommentoin minäkin vielä sen verran, että kaikenlaisia kipuja on alkuraskauden aikana tullut koettua kaikissa raskauksissa. Repäisykivut on nytkin olleet ihan järkyttäviä, kun nousee istumasta seisomaan, vetää välillä kaksinkerroin. |O Ja mullahan oli aika kovia vasemmanpuolisia vatsakipuja, jotka yhdistyi siihen vuotoon ja niitä lisäsi vielä suolistokivut, kun vatsa veti ihan jumiin. Mähän oon sen takia käynyt päivystyksessä ultrattavana, ettei vaan ole kohdunulkoinen. Mutta mun ystäväni sanoi, että ne ku-kivut oli hänellä sitten niin kovat, ettei siinä ollut muuta vaihtoehtoa kuin lanssilla sairaalaan...

Nyt voin ihan virallisesti sanoa, että joku pistää jytäten tuolla masussa. Aikamoista mätkimistä tuntui jo eilen illalla. Ei voi enää puhua "perhosen siiven hipaisuista" eikä pikku "kuplinnasta". :heart: Mutta johan se tyyppi siellä onkin yli kymmensenttinen pieni ihminen.

Ja nyt mulla on ruvennut turvotus laskemaan vatsasta. Eli näytän vähemmän raskaalta kuin vaikkapa pari kuukautta sitten. :LOL: Pystyn ensimäistä kertaa aikoihin piilottamaan vatsan oikeanlaisilla vaatteilla. No, eiköhän sieltä kohta ala kasvamaan se oikeakin vauvamaha. :)

Lumitöihin, mars! :xmas: Mukavaa viikonloppua kaikille!

5th rv15+1

5th, noin minäkin sen olen aatellut :D Nuo laskurit ei ilmeisesti huomioi sit lyhyempää kiertoa, jossa ovulaatio tapahtuu aiemmin :)

Noh, näillä mennään. Neuvola 28.2., silloin sitten kyselen, että mites tuota tarkistellaan. Vissii kuitenkii vasta ekassa ultrassa :)

Oii mäkin haluan liikkeitä tuntea oikeestii :D mut ei maha mulla ihan vielä kun ekaa odotan tosin eikös kuukiurukin odota ekas? :) mut se on niin yksilöllistä! Enköhän minäkin viimeistään kuukauden päästä toivon mukaan jotain tunne! Jolloin meillä on muuten vihdoin se muutto,jippii kämpän irtisanoin eilen joten alkaa olla totta tämä :D onneksi ei ole paljon kertynyt tavaraa kun viime muutostakaan ei ole kun reilut puoli vuotta. iHanaa sitten pääsen laittamaan vauvalle kotia <3

Nannaa 14+5

Onnea liikkeistä 5th!!:heart:

Kyllä mullakin on jo viikon verran tuntunut jotain liikkeen tapaista mahassa. Mutta en voi olla ihan satavarma niistä vielä. Ostin eilen sen dopplerin ja sillä oon vauvaa nyt ahkerasti kuunnellut, hyvin kuuluu sydänäänet. Musta tuntuu, että se potki sitä anturia välillä, kun kuulu kauheita tömähyksiä vaikka piti paikallaan sitä laitetta. :) Huippu laite!

Kyllä sääkin Nannaa pian tunnet liikkeitä, ei voi ihan hirveän kauaa enää mennä, kun oot jo noin pitkälläkin. :) Varmaan on viikoista kyse korkeintaan kuitenkin, tosin yksilöllistähän sekin on.

Jes ihanaa, me mennään tänään treffeille ukkelin kanssa. Syömään eka ja sit leffaan. Ihan huippua hemmottelua, ku ei oo pitkään aikaan käyty:heart:

Yhteistyössä