yökyläily...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pullahiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pullahiiri

Vieras
Laitan tän nyt viel tännekin...

meillä oli esikko ekan kerran yöhoidossa 2kk. Ei oo kuitenkaan kovin usein ollut tän vuoden aikana.(nyt 1v2kk) Ei kuitenkaan meitä koskaan kaipaile, heiluttaa iloisesti ovella kun lähdetään.

Nyt isovanhemmat haluais sen viikonlopuks mökille. en tiiä "uskallanko" antaa. Mitäs jos sille tuleeki ikävä...(epätodennäköistä mutta kuitenkin..)
Varmaan mulla enemmän ikävä...

Minkä ikäisenä ootte antanu pariks yöks hoitoon. Meillä ei oo ikinä ollut mitään ero-oireita....

En antais nuin pientä vielä pariksi päiväksi hoitoon, kun ei ymmärrä kuitenkaan ajankulkua niinkuin vanhepi lapsi/aikuinen. Ei siis ymmärrä, että kahden yön päästä näkee taas äidin ja isin ja tuo kaks vuorokautta ON pitkä aika pienelle lapselle. Niin pieni ei muuten osaa vielä näyttää ikävän tunteita tai protestoida hoidossa oloa vastaan. Ulospäin voi näyttää paremmalta kuin mitä pienessä mielessä myllertää. Tämä minun mielipide. Luulisin että isovanhemmat sen myös ymmärtää kun selität.

meillä nuorimmainen täyttää elokuussa 2v ja mummola on 160km päässä. olemme miehen kanssa josku vieneet kaikki lapset sinne hoitoon muutamaksi päiväksi.
tänäkin vuonna jo pari kertaa.
mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. en tiedä johtuuko siitäkin että sisarrukset on mukana ja mummi ja ukki todella tuttuja kasvoja meidän perheessä. nytkin kesällä vahti lapsia viikon- osan meillä kotona ja osan heidän kotonaan.

onko mökki teillä kovinkin kaukana? onnistuuko jos lapsen tuo aikasemmin takaisin jos mitenkään ei ole lapsen siellä hyvä olla? onhan se kuitenkin hyvä että isovanhemmat ovat tuttuja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 19:42 Hanna kirjoitti:
meillä nuorimmainen täyttää elokuussa 2v ja mummola on 160km päässä. olemme miehen kanssa josku vieneet kaikki lapset sinne hoitoon muutamaksi päiväksi.
tänäkin vuonna jo pari kertaa.
mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. en tiedä johtuuko siitäkin että sisarrukset on mukana ja mummi ja ukki todella tuttuja kasvoja meidän perheessä. nytkin kesällä vahti lapsia viikon- osan meillä kotona ja osan heidän kotonaan.

onko mökki teillä kovinkin kaukana? onnistuuko jos lapsen tuo aikasemmin takaisin jos mitenkään ei ole lapsen siellä hyvä olla? onhan se kuitenkin hyvä että isovanhemmat ovat tuttuja.

Mummi ja vaari on tosi hyvii tuttuja ja tyttö viihtyy heidän kanssaan tosi hyvin.
mökille ajelee 2,5 tuntia. Kaipa he ois valmiita tuomaan takas jos ei suju, kun ovat sen takia valmiita tuleen hakemaan hänet täältä sinne...
Oishan se kiva jos ottasivat koiranki sinne vielä,niin ois jotain tuttua kotoa...

Kyllä mä uskoisin et hyvin menisi teidän yökyläily. Tuohon "keijun" kommenttiin sanoisin et just siks onkin hyvä viedä tuossa iässä kun ei tajua sitä ajankulua. Aika menee kuitenkin nopeammin kuin uskotkaan ja lapsella varsinkin jos on touhua koko ajan. Kannattaahan se kokeilla.

Meillä tyttö täytti juuri vuoden ja oli pari viikkoa sitten mummolassa kaksi yötä. Kaikki oli mennyt hyvin, tosin mulla oli kova ikävä häntä. Mä en usko, että pienelle on mitään haittaa parin päivän kyläilystä tuttujen ihmisten luona. Tietysti hoitajan täytyy tuntea niin pieni lapsi hyvin ja osata "lukea" häntä, että lapsi tulee ymmärretyksi. Meillä ainakin isovanhemmat pitävät tyttöä kuin kukkaa kämmenellä ja hän saa siellä turvallista ja hellää hoitoa. Hyvillä mielin jätän tytön sinne uudestaankin yökylään. Pari yötä on mielestäni ihan riittävästi kylässä. Pidemmäksi aikaa en vielä tyttöäni jätä, koska ikävä taatusti vaivaa sekä häntä että meitä vanhempia.

Mielestäni ei ole itsekkyyttä viedä n. vuodenikäinen lapsi yöhoitoon mummolaan. Parisuhdekin vaatii hoitoa ja siihen ei aina varmasti kaikilta riitä aikaa eikä jaksamista, kun lapsi on kotona. Hyvä parisuhde on kuitenkin lapselle paras kasvuympäristö. Ei hän parin yön hoidossa olosta ja erosta vanhemmistaan mitään traumoja saa.

kukin tyylillään, neitimme 1v9kk ovat silloin täillöin yöhoidossa, yön tai kaksi... olivat tuossa maaliskuussa 2 viikkoa hoidossa kun olimme miehen kanssa lomailemassa B) enempi tais olla isillä ja äidillä ikävä kuin lapsosilla ;) tosin ei niin kova kuin meinattiin! :whistle:
juu että raaski vaan ja nauti itse saamastasi ajasta :D

raaskii ja viihtyy..no hmmm...jossain kun luki (piru ku en muista missä) jotta pienten lasten ero vanhemmista -enimmäispituus: 1v - 1 vuorokausi, 2v - 2vrk...enkä muista miten jatku tästä etiäpäin. :wave: mutta kuitenkii....mie en pystys jättää mun tyttööni (1v10kk) yli yheks yöks hoitoon. saatikka edes yöks hoitoon. :heart:

Meillä ei ole yksivuotias ollut kertaakaan missään hoidossa edes yhtä iltaa!

Ja se tilanne saisi jo muuttua. Ensi viikolla olisi erityisen mukavat pippalot, mutta kun lapsi vierastaa ja sukulaiset asuvat satojen kilometrien päässä, niin mikä neuvoksi. Mummille ja papalle jättäisin kevein mielin vaikka pariksi päiväksi. Nyt kun löytäisi hoitajan (jonka sylissä lasta ei heti itketä) edes muutamaksi tunniksi.

Minäkin vastaan, että kukin tyylillään ja lapsestahan se paljon riippuu.

Meidän esikoinen oli ekan kerran yökylässä parivuotiaana, keskimmäinen reilun vuoden ikäisenä ja kuopus vajaa 1 vuotiaana (siskojen kanssa). Eivätkä lapset ole olleet muualla kuin mummulassa. Esikoinen 5v ja keskimmäinen 3v viihtyvät jo viikonlopun mummulassa, mutta kuopuksesta 1v11kk tulee huono omatunto, jos kyse on useammasta yöstä.

Olen joskus kuullut "ohjeen", että yhtä monta yötä erossa vanhemmista kuin lapsella on ikävuosia. Mutta tuskin sitä kukaan arkielämässä noudattaa (?).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 21:31 MissLEHMÄ kirjoitti:
kukin tyylillään, neitimme 1v9kk ovat silloin täillöin yöhoidossa, yön tai kaksi... olivat tuossa maaliskuussa 2 viikkoa hoidossa kun olimme miehen kanssa lomailemassa B) enempi tais olla isillä ja äidillä ikävä kuin lapsosilla ;) tosin ei niin kova kuin meinattiin! :whistle:
juu että raaski vaan ja nauti itse saamastasi ajasta :D

Tätä peesaan. Meillä 1v4kk poika on ollut mummulassa yökylässä ja nyt viemme sen huomenna viideksi yöksi myöskin mummulaan kun lähdemme kaksin mieheni kanssa Pariisiin...

Aina on mennyt hyvin kaikkien osapuolten mielestä!
:heart:

soitin tänään ja tulevat lauantaina hakemaan tytön ja koiran. Tulevat maanantaina takaisin...
mulla varmaan isompia "sopeutumis/ikävä-ongelmia" kuin tytöllä...
:whistle:

Meidän neiti kohta 1v1kk on kerran ollut viikonlopun mummin luona, eli pe vietiin ja su haettiin. joskus reilu kk sitten ja nyt menee huomenna taas ja keskiviikkona haetaan kotio. Mitään ongelmia ei ole ollut eikä ikävä yllättänyt.. Hyvin se menee!

Hyvin on kuulemma mennyt kun tänään soitin. Siellä ne ulkona leikki pallon kanssa ja välillä olivat hiekkalaatikolla. Ei kaipaile meitä...hyvä niin. =)
Tippa meinas tulla silmään eilen kun autolle saateltiin. Hetken kurkkua kuristi, mut meni sit ohi...
Tylsää on kyl ollu...liian hiljaista. Aamulla oli kyllä kiva nukkua vähän pidempään ja vaan pötköllä kaikessa rauhassa, ilman mitään kiirettä mihkään suuntaan... =)

Meillä on kohta 2 v joka on ollut aina silloin tällöin mummolassa hoidossa ihan yöhoidossa asti. Yhden yön tai kaksi yötä kerrallaan, aivan vauvasta asti. Hyvin on mummolassa hommat menneet. Nyt on edellisestä yökylähoidosta jo aikaa, kun ei ole ollut tarvetta. Syksyllä taas tulee iltamenoja, ja ipana menee mummolaan yökylään.

Hyvin siellä aina on kaikki mennyt ja me olemme saaneet vähän aikaa toisillemme, parisuhteelle... mikä sekin tekee hyvää.

Yhteistyössä