Yrittämään päässeistä plussanneet <3

Nonnii ponityttö! Ihanaa <3 <3 Vuodot on alussa tosi tavallisia. Sano puhelimessa kun soitat neuvolaan. :) Ja siellä täti kyllä kysyy kysymykset jos tuntuu et mitä sanoa, vastailee vaan niihi. :) Toivottavasti ei tuu vuotoa enää!
 
Hei kaikki!
Olen käyny täällä lueskelemassa, mutta mitään en oo kirjotellu... Elämä on koetellut, lähisukulainen nukkui pois ja toisella diagnosoitiin syöpä. Onneks positiivisiakin asioita on, eli raskaus on jatkunut ongelmitta" :heart:

Tissit on tosi kipeet ja turpeat, etovaa oloa ajoittain. Muuten hyvin vähäoireinen ollut mun alkuraskaus. Paitsi sitten teitty ne mielialat, ne heittelee kyllä tosi paljon... Toki tässä nyt on stressiä muutenkin, ettei kaikki ihan raskauden piikkiin mene...

Ihanaa miten paljon uusia plussia :heart: Niin se plussatsunami sit vaan uusittiin, kuten puhekin oli. :) Ihan mahtavaa!

Täällä tänään siis POKSUU pikkuviikot :) Oon ottanu ny sit "omakseni" neuvolan laskutavan jonka mukaan mulla olis l.a. 11.10. Tiedän viikkoja olevan enemmän, ku tolla laskettuna (lyhyt kierto, ovis aiemmin), koska tän neuvolan laskutavn mukaan olisin plussannut jo 3+0 :D mut jatkan sillä laskutavalla, muuttuu sit ultrassa jos muuttuu...

Mukavaa lauantaipäivää kaikille!

Elviira ja tyyppi 5+0
 
ujm
Kai mäkin tulen nyt tänne kirjoittelemaan, tässä viikon verran sulateltu asiaa :) Tänään viikot 4+4, laskettu aika pitäisi olla siinä 12.10. Neuvola on 3,5 viikon päästä :)

Mullekin puhelimessa sanottiin että vuodot on ihan normaaleita, ainoastaan jos liittyy kovia kipuja, tulis mennä lääkäriin. Itsellä siis ei oo mitään vuotoja ollut. Ei juurikaan oireitakaan, välillä selkä-vatsa seutu vähän menkkamaisesti jomottaa. Parina iltana ollut vähän ällö olo. Jos en tietäis olevani raskaana en kyllä ikinä näistä sitä arvais :)
 
Tervetuloa mukaan kiva saada uutta porukkaa!:) Itse tulee kirjoteltua tän lisäksi elokuisten faceryhmässä vaikka LA onki heinäkuun lopussa niin pitää aina tänne muistaa välillä kirjotella kun faceen on niin helppo aina vaa:)

Tuo oli jännää aikaa ku ootteli ekaa neuvolaa :)! Ja menee se aikakin äkkiä tuntuu että ite vasta kävin mutta nyt seuraavana on jo 3 neuvola ja rakenneultra! :D

Nannaa 15+4
 
Mua pelottaa millo se pahoinvointi alkaa. Pelkään oksentamista. Enite pelottaa kyl toi mun työ. Meil on 12h päivät ja vuorotyö. Et oksentelenko mä sit siel yövuoroissa ja jaksanko ees noin pitkii vuoroi. Sit pitäs viel koittaa salailla asiaa...helvetin helppoo varmaa. Voi huhhuh! Onks tääl muita vuorotyöläisiä?
 
Se on kyll kamalaa mutta voihan olla et sulle ei tuu ollenkaan pahoinvointia :D mulla alko tosiaan joskus 6+ viikolla ja sillon oli joulukuun alku ja kaiken kaikiaan jokapäivästä tai joka toinen päivästä oksentelua kesti aina tammikun puoleen väliin asti nykyään ei tarvi kun satunnaisesti käydä joskus puklaamassa :xx
 
Onnea ponityttö! Ihan mahtavaa.

Täällä poksuu 6+0 hihii
Mä toivon kans kovasti et sitä pahoinvointia ei tule. Ei ainakaan vielä oo tullu *koputtaa puuta. Pahin oire nyt on kipeet rinnat.

Kaveri pyys mut kirpparille vauvanvaateostoksille tossa yks päivä niin tänään käytiin. Oli pakko itekin ostaa neljä vaatetta. Oisin voinu ostaa enemmänki mut en vielä kehdannu ruveta hamstraan.

Onko muilla ongelmia pukeutumisen kanssa. Tuntuu ainaki itestä et mahaa turvottas mut voi olla et sitä jotenki nyt vaa nii kyttää tota mahaa. Nyt kyllä ainaki turvottaa ku tuli ähky. Ensin söin joku pari tuntii sitte ja tuntu et jäi nälkä ja söin sit vähä myöhemmin lisää niin ähkyhän siitä tuli :/
 
mä tässä odottelen josko kohta ostaisi jo mammahousut.. tätä pötsiä multa löytyy omasta takaa ja kohtu on muistaakseni taakse päin kallellaan, että tuskin vatsa tulee näkymään piiitkään aikaan, mutta nyt reippaasti vatsan päälle ulottuvat housut tuntuvat erityisen mukavilta :)

mä en ole vielä uskaltanut ostella mitään, mutta mietin, että voisi kohta hankkia jonkun kirjan odotusajasta ja vauva-ajasta.. oon syönyt nyt aika yksipuolista ruokaakin kun en ole vielä ehtinyt kunnolla perehtyä ruokaohjeisiin.. mutta syönyt sitte mammavitskuja vastapainoksi :)

mietin tänään, et lopputalvesta vois ostaa alennusmyynneistä pikkuiselle talvivaatetta ens talveksi, mutta seki tuntuu aika kaukaselta :D

Sandri 8+0
 
Ekassa neuvolassa ei vielä selviä mitään ellet sitten satu kuulumaan niihin harvoihin onnellisiin, joiden neuvolassa on ultralaitteet. Siellä vaan otetaan perustiedot ja jutellaan niitä näitä. Varhaisultraa kyllä suosittelen, mikäli on taipuvainen stressaamiseen. Esikoisestahan me ei käyty ja olin ihan paniikissa ennen np-ultraa kun pelkäsin ettei siellä ketään ole. Nyt käytiin ja menen kyllä ensi kerrallakin.

Tekisi kyllä mieli lähteä kirpparille. Poika oli mummolassa yötä niin olisi tässä aamupäivästä vielä hyvin aikaa :) Mieskin vaan tekee remppaa.

mariet ja pieni 15+2
 
Millon sinne varhaisultraan voi mennä ja mitä maksaa?

Vitsi mä oon niiin yksinäinen :( mun kaikki harrastukset sattuu olee niitä mitä en saa tehä raskaana. Jäi siis harrastukset ja sen myötä kaikki kaverit ja sosialiset kontaktit ihan kertaheitolla. Vaihtoehtoset harrastukset sit on iha yksinään tehtäviä. Jotenki iha sellane ulkopuolinen oloki ku vapaapäivinä oot vaan yksin kotona venaamassa miestä ja jossai välis käyt yksin salilla jossa ei ole muita ihmisiä ja lenkität yksin koiria. Mä oon jo nyt kyllästyny vaikka menny vasta viikko :(
 
Joo kyllä mä jossainvaiheessa ajattelin "treffi"kutsua laittaa menemään, mut viel on nii alussa et ei uskalla ku sit tää meneeki kesken. Kauhee masis ku ihan yhtäkkii vaan oot ja teet ihan kaiken yksin. Hakusessaki olis sellane toiminnallinen raskaana oleva ystävä :D ku itteä ei toi kahvittelu ja shoppailu juurikaan kiinnosta. Ehkä tää tästä kuhan tottuu pikkuhiljaa.
 
Monestihan siihen saa KELA korvauksen joka vähän puottaa sitä hintaa että sen jälkee ehkä vähä reilu 100 e jää maksettavaa mitä nyt nopeesti netistä keskustelupalstoja vilasin pk seudun osalta, kannattaa googlettaa saattaa löytyä edullisiakin paikkoja. Ite asun Oulussa ja täällä halvin on vain 55 euroa..
 
Mäkää en nyt oikee oo varma. Aluks kyl suunnittelin et odotan siihe oikeesee, mut nyt alkaa tuntuu siltä et jos mä odota pelkkää sikiöpussia ni haluun tietää sen mah nopee, jotta pääsen takas treenaamaan ;). Kuulostaa itsekkäältä mut pelkkä viikon tauko omassa lajissa tekee oikeesti tosi kipeetä ni en haluu yhtään "turhaa" viikkoa olla treenamatta :D. Mutta kyllä tää mieli voi vielä muuttua.

Mites onko teillä allussa olevilla jo oireita? Kertokaa kertokaa!

Mulla välillä pienen pieniä menkkakipuja ja tänään vähä väsymystä. Ja edelleen jano!!
 
5th
Elviiralle voimia suurten surujen keskelle. :hug:

Tulin niin surulliseksi, kun luin yrittäjistä uutisia. Joskus sitä miettii, miksi itse on niin onnekas, että raskautuu kertaheitolla eikä ole tarvinnut kohdata keskenmenoja. No, meillä onkin sitten kertynyt heti synnytysten jälkeen murheita oikein olan takaa, joten ehkä se ny on vaan se meidän polkumme. Kiitollinen muistan olla jatkuvasti siitä, että näin monta lasta on meille suotu. Toivottavasti tämä viimeinen pääsee terveenä syliin saakka. :heart:

Oli olevinaan niin paljon kommentoitavaa, mutta hatara pää teki tepposet. ponitytölle kaikki sympatiat yksinäisyyteen ja reenivierotusoireisiin. Jouduin itse lopettamaan lähes kaiken fyysisen toiminnan alkuraskaudessa niiden vuotojen vuoksi, ja se oli vaikeaa. Nyt hiljalleen taas uskaltanut lähteä ähkimään, kun vuodot ovat pysyneet poissa. Tarkoitus olisi pysyä edes jonkinlaisessa kunnossa raskaudesta huolimatta, tai kenties juurikin sen takia. Vaikka ei sitten pystykään tekemään ihan kaikkea haluamaansa. Tarkottaen siis mun tapauksessa, että kroppa alkaa tässä vaiheessa kertomaan kyllä aika kipakasti, että ei tällaisia liikkeitä tai tempoa, kiitooos! =)

Onko pidemmällä olevilla mitattu jo useamman kerran hemoglobiinia? Mulla mitattiin sillon ekassa neuvolassa, mutta ei toisessa. Mietin, että voisko tämä jäätävä väsymys johtua hempan laskusta? Mulla se ei kyllä ole yksösodotuksissa laskenut paljoa yhtään, kaksosista romahti tosi nopeasti tosi alas. On kyllä niin kurjaa, kun ei jaksa mitään ja on jo puoliltapäivin ihan kanttuvei. :snotty:


5th 16+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä