Ihan totta,
Wivi! Todella ärsyttävää. Mä olen muutenkin sellainen vartalotyyppi, että ylimääräiset kilot kertyy vatsaan. Ja nythän mulla on tullut kiloja jo melkein kymmenen, ja se selittänee ton mahamakkaran suuruuden eikä mikään vauva. Eli voisin olla vaan lihonut. Mulla ei tulis mieleenikään mennä ketään onnittelemaan vaan odotan kyllä, että henkilö itse asiasta vihjaisee. Juurikin oli yksi tuttu, jonka mahan kasvua miehen kanssa salaa spekuloitiin, mutta hän itse sitten tuskailikin, että on lihonut. Kamalaa, jos olisin alkanut utelemaan vauvauutisia!
Muutenkin tuntuu, että naisesta tulee kaikkien omaisuutta, kun odottaa. Ei mun mahaa ainakaan tarvitse kenenkään tulla räveltämään ilman lupaa. Eikä kuulu kenellekään tuntematomalle, miten raskaus on mennyt, onko peräpukamia, synnytänkö alakautta, kumpaa sukupuolta lapsi on, imetänkö, jne.! |O :kieh:
Mä en enää edes muista, mitä
oireita mulla on missäkin vaiheessa ollut... Ainakin menkkavuoto alkoi ajoissa, dpo11/12(?) ja kesti kolme päivää. Sen jälkeen lurahti ponnistellessa, mikä ei todellakaan ollut mitään normaalia menkkoihin liittyvää. Tissit arasti aika paljon, mutta se alkoi jo ennen ovista, ja ehkä jotain alavatsatuntemuksiakin oli, sellasia menkkatyylisiä jomotuksia. Väsymys iski myös aika pian ja se onkin sitten jatkunut... Ruuansulatus ja aineenvaihdunta hidastuivat heti merkittävästi eli vatsa ei toiminut ja turvotti, ja ne onkin olleet suurimmat syyt tähän painonnousuun. Mulla pomppas heti paino reippaasti ylöspäin ja sen jälkeen on jatkanut melko hidasta nousua. Pelkäsin alussa, että kerään 40 kiloa painoa raskausaikana, kun sitä tuli tosiaan kilo viikossa tahtia, mut onneksi se nyt on sentään vähän tasaantunut.
muoks. Niin ja kynnet alkoi kasvaa heti huomattavasti nopeammin ja ovat vahvemmat.
5th rv17+4