J
Juupajuu
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juupajuu:Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:Alkuperäinen kirjoittaja Juupajuu:Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:Ja vielä, jos heräät yöllä itse nälkään tai janoon, niin takulla A) juot vettä lasista yöpöydältä B) nouset hakemaan vettä/mehua/maitoa tms. Miksi aikuiset saa tehdä näin mutta vauvat ei, joiden mahakin on niin pieni ettei se ikuisuuksia pysy täytenä
No näin minäkin olen asian ajatellut! Ja sen takia vaahtosin tuolla aiemmin kun tuota 6 kk ikää pidetään ikäänkuin jumalan sanana yösyöttöjen lopettamisen rajana. Ei sillä, toki osalle se on varmasti ihan ok. Mutta jos perhe ei koe ongelmana kahta syöttöä yöllä, niin miksi siihen neuvolassa painostetaan? Niin ja KARVAPALLO, ei ollut tarkotus hyökätä sua vastaan, huomasin nyt vasta että tuo kirjoitus vaikutti siltä. Olen vaan niin tyrmistynyt neuvolan toimintatavoista ja siitä että itse hölmönä menin noita neuvoja noudattamaan (koen siitä vieläkin syyllisyyttä).
Selvä juttu, kiva kuullaen mäkään kaikkea ymmärrä mitä neuvolassa sanotaan.. kaveri esim oli mennyt valittamaan, kun tyttö ei meinaa suostua syömään enää rintaa ja hän ehdottomasti tahtois imettää. Neuvolan th oli sanonut, että mitä sä sitä stressaat, lopeta imetys, ku oot kerta jo 6kk imettänyt. Toista kaveria oli myös kehotettu lopettamaan imetys puolen vuoden jälkeen vaikka ei kokenut siinä olevan mitään ongelmaa.
Niin ku mä oikein koen jonkun asian epäkohdaksi, niin alan paasaamaanEi tietty hyvä, kun voi tulla väärinkäsityksiä. Niin siis teilläkö alkoi yhtäkkiä tunnin välein heräily? Voisiko liittyä hampaiden puhkeamiseen, meillä ainakin se häiritsee tosi pahasti yöunia. Tai sitten ihan siihen että vauva on oppinut uusia taitoja?
Ap, joo kuulostaa melkoiselta tuo aamuherääminenMutta ei kai tuotakaan vaihetta ikuisuuksiin kestä. Jos vaan itse malttaa mennä ajoissa nukkumaan niin no problem
![]()
Niin ja Karvapallo, melkoisia ohjeita kavereillesi annettu