Yrittämään päässeistä plussanneet <3

Ihana lukea naiset teidän onnellisesta odotuksesta... :heart:
Mahtavaa, että ultrareissuissa kaikilla ollut pienokainen kunnossa...

Nauttikaa mammat täysin rinnoin... Me tuolla yrittäjissä päätettiin, että uusitaan se plussatsunami ny niin, että tässä kierrossa plussataan KAIKKI ;) Eli kohta nähdään, toivottavasti :)
 
Nyt tosiaan sitä plussa-aaltoa kehiin, jotta tännekin saataisiin lisää väkeä ja uusia alkuraskauksia! :heart: Onnea kaikille yritykseen, tulkaa pian tänne!

Pakko vieläkin fiilistellä täällä sitä onnentunnetta! Miksi kukaan ei koskaan hehkuta kuinka hienolta tää kaikki oikeasti tuntuu. Ultrat ja sydänäänet ja kaikki. Hymyilyttää vieläkin, kun ajattelen asiaa. :D

Hetkinen, kenellä kaikilla täällä on nt-ultra vielä edessä? Nuorallatanssijalla ainakin ja Nannaakin oli vielä menossa. Aina niin ihana kuulla nuita ultrakuulumisia ja toki muitakin!

Seuraavan kerran päästään pientä katsomaan rakenneultrassa maaliskuun puolivälin jälkeen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sandri
Onneksi te olette olemassa <3 joten voin kysellä :D kun mulla tuli tänään heti aamusta ihan vähän rasehtavaa verta liman seassa, onko kellään muulla ollut? Sen jälkeen taas valkkaria kyllä tullut ihan kirkasta.. niin siis raskaustestistä oon haamua saanut ja huomiseksi ajattelin hommata sen digin ja menkat on nyt kolmatta päivää myöhässä..

minkälaisia kipuja teillä oli näin alussa? nyt ois kai joku rv 4 +5 menossa.. laskuri sanoo et 4+4, mut neuvolassa ne kait kattois ton 4+5 mukaan ku laskevat sillä 28 kierrolla... ja mulla on kierto 30...
 
Sandri täällähän oli yhdellä jos toisella niitä vuotoja muistaakseni. Minulla tuli muistaakseni kp 28 (voin muistaa kp:n väärin, mut nuihin aikoihin) rusehtavaa vuotoa aamulla ja pitkin päivää ihan ministi pyyhkiessä. Taisi myös seuraavana aamuna olla vähän, mutta sitten se loppui kuin seinään. Mutta just silloin, kun menkkojen olisi pitänyt parin päivän sisällä alkaa, tuo tapahtui... Ajattelin, että menkat alkoivat, sillä juuri samanlaisella tuhrulla alkoi edelliskierron menkat kp 29 tosin sehän voimistui sitten heti kunnon vuodoksi ja tämä raskautumiskierros ei. :)

Kivuista muistelen, että niitä oli. Siis perusmenkkamaisia kipuja, mutta nekään ei voimistuneet. Tosin näitä menkkajomotuksia on ollut koko raskauden ajan muutaman päivän välein. Johtuu kohdun kasvamisesta olettaisin. :)

Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja saataisiin sinut tänne plussanneisiin. Toivokaamme viivalle vahvistumista ja että vuoto loppuisi. :heart:

Ainiin ja lisäänpä vielä, että ovis oli tuolloin (olettaen) kp 16-17 eli vuotoa oli dpo 12-13.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Sandri! Ihanaa kun saadaan tänne lisää plussanneita :)

Minulla oli se vuoto reilusti ennen kuin menkkojen piti edes alkaa eli ei nyt ihan vastaa tuota sinun. Mutta ainakin tuolla elokuisissa tuntuu, että yhdellä jos toisella on ollut vuotoja jossain vaiheessa ja silti kaikki on hyvin :) Menkkakipuja minulla oli ihan alussa paljonkin, sitten helpotti ja tuli uudestaan joskus 6+ tai 7+. Mutta sekin meni nopeaasti ohi ja nyt ei ole ollut moneen viikkoon.
 
joo.. säikähdin vaan heti. jännä ku tietää että se on normaalia, mutta silti heti pahin mielessä.. ja sitä ei tosiaan tullut kuin yhdellä pyyhkäisyllä, nyt ei enää mitään ja kipuja ei ole tällä hetkellä :) jaa aamupäivällä kävi sellainen paha olo, helpotti ku söi :) huomiseksi ostan digin, sitte lähdetään anoppilaan, niin ajattelin jos voisin olla jo hetken rauhallisin mielin.. vähän huolettaa, kun on tätä häästressiä tässä, onneksi häät on 2 viikon päästä :D sitä kyl jännitän jos oon silloin kovin pahoinvoiva, mutta no.. se on elämää :)
 
Sandri, tervetuloa! Kuulostaa juurikin siltä kiinnittymisvuodolta! Toivottavasti olisi sitä. Kerro sitten tummeneeko viivat/mitä testit sanoo ja kerro, jos haluat listalle. Ihana saada tänne lisää porukkaa. :)

Me käydään tänään katsomassa uutta asuntoa. Itse innostun aina niistä kovin, mutta mies jarruttelee. Sanoo, että ei ole vielä kiirettä muuttaa. Muttaku tahtois.... :D Meillä siis 45 neliöä nyt ja 60 olis tuossa mitä käydään katsoon. :) Haluaisin kolmion, mutta ne on niin kalliita, että pitänee odottaa, että rahatilanne paranee. Siihen saakkaa iso kaksio välttänee. :) Onko teillä muilla asunnon vaihtoa tiedossa vauvan tulon vuoksi?
 
Huomenta! Tein digin nyt sitten ja se sanoo että "Raskaana 2-3", joten jos vain mukaan mahtuu, voisin liittyä seuraanne ;) nyt ei miehenkään tarvinnut tihrustella, toisteli vain, että näinkö äkkiä se kävi.. :D ollaan molemmat hämmentyneitä! mietin nyt että mihin laskuriin sitä luottais.. olen kai 4+4 tai 4+5 viikolla.. eikö viimeisten kuukautisten alkamis viikonpäivä ole aina se x+0?? ku sitte ois jo 4+6? kun mulla oli kierto 30pv nii se 4+4 ois varmaan sitte lähin.. nojoo, sama se, varmistuu sitte joskus :D

koska varasitte neuvolan? itse mietin, että jos ensi viikon alussa soittelis, kun on niin paljon hommaa silloin hääviikolla että parempi aikasemmin.. iik! siis tuntuu, että on lukenut vaikka ja mitä raskaudesta ja nyt on ihan pöljä :D

Mariet: vähän liianki jänniä aikoja elellään! :D aina haaveillut tästä kaikesta, häistä, naimisiiin menosta, vauvasta ja nyt kaikki näyttäs tulevan rytinällä! iik tosiaan..

LA ois sitte 22.9.2014 tienoilla.. :)
 
5th
Onnea Sandri ja tervetuloa mukaan! :heart:

Vuodoista, mullahan alko kuukautismainen vuoto 3 päivää ennen oletettujen menkkojen alkua. Ei kuitenkaan yltynyt ihan kuukautisvuodoksi. Myöhemmin tuli sitten reippaamminkin verta. Vuodot onkin sitten jatkuneet sieltä ihan tähän päivään asti. Tai en tiedä, voiko tätä enää vuodoksi kutsua, mutta edelleen mulla tulee harvase päivä ruskeaa valkovuotoa. Mulla siis todettiin np-ultrassa istukan takana/vieressä (?) hematooma, joka on aiheuttanut vuodot ja voi edelleen aiheuttaa tota ruskeaa tavaraa. Ja silti siellä yksi tyyppi elää ja voi hyvin. Eli ihan kaikenlaiset vuodot voi olla ihan vaarattomia. =)

ekan neuvolan varasin tosi myöhään, mutta eiköhän sen voi varata vaikka ihan heti, varsinkin ensikertalaisena.

Asunnon vaihto ei meillä tule kyseeseen, koska asutaan sukutilalle rakentamassamme talosssa. Laajentaa sen sijaan pitäisi, koska tila loppuu armottomasti kesken. Nyt on 3 makuuhuonetta ja kyllä se lienee viimeistään viiden teini-ikäisen kanssa liian vähän. :LOL:


5th 13+0 oho, taas poksuu! :heart:
 
Meillähän poksuu 5th samana päivänä. Minulla tänään 12+0 :)

Tervetuloa Sandri nyt virallisesti! Onko meillä joku lista käytössä?

Meillä ei ole tarvetta asunnon vaihdolle kun vasta reilu vuosi sitten muutettu omakotitaloon. Remppa on edelleen kesken, mutta tilaa kyllä riittää. Kaksi makuuhuonetta on tyhjillään odottamassa asukkaita :) Eli neljä makkaria yhteensä. Aikoinaan kun esikoinen syntyi, niin muutettiin kaksiosta kolmioon. Se yksi huone toimi lähinnä sellaisena sekatavarahuoneena kun vauva kuitenkin nukkuin n. 1-vuotiaaksi meidän kanssa samassa huoneessa. Siellä oli sit tietokone ja pyykinkuivausteline.

Ekan neuvolan varasin silloin 4+5 muistaakseni. Kyllähän sen ehtii eikä mikään kiire ole, mutta olin malttamaton. Ja kannattaa sandri laskea ne päivät sen 28 päivän kierron mukaan kun neuvolassa kuitenkin tehdään niin. On sitten samat päivät omassa päässä kun niiden mielestä. Ultrassa sitten muuttavat jos on aihetta.

mariet ja pieni 12+0 :)
 
Onnittelut Sandri plussasta ja tervetuloa mukaan! :)

En nyt muista mitä olen viimeksi kommentoinut ja en laiskana jaksa selailemaan taaksepäin, mutta onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka niitä on saanut :)
Muutama päivä pitäis itse jaksaa vielä odotella omaa vuoroa :) Onneksi on silloin keskiviikkona heti aamusta aika niin ei tarvitse koko päivää kärvistellä. :whistle:

Vuodoista, mulla ei aikaisemmissa raskauksissa ole ollut mitään vuotoja ja nyt pelästyinkin kun pari viikkoa sitten yhtenä aamuna tuli verta mielestäni ihan suht reilusti. Kuitenkaan tuon aamuisen jälkeen ei vuotanut enää muuten kuin vähän rusehtavaa valkovuotoa (vanhaa verta). Laskeskelin sitten kalenterista ja tuona päivänä olisi alkanut menkat jos en olisi raskaana niin oletan sitten että vuoto johtui sitten siitä. Sain tuona päivänä onneksi sykkeet kuuluviin niin ei tullut enempää paniikkia.

Meilläkään ei ole tarvetta asunnon vaihdolle kun ollaan vuosi sitten muutettu suht tilavaan vanhaan omakotitaloon. Remontit odottaa tekijäänsä, mutta katsotaan nyt koska siihen hommaan ryhdytään. Ei ainakaan nyt vähään aikaan. :)
Millainen oli Kuukiuru asunto, jota kävitte katsomassa? :)

Mä varasin ekan neuvolan pari päivää menkkojen poisjäännin jälkeen, kun oli joulu ja muut pyhät tulossa. Muistaakseni aikaisemmissakin varasin suht pian plussaamisen jälkeen.

muoksis:
Ninnu ja Kirppu 11+3 (neuvola 12+1, menen vieläkin kahden lukeman kanssa, saa nähdä muuttuuko ultrassa)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa ja onnea Sandri! :flower:

Mä varasin ekan neuvolan heti kahen päivän päästä plussauksesta ja onneks varasin ajat oli ainakin ennen joulua kortilla ja mut saatiin just ja just ängettyä yhteen välikköön olin sillon kun oli eka neuvola viikolla 8+1 =)

Mulla itsellä ei ollut mitään vuotoja ollenkaan.

Asunnon vaihto on tosiaan edessä, kaksiosta vähän isompaan kaksioon ja lapsiysvällisemmälle asuinalueelle on tarkoitus muuttaa, Oulun sisässä kuitenkin =)

Nannaa 12+4
 
Viimeksi muokattu:
No, minä varaan ensi viikon alussa. :) Neuvolan sivuilla luki,että 2 viikkoa kuukautisten poisjäämisen jälkeen, mutta se olisi sitten hääviikko ja muutenkin kiire..

Vuotoja ei oo näkynyt enää, muuta kun tämä valkovuoto.. eilen tuli vielä illalla ihan hitusen veren sekaista valkovuotoa, mutta oletan sen kuuluvan tähän hommaan..

Asunnoista: ollaan katsottu jo jonkin aikaa omaa asuntoa sivu silmällä, joten ehkä nyt kun on nämä muut hommat alta pois aletaan katselemaan tarkemmin :) nyt asutaan 60 neliön kaksiossa vuokrarivarissa..

hmm.. oon sekaisin vieläki :D no, kai tähän tottuupi :D
 
Neuvolan varasin seuraavana päivänä varmasta plussasta. :) Tuli semmonen olo, että pitää se heti varata, vaikka olisi sen varmaan myöhemminkin ehtinyt. :D

Lista on etusivulla. Ilmoitelkaa punaisella tietojanne niin lisään uudet sinne. :)

Käytiin eilen tosiaan katsomassa sellaista 59 neliöistä kaksiota. Tällä hetkellähän meillä on 45 neliötä, joka ei riitä mihinkään. Edes pinnasänky ei mahdu makkariin. Lisäksi tässä asunnossa on muutamia huonoja ratkaisuja, jotka tulisi häiritsemään myöhemmin vauvan kanssa. Se eilinen kämppä oli kyllä jo hyvän kokoinen. Ei kuitenkaan oteta sitä, koska se oli aika huonolla sijainnilla. Itse asunto oli nätti, mutta talo muuten jotenkin "epäilyttävä" ja se oli 3. kerros eikä hissiä. Hissi on ehdoton vaunujen kanssa. :) Huomenna taas mennään katsomaan toista kämppää. Se on hissitalossa :)

Pakko myöntää Nannaa, että kiinnostaa kyllä missä asutte tällä hetkellä ja muutenkin, että kuka olet, kun olemme samalta paikkakunnalta! :) Oisko häiritsevää, jos laitan sulle yksäriä. Mietin missä neuvolassa käyt ym, voitas jakaa kokemuksia, jos haluat. :)

Jaa ja.... Olikohan sitten muuta? Ninnu, tule sitten kertomaan miten meni ultrassa ja toivomme, että kaikki on siellä mallillaan. :)

Sandri, se pöllämystynyt olo kestää jonkin aikaa, mutta ajatukseen tottuu. :) Minä elin jonkun aikaa ihan omassa maailmassa, tosin vieläkin välillä tuntuu, että olen jossain pilvilinnoissa. Kirjoitin blogiinkin siitä oman postauksen, kun se tunne oli niin ihmeellinen....:heart:

ON: Minulla jatkuu selkäkivut jo monetta viikkoa. Jouduin ottamaan tukivyön käyttöön. Se on vähän auttanut. Muuten on aika pirtsakkaa ja oireetonta odotusta. Onneksi se kauhea väsymyskausi loppui jo. :)
 
5th
Mulle voi päivittää La 25.7.. Vaikka sillä päivällä ole mitään merkitystä... :)

Mun täytyy kuukkis vielä udella vähän tyhmänä noista sun raskausviikoista. Onko sun LA edelleen 26.7.? Sehän on lauantai ja rv40+0, niin eikö sulla pitäis alkaa aina uus viikko lauantaisin? Anteeks kun vilaan pilkkua, mut tuli vaan mieleen, kun blogista katsoin, että torstaina oli 13+0. Ja kyllä, käyn sitä säännöllisesti lukemassa. Ihanaa, kun jaksat moista pitää. :heart:
 
Mulla nlan mukaan la 24.7. Voisin vaihtaa sen tuonne. :) Ultrassa vastasi päivää vähemmän eli tänään koon mukaan olisi 13+1, kk mukaan 13+2. Mut sanoivat että ei vaihdeta sitä kun niin lähellä. Periaatteessa viikko vaihtuisi siis koon mukaan perjantaisin, mutta tottumisyistä kirjoitan viikon vaihtumisen torstaisin. :) Voisin alkaa kirjoittaa viikon vaihtumisen perjantaisin, mutta se muuttuu varmaan johonkin suuntaan taas rakenneultrassa.

Teen päivitykset kun pääsen kotiin, kännykällä ei jaksa :)
 
Heippa! Ollaan viikonloppu oltu reissussa ja nyt voi taas kirjoitella! Viikonloppu oli pelottava.. tai viime yö.. menin melko myöhään nukkumaan ja alkoi kovat kivut!!! Kävelin edes takaisin, vatsa oli just sen tuntoinen, että kohta alkaa menkat.. poltti ihan häpyhuulissa asti.. oltiin anoppilassa ja ravasin yksin meidän huoneessa, kunnes kutsuin miehen paikalle.. itku tuli ja odotin kauhuissani, että kiva alkaa täällä nyt sitten saamaan keskenmeno, kun ei appivanhemmat tiedä koko asiasta.. no mies rauhoitteli, toi paramaxin ja silitteli.. kivut lähti ja nukahdin.. aamulla kaikki taas normaalisti.. luoja, että olin kiitollinen..

päätin sitten kertoa äidillekkin tänään, kun mentiin käymään, koska viime yö säikäytti niin pahasti.. ei se oikein tajunnut aluksi ja jutteli välillä ihan jostain muusta ja yhtäkkiä palasi asiaan :D huolestui vähän kivuista, mutta lupasin pitää ajantasalla.. lopuksi sanoi, että iloinen asia :heart: voi sitä hassua.. :,)

mulle vois päivittää että Sandri/20.9./ 1.lapsi

päätin, että lasken sillä 28 päivän kierrolla, jolla neuvolassakin todennäköisesti laskevat.. eli sen mukaan 5+1 tänään pikku kaverilla menossa ja tää mamma on ihan hämillään :)

anteeksi omanapaisuus! miten teillä meneepi :)
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Sandri :) Varmasti kaikki on hyvin. Nuo kivut vaan monilla kuuluu tuohon alkuraskauteen ja tuntuu juuri siltä, että menkathan sieltä alkaa.

Kuukiuru, en ole koskaan kuullut, että rakenneultrassa muutettaisiin vielä laskettua aikaa. Np-ultrassa se kai määritetään ja annetaan sen jälkeen olla. Mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä enemmän tulee myös yksilöllistä vaihtelua vauvojen kokoon eli ei ole enää yhtä luotettavaa.

Huomenna olisi toinen neuvola. Ei enää jännitä niin paljon kuin ensimmäinen :)

mariet ja pieni 12+2 :)
 
Muistinkohan Sandrin iän oikein? Tarkistakaa omat tietonne aina, voi tulla virheitä, kun listaa päivittelee. :) Huutakaa sitten, niin korjaan. Tosiaan tuo lista on tuolla etusivulla vain kerran, koska tiedot ei muutu samalla tavalla, kuin yrityslistassa.

Mariet tuo oli uutta tietoa minulle, että la:ta ei muuteta enää myöhemmin. Ajattelin, että siellä vielä katsotaan :D Heh.... noviisi ensikertalainen täällä ;).

Sandri, tosiaan nuo kivut on vissiin ihan tavallisia alussa. Minullakin on ollut menkkakipuja pitkin matkaa, mutta tosin ei kyllä voimakkaita. Silloin säikähdin kun plussa viikolla kävin juoksemassa ja oli koko illan maha ihan kova ja kipeä, mutta onneksi sekään ei ollut mitään. Meinaatko käydä ar-ultrassa? Jos löydät sopivan paikan niin suosittelen, itselle se oli ainakin aivan ihana kokemus ja aion käydä kyllä seuraavassakin raskaudessa. :)

Täällä on kova pakkanen, mutta niin taitaa olla koko maassa. Eilen käytiin miehen kanssa reippaalla kävelyllä ja on kyllä kunto rapistunut.... Päätin, että nyt alan enemmän lenkkeillä, jotta jaksaa kesällä synnyttää. :) Viikonloppu meni töissä ja perheillä käytiin eilen kylässä. Vietiin anopille ultrakuva, laittoi kehyksiin. ;) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sandri

Yhteistyössä