Ylipainoiset ohjelmassa moitittiin crosstraineria

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
en muista miltä kanavalta ohjelma tuli mutta se henk.kohtainen ohjaaja sanoi useasti ettei crossarin liike ole luonnollinen eikä se kohota kuntoa, oottekos samaa mieltä?
 
crossareita löytyy joka lähtöön ja se ohjelma taitaa olla joltain ellipsitrainereiden ajalta. Sikäli peesaan edellistä, että ihan sama vaikka nostelisit kissaa keittiössä, jos vaan syke nousee aerobiselle tasolle. Se että crossarilla ei välttämättä juoksunopeutta nosteta, jos se ei oo kunnollinen, on ihan toinen tarina. Omituinen PT, se varmaan sanois, ettei sauvakävelystäkään ole kenellekään kunnon kohottajaksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
henkilökohtaisesti en pidä ko.laitteesta ja tunnen paljon ihmisiä, joista se on hölynpöly-laite. mutta jos joku tykkää ja pysyy terveenä, niin ei se ihan täyttä skeidaa voi olla.
no mutta vaikket esim sinä siitä pidä henkilökohtaisesti, niin ei silti voi väittää että laite on täysin turha eikä kohota kuntoa ollenkaan, koska kyllähän kaikki liikkuminen kuntoa kohottaa ja kaikesta liikkumisesta on hyötyä, vaikkei joku PT siitä henk.koht. tykkäiskään...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous. Kokeilin nimittäin juosta yhen lenkin, enkä onnistunu ja parin kuukauden crosarilla teon jälkeen huitasin saman lenkin kaks kierrosta. :whistle:

Toisaalta, lähtokunto oli varsin paska, kun en yli vuoteen ollu pystyny mitään treenaamaan....
millasilla vastuksilla ja montako kertaa viikossa (ja minkä ajan) teit sillä? =) oon nimittäin ite sutkinu sillä jo kuukauden-pari, enkä ole vielä uskaltanu testata juoksua :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous. Kokeilin nimittäin juosta yhen lenkin, enkä onnistunu ja parin kuukauden crosarilla teon jälkeen huitasin saman lenkin kaks kierrosta. :whistle:

Toisaalta, lähtokunto oli varsin paska, kun en yli vuoteen ollu pystyny mitään treenaamaan....
millasilla vastuksilla ja montako kertaa viikossa (ja minkä ajan) teit sillä? =) oon nimittäin ite sutkinu sillä jo kuukauden-pari, enkä ole vielä uskaltanu testata juoksua :D
Sori, en hoksannu tosiaan. Mä tein sellaset 30min 6pv viikossa. Vastuksethan on tosi erilaisia eri laitteissa, mut tos meijän se tais olla 5/8 tai 6/8. Siis niin, että kepposesti jaksaa sen 30min, mut saa hien kuitenki. :D Auttoko yhtään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous. Kokeilin nimittäin juosta yhen lenkin, enkä onnistunu ja parin kuukauden crosarilla teon jälkeen huitasin saman lenkin kaks kierrosta. :whistle:

Toisaalta, lähtokunto oli varsin paska, kun en yli vuoteen ollu pystyny mitään treenaamaan....
millasilla vastuksilla ja montako kertaa viikossa (ja minkä ajan) teit sillä? =) oon nimittäin ite sutkinu sillä jo kuukauden-pari, enkä ole vielä uskaltanu testata juoksua :D
Sori, en hoksannu tosiaan. Mä tein sellaset 30min 6pv viikossa. Vastuksethan on tosi erilaisia eri laitteissa, mut tos meijän se tais olla 5/8 tai 6/8. Siis niin, että kepposesti jaksaa sen 30min, mut saa hien kuitenki. :D Auttoko yhtään?
Mun täytyykin laittaa toi korvan taakse, oon tehny vaan jonkun pari kertaa viikossa... :ashamed:
 
vieras
kiitos vastauksesta :D mä teen aika pienillä vastuksilla ja pitkään. ehkä jonkun 45min ja jotain 3-4krt viikossa...voisin ehkä tiivistää tahtia niin kunto kohoais tohon juoksuun asti =) tykkäisin juosta ulkona lenkit, mutta jotenkin en vaan muka jaksa, pistää,hengästyttää jne jne :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kiitos vastauksesta :D mä teen aika pienillä vastuksilla ja pitkään. ehkä jonkun 45min ja jotain 3-4krt viikossa...voisin ehkä tiivistää tahtia niin kunto kohoais tohon juoksuun asti =) tykkäisin juosta ulkona lenkit, mutta jotenkin en vaan muka jaksa, pistää,hengästyttää jne jne :(
Tota... Ootko kuinka pitkiä lenkkejä juossu...? Se nääs kuuluu asiaan, et eka tuntuu helpolta, sit tulee kuolema ja sit taas helpottaa, ku vaan päsee sen hankalan vaiheen yli. Siis siinä juostessa. Mä tiiän jo valmiiks sen mutkanki minkä jälkeen helpottaa. :D Ja sit jossain 30 min kohilla sama homma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Sori, en hoksannu tosiaan. Mä tein sellaset 30min 6pv viikossa. Vastuksethan on tosi erilaisia eri laitteissa, mut tos meijän se tais olla 5/8 tai 6/8. Siis niin, että kepposesti jaksaa sen 30min, mut saa hien kuitenki. :D Auttoko yhtään?
Mun täytyykin laittaa toi korvan taakse, oon tehny vaan jonkun pari kertaa viikossa... :ashamed:
No mä teiun aina ku muksu nukku päkkärit ja katoin jotain leffaa dvd:ltä samalla. Nyt ei oo tullu pahemmin tehtyä, mut vois taas ottaa proggikseen. Mä oikeesti tykkään tehä tol laitteel, mut meinas paino vaan pudota jo liikaa. Tai ei ehkä liikaa, mut liikaa mulle. ;) Haluun pitää vähän pehvaa. :whistle:
 
Mä olen crosstrainerilla nyt muutaman viikon treenannut, joka toinen päivä 60 min. Tosin vaan vastuksella 2/8, vielä ei jaksa kovemmalla. Mutta selvästi kunto on noussut, alkuun en tosiaan tuntia jaksanut... ainoa vaan että päkiät tulee tosi kipeiksi.
 
taavi
Mulla laite kuistilla, voi liikkua samalla kun vahtii lapsia ulkona. 5 krt viikossa 45 min/krt. Ensin pienillä tehoilla, kun kunto kasvaa tehoja lisää, kyllä hiki tulee ja kunto nousee.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kiitos vastauksesta :D mä teen aika pienillä vastuksilla ja pitkään. ehkä jonkun 45min ja jotain 3-4krt viikossa...voisin ehkä tiivistää tahtia niin kunto kohoais tohon juoksuun asti =) tykkäisin juosta ulkona lenkit, mutta jotenkin en vaan muka jaksa, pistää,hengästyttää jne jne :(
Tota... Ootko kuinka pitkiä lenkkejä juossu...? Se nääs kuuluu asiaan, et eka tuntuu helpolta, sit tulee kuolema ja sit taas helpottaa, ku vaan päsee sen hankalan vaiheen yli. Siis siinä juostessa. Mä tiiän jo valmiiks sen mutkanki minkä jälkeen helpottaa. :D Ja sit jossain 30 min kohilla sama homma.
no tästä nyt on aikaa jo reilusti millon oon viimes edes yrittäny... ehkä mulla ei oo oikeeta tekniikkaa taijotain... viimeksi taisin juosta jonkun 4km. tai siis yritin, ekat 1,5-2km meni ookoo ja sitten tein kuolemaa ja kävelin kotia :ashamed:
olen kuvitellu että mulla olis ihan suht hyvä kunto, mutta syö niin miestä (naista siis) mennä edes yrittämään ihmisten ilmoille sitä juoksua kun se ei vaan ole joustavaa ja mukavaa vaikka niin haluisin! :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mikä olisi hyvä crosstraineri, kun itse olen sellaista himonnut.
Jaa-a... kaipa ne kalliimmat on parhaimpia, ne yli tonnin laitteet. Me ostettiin käytettynä 140 ? merkki jotain sinne päin kuin Cristopeit c5, en osaa sanoa onko hyvä vai huono. Ei kai siinä mitään vikaakaan ole, ellei sitten kalliimmissa malleissa päkiät pääsisi vähemmällä.
 

Yhteistyössä