siis uskomattomia vastauksia täällä
mä ymmärrän ap:n pointin, ymmärrän että ei ole syvästi loukkaantunut, suuttunut tai muutakaan.. vaan pikaksen ahrmissaan ja ihmettelee miksie i alspi voinut sanoa ettei pidä pirtelöstä sen sijaan että irvistää ja sanoo että yök
se ei ole mitään paskan jauhanata että käytöstavat omaa
ruuasta kun voi kieltäytyä monella tapaa:
ei kiitos, minulla ei ole nälkä, ei kiitos minä en oikein pidä pirtelöstä, minun ei tee nyt mieli, minä en pidä suklaasta, minä ottaisin mieluummin jotain muuta etc.
kohteliaasti voi kieltäytyä, sitä yök, onpa pahaa ei todella tarvitse sanoa...
ihmettelen syväti jos oikeasti on aikuisia jotka niin sanovat..

mä en pidä kaikista ruuista, mutta mä syön kaikkia ruokia jos niitä mulle tarjotaan.. mun ei tarvitse ylistää ruokaa mikäli se ei ylistämisen arvoista ole, mutta mä kiitän siitä ruuasta kohteliaasti vaikak en siitä pitäisikään sen suuremmin...
tosin mä en noin ylipäätään voi käsittää miten nykyisin on niin helkkarin kranttuja ihmisiä muutenkaan.. kun mikään roka taikka maku ei kelpaa...
ja jos joku mulla olis kylässä, ja sanois ruuasta yök (siis aikuinen) niin tod. näk ottaisin lautasen pois nenän edestä ja käskisin pois pöydästä, opettelmaan niitä käytöstapoja... ja se että on kohtelais ja ottaa muiden tunteet aj vaivan näön huomioon ei ole paskanjauhantaa...