Nuo neuvolajutut on niin riippuvaisia siitä missä asuu, neuvolan laitteista, henkilökunnan pätevyydestä/kokemuksesta... Toisissa neuvoloissahan on ihan ultrausvehkeet ja kohtuun voidaan kurkistaa vaikka joka kerta. Joissain on hyvät dopplerit ja kokenut täti, joka saa äänetkin kuuluviin pienillä viikoilla. Ja sit on näitä meidän kylän neuvoloita, jossa ei oo mitään edellä mainituista. :headwall: Mulla ei oo varmaan koskaan tuolla kuuneltu sydänääniä ennen rv15, mikä on toisaalta hyvä, koska tuskin ne sillä aataminaikusella vehkeellä olis kuulunutkaan. Olis vaan aiheuttanut turhaa huolta.
Saa nähdä kuunnellaanko nyt maanantainakaan vielä (rv14+3). Mulla ei ole pätkääkään luottoa tähän uuteen neuvolantyttöseen, vaikuttaa hyvin epävarmalta käytännönasioissa ja seuraa vaan kirjaimellisesti ohjeita ja suosituksia. Eipä se minua niin haittaa, koska tiedän itse asiat jo aika hyvin enkä suostu turhista hössöttämään, mutta sääliksi käy ensimmäistään odottavia, saatika ensimmäisen lapsensa saaneita... :|
Neuvolalääkäreistäkään täällä ei tosiaan yleensä ole mitään iloa. Ensinnäkin käy kylällä harvoin ja aikaa on vaikea saada. Ne on ihan rivilääkäreitä terveyskeskuksesta ja yleensä joku nuori poikanen sitten posket punaisena näitä asioita käsittelee. Hyvä kun uskaltaa katsoa, mihin on sormensa työntämässä.
Mutta on niitä iloisia yllätyksiäkin joukkoon mahtunut. Yritän ny tosiaan saada neuvolassa jotain reaktiota tähän tuhruun. Katsotaan millainen neuvolalääkäri siellä sitten on vuorossa.
Joko mä nyt olen tarpeeksi valittanut?
Voin sitten valittaa myös omasta typeryydestäni. Kävin tänään vihdoin ja viimein viemässä pissanäytteen ja otattamassa ne verikokeet labrassa. Ne on aina ennen otettu neuvolassa, mut ilmeisesti tää uus tyttö ei osaa, joten pitää mennä labraan. No eihän mulla sit ollu niitä spr:n ynnä muita lähetteitä, joten jäi näytteet ottamatta. :headwall: Enkä mä enää löydäkään niitä mistään. Että joudun nöyränä tyttönä pyytämään neuvolassa uudet laput. Toivottavasti se ei haittaa, että niiden ottaminen menee näin myöhäiseksi...
reikäpää 5th edelleen 14+0