Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 2

Milk, hirmuisesti onnea pojasta! :flower: Epäilinkin, että kyllä olet nyt päässyt synnyttämään kun ei ole sinusta kuulunut mitään. Synnytyskertomusta täällä mielenkiinnolla odottelemme.

Täällä yöt ovat menneet nyt hämmentävänkin hyvin ja muutoinkin vointi on hyvä. Tiistai ja raskauden mahdollinen käynnistys silloin alkaa tosin jo hiukan jännittää. Tuntemukset ei ole kyllä sinne päinkään, että synnytys käynnistyisi spontaanisti sitä ennen.

Mesimarjaana, huomenna poks rv 39
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Onnea Milk@!! Minäkin mielenkiinnolla odottelen kuulevani synnytyskertomusta :)

Mesimarjaanalle tsemppiä, sinäkö olet tämän pinon seuraava synnyttäjä - vai ehtiikö joku muu edelle..

(.) Poks rv38 ja viimeiset kolme päivää on ollut tuskaa :( kiitos peräpukamien :mad: Ne ilmaantuivat kuin tyhjästä ja ovat saakelin kipeät, en voi muuta kuin maata tai muuten tuskat on ihan hlvetilliset (no ei nyt synnytyskipujen veroiset kuitenkaan, mut kun tämä kipu ei lopu!). Nauti sit näistä viimeisistä raskausviikoista, ja edelleen on kaikki vauvanvaatteet vielä laatikoiden kätköissä.. pitäiskö tässä kohta ruveta tekemään jotain asian eteen. Vieläkään ei kyllä käsitä että kohta meillä on täällä taas vauva perheessä, tajuan sen todennäköisesti vasta sitten kun pieni on syntynyt :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Onnea, Milk@! :flower:

Tinttu, kyllä se vaan hikka voi olla :)

En oo oikein saanut aikaiseksi tänne kirjoitella, kaikki muut ovat niin pitkällä ja täällä kärvistellään vasta alkuviikoilla. Toivotaan plussaryntäystä vauvakuumepuolelta, ettei höpistä täällä Blancitan kanssa kaksin kun muut ovat jo synnyttäneet! :D

Ankka & Bebecito/a 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Onnea MIlk@ :flower:!!!

Täällä on matkalaukut pakattu ja Berliini kutsuu seuraavaksi viideksi päiväksi. Toivottavasti ei mene ihan kahvilla istumiseksi, kun viime päivinä pitkä kävelylenkit on tuntuneet vähän ikävästi oikeassa lonkassa... No ainakin normiarki katkeaa hetkeksi :).

Tinttu ja Tupu rv 24+0
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Onnea milk@!!

Joku kokenut vois nyt kertoo hyviä vinkkejä pahoinvointiin, pliis?? Voin pahoin koko päivän ja yölläkin herään yrjöoloon. Jos söis koko ajan olo pysyis hyvänä, mutta en halua ihan hulluna lihookaan, kun ovat niin sitkeessä kiinni kaikki ylikilot näin vanhemmiten.. help.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Heippa kaikille!

Oon välillä käyny juttujanne lukemassa ku ikäni puolesta taitaisin sopia porukkaanne..jos vaan mukaan mahtuu, voisin tulla tänne myös turisemaanki!

Oon kohta 38v viiden lapsen äiti p-pohjanmaalta, kuudes ylläri olisi tulossa la 25.9 rv olisi tänään 12+4 eli np-ultra on käyty viime viikolla ja se oli mulla suuri pelonaihe aina laverille asti. Siinä vasta tuli semmonen olo että ehkä sillä pienellä asiat on ok.. vielä ei olla saatu verikokeiden tuloksia mutta ihan hyvillä mielin oon nyt raskaana. Nt oli 0,7mm ja nenäluu näky ihan komiasti.

Tarkoitus olisi mennä synnyttämään OAS:iin joka on lakkautusuhan alla mutta mää taidan vielä ainaki päästä sinne synnyttämään, onneksi! Kolme lasta päksissä synnyttäneenä se tuntuu miltei kodilta, niin hyvin siellä meitä synnyttäjiä hoidetaan! Tosi sääli jos ja kun se ei saa toimintaansa jatkaa..

Milk@a haluan jo kuitenkin onnitella pienokaisen syntymän johdosta! Kysyisin sulta että koitko siitä epi-no laitteesta olleen synnytyksessä hyötyä?

Blancitalle pahoinvoinnista...kuulostaa niin valitettavan tutulta! Tässä raskaudessa EN onneksi voinut niin pahoin ku ed. mutta nyt vasta alkaa näkyä valoa tunnelin päässä! Eilen vahingossa jäi pahoinvointirannekkeet saunan jäliltä pois ja illalla huomasin että olo oli ihan noh...siedettävä. Mulla on auttanu Läkerolin Dents pastillit pahimpaan oloon, niistä tulee suuhun suht raikas maku eikä se pelkkä suun oma maku tee pahaa...mulla ku pelkästään se tekee huonoa ja kaikki juominen. Mutta hyviä on mulla ollu esim. suoraan pakastimesta mustikat, ananaspurkista ananakset jääkaappikylmänä ja jostain syystä vaalea leipä jota normisti en syö koskaan! Mutta nää on vaan mun "mielitekoja" toivottavasti sullekin löytyisi joku oma ei niin kaloripitoinen...mulla ku ainaki tuota ylimääräistä on jo ennestäänki..:ashamed:
Kamalasti jaksamista!

Koitan perehtyä vähän syvällisemmin teidän juttuihinne ja jospa sitten kirjoittelisin vähän lisää..

Crocus ja kullannuppu 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei crocus :wave: Kiitos vinkeistä. Pakastemansikat ainakin kuulostaa ihanilta!!
Anteeks avautuminen, mutta mä nyt vasta muistin että vihaan tätä raskaana oloa. Hehkunta tai nainen kauneimmillaan... my ass!! Ja viikkoja vasta 6. APUA!
Onneksi mä näen ehkä jo sydämen sykkeenkin keskiviikkona, niin tietää miksi tätä jaksaa.
JOS se onkin tuulimuna ja KU niin mie en kyllä kestä.
 
Tänään oli neuvola taas, kaikki ok. Seuraava aika otettiin vasta tuonne 2.4. koska ensi viikolla on äitipolikäynti.

Mie oon ihan älyttömän pahalla päällä koko ajan ollu viimeiset pari päivää :(. Pitäs varmaan yrittää lähteä ihmisten ilmoille täältä mökistä, ei riitä tuo lähipuisto enää :). Pari päivää niin mies tulee kotiin, jospa sitten olot helpottais :)

Hyvää viikonjatkoa kaikille ja pitkää pinnaa loppumetreillä meneville :)


suski28 ja baby 37+3
 
Ihan mielettömän paljon onnea Milk@!:flower::heart:

Täällä ollaan edelleen tässä pitkäpiimäisessä keskiraskaudessa. Olot on melkoisen hyvät, paljon ei tarvitse raskautta ajatella. Lapsi on rauhallinen - liikkuu niin että tietää kaiken olevan kunnossa, mutta silti en ole joutunut kokemaan mitään kipeitä potkuja tai edes hengenahdistuksia. Pissahätä aiheuttaa joskus kipua, samoin iltaisin liikkeelle lähteminen. Painetta tuntuu olevan eniten nivusten seutuvilla.

Viikonloppuna osallistuin ensimmäisen kerran äitiysjoogaan ja heräsin siinä sitten tajuamaan, että mun liikuntaharrastukset on nyt kyllä olleet niin syväjäässä jo pitkään, että olisi parempi vaan ryhdistäytyä. Harmillisen kalliita vaan ovat nuo mammajoogat :confused: varasin sitten kirjastosta kaikenlaista odottavan äidin terveysopasta ja jumppaohjetta, josko sellaisesta olisi apua. Ehkäpä sijoitan sen verran itseeni että menen myös sinne ökykalliiseen mammajoogaankin.

Kuinka teidän muutto sujui Milk@? Meillähän on tuo kämppäasia myös ollut avoinna jo pitkään ja nyt näyttää melko varmalta, että uusi asunto vapautuu tasan neljä päivää lasketun ajan jälkeen! Tietty näissä oloissa emme voi vapauttaa vanhaakaan - vaan pidämme siinä sitten kuukauden ajan kahta asuntoa rinnakkain. Toisaalta kuitenkin helpottaa, kun edes päivä on selvillä.
 
Hei,

Tulin vain kertomaan, että meidän pikku prinsessa syntyi tiistaina käynnistyksen jälkeen rv. 39+1, painoa 3025g ja pituutta 50 cm. Juuri äsken kotiuduttiin. Synnytys ei meinannut ensin käynnistyä ollenkaan, mutta eteni käynnistyttyään aikaisempien synnytysteni tapaisesti rajun puoleisesti. Ihana pikkuprinsessamme voi kutenkin hyvin samoin äiti. Mutta nukkunut en ole ollenkaan kahteen yöhön putkeen, joten tarkempaa kuvausta synnytyksestä myöhemmin vähän parempien yöunien jälkeen.

Mesimarjaana ja pikku neiti
 
Mesimarjaana onnea :)

Mies kotiutui eilen, ihanaa! Nyt on vauvallakin lupa tulla ihan milloin vaan. Meillä onkin tiedossa viikonloppu ihan kahdelleen, poika menee isänsä luo pitkästä aikaa ja käyvät sukuloimassa ja tytöt menee mun äitille. Saa viettää viimeiset laatuajat miehen kanssa kaksisteen. Tietysti lähtö tulee tänä iltana :D. No eipä sekään haittaisi.

Ihanaa viikonloppua kaikille!


suski28 ja baby 37+6
 
Onnea Milk@ ja Mesimarjaana :heart: Teillä nyt ihanat nyytit kainalossa :) Jään inolla odottelemaan teidän synnytyskertomuksia.

Täällä kaikki on sujunut niin kuin pitääkin ja vauvainto sen kun kasvaa masun mukana :) Liikkeet ovat alkaneet tuntumaan muljahteluina, aktiivinen masuasukki siellä jumppaa ja heittää kuperkeikkaa! Potkuja odotellessa ;)

Kysyisin onko teillä kenelläkään kokemusta doulasta ja heidän palveluistaan? Olen menossa huhtikuussa kuuntelemaan heidän infoiltaan ja mielelläni kuulisin kokemuksia jos jollain on.

Voikaa hyvin ja ihanaa viikonloppua!

Hanix 14+4
 
Synnytyskertomusta

Soitin tiistai aamuna sovitusti synnytysosastolle milloin voisin tulla käynnistykseen. Synnytys siis päätettiin käynnistää edellisten nopeiden ja rajujen synnytysten takia. Aamulla pyysivät ruuhkan takia soittamaan uudestaan iltapäivällä. Iltapäivällä oli ok tulla ja niinpä suuntasin sairaalalle. Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla klo. 16.15 ja kohdun suu oli tuolloin 3 cm auki ja kohdunkaulaa jäljekkä 1 cm... Mutta synnytys ei tietenkään lähtenyt käyntiin spontaanisti eli kun kahden tunnin kuluttua ei ollut vielä ilmaantunut yhtäkään supistusta aloitettiin oksitosiinitippa. Tippaa lisättiin ensin todella heikosti, mutta kun klo. 20. ei ollut supistuksia tullut ja kätilö vaihtui lisättiin oksitosiinimäärää edelleen. Klo. 20.30 alkoivat sitten säännölliset supistukset, mutta eivät olleet kovin voimakkaita, eivätkä avanneet kohdun suuta klo.21 kohdunsuu oli 4 cm auki ja puolitoista tuntia myöhemmin tilanne oli pysynyt samana ja oksitosiinitippaa lisättiin edelleen. Mutta sitten synnytys lähti todella käyntiin eli supistukset muuttuivat hetkessä todella voimakkaiksi ja kohdunsuu oli täysin auki 20 minuutissa. Ponnistusvaihe kesti 10 minuuttia. Sain kiireellisen epiduraalipuudutuksen, jonka vaikutus ehti osittain ponnistusvaiheeseen. Kätilöt hoitivat todella hienosti ponnistusvaiheen, ja selvisin ilman minkäänlaista repeämää tai leikkausta. Kiitos osin epiduraalin vaikutuksen, joka hillitsi jonkin verran ponnistustarvetta, mutta oli silti tosi vaikea olla ponnistamatta silloin kun ei olisi saanut. Mutta kätilöt olivat tosiaan aivan ihania. Pahin vaihe synnytyksessä oli todella rajut supistukset, joihin epiduraalin vaikutus ei ehtinyt. Mutta onneksi sekään vaihe kestänyt pitkään. Ja kaikesta huolimatta tällä kertaa synnytys oli kuitenkin selkeästi hallitumpi kuin edelliset, henkilökunta oli kiitettävästi tutustunut edellisten synnytysten kulkuihin ja huomioivat tämän. Kätilö harmitteli, että olisi pyytänyt epiduraalin vieläkin aikaisemmin, jos olisi osannut ennakoida paremmin. Mutta rajut supistukset alkoivat niin yhtä’äkkisesti, ettei niihin paljoa tämän paremmin olisi voinut ennakoida. Miten supistukset olisivat alkaneet/miten voimakkaina tulleet ilman oksitosiinitippaa, en tiedä...

Nyt olen täällä ihana nyytti sylissä, vauva on todella söpö. Olin jo täysin ehtinyt unohtaa kuinka suloisia nyyttejä nämä vastasyntyneet ovat. Tsemppejä kaikille pian synnyttämään pääseville ja kaikille muille raskauden eri vaiheisiin.

t. Mesimarjaana
 
  • Tykkää
Reactions: Blancita
Onnea Mesimarjaana :heart:

Ketäs me seuraavaks saadaan jännittää :) itsellä rv38+6 mutta mitään ei varmaankaan tapahdu täällä suunnassa ihan hetkeen :) ensi torstaina on lääkäri, loppuraskauden ainoa sellainen, joten josko saisin sitten tietää vähän alakerran tilannetta ja vauvan painoarviotakin..
 
Olen tuolla kolmevitosten ketjussa kuumeilemassa ja käväisin lukemassa täällä teidän odottajien ketjussa. Sorry, tunkeutumiseni keskusteluunne mutta Blancitalle pahoinvointiin vinkkejä: mehujäätä, coca colaa ja maustamatonta viiliä :). Sain nämä vinkit kun olin 3 vuorokautta TYKS:ssa tiputuksessa pahoinvoinnista. Kuulostaa kamalalle mutta toimii. Lihomisesta ei kannata huolehtia, sillä ei tuo kausi kuitenkaan ikuisuutta kestä.
Minä tein aikanani sen virheen, että yritin väkisin syödä. Kätilön ohjeen mukaan söin hyvin vähän esim. desin viiliä jos siltä tuntui. Neste oli alkuun mehua ja colaa, sillä vesi tuli koko ajan ylös. Ei kannata stressata, se pistää mahan vaan enemmän sekaisin. Tsemppiä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Blancita
Onnea Mesimarjaana ja kiitos synnytyskertomuksesta :flower:!

Oli ihan kiva reissu. Tosin taisi olla kyllä viimeiset hetket lähteä kaupunkilomalle. Sen verran tuskaisia oli illat jalkojen kanssa, kun oli koko päivän kävellyt. Mulla oli ajatuksena shoppailla jotain kivaa vaatetta pikkukaverille, mutta kauheasti ei tarttunut mitään mukaan. Näköjään ovat siellä Saksassa juuttuneet johonkin menneisyyten, kun vauvoille ei juurikaan myydä bodyja vaan ihan paitoja. Ei mitenkään voi olla kovin kätevää?? Myöskään potkuhousuissa ei oikein ollut haaraneppareita, mutta tarttui sentään pari bodya ja superihana Aden+Anais jättiharso mukaan :).

Tinttu76 ja Tupu rv 25+0
 
Pikainen moikka töiden parista -viimeistä viikkoa viedään ja olo on sen mukainen, ei jaksais eikä kiinnostais enää yhtään, mut enää 4 ja ½ päivää ja se on siinä:D

Onnea Milk@ ja Mesimarjaana ja ihanaa arkea nyyttien kera, perästä tullaan:)

Palailen paremmalla ajalla eli viimeistään kun ä-loma on alkanut.

O? ja poitsu 33+5
 
Ihana ilma ulkona ja siitä on nautittu jo kävelyn merkeissä. Ja poitsulla oli 6-v. neuvola ja siellä oli kaikki oikein hienosti.

Pieniä kipeitä supistuksia olen saanut illalla aikaiseksi, mutta ei niillä vielä synnyttämään lähdetä :D. Perjantaina on pojan synttärit ja niitä juhlitaan lauantaina, joten toivonkin, että jos baby ei tänä iltana tai huomenna tule, niin sitten suosiolla vasta sunnuntain jälkeen :) Jep ihan niin kuin ne vauvat aikatauluja kuuntelisi :)

Huomenna äippäpoli, ihan kiva saada tietää miten baby on kasvanut viime viikkoina ja muutenkin mikä on tilanne. Toivottavasti tekee sisätutkimuksen, alakerran tilannetta ei ole tarkastettu sitten joulukuun. Toivon, että nää pikku supparit on edes jotain saanu aikaiseksi :).

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!


suski28 ja baby 38+2
 
Minä taas täällä :D. Äitipolilla käyty, kaikki ok. Teki mukavan kovakouraisen sisätutkimuksen, jos vaikka vauhdittais vauvan tuloa vähän :). Kanavaa jäljellä 3cm ja kohdunsuu auki kahdelle sormelle. Painoarvio 3333g :) ja RT. Nyt kun vaan jostain sais niitä suppareita :D.


suski28 ja baby 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: Blancita
Olen tuolla kolmevitosten ketjussa kuumeilemassa ja käväisin lukemassa täällä teidän odottajien ketjussa. Sorry, tunkeutumiseni keskusteluunne mutta Blancitalle pahoinvointiin vinkkejä: mehujäätä, coca colaa ja maustamatonta viiliä :). Sain nämä vinkit kun olin 3 vuorokautta TYKS:ssa tiputuksessa pahoinvoinnista. Kuulostaa kamalalle mutta toimii. Lihomisesta ei kannata huolehtia, sillä ei tuo kausi kuitenkaan ikuisuutta kestä.
Minä tein aikanani sen virheen, että yritin väkisin syödä. Kätilön ohjeen mukaan söin hyvin vähän esim. desin viiliä jos siltä tuntui. Neste oli alkuun mehua ja colaa, sillä vesi tuli koko ajan ylös. Ei kannata stressata, se pistää mahan vaan enemmän sekaisin. Tsemppiä!!
Maustamaton viili :x Kiitos näistä! Etenkin tuon lihomisasian suhteen, se jotenkin eniten huolettaa (aina silloin kun ei okseta..)

Onnea Mesimarjaana!

Mä oon hirmu huono kirjottamaan, kun tuntuu että kaikki muut on jo pitkällä ja saa kohta vauvan syliin. Itse rimpuilen alkuraskauden pulmien kanssa yksin :| Missä se wcankkakin luuraa??

Sen verran kyllä on olo helpottanut, että eka kertaa eilen uskalsin ajatella et meille tulee VAUVA! Iik! Ihanaa! Miehen kans pohdittiin et tulee joku vastahankanen tyyppi, kun pahoinvointikin kun keskiyöllä. Esikoisesta kun oli nätisti joka aamu klo 6-6.30. ja hän on muutenkin kovin sopuisa tyyppi.

Voimia kaikille isojen mahojen kanssa odottaville!
 
Mie täällä käyn edelleen lukemassa aina välillä...

Onnittelut mesimarjaanalle!

Blancita Mulla oli siinä syksyn raskaudessa aivan hillitöntä pahoivointia liki vuorokauden ympäri. Söin juurikin tuota aiemmin mainittua viiliä ja sitten purkkiananas pysyi kohtuu hyvin sisällä. Ja omenat (golden, ei muut lajit :D) maistui kans enkä oksentanut niitä kertaakaan ulos, vaikka kaikki muu tuppasi jossain vaiheessa tulemaan ylös takaisin. Lisäksi kyllästytin itseni sekä miesparan Ristoranten mozzarellapizzalla. Se maistui, kun iltaisin tuli sellainen tunnin rako pahoinvoinnissa, että jotain saatoin syödä. Yleensä kyllä paria tuntia myöhemmin viimeistään oksensin taas. Pahoinvointirannekkeitakin kokeilin, mutta eivät toimineet mulla. Jos joku haluaa ostaa ne kokeillaakseen, niin voin myydä sopuhintaan. Ovat kuin uudet.
 
Voi kääk, huomenna ois nt-ultra ja minua hermottaa ihan sikana. Dopplerilla ei oo vielä ääniä saatu kulumaan, kiitos siitä tälle hylkeen rasvakerrokselle :x mutta neuvolassa täti sano että ne näky ruudulla. No kyllähän meidänkin doppleri näyttelee jos vaikka mitä lukuja aina välillä.

mutta, kyselinkin tuolla toisessa ketjussakin, että voiko istukan/napanuoran virtausäänet kuulua jos pikkunen ei olis elossa?
 

Yhteistyössä