Mun pitää ainakin kyllä nolona myöntää, että mä olen TODELLA huono huomaamaan ystävieni laihtumisia. Joskaan en kyllä huomaa lihomisiakaan. Eräs läheinen ystäväni on aina ollut iso. Kun tutustuimme, hän painoi alle 100 kg, ollen silti selvästi lihava nainen. Kun tuossa pari vuotta sitten juttelimme painosta, hän kertoi painavansa 125 kg. Järkytyin. En sen painon vuoksi, vaan siksi, että hän oli lihonyt YLI 25kg, enkä mä ole huomannut sitä LAINKAAN.
Eikä tässä vielä kaikki. Juttelimme taas pari päivää sitten painosta ja hän kertoi vaakaluleman olleen vuosi sitten yli 140 kg. Enkä ole lainkaan huomannut hänen lihonneen lisää. Tänäpäivänä vaaka näyttää kuulemma rapiat päälle 120 kg, mutta en myöskään siis ole huomannut tätä viimeisintä laihtumista.
Mun mielestäni hän on ihan aina näyttänyt ihan samalta. Ja tämän vannon käsi sydämellä.
Kun katselen kuvia menneiltä vuosilta, niin niiden avulla kyllä huomaan hänen olleen aikoinaan selvästi hoikempi. Mutta ei hän silmissäni ole tosiaan koskaan isommaksi muuttunut. Mutta kyllähän hän nyt selvästi isompi on, kuin mitä niissä kuvissa.
Mulle tosiaan sisko sanoi kaventuneista kasvoista. Mutta kukaan muu ei ole vielä mitään maininnut...pudotettuja kiloja on nyt takanapäin 7 kilon verran ja siinä 8 kilon kohdalla yleensä alkaa lähipiiri muutosta ensimmäisen kerran huomaamaan.
Mä tosin olen ihan tyytyväinen siihen, ettei painonpudotukseni ole toistaiseksi vielä noussut tapetille. En nimittäin todellakaan jaksa jauhaa joka saakelin päivä ystävien, tuttavien, sukulaisten ja jopa kaupan kanssan kanssa siitä, että miten olen laihtunut ja miten näytän paremmalta ja miten sitä, tätä ja tota. Mä en lähtökohtaisesti ole kovinkaan kiinnostunut puhumaan painonpudotuksestani. Tottahan toki Teidän kanssanne tykkään jauhata, koska diettaatte itsekin, eli samassa veneessä ollaan. Mutta ei kiinnosta "hei" ja "moi"-tuttujen kanssa alkaa mihinkään painonpudotuskeskusteluun. Ärsyttää jo valmiiksi se, että kun kevät koittaa, vaatteet vähenee ja vaakalukema pienenee, niin joka suunnasta tullaan huomioimaan se, että olen laihtunut. Enkä mä pidä siitä. Antakaa mun olla, jättäkää mut rauhaan!!
Mä olen seonnut laskuissa. Tai siis en enää tiedä monesko päivä tänään on menossa herkuttomuutta. Tuo viikonloppu pisti kaikki pasmat sekaisin ja koko laihdutusprojekti unohtui. Tai siis sitä ei nyt vaan ole juuri tullut mietittyä. Ja tänäänkin on niin kiirus päivä, etten ehdi sille aikaa tätä viestiä enempää antamaan. Ja huomenna on ihan samanmoinen päivä. Mutta se on periaatteessa ihan hyväkin...kun asiaa ei koko aikaa mieti, niin aika kuluu nopeammin
Tiukasti olen ruodussa pysynyt, ilman mitään lipsumisia tai läpsymisiä, joten ensi maanantaille on miinusta taas luvassa. Aivan varmasti
Mä voisin teille laittaa kuvia esiin. Nämä tosin
eivät ole tuoreita kuvia, vaan kuvia viimekertaisesta laihdutusurakastani. Mutta jospa näiden avulla saisitte ensinnäkin nyt uutta intoa (kun näette, että se kroppa tosiaan muokkaantuu ihan mielettömästi!). Ja josko nämä antaisivat myös ymmärrystä sille, ettei sitä kilojen karistamista ole aina niin helppo muiden huomata.
81,4 kg. Tällä kertaa alkupaino oli 82 kg, eli aikalailla samanlainen ilmestys olin.
74,4 kg. Nyt painoa 75 kg, eli kroppa näyttää kutakuinkin tältä. Pientä muutosta on toki jo nähtävissä, mutta kyllä tässä kuvassa edelleen lihava nainen seisoo.
66,7 kg. Ja heti, kun saavutan normaalipainon ylärajan, näytän tältä. Mielestäni muutos on ihan huikea. Mullahan on jumatsuikka VYÖTÄRÖ! Ja vartalon mittasuhteet on huomattavasti paremmat. Tässä kuvassa ylävartalo jo sopii keskivartaloon.
Mä huomaan kahdessa ensimmäisessä kuvassa pientä eroa...mutta kun vertaan kahta seuraavaa toinen toisiinsa, niin ero on mielestäni merkittävä. Vaikka kiloja kahden ekan kuvan välissä on karissut 7 kpl ja kahden seuraavan kuvan välissä 7,7 kilon verran. Määrällisesti siis lähes sama, mutta kyllä noiden jälkimmäisten ero on paljon suurempi.
Mitä isompi ihminen on, sen enemmän tarvii painon pudota, jotta eron selvästi huomaa. Tai sitten se johtuu kropan mallista. Mä olen edelleen melko muodoton (pientä vyötärön piirtoa on kyllä jo esiin pilkahtanut), mutta kunhan saan vielä sen about 8 kg pois ja olen normipainossa, mä olen tyysti eri näköinen.
Nyt vaan mimmit tsemppilippu kohti kattoa!