Yrittämään päässeistä plussanneet <3

Oliko teistä kukaan menossa varhaisultraan? Minä varasin juuri ja aika olisi 13.12. Jännittää :) Se on sellainen kätilön tekemä halpisversio, mutta sijainti ja sykeen näkyminen/näkymättömyys selviää. Neuvolaa voisi vielä tänään yrittää varailla.

Jotenkin noiden aikojen varaaminen tuntuu kyllä siltä, että nyt ihan varmasti menee kesken kun kaikki on varattuna valmiiksi. Ja kun töissäkin kerroin niin joutuisi keskenmenostakin sitten kertomaan. Päätin olla stressaamatta ja yritän kovasti, mutta onhan tämä kamalan pelottavaa aikaa. Kaikki tuntemukset ja tuntemattomuudet saa miettimään liikaa. Nytkin juilii mahaa, ja tänään on viime kierron menkkojen alkupäivä, joten stressaa stressaa. Ehkä jos tästä päivästä selviää, niin on jo vähän enemmän luottamusta.

Jännää mariet, kun pääset kurkkimaan vaavia yksiöön! Tulee varmaan konkreettisemmaksi koko raskaus, kun näkee, että sydän sykkii ja pieni on oikeassa paikassa. :)

Välillä minunkin on tehnyt mieli varata aika ar-ultraan, mutta en ole varannut, sillä ajattelimme jaksaa odottaa sinne tammikuulle, kun on eka ultra julkisella puolella. Olis siisti käydä masuun kurkkimassa, mutta yksityisellä puolella ultra maksaa niin paljon ja jotenkin on sellainen luotto nyt, että kaikki on hyvin. Eri asia, jos olisi jotain vuotoja tai kovia kipuja... En kyllä malttaisi odottaa sitä ekaa neuvolaa ja sydänäänien kuulemista, toivottavasti sitten löytyvät.

On niin raskaanaoleva-olo tällä hetkellä ettei tosikaan. Ihan hel*etin paha olo... :x Mutta en edelleenkään valita, koska tämä on ainutlaatuinen kokemus :heart: Olen huomannut, että aamulla olo on todella huono, mutta päivän mittaan onneksi helpottaa. Paahimpiaa on aa-a-aa-a-aamut, joiden päättymistä ei näy... la la lal lalaaa! :)

Minä tein äsken toisen apteekin raskaustestin ja kaksi viivaa siinnä edelleen oli tosin menin senkin sitten mokaamaan :| Joten olo ei täydellisesti helpottanut mutta vähän kuitenkin. Eli jännitti niin kovasti sen testin tekeminen että sain tiristettyä pissaa siihen tikkuu auttamattomasti liian vähän noh lähti se sieltä kuitenkin menemään mutta sekä kontrolliviiva että testiviiva oli molemmat hailakoita mutta yhtä tasapaksuja ja samanvärisiä mutta siis hailakoita, uskon tämän kuitenkin johtuvan pissan liian vähästä määrästä oivoi minua :D Kai se on pakko vielä se digi hakea tässä olin jo niin varma että tänään sse varmistuu. Noh olen kuitenkin käsittänyt etttä viiva siihen tulee jos raskaana on ja tosiaan kun molemmat viivat oli yhtä hailakoita ei voi sanoa että se testiviiva olisi haamuuntunut viime testistä että kai jos oliisin kunnolla saanut pissattua niin testi viivat olisi olleet vaan tummemmat molemmat .. tiedä sitten.. vaikeaa tämä minunkin elämä :D JA nytkun katoin uudestaan niin testiviiva oli kontrolli viivaa reilusti tummempi ja vahvempi joo o eikai tuohon ole nyt sittten luottamista uutta testiä kehiin :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Minä tilasin tänään pahoinvointirannekkeet netistä. En tiedä yhtään toimiiko ne minulla, mutta tämän aamuisen etomisen jälkeen ajattelin, että kokeilen mitä vaan, jotta pystyisin olemaan siellä uudessa työssä joka ensi viikolla alkaa. Itsekin kuulin rannekkeista vasta ja toimivat siten, että laitetaan molempiin ranteisiin ja niissä on jotku nystyt, jotka painavat pahoinvointipisteitä ja täten pitäisi helpottaa raskauspahoinvointia, matkapahoinvointia ym... Eli teho perustuu akupainantaan. En tiedä edes uskonko moiseen, mutta vaikka vaikutus olisi vain lumetta niin kelpuutan silti ;) Hintaa tuli kuluineen noin 17 euroa....

Toivottavasti rannekkeista on apua. En ole kokeillut, kun ei edellisessä raskaudessa ollut niin pahaa oloa. Mutta voin kyllä kuvitella, että siinä vaiheessa haluaa kokeilla ihan kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot, millä sitä oloa voisi parantaa. Mutta ihan tosi sekin, että ne oireet ainakin saa sen raskauden tuntumaan todellisemmalta. Kunhan ei ihan järkyttäviksi mene. Minulla ei vieläkään oikein mitään kunnon oloja. Menkkakipuja välillä, tänään vähän enemmän taas. Kylmä koko ajan mutta voi johtua säästäkin. Aamulla vähän huonoa oloa aamupalalla ja päivälläkin syönnin jälkeen, mutta siis oikeasti paino sanalla "vähän" eli ei tätä oikein voi vielä pahoinvoinniksi sanoa. Muutenkin voin olla kyllä syömättä ihan hyvin, mutta se syöminen tekee välillä vähän pahaa.

Yritin taas tänään soittaa neuvolaankin, mutta en päässyt linjoille. Huomenna sitten taas uusi yritys. Vähän jännittää, kun en yhtään tiedä millainen neuvolan tätsy siellä on kun vain lastenneuvolan puolella olen asioinut. Silläkin on niin paljon vaikutusta sitten siihen, millaiseksi ne neuvolakäynnit kokee. Viime raskaudessa oli aluksi ihan ok, mutta vähän vähäsanainen ja nyrpeähkö terkka, joka vaihtui loppuajaksi ihanaan ja iloiseen nuoreen sijaiseen. Netin mukaan meidän neuvolassa on kaksi äitiysneuvolan terkkaa ja yritän sukunimen perusteella valita, kummalle soitan :LOL:

Neuvolatätillä on varmasti iso merkitys raskauden aikana. Toivottavasti kaikki saisi sellaiset neuvolatädit, joiden kanssa kemiat kohtaa. :)

Kävin eilen pitkästä aikaa juoksemassa. Juoksin vain 20 min, koska en ole nyt tiedostetun raskauden aikana juossut kertaakaan. Juoksun aikana tuntui tosi hyvältä, mutta suorituksen jälkeen alamaha meni ihan kovaksi ja kipeäksi.... :S Säikähdin jo, että mitä tapahtui. Kipu hiipui kyllä siitä sitten ajan kanssa eikä yltynyt pahaksi, mutta vieläkin kivistää. Taisi loppua juoksulenkit tähän. Olin niin ajatellut, että ainakin ensimmäisen kolmanneksen voisi juosta.....

Moi kaikki! Mä oon tarkotuksella vähän taustaillut.. Tuntu tää vauvahomma pistävän kropan niin ylikierroksille ettei kyennyt ajattelemaan yhtään mitään muuta. Tästä sitten lieveilmiönä stressiä ja unettomuutta, ei hyvä
:(

Nyt oon koittanut ottaa lunkimmin ja viime yö olikin moneen viikkoon eka kun sain nukuttua enemmän kuin 4h. Ihana olo nyt! :)

Mä varasin neuvolan (16.12), oli nuoren, mukavan ja rauhallisen kuuloinen terkan täti.
Varhaisultrasta olin varma että meen mut toisaalta eka kunnallinen ultra tulee olemaan jo ihan tammikuun alussa eli onko järkeä parin viikon takia maksaa suuria summia varsinkin kun muuten olo on suht' varma ja tyyni tämän suhteen.. Toisaalta sitten taas uskaltais jouluna kertoa muutamille läheisille kun olisi varmuus siitä että joku siellä nyt asustaa eikä kyseessä ole vain tuulimuna.
Äitihän mulla jo tietääkin, se ei meinannut pöksyissään pysyä :D
Samoin lähin esimies tietää koska joutuu nyt tekee vähän uusia työjärjestelyjä ja alkaa jo pikkuhiljaa etsimään mulle mammaloman sijaista joka hyvinkin saattaa tulla jostain muualta Suomesta "komennukselle" tänne, esimiesasemassa kun olen.

Ihmeen hyvä olo on edelleen ollut, tissien turvotusta ja öisiä vatsakramppeja lukuunottamatta aika normaali olo! Kauhulla oon odotellut pahoinvointia alkavaksi, saattaa sitten yllättyä positiivisesti jos siltä säästyykin ;)

Onnellista odotuksen alkua teille leidit! <3

t. Haikulainen&Pieni 5+1

Nyt on neuvolakin varattu. 16.12 jo eli eihän siihenkään ole kuin alle kolme viikkoa. Tuleekin jännät päivä siinä kun perjantaina varhaisultra ja maanantaina neuvola :) Ja tosi mukavan kuuloinen täti oli puhelimessa :)

Hyvillä mielin olen taas tänään kun nyt on virallisesti kuukautisetkin myöhässä :LOL:

5th
Terve taas!

kuukkis, ehdottomasti kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja jättää juokseminen, jos se ei hyvältä tunnu. Mä vähän jännitän, miten mun jumppieni käy. Pumpin olen maksanut kevääseen saakka, saa nähdä, miten siellä sitten mahdollisesti maha pystyssä pärjää. :D

Mä kävin tänään siellä neuvolan lääkärillä ja olin kovin yllättynyt, kuinka pätevän oloinen lääkäri sattui kohdalle. Hän huolestui mun kipeästä alavatsastani yhdistettynä olleisiin vuotoihin ja lähdinkin sitten äitiyspolille päivystyslähetteellä. Siis tarkoituksena poissulkea kohdunulkoinen raskaus. Lääkäri kurkkasi ultralla kohtuun. Sieltä löytyi hyvin tarkkaan viikkoja (5+4) vastaava raskauspussi ja sieltä sisältä ruskuaispussi. Eli niinkuin kuuluukin tässä vaiheessa. Kuitenkin jotain huolestuttavaa näkyi pussin ympärillä, sillä näytti siltä, että raskauspussi olisi irtoamassa. Mikäli näin käy, menee raskaus luonnollisesti kesken. Olisiko siitä sitten vuodotkin johtuneet?! Mutta voi ihan yhtä hyvin pikkuinen siellä sinnitelläkin ja pitää lujaa kiinni. Sen näkee vasta reilun viikon päästä. Pirun itsepäisyyspäivä vaan tuli ja sotki aikataulut, ja uusintaultraa joudun sen takia odottamaan pari viikkoa. Sitten pitäisi näkyä jo hienosti sikiökaiku ja syke. Ellei sitten ala sitä ennen keskenmenovuoto, mutta mä yritän nyt uskoa ja toivoa, että se ei ala. Aika kovat vatsakivut on edelleen, yritän ajatella, että siellä se tyyppi kasvaa kovaa vauhtia. :heart:

5th tsemppi:hug: sulle ja pienelle! Voimia vauvelille, jotta jaksaisi sinnitellä tämän alun vaikeuden yli! Hyvä kuitenkin, että sait asiasi esitettyä ja näinkin pian sinut otettiin tutkimuksiin. Nyt vain rauhallisesti eteenpäin.

Haikulainen hieman samoja fiiliksiä ollut täälläki. Vaikka tämä on niin onnellinen ja ihana asia, saa se silti stressiä aikaiseksi. Avauduin myös blogissa asiasta, kun pikkuisen on pää pyörällä tästä raskaudesta ym. asioista, joita tuleman pitää.... Ajattelin itsekin, että voisi pitää pientä taukoa täältä palstoilta, kun käyn täällä monta kertaa päivässä :D Mutta blogista en varmaan voisi kauaa olla erossa, on se sen verran henkireikä ollut lähiaikoina.

Täällä on maha ollut taas ihan ok. Eilen päivän aikana kivisteli ja maha turposi, mutta uskon, että se on normaalia alkuraskauden turvotusta ja kivistys kohdun kasvusta johtuvaa. Turvotusta olenkin jo odotellut...

Kuukiuru & Tintti 6+0 (olisipa neuvola äkkiä, jotta saisi varmistuksen viikkoihin, mutta tuon verran on kasassa kuukautisista laskettuna! :) )

Hienoa 5th että pääsit noin nopeasti tarkastettavaksi. Ainakin tietää, että toistaiseksi kaikki on hyvin. Tsemppiä ja toivotaan parasta :)

Älkäähän nyt taukoa pitäkö! Hiljenee tämä ketju heti alkuunsa olemattomiin. Minäkin kyllä ramppaan tällä lukemassa vähän väliä, mutta minusta tämä on niin ihanaa vertaistukea :heart: Varsinkin, kun kenenkään kanssa ei vielä oikeasti voi mistään puhua, kun kenellekään ei ole kerrottu.

Kuukiuru, neuvolassa taidetaan laskea nuo viikot juurikin kuukautisten mukaan ja yleensä ei huomioida edes mitään omia kierron pituuksia vaan 28 päivällä lasketaan. Vasta ultrassa saattaa tarkentua, mutta silloinkaan ei la:ta siirretä ellei ole reilusti väärin. Meilläkin näytti ultrassa esikoisesta kolme päivää aikaisemman lasketun ajan, mutta ei siihen muutoksia silti tehty. Ja menkkojen mukaan laskettuna päivänä poika sitten maailmaan saapuikin :)

mariet 4+6

5th pidän sulle hurjasti peukkuja että raskaus jatkuu normaalisti ja turvallisesti!

Mä sekoilen täällä, oli pakko tehä TAAS testi kun iski sellainen olo et entäs jos en jostain syystä olekaan enää raskaana :D no tuli siihen se 2 viivaa ja vahvempana kuin koskaan. HUH.

Varasin tänään varhaisultran, sain ajan maanantaille 9.12 eli rv 6+6 edellisistä kuukautisista laskettuna. Vähän hirvittää kun ei tuo maaginen 7vkoa ehdi ihan täyteen mutta tää on taas tätä mun taikauskoisuutta :headwall:
Toivon että siellä syke jo silloin näkyisi.
Toivotaan parasta - pelätään pahinta. Se on ollut mun motto viime aikoina.

Vaivaako ketään muuta tämä niinkin ihana vaiva kun ummetus ! Minä voin kertoa että pikkasen ennenkun plussasin niin siitä tähän päivään vessassa käyminen muutakon siis pissalla (missä saa ravata jatkuvasti ) on kyllä harvinaista : D ja maha myös sen mukainen .. Oon lukenut että vissiin ihan asiaan kuuluva juttu, nää on niitä oireita mitä henk koht vähiten ootan ku muutenkin aina ollut herkkä maha mulla mm ärtyneensuolen oireyhtymä niin maha kipujen kanssa saanu painia! Noh jos huomenna luumuja ostamaan ;D JA nyt se väsymys mullakin alkanut nostaa päätään tänään jo ennen salkkareita silmät meinas painua kiinni! En tiiä miten oon nyt pysynyt tänne asti hereillä siispä nyt nukkumaan :) Nannaa ja aivan kohta 5+3 <3

5th
Nannaa, mulla on kaikissa raskauksissa ollut ongelmana, että ruuansulatus on hidastunut ihan valtavasti. Siis toimii todella harvoin, vaikkei varsinaisesti mitenkään hirveän kovalla olekaan. Se varmaan aiheuttaa nää mun vatsakivutkin, jäätävän turvotuksen ja sen, että paino pompsahti heti monta kiloa ylöspäin. :kieh: Yritän nyt edellisestä kerroista viisastuneena estää sen, ettei vedä ihan jumiin, joten syön paljon kuituja, juon vettä ja luumujakin nappailen päivittäin. Raskausoire tämäkin. :)

Raskausviikot tosiaan lasketaan kuukautisten perusteella ja mullahan olis nyt jo rv6+6 niiden mukaan. Ja itse tiedän, että niin ei ole. Todellisuus on 5+4/6. Ultran mukaan olis ollut just tuo 5+4. Mut koska tää mun tilanne on näin epäselvä, saankin sitten tarkan LA:n uusintaultrassa. :)
Täällä ainakin LA vaihtuu ultrassa, jos se heittää yli 5 päivää kuukautisten mukaan lasketusta. Tosin viimeksi olivat muuttaneet mulle, vaikka heitti 4 päivää. Eikä kukaan muistanut kertoa mulle ennenkuin rakenneultrassa. :D

Mulla on maha toiminut tosi hyvin kerran päivässä. Ennen kärsin ripsasta ja monesti päivässä... Minullakin ärtyvä suoli. :( Tosin olen ollut gluteenittomalla ruokavaliolla jo monta kk, että sekin on vaikuttanut positiivisesti mahaan. Ja ehkä tämä raskaus on sitten osaltaan hidastanut vatsan toimintaa, minulla sille ns normaalille tasolle. :)

Nyt kokemuksia jos jollain jo raskauksia kokeneella on... Minua nimittäin pyörryttää vähän väliä ja varsinkin aamuisin ja päivisin vaikka olisi syönyt kuinka hyvin.... Lisäksi on välillä aivan voimaton olo. Pahoinvointia ei ole ollut liiemmin muutamaan päivään. Voisiko olla mahdollista, että hemoglobiini on alhaalla? En ole ikinä tarvinnut rautalisää. Tuntuuko alhainen hemppa tältä? Olen lukenut, että raudan tarve lisääntyy raskausaikana. Täytyy varmaan ensi viikolla käydä mittauttamassa arvot, sillä tuntuu välillä ettei pysy pystyssä.

Hei ja moi!

Mä tulisin kans tänne! Aavistuksen verran myöhästyin siitä varsinaisesta plussatsunamista, mutta täällä sitä nyt ollaan kuitenkin;)!

Digi näytti torstaina "Raskaana 1-2". Laskurin mukaan laskettu aika olis 3.8.2014. Laskin 28 päivän kierrolla, vaikka mulla varmaan todellisuudessa jotain 32 päivää olis ollut tämä kierto. Samalla kaavalla laskettuna tänään siis 4+6.

5th
Onnea Sinadrius ja tervetuloa! :flower:

Täällä on vähän vissiin jutustelu vähentynyt alkuhässäkän jälkeen. Itsekin nyt odottelen sitä kontrolliultraa (10 yötä...) ennenkuin uskallan huokaista. En ole uskaltanut vieläkään mihinkään kuukausipinoihinkaan. Lueskelemassa käyn kyllä päivittäin useamman kerran. :)

Tervetuloa Sinadrius! Onnea vielä plussasta <3 ! Haluatko listalle? Kerro tarvittavat tiedot niin lisään sinut, jos tahdot. :)

Täällä on tosiaan vähentynyt jutustelu. Tämä on oikeastaan ainoa ketju, missä olen jutellut ja taitaa myös jäädä sellaiseksi, jos täältä juttuseuraa löytyy. Mulla blogi vie niin paljon aikaa, että nämä palstat sitten jää vähän vähemmälle ja olen huomannut, että tämä on oikeastaan ainoa jossa käyn kirjoittamassa.

Täällä muutamia vatsakramppeja ja enemmän tai vähemmän pahoinvointia. En ole kuitenkaan okstentanut vieläkään, mikä on aivan ihanaa. Luotan siihen, että minun pahoinvointi jää tällaiseksi ellosteluksi. :) Se ei kuitenkaan hidasta menoa.

Henkisiä oireita on huoli. Kauhea murehtiminen kaikesta, mihin ei voi itse vaikuttaa. Eli ihan turhaa energiankulutusta. Koitan päästä siitä eroon.

Kuinkas teillä muilla, millaisia oireita on? Henkisiä taikka fyysisiä? Miten oot 5th voinut lähipäivinä?

Nannaa "kiva" kuulla, että sinullakin samaa huippaamista. On tämä vähän ärsyttävää, mutta taitaa olla ihan vaaratonta onneksi. :)

Joulu tulla jolkottaa. Ensimmäinen adventti jo! <3

5th
Kiitos kysymästä, oon voinut ihan hyvin. :) Mulla oireina on edelleen vaan turvotus ja tissiaristus. Ja itkuherkkyys ja väsymys. Ainakaan vielä ei oo etomista ollut ja eipä sitä ole ikäväkään. Ehkä näillä perusteilla uskaltais veikata, että kyydissä olis poika (jos siellä nyt on ketään...). Tytöistä olen voinut pahoin, mutta tissit on olleet oireettomat. Pojista päinvastoin, vaikka oli tuplaraskaus. Mulla on muutenkin ollut todella vähävaivaiset raskaudet ja olen aina voinut todella hyvin ja lenkkeillyt ym. ihan loppuun saakka. Toivottavasti saan nytkin olla yhtä onnekas. Tai ehkä mielummin keskityn vielä toivomaan, että pääsisin sinne loppuraskauteen saakka ylipäänsä. :)

Pidetään ihmeessä tämä porukka aktiivisena, toivottavasti saadaan pian mukaan lisää plussanneita! :heart:

Mulla on tänään iltapäivällä aika työterveyslääkärille, unettomuus menee koko ajan vaan pahemmaksi ja pikkuhiljaa alkaa polla hajoamaan jatkuvaan univajeeseen. Hormoneilla toki osansa kun joka päivä saa itkeä mutta olo on jatkuvasti niin lohduton kun saan nukuttua vaan muutaman tunnin yössä... Yövuoron jälkeen pääsen kuudelta aamulla nukkumaan ja jo yhdeksän jälkeen silmät aukee ja pää käy niin ylikierroksilla ettei nukahtaminen vaan onnistu. Sama homma vapaapäivinä, herään kukkumaan aamuyöllä viimeistään 03.30.

Menin vielä lukemaan jonkun artikkeilin raskausajan unettomuudesta ja siinä oli että keskenmenoriski nousee ja raskausmyrkytysriski 9-kertainen, liittyen ilm. verenpaineeseen. Ja mikä ahdistus siitä tuli! :(
Tästä syystä ajattelin varata ittelleni ajan vaikka tiedostankin että lääkäri ei ihmeitä voi tehdä kun unilääkkeitäkään ei nyt voi käyttää. Mut toivon saavani vaikka lähetettä että pääsisin johonkin keskustelemaan tästä tilanteesta tms.

Äitiysneuvola saattais olla oikeempi paikka ottaa yhteyttä mutta ekaa neuvola-aikaa sinne varatessa terkka ei ainakaan osannut tässä ongelmassa auttaa kun häneltä vinkkejä kyselin nukkumiseen. Ja toisekseen en tunne olevani niiden asiakas oikein vielä kun ekakin käynti vasta eessä. Helpompi mennä tutulle yksityiselle lääkäriasemalle työnantajan piikkiin jossa on käynyt jo 10v.

Muuten täällä kaikki ok, varhaisultra viikon päästä maanantaina 9.12 ja eka neuvola kahen viikon päästä 16.12.

Sorry tää vuodatus ja omanapailu, mä oon jotenkin ihan pihalla ja sekasin nyt.

Haikulainen:hug: unettomuus on kamalaa, tiedän kokemuksesta. Itse alkusyksystä kärsin voimakkaasta ahdistuksesta ja siihen kuului myös unettomuutta. Huomasin, että olo oli taas tuplasti karmeampi valvotun yön jälkeen.... :S Elämässä tulee aina vaiheita, jolloin parempiunisellakin on uni hakusessa. Onneksi pääsit lääkäriin näin pian. Puhuminen varmasti helpottaa mieltä ja ehkä saat muutaman päivän sairaslomaa, jotta saat hengähtää kunnolla? Raskauteen liittyy kaikenlaisia ajatuksia ja kaikki eivät välttämättä aina ole positiivisiakaan. Ja uusi tilanne, joten en yhtään ihmettele, että asioita pohdiskelee liiaksi.

Minulla alkaa huomenna uusi työ ja stressaan sitä aika paljon. Mietin koko ajan kauhukuvia, kuinka mokaan ja kuinka punastelen asiakkaiden nähden.... :( Kuinka se positiivinen ajattelu nyt tapahtuikaan? Tuntuu, että en osaa ajatella, kuin huonoja asioita, lähinnä sitä, että mokaan jotenkin. Täytyy lähteä lenkille selvittelemään taas ajatuksia. Miten ihminen voi stressata näin "mitättömistä" asioista, vaikka paljon suuremmastakin voisi olla kyse. Perusasiat on kuitenkin enemmän, kuin hyvin. :)

Täällä on muuten pahoinvointi vähentynyt huomattavasti. En ole pitänyt rannekkeitakaan, koska ei ole ollut huono olo. Aamuisin vaan on heikotusta, mutta aivan samalla tavalla on taas voinut aamukahvitkin juoda, kuin ennenkin. Kun on saanut kunnon aamupalan ei enää pyörrytä ja huippaa. Toivottavasti pahoinvointi pysyykin poissa. Tosin voihan se vielä esim. ensi viikolla tulla, koska nyt on vasta 7. viikko menossa. Ainoa oire raskaudesta tällä hetkellä on rintojen turvotus ja arkuus.

Meinaatteko muuten rasvata vatsan/rintojen ihoa raskausaikana enemmän? Minä aloitin täällä rasvaamisen iltaisin siinä toivossa, että säästyisin pahoilta raskausarvilta. :p Tiedä sitten, onko asialla vaikutusta. :D

Kuukkis, kiitos tsempeistä! :heart:
Sairaslomalle lääkäri lykkäsi mut samantien, padot aukesi siellä lääkärin vastaanotolla niin varmaan ajatteli mun olevan vielä uupuneempi kuin olenkaan. Tämän viikon siis nyt lepäilen ja otan ihan iisisti. Oli tosi ihana lekuri ja diagnisoi että hormonit yhdistettynä stressiin on tän unettomuuden aiheuttajana, kehoitti aikaistamaan varhaisultraa jo tälle viikolle ihan vaan että pääsee tsekkaamaan raskauden alkaneen hyvin (vaikka sydämen sykettä ei vielä näkysikään) ja juttelemaan tilanteesta sekä fiiliksistä asiantuntijan kanssa. Jotenkin toi lääkärin "synninpäästö" auttoi ja jo viime yönä nukuin yli 9h, ekan kerran kuukauteen kunnolla. Mä oon aina ollut vähän sellainen suorittajaluonne enkä salli itseni olla heikko vaan helposti vaadin liikaa niin helpottaa kun joku muukin toteaa mun olevan nyt levon tarpeessa. Käsky kun tulee ns. ylhäältä päin niin sitä on "pakko" noudattaa.

Huomenna sitten ekan kerran tsekattavaks. Mulle riittää tässä vaiheessa se että mun todetaan todella olevan raskaana ja että siellä on alkio oikeassa paikassa. Käyn sitten vaikka varhaisultrassa uusiksi vielä ennen joulua ja pyhiä jos asia vaivaa. Kummallista kun on niin vähän oireita, tissit vaan kipeet ja välillä pientä nippailua mahassa mut sekin vähenemään päin. Noh, monethan on melkeen ihan oireettomia mut silti. Haluun että ammattilainen toteaa tän raskauden.

Kuukkis mä oon ihan varma että suoriudut uudesta työstäsi hienosti. Välillä tekee ihan hyvää joutua epämukavuusalueelle, siitä kun selviää niin on taas vähän vahvempi ja huomaa pärjäävänsä pelottavissakin tilanteissa. Mä oon aina ollut ujo ja jännittänyt ihmisten seurassa mutta nyt oon jo kuudetta vuotta asiakaspalveluammatissa (ja vielä ravintolassa jossa joutuu olemaan tekemisisää suorasukaisten humalaisten ihmisten kanssa) ja enää ei jännitä mikään! Tärkeintä on luottaa itseensä niin paljon että pystyy nauramaan omille virheilleen - mokaaminen on luonnollista ja helpoimmalla pääsee kun asian ottaa huumorilla. Kerrohan miten eka päivä meni?

Mä oon rasvaillut ihoa plussasta lähtien. Mulla on teini-iän lihomisesta jo lantiolla raskausarvet eli kudostyyppi on ilmeisesti sellanen että niitä helposti tulee mutta yritetään nyt... aikeissa on vielä ostaa jotain parempaakin öljyä tai rasvaa vaikka en tiiä onko sillä niin väliä mitä ihoonsa lätkii, kunhan kosteuttaa.
Mua hirvittää jo muutenkin kehon muuttuminen ja ulkonäkö synnytyksen jälkeen niin jotenkin sitä koittaa tehdä kaikkensa mitä voi että vahingot olis mahdollisimman pienet. Ehkä pinnallista, ehkä ei, mutta mulla ainakin ulkonäkö vaikuttaa suoraan fiilikseen niin monin tavoin ja tahdon siksi pitää siitä mahdollisuuksien rajoissa huolta.

Huh, tulihan taas romaani. Nyt jouluostoksille! :)

Tsemppiä Haikulainen :hug: Toivottavasti saat pian stressin karistettua. Kannattaa yrittää tässä raskausaikana opetella keinoja, joilla saa pidettyä itsensä stressittömänä ja unettomuuden kurissa silloin kun huomaa merkkejä sen uusiutumisesta. Helpommin varmaan sanottu kuin tehty, mutta eiköhän jotain mahdollisuuksia ainakin ole, mitä voisi kokeilla. Minulla on yksi tuttu, joka kärsi aivan kaameasta unettomuudesta kun lapsi oli vauva ja ei siis pystynyt nukkumaan ollenkaan niissä väleissä kun vauva nukkui. Siinä elämänvaiheessa ja väsymystilassa ei enää olekaan niin helppoa päästä takaisin nukkuvien kerhoon.

Mites Kuukiurun työpäivä? Haikulaiselta saitkin jo hyviä vinkkejä. Ei siihen auta kuin mennä tulta päin ja kokemuksen kautta tottua noihin tilanteisiin. Itsekin huomaan kasvaneeni tässä viimeisen muutaman vuoden aikana ihan erilaiseen sosiaalisuuteen kuin ennen. Siis että vieraiden ihmisten kanssa oudoissa tilanteissa kykenee antamaan itsestään jotain ulos eikä käperry kuoreensa. Kyllä se siitä :)

Minä olen ihan jumittunut tuonne elokuisiin kun siellä on niin vilkasta keskustelua ja tämä tosiaan hiljeni heti alkuunsa. Toivottavasti tulisi pian lisää porukkaa niin vähän vilkastuisi.

En ole ainakaan vielä rasvannut mitään enkä tainnut esikoisenkaan raskausaikana juuri erikoisemmin rasvailla. Veikkaan, että siinä on suurin vaikutus juuri kudostyypillä ja vain hieman voi vaikuttaa omilla toimillaa. Ensimmäisessä raskaudessa ei siis tullut arven arpea ja toivon tietysti, että nytkin selviytyisin ilman.

Minäkin veikkaisin 5th meille toista poikaa tämän oireettomuuden perusteella. Ihan in yhtä oireetonta kuin viimeeksikin. Veikkaisin kyllä poikaa muutenkin koska miehen sukuun ei ole syntynyt tyttöä varmaan sataan vuoteen, joten toiveet sen suhteen eivät ole kovin korkealla.

mariet 5+4 :)

Viimeksi muokattu:
En tulekaan nyt tähän pinoon: reipas vuoto alkoi sunnuntaina ja jatkuu nyt kolmatta päivää. Eiköhän se nyt ollut tässä.

Tavallaan tosi surkea olo, mutta toisaalta ajattelen, että nyt ei vaan ollut hyvä hetki muutenkaan. Mieheni on tosi huonossa kunnossa ja kaikki energia menee nyt kyllä tämän tilanteen hoitamiseen. Yritän jotenkin käydä töissä. Onneksi ei ole aikaa miettiä keskenmenoa liikaa.

Ehkä joskus vielä tulen tähän pinoon, toivottavasti te kaikki pysytte täällä :) !

Yhteistyössä